Wednesday, September 10, 2025

இன்ஸ்டாமார்ட் குயிக் இந்தியா மூவ்மென்ட் சேல், கேஜெட்டுகள், வீடு மற்றும் அழகு சாதனப் பொருட்கள் முழுவதும் மின்னணு சாதனங்களில் அதிரடி சலுகைகள்

இன்ஸ்டாமார்ட் குயிக் இந்தியா மூவ்மென்ட் சேல், கேஜெட்டுகள், வீடு மற்றும் அழகு சாதனப் பொருட்கள் முழுவதும் மின்னணு சாதனங்களில் அதிரடி சலுகைகள்

சென்னை: இன்ஸ்டாமார்ட்டின் தொடக்க வருடாந்திர மெகா விற்பனையான குயிக் இந்தியா மூவ்மென்ட் சேல், செப்டம்பர் 19 அன்று நேரலையில் தொடங்க உள்ளது, இதில் வாங்குபவர்களுக்கு 50,000 க்கும் மேற்பட்ட தயாரிப்புகளுக்கு முன்னோடியில்லாத வகையில் 50–90% தள்ளுபடி* வழங்கப்படுகிறது, அனைத்தும் முதல் முறையாக 10 நிமிடங்களுக்குள் டெலிவரி செய்யப்படும்*.



விற்பனைக்கு முன்னதாக, அதிக தேவை உள்ள பிரிவுகளில் சில பிரபலமான சலுகைகள் வெளியிடப்படுகின்றன. பிரபலமான ஸ்மார்ட்போன் மாடல்கள், பிரீமியம் ஆடியோ சாதனங்கள், அழகுபடுத்தும் கருவிகள் மற்றும் அன்றாட அத்தியாவசியப் பொருட்களில் வாடிக்கையாளர்கள் அதிக தள்ளுபடியை எதிர்பார்க்கலாம், இவை அனைத்தும் இன்ஸ்டாமார்ட் வழியாக நிமிடங்களில் டெலிவரி செய்யப்படும்.

அற்புதமான விலைக் குறைப்புகளும், குறிப்பிட்ட கால சலுகைகளும் இடம்பெறும் , இதனால் நுகர்வோர் பல மாதங்களாக எதிர்பார்த்துக் கொண்டிருந்த கேஜெட்கள் இன்னும் மலிவு விலையில் கிடைக்கும். சேமிப்பை அதிகரிக்க, அனைத்து ஆக்சிஸ் வங்கி கிரெடிட் கார்டுகளிலும் வாங்குபவர்கள் 1000* வரை உடனடி 10% தள்ளுபடியைப் பெறலாம் .

குயிக் இந்தியா மூவ்மென்ட் விற்பனையின் போது நீங்கள் பெறக்கூடிய சில சிறந்த சலுகைகள் இங்கே:

இன்ஸ்டாமார்ட் விரைவு இந்தியா இயக்க விற்பனைமின்னணு சிறப்பம்சங்கள்

 

 

 

 

பண்டிகை தொழில்நுட்ப சிறப்புகள்

பண்டிகை மகிழ்ச்சியை அதிகரிக்க, பல பிராண்டுகள் தினசரி சிறப்பு சலுகைகளை மாலை 5:00 மணி முதல் 7:00 மணி வரை வழங்கும் , மேலும் பிரீமியம் தயாரிப்புகள் முழுவதும் சிறப்பு விலைகள் வழங்கப்படும், இதனால் வாடிக்கையாளர்கள் இன்ஸ்டாமார்ட்டின் டெலிவரிகளைப் போலவே மின்னல் வேகத்தில் தங்கள் கேஜெட்களை மேம்படுத்த முடியும்.

 

About Instamart

Launched in August 2020, Instamart is India’s leading quick commerce platform. Present in over 125+ cities, Instamart uses Swiggy’s superior technology and dedicated delivery fleet to bring groceries and other essentials in categories such as hygiene and wellness, home and kitchen, office and electricals, beauty and grooming, and more to the doorsteps of Indians in 10 minutes.

*T&C Apply. On select assortment. Till stocks last. All prices of products/Offers/Promotions are provided by the participating sellers/brand partners/banking partners on the Instamart platform.

 

Samsung Solve for Tomorrow Announces 40 Semi-Finalist Teams Driving Grassroots Innovation across India

Samsung Solve for Tomorrow Announces 40 Semi-Finalist Teams Driving Grassroots Innovation across India

Semi-finalists will receive mentorship, prototyping support and access to innovation platforms to further develop their ideas

Top 40 teams will be awarded INR 8 lakh, while each team member will get a Samsung laptop

CHENNAI,  –  – Samsung India, the nation’s largest consumer electronics brand, today announced the national shortlist of 40 semi-finalist teams for the fourth edition of its nationwide innovation contest for the youth, Samsung Solve for Tomorrow. These teams will now progress to the next phase of the competition, where they will receive mentorship, prototyping support and access to innovation platforms to further develop their ideas for societal impact.

This year’s semi-finalists represent remarkable geographical diversity, with participants from 15 Indian states, including remote regions such as Cachar (Assam), Baghpat (Uttar Pradesh), Mahabubnagar (Telangana), Durg (Chattisgarh) and Sundargarh (Odisha). The programme continues to champion young changemakers from across the country, enabling them to address real-world challenges through the power of technology and innovation.

The 2025 edition of Solve for Tomorrow invited entries under four key themes:

AI for a Safer, Smarter, and Inclusive Bharat

The Future of Health, Hygiene, and Well-being in India

Social Change through Sports and Technology for Education and Better Futures

Environmental Sustainability through Technology

The shortlisted ideas reflect the evolving priorities of Indian society—ranging from AI-led tools for air quality monitoring, biodiversity conservation, and clean water access, to smart solutions for food waste and e-waste management. Other innovations include gamified learning for students from underserved communities, personalised coaching apps, and sports-led interventions for children with autism. In the health and research domains, projects span early lung cancer detection and mental wellness tools to simplifying technical research through intelligent data scraping.

“We are excited to announce the Top 40 semi-finalist teams of Samsung Solve for Tomorrow 2025. These young innovators, including those from Tier 2, Tier 3 cities, and remote regions, are using technology to solve real societal challenges. Their ideas reflect the incredible potential of India’s youth to drive meaningful change. As they move into the next phase, we remain committed to supporting them with mentorship, resources, and a platform to turn their ideas into real-world impact for a smarter, more inclusive Bharat,” said SP Chun, Corporate Vice President, Samsung Southwest Asia.

“We are proud to continue our partnership with Samsung Solve for Tomorrow. This year’s approach focused on regional representation, and it is clearly reflected in the range and depth of shortlisted ideas. These young innovators have the potential to shape India’s future start-up ecosystem,” said Dr Nikhil Agrawal, Managing Director, FITT-IIT Delhi.

What Lies Ahead for the Semi-Finalists?

As part of their journey in Samsung Solve for Tomorrow 2025, the top 40 teams will participate in an intensive Innovation Bootcamp, designed to help them turn their ideas into viable prototypes. During this phase, participants will meet and engage with leaders and experts across Samsung R&D and Southwest Asia operations. They will also attend curated training sessions led by industry and government experts at IIT Delhi, gaining hands-on insights into innovation, technology, and entrepreneurship. The bootcamp includes structured prototyping support from IIT Delhi mentors and alumni of previous Samsung Solve for Tomorrow editions, ensuring continuity of learning and mentorship. Following the bootcamp, a National Pitch Event will be held where a select Samsung Jury will evaluate and shortlist the final 20 teams who will move forward in the competition.

Awards and Support

Top 40 Teams – Will be awarded INR 8 lakh, while each team member will get a Samsung laptop

Top 20 Teams – Will receive INR 20 lakh and the newest Samsung Galaxy Z Flip smartphones

Four Winning Teams at the Grand Finale – Will receive an incubation grant of INR 1 crore at IIT Delhi to scale their innovations

Special Awards at the Grand Finale – Goodwill Award, Young Innovator Award, and Social Media Champion, with a combined prize money of INR 4.5 lakh

A Global Vision for Youth Empowerment

Launched in the United States in 2010, Solve for Tomorrow is now active in 68 countries and has engaged over 3 million young people worldwide. The initiative aligns with Samsung Electronics’ global CSR vision – “Together for Tomorrow! Enabling People” – aimed at equipping young people with the education, skills and opportunities to become future-ready leaders.

To explore more about Samsung’s global CSR programmes, visit our [CSR webpage]. 

Samsung Newsroom India: https://news.samsung.com/in/samsung-solve-for-tomorrow-announces-40-semi-finalist-teams-driving-grassroots-innovation-across-india 


Tuesday, September 9, 2025

Medtronic Introduces Evolut™ FX+ in India — A Move Forward in TAVI Therapy for Aortic Stenosis

Medtronic Introduces Evolut™ FX+ in India — A Move Forward in TAVI Therapy for Aortic Stenosis


Chennai, September 9, 2025: 


Medtronic, a global leader in healthcare technology, launched its new transcatheter aortic valve, Evolut™ FX+, in India. The valve is designed to help improve treatment for patients with severe aortic stenosis, especially those who may need future coronary procedures. The Evolut FX+ TAVI system facilitates easier coronary access while maintaining the proven performance of the Evolut™ platform, based on CoreValve™ technology. It was approved by the Central Drugs Standard Control Organization (CDSCO) on June 10, 2025, paving the way for its launch in India. 

The main innovation of Evolut FX+ is its new frame with bigger windows to reduce frame interference while using guide catheters, especially during complex coronary procedures. The system continues to deliver the key advantages that clinicians have come to expect from previous Evolut valves. The system provides market leading valve performance including durable low gradients, which are important for long-term heart function. This makes it a strong alternative for patients at risk of coronary disease while supporting long-term treatment needs. &


The introduction of Evolut FX+ in India marks a significant advancement in transcatheter aortic valve therapy and reinforces Medtronic’s leadership in structural heart innovation. With enhanced coronary access and proven hemodynamic performance, the Evolut FX+ empowers physicians to deliver both immediate procedural success and sustained long-term care.  This milestone underscores Medtronic’s steadfast dedication to broadening access to advanced therapies and driving innovation in cardiovascular care and treatment across India.



Commenting on the product launch by Medtronic, Prateek Tiwari, Senior Director Neuroscience & Speciality Therapies, Medtronic said, “The launch of Evolut FX+ in India marks a meaningful step forward in transcatheter valve therapy. With its enhanced coronary access and proven hemodynamic performance, FX+ empowers physicians to deliver confident care—not just during the initial procedure, but throughout the patient’s lifetime. By bringing this innovation to India, we are advancing Medtronic’s mission to alleviate pain, restore health, and extend life, while expanding access to future-ready solutions for structural heart disease.”

Evolut FX+ keeps the same tissue structure, valve design, and inflow strength as earlier models, ensuring consistency and reliability. For heart teams, FX+ provides a modern solution that simplifies future coronary treatments, increases patient access to TAVR, and maintains familiar clinical practices. With this launch, Medtronic reinforces its commitment to expanding patient access to innovative therapies, helping more patients benefit from advanced treatment options for structural heart disease.

Monday, September 8, 2025

Samsung to Launch Qualcomm Snapdragon-Powered Galaxy S24 in India

Samsung to Launch Qualcomm Snapdragon-Powered Galaxy S24 in India

CHENNAI – September 8, 2024 – Samsung today unveiled a new variant of Galaxy S24, powered by the Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3, a cutting-edge 4nm processor. The new variant will go on sale in India ahead of the festive season, and is set to deliver industry-leading AI, camera, and performance to consumers.

Galaxy S24, India’s best-selling* Android smartphone in its segment, ushered in a new era of mobile AI, enabling consumers to do more with Galaxy AI. Galaxy S24 enhances and redefines the smartphone’s most fundamental role: communication with Live Translate, two-way, real-time voice and text translations of phone calls within the native app.

With Interpreter, live conversations can be instantly translated on a split-screen view. This feature works without cellular data or Wi-Fi, ensuring consumers can communicate even offline. For messages and other apps, Chat Assist provides real-time message translation, writing suggestions, and tone adjustments within messaging apps to ensure communication sounds as it was intended.

With the Note Assist feature in Samsung Notes, users get AI-generated summaries and create templates that streamline notes with pre-made formats. Galaxy S24 also comes with Gemini Live bringing real-time visual conversations with AI to Galaxy users. For added convenience, Now Bar provides real-time updates that matter most right on the lock screen. Galaxy AI editing tools enable simple edits like erase, re-compose, and remaster.  Edit Suggestion on Galaxy S24 uses Galaxy AI to suggest perfectly suitable tweaks for each photo, while with Generative Edit, users can fill in parts of an image background with generative AI.

Galaxy S24 Qualcomm variant will be available in four vibrant colours – Onyx Black, Marble Grey, Amber Yellow and Cobalt Violet, the smartphone features a streamlined one-mass design and comes with 50MP triple camera setup. With upgraded Nightography capabilities, photos and videos shot with Galaxy S24’s AI Zoom are brilliant in any conditions, even when zoomed in. Galaxy S24’s ProVisual Engine is a comprehensive suite of AI-powered tools that transform image capturing abilities and maximize creative freedom. 


Equipped with a 6.2” display, Galaxy S24 can reach upto 2600 nits of peak brightness and is secured by Samsung Knox for safeguarding critical information and protection against vulnerabilities with end-to-end secure hardware, real-time threat detection and collaborative protection. 


Galaxy S24 continues Samsung’s commitment to extending the product lifecycle, offering seven generations of OS upgrades and seven years of security updates to help users reliably experience the optimized performance of their Galaxy devices for even longer.


*Counterpoint Research

Saturday, September 6, 2025

MARRIOTT INTERNATIONAL APPOINTS KIRAN ANDICOT AS SENIOR VICE PRESIDENT, SOUTH ASIA

MARRIOTT INTERNATIONAL APPOINTS KIRAN ANDICOT AS SENIOR VICE PRESIDENT, SOUTH ASIA



Hospitality leader with extensive multi-disciplinary experience to drive Marriott International’s South Asia region in the next phase of growth

Chennai, 5 September 2025 – Marriott International Inc. has appointed Kiran Andicot Senior Vice President, to lead its South Asia region.  The promotion will see Kiran overseeing Operations and Development across Marriott International’s South Asia portfolio.  In this expanded role, he will align growth with operating performance, deepen owner partnerships, accelerate conversions and openings, and strengthen the region’s leadership bench.

Kiran has almost 30 years of experience leading teams across various hospitality disciplines in India and South Asia, from hotel operations, consultancy, planning and feasibility to development. Kiran joined Marriott’s Development & Feasibility team in 2006, rising through the ranks over his 19-year tenure. His vast range of expertise, and in-depth market knowledge stands Marriott International in good stead as the company continues its trajectory of sustained growth in South Asia, and cements Marriott’s position as the largest hospitality chain in India.

In his role leading Development in South Asia, Kiran has been instrumental in delivering unprecedented growth momentum in India, Sri Lanka, Bhutan, Nepal and Bangladesh, signing more than 220 hotels for the region.

In India alone, Kiran and his team secured a record signing of 42 hotels and 7,000 rooms in 2024, and earlier this year, signed a landmark founding deal with Concept Hospitality to affiliate The Fern portfolio of 115 properties with Series by Marriott. The signings extend Marriott’s footprint beyond gateway cities and into Tier 2 and 3 cities, with anticipated property openings in cities like Surat, Shimla, Jalandhar, and Coorg among others. Alongside geographical expansion is the diversification of Marriott’s portfolio into the residences segment.

“These accomplishments are a testament to Kiran’s deep understanding of South Asia markets, strong relationships with our owner partners, incisive business acumen and steady leadership.  I am confident that with Kiran’s vast expertise supported by our experienced leadership bench, will position Marriott well as we continue our trajectory of sustained growth in South Asia,” said Rajeev Menon, President Marriott International Asia Pacific excluding China.

Prior to joining Marriott, he spent four years in real estate and hospitality consultancy with EY and HVS, and seven years in hotel operations with IHCL and Oberoi group at various locations across India.

புதிய மொபைல் CT தொழில்நுட்பங்கள் போர்ட்ஃபோலியோவுடன் நோயாளி மையப்படுத்தப்பட்ட இமேஜிங்கை மாற்றியமைக்கவுள்ள சாம்சங் இந்தியா

புதிய மொபைல் CT தொழில்நுட்பங்கள் போர்ட்ஃபோலியோவுடன் நோயாளி மையப்படுத்தப்பட்ட இமேஜிங்கை மாற்றியமைக்கவுள்ள சாம்சங் இந்தியா 

NeuroLogicaவின் புதிய மொபைல் CT போர்ட்ஃபோலியோ, AI- உதவியுடன் கூடிய இமேஜிங் கொண்ட நோயாளிக்கு முதல் வடிவமைப்பை முன்னுக்குக் கொண்டுவரும்.

இது படமாக்கலை படுக்கைக்கு அருகில் கொண்டு வரும், பரிமாற்றங்களைக் குறைக்கும், பாதுகாப்பை மேம்படுத்தும் மற்றும் விரைவான தலையீடுகளை செயல்படுத்தும்.

சுகாதார உள்கட்டமைப்பை வலுப்படுத்துவதிலும் விளைவுகளை மேம்படுத்துவதிலும் மூன்றாம் நிலை பராமரிப்பு வசதிகளுடன் மருத்துவமனைகளுக்கு தீர்வுகள் அதிகாரம் அளிக்கும்.


VELLORE – ஆகஸ்ட் 26 2025 – இந்தியாவின் மிகப்பெரிய நுகர்வோர் மின்னணு பிராண்டான சாம்சங், சாம்சங் எலக்ட்ரானிக்ஸ் கோ., லிமிடெட்டின் துணை நிறுவனமான NeuroLogicaவுடன் இணைந்து, அதன் அடுத்த தலைமுறை மொபைல் CT தயாரிப்பு போர்ட்ஃபோலியோவை இந்தியாவில் அறிமுகப்படுத்துவதாக அறிவித்துள்ளது. சாம்சங் எலக்ட்ரானிக்ஸ் கோ., லிமிடெட் மேம்பட்ட மருத்துவ இமேஜிங் தொழில்நுட்பங்களில் உலகளாவிய தலைவராக உள்ளது. இந்தியாவில் நோயறிதல் மற்றும் தலையீட்டு கதிரியக்கத்தை மாற்றுவதற்காக குறிப்பாக வடிவமைக்கப்பட்ட இந்த அடுத்த தலைமுறை அமைப்புகள் இயக்கம், AI-இயங்கும் செயல்திறன் மற்றும் நோயாளிக்கு முன்னுரிமை வடிவமைப்பு ஆகியவற்றை இணைத்து, இறுதியில் சுகாதார வழங்குநர்களுக்கு எந்த நேரத்திலும், எந்த இடத்திலும் தரமான பராமரிப்பை வழங்கத் திறனளிக்கின்றன.


புதிதாக அறிமுகப்படுத்தப்பட்ட வரம்பில் CereTom® Elite, OmniTom® Elite, OmniTom® Elite PCD, மற்றும் BodyTom® 32/64 ஆகியவை அடங்கும், ஒவ்வொன்றும் மருத்துவமனைகள் மற்றும் சிறப்பு மையங்களின் பல்வேறு மருத்துவத் தேவைகளைப் பூர்த்தி செய்யும் வகையில் வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளன. வசதி குறைந்த பகுதிகளில் உள்ள மருத்துவமனைகள் உட்பட அனைத்து அளவிலான மருத்துவமனைகளிலும் அமலாக்கத்தை இயக்குவதன் மூலம், இந்தியாவில் மேம்பட்ட இமேஜிங்கிற்கான அணுகலை ஜனநாயகப்படுத்த சாம்சங் உதவ உள்ளது.


"இந்தியாவில் மொபைல் CT தீர்வுகளை அறிமுகப்படுத்துவதன் மூலம், மேம்பட்ட மருத்துவ இமேஜிங்கை மேலும் அணுகக்கூடியதாகவும், திறமையானதாகவும், நோயாளிகளை மையமாகக் கொண்டதாகவும் மாற்றுவதில் சாம்சங் ஒரு தீர்க்கமான படியை எடுத்து வருகிறது. இந்த கண்டுபிடிப்புகள் பெருநகரங்களுக்கும் 2/3 ஆம் நிலை நகரங்களுக்கும் இடையிலான பராமரிப்பு இடைவெளியைக் குறைக்க சுகாதார வழங்குநர்களை மேம்படுத்துவதைப் போலவே தொழில்நுட்பத்தையும் பற்றியது. இந்த போர்ட்ஃபோலியோ இந்தியாவின் சுகாதார உள்கட்டமைப்பை வலுப்படுத்தும், சிறப்புப் பிரிவுகளில் மருத்துவ சிறப்பை ஆதரிக்கும் மற்றும் நோயாளிகளின் விளைவுகளை அளவில் மேம்படுத்துவதில் முக்கிய பங்கு வகிக்கும் என்று நாங்கள் நம்புகிறோம்," என்று சாம்சங் இந்தியாவின் HME வணிகத் தலைவர் அதாந்த்ரா தாஸ் குப்தா கூறினார்.


சாம்சங்கின் மொபைல் CT தீர்வுகள், இமேஜிங் எவ்வாறு வழங்கப்படுகிறது என்பதில் ஒரு முன்னேற்றத்தை பிரதிநிதித்துவப்படுத்துகின்றன. ஸ்கேனர்களை நேரடியாக நோயாளிக்குக் கொண்டு வருவதன் மூலம் - ஒரு நரம்பியல் ஐசியு, அறுவை சிகிச்சை அறை, அவசர சிகிச்சைப் பிரிவு, புற்றுநோயியல் பிரிவு அல்லது குழந்தை தீவிர சிகிச்சைப் பிரிவில் இருந்தாலும் சரி, மருத்துவமனைகள் அபாயங்களைக் குறைக்கலாம், மருத்துவ பாதுகாப்பை மேம்படுத்தலாம் மற்றும் விரைவான முடிவெடுப்பை செயல்படுத்தலாம். அதேபோல், விலையுயர்ந்த உள்கட்டமைப்பு மாற்றங்கள் இல்லாமல் வசதிகள் திறனை விரிவுபடுத்த இந்த அமைப்புகள் உதவுகின்றன. இது இந்தியாவின் சுகாதார சுற்றுச்சூழல் அமைப்பு முழுவதும் மேம்பட்ட இமேஜிங்கை மேலும் அணுகக்கூடியதாக மாற்ற உதவுகிறது.


புரட்சிகரமான மொபைல் CT இமேஜிங் - புத்திசாலித்தனமானது, பாதுகாப்பானது, மேலும் அணுகக்கூடியது


CereTom® எலைட்: 32cm நோயாளி திறப்பு மற்றும் 25cm FOV உடன் 8-ஸ்லைஸ் CT ஸ்கேனர், 2 மணிநேர பேட்டரி திறன் மூலம் திறமையான இமேஜிங்கை வழங்குகிறது.


OmniTom® Elite: UHR (Ultra High Resolution) முறையில் 0.125mm x 80 துண்டு மறுகட்டமைப்பை அடைகிறது, 40cm நோயாளி திறப்பு மற்றும் 30cm FOV உடன், 1.5 மணி நேர பேட்டரி திறன் மூலம் பல்துறை திறனை உறுதி செய்கிறது. குறிப்பிடத்தக்க வகையில், இது நரம்பியல் அறுவை சிகிச்சை பணிப்பாய்வுகளை மாற்றியுள்ளது, ஆழமான மூளை தூண்டுதல் (DBS) போன்ற சிக்கலான நடைமுறைகளை 8-10 மணிநேர பாரம்பரிய காலக்கெடுவுடன் ஒப்பிடும்போது 2 மணி நேரத்திற்குள் முடிக்க உதவுகிறது. கூடுதலாக, OmniTom® Elite அறுவை சிகிச்சைக்குப் பிந்தைய உடனடி ஸ்கேன்களை நேரடியாக அறுவை சிகிச்சை அறையில் (OR) செயல்படுத்துகிறது. இந்த அம்சம் அறுவை சிகிச்சை நிபுணர்கள் இரத்தப்போக்கு போன்ற சிக்கல்களை உடனடியாகக் கண்டறிந்து, அந்த இடத்திலேயே சரியான நடவடிக்கை எடுக்க அனுமதிக்கிறது. இந்த திறன் நோயாளியின் பாதுகாப்பை மேம்படுத்துவதாகவும், திருத்த அறுவை சிகிச்சையின் சாத்தியக்கூறுகளை கணிசமாகக் குறைப்பதாகவும் நிரூபிக்கப்பட்டுள்ளது, இது மிகவும் திறமையான மற்றும் பயனுள்ள அறுவை சிகிச்சை விளைவுகளை உறுதி செய்கிறது.


OmniTom® Elite PCD: சிறந்த படத் தரம், மேம்பட்ட வேறுபாடு மற்றும் மேம்பட்ட கலைப்பொருள் குறைப்புக்கான ஃபோட்டான் எண்ணும் கண்டறிதல் (PCD) தொழில்நுட்பத்தை உள்ளடக்கியது.


BodyTom® 32/64: 85cm நோயாளி திறப்பு மற்றும் 60cm FOV உடன் கூடிய 32/64-ஸ்லைஸ் CT ஸ்கேனர், விரிவான முழு-உடல் இமேஜிங்கிற்காக வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது, காத்திருப்பு பயன்முறையில் 12 மணிநேர திறன் கொண்ட லித்தியம் பாலிமர் பேட்டரி பொருத்தப்பட்டுள்ளது.


செயல்திறனுக்கு அப்பால், சாம்சங்கின் மொபைல் CT தளங்கள் சுகாதாரத்தின் எதிர்காலத்திற்காக கட்டமைக்கப்பட்டுள்ளன, AI- உதவியுடன் கூடிய இமேஜிங் மற்றும் மருத்துவமனை PACS மற்றும் EMR அமைப்புகளுடன் தடையற்ற ஒருங்கிணைப்பை வழங்குகின்றன. இது நாடு முழுவதும் டிஜிட்டல் சுகாதார மாற்ற முயற்சிகளை ஆதரிக்கும் மிகவும் துல்லியமான மற்றும் விரைவான நோயறிதல்களை உறுதி செய்கிறது.



மருத்துவ பயன்பாடுகளை விரிவுபடுத்துதல்


இந்த போர்ட்ஃபோலியோ பல்வேறு மருத்துவ சூழ்நிலைகளுக்கு ஏற்றது, பல்வேறு சிறப்புகளில் துல்லியம் மற்றும் செயல்திறனை மேம்படுத்துகிறது. நரம்பியல் அறுவை சிகிச்சையில், இது அறுவை சிகிச்சை திட்டமிடல் மற்றும் சரிபார்ப்புக்கு அறுவை சிகிச்சைக்குள் CT ஐ செயல்படுத்துகிறது; அவசர மருத்துவத்தில், இது அதிர்ச்சி மற்றும் பக்கவாதம் கண்டறிதலுக்கான விரைவான இமேஜிங்கை வழங்குகிறது; தலையீட்டு கதிரியக்கக் குழுக்கள் CT- வழிகாட்டப்பட்ட பயாப்ஸிகள், நீக்கம் மற்றும் ஃபில்டர் நடைமுறைகளிலிருந்து பயனடைகின்றன; புற்றுநோயியல் துறையில், இந்த அமைப்புகள் பிராக்கிதெரபி மற்றும் கட்டி பிரித்தெடுப்புக்கான இமேஜிங்கை ஆதரிக்கின்றன; மேலும் குழந்தை மருத்துவ இமேஜிங்கிற்கு, குழந்தைகள் மற்றும் புதிதாகப் பிறந்த குழந்தைகளின் தேவைகளுக்கு ஏற்ப பாதுகாப்பான மற்றும் திறமையான தீர்வுகளை வழங்குகின்றன.


சாம்சங் மொபைல் CT தீர்வுகள் பற்றிய கூடுதல் தகவலுக்கு, தயவுசெய்து பார்க்கவும்: சாம்சங் ஹெல்த்கேர் 


Samsung Newsroom India: https://news.samsung.com/in/samsung-india-set-to-transform-patient-centric-imaging-with-new-mobile-ct-technologies-portfolio 

Friday, September 5, 2025

தமிழ்நாடு நுகர்வோர் பொருட்கள் மற்றும் விநியோகஸ்தர்கள் சங்கம் (TNPCDA) விடுத்த வேண்டுகோள்

 தமிழ்நாடு நுகர்வோர் பொருட்கள் மற்றும் விநியோகஸ்தர்கள் சங்கம் (TNPCDA) விடுத்த வேண்டுகோள்

TO

திரு. வெங்கட சுப்பு: மாநிலத் தலைவர், தமிழ்நாடு ஹோட்டல் & உணவக உரிமையாளர்கள் சங்கம்

 

இன்றைய வணக்கங்கள்! கீழே கையொப்பமிட்டுள்ளவர்களையும் எனது குழுவினரையும் உங்கள் அலுவலகத்தில் சந்தித்து, பெப்சி மற்றும் கோகோ கோலாவை புறக்கணிப்பது தொடர்பான எங்கள் கவலைகளை முழுமையாகக் கேட்பதற்கு நேற்று நீங்கள் முன்பதிவு செய்ததற்கு நன்றி.

 

பெப்சி மற்றும் கோகோ கோலா தயாரிக்கும் காற்றூட்டப்பட்ட பானங்களை புறக்கணிக்க தமிழ்நாடு ஹோட்டல் மற்றும் உணவக உரிமையாளர்கள் சங்கம் சமீபத்தில் விடுத்த அழைப்புக்கு பதிலளிக்கும் விதமாக, பான நிறுவனங்களுக்கு எதிரான எந்தவொரு நடவடிக்கையையும் மறுபரிசீலனை செய்து காலவரையின்றி ஒத்திவைக்குமாறு தமிழ்நாட்டில் உள்ள சில்லறை விற்பனையாளர்கள் மற்றும் விநியோகஸ்தர்களுக்கு ஆதரவாக TNPCDA ஒரு பணிவான வேண்டுகோளை விடுக்கிறது.
 
இதுபோன்ற புறக்கணிப்பு இந்திய வர்த்தகர்கள் மற்றும் விநியோகஸ்தர்களின் வாழ்வாதாரத்தை ஆபத்தில் ஆழ்த்தும், மேலும் இந்த பிராண்டுகளுக்கான வணிகத்தை நடத்துவதற்காக வர்த்தகர்கள் செய்யும் கோடிக்கணக்கான முதலீடுகளின் மீது நிதி அபாயத்தையும் ஏற்படுத்தும். மேலும், 300 சதுர அடி வணிகத்தைக் கொண்ட சிறு சில்லறை விற்பனையாளர்கள் குளிர்பானங்கள் மற்றும் காற்றோட்டமான பானங்களை விற்பனை செய்வதன் மூலம் அதிக எண்ணிக்கையிலான வாக்-இன் வாடிக்கையாளர்களைப் பெறுகிறார்கள்.
 
இந்த பிராண்டுகள் 100% இந்தியாவில் உற்பத்தி செய்கின்றன. இந்தியர்களால் தயாரிக்கப்பட்டு, உள்ளூர் வர்த்தகம் மற்றும் சமூக திட்டங்களில் தங்கள் லாபத்தை மீண்டும் முதலீடு செய்வதோடு, இந்தியர்களைப் பணியமர்த்துகின்றன.
 
 

 

இந்தியா மீது நியாயமற்ற வரிகளை விதித்ததற்காக அமெரிக்க அதிபர் டொனால்ட் ஜே. டிரம்பிற்கு எதிரான உணர்வுகளை TNCPDA ஆதரிக்கிறது, ஆனால் இந்திய FMCG வர்த்தக சகோதரத்துவத்தின் நலன் மற்றும் நலன்களைக் கருத்தில் கொண்டு புறக்கணிப்பு அழைப்புகளை செய்வதைத் தவிர்க்குமாறு அனைத்து வர்த்தக அல்லது அரசியல் அமைப்புகளுக்கும் வேண்டுகோள் விடுக்கிறது. அமெரிக்காவின் நியாயமற்ற வரிகளுக்கு எதிராக தங்கள் உணர்வுகளை வெளிப்படுத்த தமிழ்நாடு ஹோட்டல் மற்றும் உணவக உரிமையாளர்கள் சங்கம் மாற்று வழிகளைக் கருத்தில் கொள்ளலாம்.
தமிழ்நாடு ஹோட்டல் மற்றும் உணவக உரிமையாளர்கள் சங்கத்தின் நேர்மறையான பரிசீலனையை நாங்கள் எதிர்நோக்குகிறோம்.

மீனம்பாக்கம் லயன்ஸ் கிளப் மற்றும் மிஷன் குரு தேவா பவா இணைந்து வழங்கிய ‘வித்யா சேவா சம்மான்’ விருதுகள் 2025

மீனம்பாக்கம் லயன்ஸ் கிளப் மற்றும் மிஷன் குரு தேவா பவா இணைந்து வழங்கிய ‘வித்யா சேவா சம்மான்’ விருதுகள் 2025

கல்விக்கும், பள்ளி மாணாக்கர்களுக்கும் மிகச் சிறப்பான பங்களிப்பை வழங்கியதற்காக ஆசிரியர்களை இவ்விருதுகள் கவுரவிக்கின்றன.

சென்னை, 5 செப்டம்பர் 2025:

லயன்ஸ் கிளப் ஆஃப் மீனம்பாக்கம் மற்றும் மிஷன் குரு தேவா பவா ஆகிய இரு அமைப்புகளும் ஒருங்கிணைந்து கோபாலபுரத்திலுள்ள D.A.V. மகளிர் மேல்நிலைப்பள்ளியில் வித்யா சவா சம்மான் விருதுகள் 2025 நிகழ்வை முதன் முறையாக நடத்தின. மிக சிறப்பாக நடைபெற்ற இவ்விழாவில், பள்ளி மாணவர்களின் வாழ்க்கையிலும் மற்றும் கல்வி சூழலமைப்பிலும் நீடித்து நிலைக்கும் தாக்கத்தை செய்திருக்கும் 20 ஆசிரியர்களுக்கு விருதுகள் வழங்கப்பட்டன. 

தமிழ்நாடு மாநில அரசின் முன்னாள் தலைமைச் செயலர் டாக்டர். இறை அன்பு இவ்விழாவில் கலந்து கொண்டு சிறந்த ஆசிரியர்களுக்கு விருதுகளை வழங்கினார்; மேலும் “நாட்டின் வளர்ச்சி கட்டமைப்பில் ஆசிரியரின் பங்கு என்ற தலைப்பில் சிறப்புரை ஆற்றினார். கற்பித்தலில் உள்ள பெருமையை மேம்படுத்துகிற மற்றும் ஆசிரியர்களை கவுரவித்து பெருமைப்படுத்துகிற” இந்த விருதுகள் திட்டத்தை செயல்படுத்தியதை அவர் மனமார பாராட்டினார்.

பிரபல கல்வியாளரான திருமதி. வித்யா ஷங்கர் சக்ரவர்த்தி, “மகிழ்ச்சியான ஆசிரியர்கள், மகிழ்ச்சியான வகுப்பறைகள்” என்ற தலைப்பில் ஒரு அமர்வை மிகச்சிறப்பாக நடத்தினார். இவ்விழாவில் உரையாற்றிய DAV பள்ளிகள் குழுமத்தின் இயக்குநர் திருமதி. சாந்தி அசோகன், விருதுகள் வழங்கப்பட்ட சிறந்த ஆசிரியர்களை பாராட்டி கவுரவித்தார். 

மாணாக்கர்களுக்கும், பள்ளிகளுக்கும் மற்றும் கல்வி சூழலமைப்பிற்கும் மிக நேர்த்தியான பங்களிப்பின் மூலம் மேம்பாட்டை சாத்தியமாக்கியதற்காக பள்ளி தாளாளர்கள் மற்றும் தலைமை ஆசிரியர்களால் விருதுக்கான சிறந்த ஆசிரியர்கள் தேர்வு செய்யப்பட்டிருந்தனர். விருது பெற்ற ஒவ்வொரு ஆசிரியருக்கும் பாராட்டு சான்றிதழும், ₹21,000 ரொக்கப் பரிசும் இவ்விழாவில் வழங்கப்பட்டன.

அதிக ஊதியம் வழங்கும் கார்ப்பரேட் நிறுவனங்களில் பணியாற்றி அப்பணிகளை துறந்து பள்ளிகளில் கல்விப் பணி ஆற்ற தன்னை அர்ப்பணித்திருக்கும் ஆசிரியர்களை குறித்த ஒரு சிறிய ஆவணப்படம் இந்நிகழ்வின் போது வெளியிடப்பட்டது. கல்விப் பணி மீது ஆர்வத்தால் சுயநலமற்ற சேவையாற்ற வேண்டுமென்ற அவர்களது அர்ப்பணிப்பு உணர்வை இந்த குறும்படம் நேர்த்தியாக சித்தரித்தது. 

மிஷன் குரு தேவா பவா அமைப்பின் இணை நிறுவனர் லயன்ஸ். CA அனில் கிச்சா பேசுகையில், “ஒரு ஆசிரியரே சமுதாயத்தை வடிவமைத்து அதன் தொடர்ச்சியாக தேசத்தை கட்டமைக்கிறார்” என்று குறிப்பிட்டார்.

லயன்ஸ் கிளப் ஆஃப் மீனம்பாக்கம்-ன் தலைவர் திரு. A. பாலாஜி கூறியதாவது: “வித்யா சேவா சம்மான் விருதின் மூலம், உண்மையான ஹீரோக்களான நமது ஆசிரியர்களை நாங்கள் கவுரவித்து போற்றுகிறோம்”.

தி சில்ட்ரன்ஸ் கார்டன் மேல்நிலைப்பள்ளி ஆசிரியரும், இவ்விருதை வென்றவருமான திருமதி. S. மாலா பேசுகையில், “அறிவு விளக்கை ஏற்றும் ஆசிரியர்கள் மானுடத்தின் சுடரை அணையாமல் பாதுகாக்கின்றனர்; இந்த உன்னதமான முன்னெடுப்பு பணியின் ஒரு அங்கமாக செயல்படுவதில் நான் பெருமிதம் கொள்கிறேன்” என்று குறிப்பிட்டார்.

மிஷன் குரு தேவா பவா குறித்து


2012-ம் ஆண்டில் பட்டயக் கணக்காளரும், அரசியல் விமர்சகருமான திரு. S. குருமூர்த்தியின் வழிகாட்டலின் கீழ் தொடங்கப்பட்ட இந்த இயக்கம், “ஆவணப்படங்கள், ஆசிரியர்களுக்கான கீதம், கலந்துரையாடல்கள் மற்றும் கல்விசார் சந்திப்பு நிகழ்வுகள் வழியாக கற்பித்தலின் பெருமையையும் மற்றும் ஆசிரியர்களின் கவுரவத்தையும் மேம்படுத்துகிறது. சமுதாயம் மற்றும் தேசத்தின் சிற்பிகளாக திகழும் ஆசிரியர்களை ஒவ்வொரு ஆண்டும் கொண்டாடி மகிழும் ஒரு பாரம்பரியத்தை நிறுவுவது வித்யா சேவா சம்மான் நிகழ்வின் நோக்கமாகும். 


லயன்ஸ் கிளப் ஆஃப் மீனம்பாக்கம் குறித்து


இந்தியாவின் மிக தொன்மையான மற்றும் மிக பெரிய லயன்ஸ் கிளப் கிளைகளுள் ஒன்றாக புகழ்பெற்றிருக்கும் இது 60 ஆண்டுகளுக்கும் அதிகமாக சமுதாயத்திற்கு சேவையாற்றி வருகிறது. சென்னையில் சின்மயா நகரில் லயன்ஸ் சின்மயா மெடிக்கல் சென்டர் என்பதை நிர்வகித்து வரும் இந்த அமைப்பு இன்னும் பல சமூக நல முன்னெடுப்புகளை அரப்பணிப்பு உணர்வோடு செயல்படுத்தி வருகிறது. 

Celebrate More, Earn More: Marriott Bonvoy & Flipkart Bring Festive Cheer with India’s First Travel–Retail Loyalty Integration

Celebrate More, Earn More: Marriott Bonvoy & Flipkart Bring Festive Cheer with India’s First Travel–Retail Loyalty Integration


Chennai 5.9.25 This festive season, gifting and getaways just became more rewarding. Marriott Bonvoy, Marriott International’s award-winning travel program, and Flipkart SuperCoins, the country’s most rewarding and inclusive loyalty program, have joined hands to launch India’s first dual loyalty integration — making everyday shopping, festive gifting, and holiday travel seamlessly rewarding.


With the spirit of celebration at its core, the partnership unlocks the joy of turning Flipkart shopping carts into Marriott Bonvoy experiences. Whether it’s buying festive gifts for loved ones, planning a holiday escape, or upgrading a special dinner at one of Marriott’s many restaurants, members can now earn and redeem rewards across both ecosystems with unmatched ease.


Premised on “Your Cart Takes You Places,” the collaboration allows members to link their Flipkart and Marriott Bonvoy accounts to earn, swap, and redeem rewards across everyday purchases and once-in-a-lifetime getaways. From suite upgrades and dining celebrations at over 159 Marriott hotels across India to shopping deals on Flipkart and travel bookings on Cleartrip, the program gives members more ways than ever to make every moment meaningful.


Link Accounts  Convert Flipkart SuperCoins to Marriott Bonvoy Points (vice versa)  Redeem across Hotel Stays & Shopping

Video Details of the partnership here


Key benefits of this partnership:

Marriott Bonvoy members can earn Marriott Bonvoy points across Flipkart’s extensive marketplace.

Customers must be registered members of both platforms and link their accounts to unlock benefits

Joint customers who have linked their accounts can transfer Flipkart SuperCoins to Marriott Bonvoy points and redeem the same for booking hotels on Marriott.com

Members can exchange Marriott Bonvoy points to Flipkart SuperCoins and redeem the same for shopping on Flipkart at the exchange rate of 2 Marriott Bonvoy points to 1 SuperCoin, and 2 SuperCoins to 1 Marriott Bonvoy point.

Marriott Bonvoy member benefits are easily accessible to Flipkart members directly through the platform (FK Travel), the categories page, SuperCoin Zone and the account section.

The partnership extends Marriott Bonvoy’s value beyond hotel stays, integrating it more seamlessly into daily life 


To view benefits, including terms and conditions, visit: https://flipkart.marriott.com/terms-and-conditions/

 

Thursday, September 4, 2025

HERO MOTOCORP DISPATCHES 5.54 LAKH MOTORCYCLES AND SCOOTERS IN AUGUST 2025

HERO MOTOCORP DISPATCHES 5.54 LAKH MOTORCYCLES AND SCOOTERS IN AUGUST 2025


Hero MotoCorp, the world’s largest manufacturer of motorcycles and scooters, dispatched 553,727 motorcycles and scooters in August 2025, reflecting an 8% growth compared to August 2024.

 

The company recorded 3.44 lakh VAHAN* registrations, indicating consistent demand in both urban and rural areas. While the ongoing monsoon season has had an anticipated effect on retail sales, a positive turnaround is expected in the coming months. 

*Data from VAHAN except Telangana, as on September 1, 2025.

 

VIDA, powered by Hero, continued its strong growth momentum in the country. In August, the brand recorded strong growth with dispatches of 12,275 units and VAHAN registrations of 13,313, driving consistent market share gains for both the month and the fiscal year to date.


The Company’s global business sustained its strong performance, delivering robust growth during the month and achieving rapid year-to-date growth of over 40%.


Optimistic market sentiment is anticipated for the festive season, driven by favorable monsoons, an increase in agricultural demand, and a projected boost in overall consumption due to impending GST reforms.


Hero MotoCorp’s latest offerings, including the Xoom 125 and Destini 125, have garnered strong customer interest and are delivering outstanding performance. The Company expects this positive momentum to continue with its recent launches.


During the month, the company launched the all-new Glamour X 125, India’s most futuristic 125cc motorcycle.  Building on the Glamour brand’s legacy of style, innovation and trust with over 8 million satisfied customers, the all-new Glamour X 125 delivers a bold new design, advanced technology, superior performance, and exceptional comfort for the new-age aspirational riders. Redefining the Deluxe 125cc segment, the Glamour X debuts several category-first innovations and is available in two variants – Drum at INR. 89 999/- and Disc INR. 99 999/- (ex-showroom Delhi) across Hero MotoCorp dealerships nationwide.

Dispatch Data 




Coromandel International Launches its 1000th Gromor Retail Store

Coromandel International Launches its 1000th Gromor Retail Store

~Flagship ‘Apla Gromor’ Mega Store to serve 15,000+ farmers across 25 villages with integrated agri-solutions, advisory services, and digital farming tools~


National, September 03, 2025: Coromandel International Limited, one of India’s leading agri-solutions provider, marked a major milestone with the inauguration of its 1000th Gromor retail store in Kashti Village, Ahilyanagar, Maharashtra. ‘Apla Gromor’ store represents Coromandel’s deepening engagement with India’s farming community and growing footprint in the region.

The milestone event was graced by Mr. Arun Alagappan, Executive Chairman, and 

Mr. S. Sankarasubramanian, Managing Director & CEO of Coromandel International Limited, along with the company’s senior leadership.

Coromandel forayed into Rural Retail centers in the year 2007 under “My Gromor” brand and has since grown to become one of the largest rural retail chains in the country providing wide range of agri inputs and services to the farming community in the Southern states. With overwhelming responses from the farmers with regard to extension activities, quality products and service offerings, Coromandel has been expanding the network beyond Southern states and entered Maharashtra wherein it has reached the milestone of 1000th Store and has drawn up plans to double the network over the next 2 years.  

With these 1000 company-owned, company-operated stores across five states - 766 Mana Gromor in Andhra Pradesh and Telangana, 195 Namma Gromor in Karnataka, 23 Namadu Gromor in Tamil Nadu, and 16 Apla Gromor in Maharashtra — the network now serves over 3 million farmers. These outlets are supported by a dedicated team of over 5000 people who connect with farmers on a day-to-day basis for various extension activities to support in enhancing their yield and farm productivity. 

The Gromor retail network is complemented by digital solutions MyGromor app, which offers farm-specific advisory, product pricing, and image-based pest and disease detection. With over 1 million users, the app already drives 15% of store sales. Farmers further benefit from transparent pricing through auto-generated invoices and SMS updates, as well as doorstep delivery and IoT-enabled farm advisory services.

Each ‘My Gromor’ center serves as a one-stop destination for farmers, offering a complete range of 

agri-inputs—bulk, specialty, and organic fertilizers, crop protection, biologicals, cattle feed, and farm implements—along with value-added services such as soil and carbon testing, agronomy support, drone spraying services, and farmer-focused insurance. On average, each center caters to over 1000-1500 farmers across 10–15 villages.

The 1000th ‘My Gromor’ center, launched under the brand name Apla Gromor in the Kashti–Shrigonda belt, offers a comprehensive portfolio of agri-inputs and services while strengthening the company’s 



footprint in Maharashtra. With its modern format and farmer-centric offerings, the new outlet reinforces Coromandel’s commitment to enhancing farm productivity and supporting rural prosperity. Coromandel also plans 20 more Gromor stores in Pune district, including five near Kashti, further deepening its farmer connect.

Speaking on the occasion, Mr. Arun Alagappan, Executive Chairman, Coromandel International, said “The inauguration of our 1000th ‘My Gromor’ store is a proud milestone in Coromandel’s journey of serving and enabling India’s farmers. What started in 2007 as a small step into agri-retail has today become one of the country’s largest agri-retail networks. Over the years, these centers have emerged as trusted partners for farming community, promoting environmentally responsible agricultural practices, while ensuring timely access to quality agri-inputs, innovative technologies and personalized advisory services that enhance productivity and improve livelihoods. Looking ahead, we have drawn up ambitious plans to double our retail footprint over the years, further deepening our farmer connect and creating sustainable value for rural communities.”

The Apla Gromor store will also serve as a demonstration hub for digital farming solutions, showcasing tools such as the MyGromor app, remote advisory, and image-based pest and disease identification. By blending technology with field-level expertise, the store will help farmers embrace precision agriculture, enhance productivity, and move towards more sustainable and resilient farming practices—reinforcing Coromandel’s vision of shaping the future of Indian agriculture.


About Coromandel 

Coromandel International Limited is amongst India's pioneers and leading Agri solutions provider, offering diverse products and services across the farming value chain. It operates in two major segments: Nutrient and other allied businesses and Crop Protection. These include Fertilizers, Crop Protection, Bio Products, Specialty Nutrients and Organic businesses. The Company is 2nd largest manufacturer and marketer of Phosphatic fertilizer in India. The Company's Crop Protection products are marketed in India as well as in international geographies, offering wide range of technical and formulation products. The Specialty Nutrients business of the Company focuses on water soluble fertilizers, secondary & micronutrients and Nano fertilizers products. The Company is leading marketer of Organic fertilizers in India. The Bio Products business of the company focusses on plant extractions for various applications. It also operates a network of around 1000 rural retail outlets across Andhra Pradesh, Telangana, Karnataka and Tamil Nadu. Through these Retail outlets, the Company offers agri inputs and farming services including crop advisory, soil testing and farm mechanization to around 3 million farmers. The Company has 7 R&D centers and a strong Regulatory setup, supporting the businesses in process development and new product introduction. The Company has 18 manufacturing facilities, spread widely across India, producing wide range of Nutrient and Crop Protection products, which are marketed through an extensive network of dealers and its own retail centers.

The Company clocked a turnover of Rs. 24,444 Crores during FY24-25. Its efforts towards environment have been well recognized by international organizations like UNDP and has also been voted as one of 



the ten greenest companies in India by TERI. Coromandel is a part of the INR 778 billion (INR 77,881 

Crores) of the Murugappa Group.

For more details, visit www.coromandel.biz


About Murugappa Group

A 125-year-old conglomerate with presence across India and the world, the INR 902 billion (90,178 crore) Murugappa Group has diverse businesses in agriculture, engineering, financial services and more. 

The Group has 10 listed companies: Carborundum Universal Limited, CG Power & Industrial Solutions Limited, Cholamandalam Financial Holdings Limited, Cholamandalam Investment & Finance Company Limited, Coromandel International Limited, E.I.D.-Parry (India) Limited, NACL Industries Limited, Shanthi Gears Limited, Tube Investments of India Limited, and Wendt (India) Limited. Other major companies include Cholamandalam MS General Insurance Company Limited and Parry Agro Industries Limited. Brands such as Ajax, Hercules, BSA, Montra, Montra Electric, Mach City, Chola, Chola MS, CG Power, Shanthi Gears, CUMI, Gromor, Paramfos, Parry’s are part of the Group’s illustrious stable. 

Abrasives, technical ceramics, electrominerals, electric vehicles, auto components, fans, transformers, signalling equipment for railways, bicycles, fertilisers, sugar, tea, and several other products make up the Group’s business interests. 

Guided by the Five lights — integrity, passion, quality, respect, and responsibility — and a culture of professionalism, the Group has a workforce of 94,041employees. 

For more details, visit www.murugappa.com

Tuesday, September 2, 2025

கோகோ கோலா அதன் 'லோக்கலி யுவர்ஸ்' பிரச்சாரத்துடன் இந்தியாவின் சில்லறை விற்பனையாளர்களைக் கொண்டாடுகிறது

கோகோ கோலா அதன் 'லோக்கலி யுவர்ஸ்' பிரச்சாரத்துடன் இந்தியாவின் சில்லறை விற்பனையாளர்களைக் கொண்டாடுகிறது





https://www.youtube.com/shorts/rq-7hFVkCeM

https://www.youtube.com/shorts/ZC-rsD9r-wM

https://www.youtube.com/watch?v=IPnvDO2XJ9Y

https://www.youtube.com/shorts/t5cIln5n3Ao



CHENNAI



 01 செப்டம்பர், 2025 : முதலில் திறப்பவர்கள், கடைசியாக மூடுபவர்கள், எப்போதும் சமூக வாழ்க்கையின் மையத்தில் இருப்பவர்கள். பல தசாப்தங்களாக, இந்தியாவின் உள்ளூர் சில்லறை விற்பனையாளர்கள் அன்றாட வாழ்க்கையின் தலைமையில் நின்று, தங்கள் வாடிக்கையாளர்களின் பெயர்களை அறிந்து, பண்டிகைகளுக்கு விநியோகம் செய்து, கடைகளை உரையாடல்கள், கதைகள் மற்றும் பாரம்பரியத்தின் இடங்களாக மாற்றி வருகின்றனர். 'லோக்கலி யுவர்ஸ்' மூலம், கோகோ கோலா இந்தியா சமூகங்களை செழிக்கச் செய்யும் இந்த நிஜ வாழ்க்கை ஹீரோக்களைக் கொண்டாடுகிறது.


உள்ளூர் கடைகள் முதல் தேசிய அளவிலான கடைகள் வரை, உலகின் மிகப்பெரிய சில்லறை வணிக வலையமைப்புகளில் ஒன்றிற்கு அவை சக்தி அளிக்கின்றன, மில்லியன் கணக்கான சிறு வணிகங்கள் அணுகல், வசதி மற்றும் சமூக இணைப்புகளை வழங்குகின்றன. லோக்கலி யுவர்ஸ் மூலம், கோகோ கோலா இந்தியா, வாழ்வாதாரத்தை வலுப்படுத்துவதிலும், உள்ளூர் வணிக வளர்ச்சியை வளர்ப்பதிலும், ஆண்டு முழுவதும் சமூக உணர்வை உயிர்ப்புடன் வைத்திருப்பதிலும் முக்கிய பங்கு வகிக்கும் இந்த தொழில்முனைவோர் கூட்டாளர்களை வெளிச்சம் போட்டுக் காட்டுகிறது.


பல கூட்டாளர்களுக்கு, கோகோ கோலா ஒரு பானத்தை விட அதிகமாக இருந்து வருகிறது, அது அவர்களின் வளர்ச்சிப் பயணங்களில் ஒரு துணையாக இருந்து வருகிறது. 2002 முதல் நிறுவனத்துடன் தொடர்புடைய விநியோகஸ்தரான அஜய் சஹா, 'இது இரண்டு தசாப்தங்களுக்கும் மேலான ஒரு ஆழமான பலனளிக்கும் பயணமாகும். கோகோ கோலா இந்தியாவுடனான எங்கள் கூட்டாண்மை பல ஆண்டுகளாக வலுவடைந்து வருகிறது. நிறுவனத்தின் தொடர்ச்சியான ஆதரவும் வழிகாட்டுதலும் எங்கள் வணிக வெற்றியை முன்னெடுப்பதிலும், எங்கள் சமூகத்திற்கு சிறப்பாக சேவை செய்வதிலும் முக்கிய பங்கு வகித்துள்ளன. ' இந்த உணர்வை எதிரொலிக்கும் வகையில், ஒடிசாவில் 25 ஆண்டுகால பாரம்பரிய இனிப்புக் கடையின் உரிமையாளர் ராஜேஷ் குமார் ராணா, 'கோகோ கோலா இந்தியா எங்கள் பயணத்தின் ஒருங்கிணைந்த பகுதியாக மாறிவிட்டது. எங்கள் கடையில், நாங்கள் பாரம்பரிய இனிப்புகளை வழங்குவது மட்டுமல்லாமல், எங்கள் பார்வையாளர்கள் தங்களுக்குப் பிடித்த பானங்களான கோகோ கோலா, ஸ்ப்ரைட், தம்ஸ் அப் மற்றும் தண்ணீரை அனுபவிப்பதையும் உறுதி செய்கிறோம். அவர்களுக்கு எது தேவைப்பட்டாலும், அது இங்கே இருப்பதை நாங்கள் உறுதிசெய்கிறோம்.'


கோகோ கோலா இந்தியாவின் துணைத் தலைவர் சந்தீப் பஜோரியா அவர்கள், “இந்தியாவில் சில்லறை விற்பனை மிகப்பெரிய முதலாளி மட்டுமல்ல, உள்ளூர் பொருளாதார சுழற்சியின் வலுவான தூணாகும். கோகோ கோலாவில், நுகர்வோருக்கு சிறப்பாக சேவை செய்ய சில்லறை விற்பனையாளர்களுடன் நாங்கள் எப்போதும் கூட்டு சேர்ந்துள்ளோம், அதே நேரத்தில் அவர்களின் திறன்களை வலுப்படுத்துகிறோம். வர்த்தக அமைப்புகள் மற்றும் உள்ளூர் நிறுவனங்களுடன் இணைந்து பணியாற்றுவதன் மூலமும், குளிரூட்டிகள் மற்றும் நீரூற்று இயந்திரங்களில் முதலீடுகள் மூலமாகவும், நாங்கள் தொடர்ந்து திறனை வளர்த்து, தொழில்முனைவோரை ஊக்குவிக்கிறோம். சூப்பர் பவர் சில்லறை விற்பனையாளர் திட்டம் மற்றும் கோக் பட்டி போன்ற முயற்சிகள் மூலம், சில்லறை விற்பனையாளர்களை வலுவாக வளர புதிய திறன்கள் மற்றும் டிஜிட்டல் கருவிகளுடன் நாங்கள் சித்தப்படுத்துகிறோம்.


லோக்கலி யுவர்ஸ் மூலம், அவர்களின் தொழில்முனைவோர் மனப்பான்மை, சமூகத்தை உருவாக்குபவர்களாக அவர்களின் பங்கு மற்றும் அன்றாட வாழ்வில் அவர்களின் முக்கிய பங்களிப்பைக் கொண்டாடுகிறோம்” என்று கூறினார்.


லோக்கலி யுவர்ஸ் இந்த அன்றாட ஹீரோக்களின் தொடர்ச்சியான உருவப்படங்கள் மற்றும் திரைப்படங்கள் மூலம் அவர்களின் அர்ப்பணிப்பு, பாரம்பரியம் மற்றும் தொழில்முனைவோர் உணர்வைப் பிரதிபலிக்கும். இந்த விளம்பரத்திற்குப் பின்னால் உள்ளவர்களை முன்னிலைப்படுத்துவதன் மூலம், இந்தியாவின் சில்லறை வணிகப் பொருளாதாரத்தை நீண்டகாலமாக இயக்கும் மீள்தன்மை, புதுமை மற்றும் சமூகப் பெருமை ஆகியவற்றின் கதைகளை இந்தப் பிரச்சாரம் முன்வைக்கிறது.


ஆறு மில்லியனுக்கும் அதிகமான சில்லறை விற்பனையாளர்கள் மற்றும் விநியோகஸ்தர்களைக் கொண்ட கோகோ கோலா இந்தியா, இந்தியாவின் மிகவும் துடிப்பான சில்லறை வணிக சுற்றுச்சூழல் அமைப்புகளில் ஒன்றின் ஒரு பகுதியாக இருப்பதில் பெருமை கொள்கிறது. கடை முதல் அலமாரி வரை ஒவ்வொரு தொடர்பும் ஒரு பரிவர்த்தனையை விட அதிகமாக பிரதிபலிக்கிறது; இது ஒரு இணைப்பு, ஒரு வாய்ப்பு மற்றும் இந்தியாவின் நிறுவன உணர்வின் கொண்டாட்டமாகும்.


About Coca-Cola:

Coca-Cola in India is one of the country’s leading beverage companies, offering a range of high-quality and refreshing beverage options to consumers. The company, in line with its vision of ‘Beverages For Life’ offers a wide portfolio of products which includes hydration, sports, sparkling, coffee, tea, nutrition, juice and dairy based products. In India its beverage range includes Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Diet Coke, Thums Up, Thums Up XForce, Charged, Fanta, Limca, Sprite, Sprite Zero, Kinley Soda, Rim Zim,  Maaza, Minute Maid range of juices and Honest Tea. The Company also offers hydration beverages including Limca GlucoCharge, Smartwater, Kinley, Kinley Copper, Dasani and Bonaqua packaged drinking water. Premium products constitute Schweppes’ range and Smartwater. In addition, it offers a Costa Coffee range of tea and coffee. The Company is constantly transforming its portfolio, from reducing sugar in its drinks to bringing innovative new products to market.

The Company along with its owned bottling operations and franchise bottling partners has a strong network of close to 5 million retail outlets through which it refreshes millions of consumers across the country. It seeks to positively impact people’s lives, communities and the planet through water and packaging initiatives, sustainable agriculture and emission reductions across its value chain.

Globally together with its bottling partners, The Coca-Cola Company employs more than 700,000 people, helping to bring economic opportunity to local communities worldwide. Learn more at www.cocacolacompany.com and follow us on Twitter, Instagram, Facebook and LinkedIn.


Monday, September 1, 2025

Duchess Utsav Inaugurated with Grandeur

Duchess Utsav Inaugurated with Grandeur

Chennai, 1st September 2025 - The Duchess Utsav, a 2-day shopping extravaganza was inaugurated with great fanfare at Savera Hotel today organized by Duchess Club, a Versatile Womens club in the city. The ceremony featured lamp lighting by esteemed guests, including Actress Suhasini Maniratnam, Actress Aruna, Dr. Prithika Chari, Ms. Vidhya, Ms. Sai Lakshmi, Ms. Uma Muthuswamy, Ms. Cynthia, Ms. Shobha, Ms. Swati, Ms. Anuradha, Ms. Bela, Ms. Sarah, Ms. Monisha , Ms. Venessa and other notable celebrities

The event promises to showcase the latest fashion trends, exquisite jewellery, delectable food, and trendy accessories. Attendees can look forward to a unique shopping experience, interacting with designers, artisans, and entrepreneurs.

The Duchess Utsav will continue till September 2, 2025, at Savera Hotel. We invite everyone to visit, indulge in the festive shopping experience and enjoy retail therapy like no other in Chennai.


Like every year, at Duchess Utsav 2025, we  bring  to you the best in design and craftsmanship from across the country - be it in fashion, home, food or lifestyle. 

 

Be it legendary to 'just launched' brands, your favourite to the newest designers, traditional to contemporary, ethnic to cool chic - The Duchess Utsav will bring you the best in Clothing, Fashion Accessories, Jewellery, Home & Lifestyle, Gifting, Gourmet and Organic and much more. 

 

Title Sponsor : THANGAMAYIL


 Thangamayil Jewellery is India's leading Gold jewellery store , merging royal heritage with contemporary style, creates timeless pieces to celebrate life's precious moments.

Exquisite design, Traditional style, Jadau Polki Jewelleryand Hand Crafted gold Antique and Temple Jewellery is showcased at the Duchess Utsav.

 

Co Sponsor : Gaitonde

 

In sync with International trends Luxury Premium stylish, innovative, intricate and imaginative leather Foot wear from Gaitonde. 


Co Sponsor: Preventive Health Partner :Pro Health APOLLO

 

DUCHESS UTSAV 2025  is featuring an array of different concepts each time to make it more exclusive, the show introduces a plethora of new designers from all over India showcasing their stylish contemporary ensembles in stunning Indian fabrics and blends, providing elegant solutions for your days and evenings of revelries for the festive season.

 

Adornment is but a natural corollary and the Utsav offers tantalizing Precious handcrafted jewellery from SHAAN Jewellery.  Lab Diamond Jewellery from IKAKSH,  Pearls from Bazilla Pearls .


Mantra Gold Coatings present unique handcrafted artefacts for home decor  and gifting. 

 

For the sheer fun of dressing up Costume jewellery is not left behind as Inside out by Rupal offers semi precious stones; handcrafted ethnic  jewellery with a twist from Urbanitii, High On Drama, Aurum, Stlye Aura, Anokhi, Zorca, Devkriyaz and Veere jewels.

 

Safetypinz, based out of Benaras, city known for its beautiful, rich hand loom techniques and fabrics. They fuse traditional hand loom fabrics and modern printing techniques together. Most prints are inspired from the ancient Indian art forms such as Pichhwai and Mithila.  


Palam Silks -the queen on modern silks with unique Kanchipurams.


ASVA by Weaves and Threads has handcrafted Sarees by Artisans,  vibrant colours and intricate weaves. They also have a collection of scarves, stoles and dupattas.


Shree Nageshvari Patola presenting master weavers of single and double Ikat Patola sarees , with not 1 but 2 National Awards to their name.

 

House of Ayati with a soft silk Traditional sarees, Tant Handlooms from Kolkata with Bengal weaves ,Sivakami from Chettinad, Ritis from Bangalore showcase exclusive sarees.

 

‘Dezires’ of Bengaluru, and ‘‘Mash’s Collection’  offer Casual Chic Indian  and Western wear one can never ignore! Ready-to-stitch salwar suit sets and dress materials from an exclusively curated collection of fabrics, Reina  willshowcase an exclusive collection of Fusion of Bandhani /Ajrak sarees in Modal silk, Ikat dress materials and Ajrakcotton kurtis.

 

Sunaira, Ekam from Kolkata,Pehachan from Delhi showcase the collections of informal and casual wear.

 

 Slow threads,   showcase their sustainable clothing brand that focuses on producing designer wear that are designed to last. Darshitam , Concious living and Alanghra  and The Kraft Factor with sustainable products are the highlights of  Eco Brands.

 

Malang,  Design Vogue, Kara Couture, Tula couture, Hangar by Shweta, Niram Fashions , Dress Up, Parutti Tales, Needle Saga Samaraho Boutique (Kolkata) Vastra,  Royal Fashions bring to you variety of affordable stylish informal and casual wear in silk and cotton.


 

Chic Co-ords, Denims  and Block printed linen and more brought to you by AASHIYAA & THE SUMMER CLOSET,  Katha by Heta, Syndon krafts and Tej kruti ( Lucknow), Kapda Ghar- Where fabrics tell a story ,   Swagatham with exclusive blouse designs.

 


 Stylish and Contemporary bags will be SAYEE LEATHERS,   Weave handmade embellished basket from Africa, Folksie jute bags from keralashowcases styles and versatile handbag and tote collection. 

 

 Shraddha Mehta with fine Home and Bed linen.

 

Happy Publishing House by Chittam publisher.


RARE INDIA representing exotic and unique holidays in India and Abroad.

 

Festive, wedding and occasion gifting made easy with Gifted splendid collection - showcasing a wide range of lifestyle products and home accents.


For the lady of the Manor, Bottega Perreira display a range of Table and kitchen linen; and offers Home style products. Art by Smriti, Utsav by Smita , Torana and Narmada Veni,  and Santosh Agarwal brings ornamental handcrafted accessories for the festive season.

 

 

 The Candle Venture bring to you one stop destination for exquisite scented candle. 


Sheena of XclusivZ brings to our Utsav Exclusive hair accessories.


Chennai's foodies, get ready to munch on and watch out for interesting new products at Snackraft, healthyIndian munchies and sweets by The Good Stuff, Chocolates by Cavasa,


 

SPOONFUL by Vineeta Authentic home made sweets and snacks.

 

Homemade Jams and cakes from 101 Strawberries.


Podi Tales from Kutrallam authentic podi blends.


Sunita Vinodraj exhibits Naturely, Tupperware and Aromora.


Moss and Muse presenting customised Terranium .


We have Exclusive launches for  the HOMEPRENEURS, showcasing their home products like Bakery and food items like health mixes and healthy snacks.


A truly visual treat is what the Duchess Utsav has in store for you! A rare coming together of, jewellery, household products, fashionable wear from head to toe, et al at the Utsav! 

 

The crowd, dressed in exquisite outfits, joined the delightful Utsav exhibition with a true spirit of friendship and joy.