Friday, November 8, 2024

Pantomath இன் பாரத் வேல்யூ ஃபண்ட், INR 2350 மில்லியனை சிறுபான்மை பங்குகளுக்காக ஹல்டிராம் புஜியாவாலா நிறுவனத்தில் முதலீடு செய்கிறது

Pantomath இன் பாரத் வேல்யூ ஃபண்ட், INR 2350 மில்லியனை சிறுபான்மை பங்குகளுக்காக ஹல்டிராம் புஜியாவாலா நிறுவனத்தில் முதலீடு செய்கிறது

நவம்பர் 08, 2024, சென்னை : கொல்கத்தாவை தளமாகக் கொண்ட ஹல்டிராம் புஜியாவாலா லிமிடெட், சிறுபான்மை பங்குகளுக்காக இந்த நிறுவனத்தில் INR 2350 மில்லியன் ஐ Pantomath இன் பாரத் வேல்யூ ஃபண்ட்(BVF) முதலீடு செய்துள்ளதுடன் அதன் தனியார் ஒதுக்கீட்டுப் பங்களிப்பு சுற்று வெற்றிகரமாக முடிவடைந்ததாக அறிவித்துள்ளது. ஹல்டிராம் புஜியாவாலா லிமிடெட் தனது தயாரிப்புகளை "பிரபுஜி" என்ற பிராண்டின் கீழ் விற்பனை செய்கிறது

இந்தியாவில் வேகமாக வளர்ந்து வரும் துறைகளில் ஒன்றான திண்பண்டங்கள் சந்தை, நிதியாண்டு 24 இல் INR 426 பில்லியனாக இருக்கும் என மதிப்பிடப்பட்டுள்ளது, இது நிதியாண்டு 32 க்குள் ஒரு 11% கூட்டு வருடாந்திர வளர்ச்சி விகிதத்தை (CAGR) பதிவுசெய்கின்ற ~ INR 955 பில்லியனை எட்டும் என்று எதிர்பார்க்கப்படுகிறது. இந்த சந்தையில் ஒரு கணிசமான சந்தைப் பங்கை அனுபவிக்கிற ஒழுங்கமைக்கப்பட்ட நிறுவனங்கள், இந்த வளர்ச்சிக்கு முக்கிய பங்களிப்பாளர்களாக இருப்பார்கள் என்று எதிர்பார்க்கப்படுகிறது. தரம், வசதி மற்றும் பாதுகாப்புத் தரங்களுக்கு ஒரு வலுவான அர்ப்பணிப்புடன் இணைந்த, தயாரிப்பு பல்வகைப்படுத்தலில் அவர்களின் தொடர்ச்சியான கவனம், எதிர்கால விரிவாக்கத்திற்கு அவர்களை நிலைநிறுத்தும்.

ஹல்டிராம் புஜியாவாலா லிமிடெட் 60 ஆண்டுகளுக்கும் மேலாக தின்பண்டங்கள் மற்றும் காரச் சுவையுண்டி தொழிலில் ஒரு வலுவான பாரம்பரியத்தைக் கொண்டுள்ளது. இந்த நிறுவனம் தனது தயாரிப்புகளை "பிரபுஜி" என்ற பிராண்ட் பெயரில் 100 க்கும் அதிகமான SKU களுடன் வெளிநாட்டு தயாரிப்பு போர்ட்ஃபோலியோவை வழங்குகிறது, இது மேற்கு வங்கம் மற்றும் வடகிழக்கு மாநிலங்களில் விரைவான சேவை உணவகங்களை நடத்துகிறதைத் தவிர வலுவான பிராண்ட் அங்கீகாரத்தை, குறிப்பாக கிழக்கு மற்றும் வடகிழக்கு இந்திய சந்தைகளில் பெறுகிறது. இந்த நவீன பிராண்ட் ஆன 'பிரபுஜி' என்பது இந்த நிறுவனத்தின் புது-யுக சந்தைப்படுத்தல் உத்தியால் ஆதரிக்கப்படும் சலசலப்பை ஏற்படுத்தும் வார்த்தையாக மாறியுள்ளது. பாலிவுட் பழம்பெரும் நடிகர்களான ஷாருக்கான் மற்றும் ராஷ்மிகா மந்தனா ஆகியோர் பிராண்ட் அம்பாசிடர்களாக உள்ளனர்.



ஹல்டிராம் புஜியாவாலா லிமிடெட் அதன் சில்லறை வணிகம் அதோடுகூட விநியோக வணிகத்தின் ஒரு சக்திவாய்ந்த கலவையைக் கொண்டுள்ளது. இந்த நிறுவனம், நாடு முழுவதும் 200,000 க்கும் மேற்பட்ட சில்லறை விற்பனையாளர்களுக்கு சேவை செய்கின்ற சுமார் 2000 விநியோகஸ்தர்களின் விநியோக வலையமைப்பைக் கொண்டுள்ளது. நிறுவனம் அதன் நேரடி நுகர்வோர் அணுகலை உருவாக்குகின்ற 19 சில்லறை விற்பனை நிலையங்களையும் 60 ஃபிரான்சைஸ் கடைகளையும் நடத்துகிறது. தற்போது, நிறுவனத்தின் சந்தைகளில் மேற்கு வங்கம், பீகார், ஜார்கண்ட் மற்றும் வடகிழக்கு பகுதிகள் அடங்கும். இந்த நிறுவனம் கிழக்கு மற்றும் வடகிழக்கு இந்திய சந்தைகளுக்கு வெளியே அதன் உற்பத்தி மற்றும் சந்தைகளை விரிவுபடுத்த இந்த நிதியைப் பயன்படுத்தும். ஹல்டிராம் புஜியாவாலா லிமிடெட், ஆண்டுக்கு 6,035 மெட்ரிக் டன் (MTPA) ஒரு கூட்டுத்திறன் கொண்ட மூன்று உற்பத்தி வசதிகளை இயக்குகிறது.

இந்த நிகழ்வு குறித்து பேசிய ஹல்டிராம் பூஜியாவாலா லிமிடெட் நிறுவனத்தின் நிர்வாக இயக்குநர் திரு. மணீஷ் அகர்வால், “கடந்த 60 க்கும் அதிகமான ஆண்டுகளில், நாங்கள் சுவையான தின்பண்டங்கள் மற்றும் இனிப்புகளை வழங்குவதன் மூலம் ஒரு விசுவாசமான வாடிக்கையாளர் தளத்தை நாங்கள் உருவாக்கியுள்ளோம். எங்கள் நிறுவனம் இந்தியாவின் உணவுப் பழக்கம் மற்றும் சுவைகளில் புரட்சியை ஏற்படுத்தி, ஒரு முன்னோடியாக இருந்து வருகிறது."என்றார். 

"BVF இன் ஆதரவுடன் இணைந்து எங்கள் தொழில்துறை நுண்ணறிவுகளை பயன்படுத்துவதன் மூலம், பங்குதாரர் மதிப்பை அதிகரிக்கவும் வளர்ச்சியை தூண்டவும் நாங்கள் மூலோபாய ரீதியாக நிலைநிறுத்தப்பட்டுள்ளோம். இந்த கூட்டாண்மையானது, அனைத்து பங்குதாரர்களுக்கும் ஒரு வளமான எதிர்காலத்தை உறுதி செய்கின்ற நீண்டகால பொருளாதார நன்மைகளை உருவாக்குவதற்கு ஒரு உறுதியான அடித்தளத்தை அமைக்கிறது, " என்று திரு மணீஷ் அகர்வால் மேலும் கூறினார்.

ஹல்டிராம் புஜியாவாலா லிமிடெட் நிறுவனத்தில் தனது முதலீடுகள் பற்றி பாரத் வேல்யூ ஃபண்ட் நிறுவனத்தின் தலைமை முதலீட்டு அதிகாரி திருமதி மதுலுனாவத் கூறுகையில் "ஹல்டிராம் புஜியாவாலா லிமிடெட் நிறுவனத்துடன் இணைவதில் நாங்கள் மகிழ்ச்சியடைகிறோம். 1958 இல் ஒரு தனிஉரிமையாக நிறுவப்பட்டதிலிருந்து ஆறு தசாப்தங்களுக்கும் மேலாக சந்தை 



நுண்ணறிவுடன் இந்த நிறுவனம், நுகர்வோர் நடத்தை மற்றும் சந்தை போக்குகள் பற்றிய ஒரு ஆழமான புரிதலைக் கொண்டுள்ளது. இந்த நவீன பிராண்டான ‘பிரபுஜி’ மீது புதிய தலைமுறையின் கூர்மையான கவனம் குறிப்பாக கவனிக்கத்தக்கது. உணவு, FMCG மற்றும் நுகர்வோர் பொருட்கள் துறைகளில் நாங்கள் மிகுந்த நம்பிக்கையுடன் இருக்கிறோம், மேலும் வரவிருக்கும் ஆண்டுகளில் கணிசமான வளர்ச்சியை அடைய ஹல்டிராம் சிறந்த நிலையில் உள்ளது."என்று கூறினார்.

நடுத்தர சந்தைத் துறையில் உள்ள முக்கிய நிதி நிறுவனங்களில் ஒன்றான BVF, நீண்ட கால வெற்றியை ஊக்குவிப்பதற்கு இலாபகரமான, வளர்ச்சி-நிலை நிறுவனங்களில் முதலீடு செய்வதில் கவனம் செலுத்துகிறது. ஹல்டிராம் நிறுவனத்தில் செய்யப்பட்ட இந்த முதலீடு கடந்த 3 மாதங்களுக்குள் BVF இன் 6வது ஒட்டுமொத்த முதலீடு மற்றும் நுகர்வோர் சந்தையில் 3வது முதலீட்டைக் குறிக்கிறது. கடந்த மாதத்தின் தொடக்கத்தில், BVF மற்றவைகளுடன், ஒரு தனிப்பட்ட சுகாதார பிராண்டான BumTum (மில்லேனியம் பேபிகேர் லிமிடெட்) மற்றும் நுகர்வோர் உபகரண பொருட்கள் நிறுவனமான அனிகேட் மெட்டல்ஸ் பிரைவேட் லிமிடெட்போன்ற நிறுவனங்களில் முதலீடு செய்தது.

Pantomath பாரத் வேல்யூ ஃபண்ட் பற்றி:

Pantomath கேபிடல் மேனேஜ்மென்ட், அதன் இந்தியா இன்ஃப்ளெக்ஷன் ஆப்பர்சூனிட்டி டிரஸ்ட் (IIOT) மூலம், அதன் இரண்டாவது மாற்று முதலீட்டு நிதியான (AIF) பாரத் வேல்யூ ஃபண்ட் (BVF) ஐ ஏப்ரல் 2024 இல் அறிமுகப்படுத்தியது. Pantomath குழுமத்தின் தலைமை முதலீட்டு அதிகாரியும் இணை நிறுவனருமான மதுலுனாவத் வழிகாட்டுதலின் கீழ் இந்த நிதியத்தின் முதலீட்டு உத்தியானது, இறக்குமதி மாற்றீடு, ஏற்றுமதி ஆதரவு மற்றும் கிராமப்புற நுகர்வு ஆகியவற்றில் ஒரு கவனம் செலுத்துதலுடன், "இந்தியாவில் தயாரிக்கப்பட்டது" என்ற நெறிமுறைகளை உள்ளடக்கிய வணிகங்களை மையமாகக் கொண்டுள்ளது.

KKR and NVP backed Infinx Healthcare to Establish Center of Excellence in Madurai, Elevating Local Talent and Advancing Healthcare RCM Technology

KKR and NVP backed Infinx Healthcare to Establish Center of Excellence in Madurai, Elevating Local Talent and Advancing Healthcare RCM Technology

This center will create 700 jobs, drive AI-based healthcare sirinnovation, and foster local talent through strategic educational partnerships, supporting Tamil Nadu's vision for technological growth.

Chennai, 7th November 2024 – Infinx, a trusted provider of AI-powered solutions for patient access and revenue cycle management (RCM), is pleased to announce the opening of its newest delivery center in Madurai, Tamil Nadu. This state-of-the-art facility will support the company’s mission of optimizing revenue cycle processes for U.S.-based healthcare providers, helping them focus on patient care while ensuring financial sustainability.

This strategic investment in Madurai aligns with Infinx’s global expansion goals and marks the company’s eighth center in India, complementing existing operations in Mumbai, Bangalore, and Hyderabad. The center will leverage advanced AI and automation technologies to streamline revenue cycle operations for its customers, further solidifying Infinx’s position as an industry leader. Infinx is one of the first ITES organizations to setup a center of this kind in Madurai.

“The opening of our new delivery center in Madurai marks a significant milestone in our journey toward transforming healthcare RCM through innovation and talent development. By investing in advanced AI-driven solutions and leveraging the immense potential of the local workforce, we aim to deliver unparalleled value to our clients while contributing to the technological growth in the country,” said Sudeep Tandon, Managing Director, Infinx.

Sudeep further added, “Our decision to establish this center in Madurai reflects the city’s strong talent pool, supported by a robust educational infrastructure and proactive government support. This center represents our commitment to building future-ready capabilities that not only optimize healthcare operations but also empower communities with high-quality employment opportunities and skills for tomorrow.”

The new center will create around 700 job opportunities over the next five years, providing high-quality employment in healthcare RCM to local talent. Infinx has partnered with esteemed educational institutions to recruit and train graduates. Infinx is committed to a comprehensive learning and development approach to ensure all new hires are well-prepared for their roles.

The joiners will receive role-specific training that covers technical skills, processes, and methodologies required for healthcare revenue cycle management (RCM). It has devised various competency-based learning & development programs such as the ACE (Associate Competency Excellence) initiative and GROW (Get Ready For Opportunities for Work). These have been designed and aimed at creating future leaders from within the company. In addition to classroom sessions, employees can access self-paced e-learning courses on our digital platform, covering a range of technical and soft skills.

Infinx Healthcare’s Madurai delivery center, with the help of Infinx’s platform that utilises cutting-edge AI and machine learning technologies, will focus on supporting healthcare RCM processes, enhancing accuracy, reducing errors, and speeding up decision-making. The company is committed to fostering a diverse and inclusive workplace, with a target of achieving 35% diversity within two years at the Madurai center. As part of its broader social responsibility goals, the company also plans to invest in local development initiatives, creating secondary employment opportunities and strengthening the local ecosystem.

About Infinx Healthcare:

Infinx provides innovative and scalable AI-driven solutions designed to optimize the financial lifecycle of healthcare providers across all functions within patient access and revenue cycle management. Combining intelligent, cloud-based software driven by artificial intelligence and automation, with support from consultants and billing specialists, Infinx helps clients preserve and capture more revenue, enabling them to shift focus from burdensome administrative tasks to patient care. By partnering with Infinx, providers stay a few steps ahead of ever-changing government regulations and payer guidelines so that they focus on strategically growing their business. It has a global team across the US, India and Philippines. Founded in 2012, Infinx is backed by leading global investment firms - Norwest Venture Partners and KKR & Co. For more information, visit www.infinx.com.

JSW MG Motor India Expands Hector Lineup with Two New 7-Seater Variants

 

JSW MG Motor India Expands Hector Lineup with Two New 7-Seater Variants

Launches Hector Plus 7-Seater in Select Pro 1.5L CVT Petrol at INR 19,71,800*, and Smart Pro 2.0L DSL 6MT is available at INR 20,64,800*


India’s largest 35.56 cm (14-inch) HD Portrait infotainment system with Wireless Apple CarPlay and Android Auto

Panoramic sunroof with LED Projector Headlamps, Floating Light Turn Indicators, LED Blade Connected Tail Lamps

Push Button Engine Start/Stop with Smart Key and Digital Bluetooth® Key and Key Sharing capability

Best-in-industry i-SMART technology with over 75 connected car features

Loaded with safety features such as ABS, EBD, ESP, TCS, Hill Hold Control, Brake Assist

Chennai, November 08, 2024: JSW MG Motor India has announced the expansion of the MG Hector lineup, India’s first Internet SUV, by including two new 7-seater variants, the Hector Plus 7-Seater Select Pro and Smart Pro, offer a spacious and versatile option for customers seeking a premium SUV experience. The Select Pro is powered by a 1.5T petrol engine paired with a CVT transmission, delivering a smooth and efficient driving experience. Available in a 2.0L diesel engine, The Smart Pro variant is equipped with a 6-speed manual transmission, offering fuel efficiency and torque.

“The addition of our new 7-seater Hector variants underscores JSW MG Motor India's commitment to meeting the evolving needs of our valued customers. Building upon the success of the MG Hector, these new additions offer a spacious and versatile experience without compromising on the quality, comfort, and technological excellence that have made the Hector a beloved choice. We are confident that the Hector Plus 7-Seater Select Pro and Smart Pro will continue to meet and exceed expectations of SUV enthusiasts,” shared, Satinder Singh Bajwa, Chief Commercial Officer, JSW MG Motor India.

Priced competitively, the new variants of the Hector making all the key features more accessible that have made the Hector a popular SUV, including its commanding road presence, advanced technology, and superior driving comfort. Building upon its success, the new Select Pro and Smart Pro variants offer an enhanced in-car infotainment experience with India's largest 14-inch HD portrait infotainment system, i-SMART technology with over 75 connected car features, Wireless Apple CarPlay & Android Auto and a Wireless Phone Charger.

With R18 Dual Tone Machined Alloy Wheels, the new trims boast a bold exterior design, highlighted by LED Projector Headlamps, Floating Light Turn Indicators and LED Blade Connected Tail Lamps. Inside, the premium upholstery, leather-wrapped steering, and wooden finish create a sophisticated ambience. The Full Digital Cluster with a 17.78 cm Embedded LCD Screen provides a modern and intuitive driver interface. For added convenience, both the Select Pro and Smart Pro variants feature Push Button Engine Start/Stop with a Smart Key. The innovative Digital Bluetooth® Key and Key Sharing capability*, a first in the segment, offers enhanced convenience and security. Additionally, the cabin of the Smart Pro sports Dual Tone Argil Brown & Black Interior Theme with Leatherette Seat Upholstery and equipped with Power Driver seats.

The new Hector variants offer a range of convenience and safety features, including Cruise Control, Electric Parking Brake*, All four-wheel disc brakes, Electronic Stability Program (ESP), Traction Control System (TCS), Hill Hold Control (HAC), ABS + EBD, Brake Assist, All Seats Seatbelt Reminder, Follow Me Home Headlamps, Cornering Front Fog Lamps, Front & Rear Defogger, Speed Sensing Auto Door Lock, ISOFIX Child Seat Anchors, and High-Speed Warning Alert.   

Both Select Pro and Smart Pro variants come with the unique car ownership program "MG SHIELD," offering after-sales service options. Customers will also benefit from the standard 3+3+3 package, including a three-year warranty with unlimited kilometres, three years of roadside assistance, and three labour-free periodic services. Additionally, owners can customize their coverage by extending their warranty or roadside assistance or opting for the Protect plans, the company's pre-paid maintenance packages for added peace of mind and a stress-free ownership experience.

*Terms and Conditions apply

About JSW MG Motor India 

SAIC Motor, a global Fortune 500 company with a presence in over 100 countries and JSW Group (India's leading conglomerate with interests across B2B and B2C sectors) formed a joint venture - JSW MG Motor India Pvt. Ltd. in 2023. The joint venture aims to build a smart and sustainable automotive ecosystem while continuing to stay focused on developing a diverse portfolio of vehicles to give car buyers better access to advanced technologies and futuristic products with attractive value propositions. JSW MG Motor India Pvt. Ltd. is committed to introducing world-class technology, strengthening the manufacturing landscape, best of innovation across its business operations, and generating significant employment opportunities through extensive localisation. 


About Morris Garages

Founded in the UK in 1924, Morris Garages vehicles were world-famous for their sports cars, roadsters, and cabriolet series. MG vehicles were much sought after by celebrities, including British Prime Ministers and even the British Royal Family, for their styling, elegance, and spirited performance. The MG Car Club, set up in 1930 at Abingdon in the UK, has thousands of loyal fans, making it one of the world’s largest clubs for a car brand. MG has evolved into a modern, futuristic, and innovative brand over the last 100 years. Its state-of-the-art manufacturing facility in Halol, Gujarat, has an annual production capacity of 1,00,000 plus vehicles and 6,000 direct and indirect employees. Driven by its vision of CASE (Connected, Autonomous, Shared, and Electric) mobility, the innovative automaker has augmented across-the-board ‘experiences’ within the automobile segment today. It has introduced several ‘firsts’ in India, including India’s first Internet SUV – MG Hector, India’s first Pure Electric Internet SUV – MG ZS EV, India’s first Autonomous (Level 1) Premium SUV – MG Gloster, the Astor- India’s first SUV with personal AI assistant and Autonomous (Level 2) technology, MG Comet – The Street-Smart Car, and MG Windsor – India’s first Intelligent CUV. 


Website: www.mgmotor.co.in 

Facebook: https://www.facebook.com/MGMotorIN 

Instagram: https://instagram.com/MGMotorIN  

Twitter: https://twitter.com/MGMotorIn/ 

LinkedIn: https://in.linkedin.c

om/company/mgmotorindialtd

Thursday, November 7, 2024

Mahindra debuts Electric Origin SUVs Named XEV 9e and BE 6e

Mahindra debuts Electric Origin SUVs

Named XEV 9e and BE 6e

World Premiere at UNLIMIT INDIA, on 26th November in Chennai

November 11 2024: Mahindra is set to introduce two pioneering electric brands, XEV and BE (pronounced be), on the Electric Origin INGLO architecture, at the Unlimit India World Premiere on November 26, 2024, in Chennai. Both brands will launch their first flagship products – the XEV 9e and the BE 6e. 

The ground-up INGLO architecture, crafted with an Indian heart and a global outlook, packs intuitive, intelligent, and immersive innovations. From class-leading safety standards to exhilarating performance and impressive range and efficiency, INGLO is designed to deliver a multi-sensory driving experience.

The XEV 9e will redefine electric luxury, while the BE 6e delivers bold, athletic performance – the two Indian icons are ready to beat everyone on the globe with their unmissable design, unparalleled technology and unrivalled performance.

Watch the first teaser: https://youtu.be/J0NZYDoZArA

For more information, visit [https://www.mahindraelectricsuv.com/] or follow us on social media for updates leading up to the launch event.

Social Media Addresses for Mahindra Electric Origin SUVs: 

Brand website: https://www.mahindraelectricsuv.com/

Instagram: @mahindraelectricsuvs

Twitter (X): @mahindraesuvs

YouTube: @mahindraelectricsuvs

Facebook: @mahindraelectricoriginsuvs

Hashtags: #UnlimitIndia #XEV9e #BE6e #MahindraElectricOriginSUVs


About Mahindra 

Founded in 1945, the Mahindra Group is one of the largest and most admired multinational federation of companies with 260000 employees in over 100 countries. It enjoys a leadership position in farm equipment, utility SUVs, information technology and financial services in India and is the world’s largest tractor company by volume. It has a strong presence in renewable energy, agriculture, logistics, hospitality, and real estate.  

The Mahindra Group has a clear focus on leading ESG globally, enabling rural prosperity and enhancing urban living, with a goal to drive positive change in the lives of communities and stakeholders to enable them to Rise.

Learn more about Mahindra on www.mahindra.com / Twitter and Facebook: @MahindraRise/ For updates subscribe to https://www.mahindra.com/news-room.

Media contact information 

Siddharth Saha   

Sr. Manager, Marketing Communications, Mahindra Automotive

Email – saha.siddharth@mahindra.com 

You can also write to us on: automediaenquiries@mahindra.com  

Wednesday, November 6, 2024

Nxtra by Airtel becomes first data centre in India to deploy AI for enhanced operational excellence

Nxtra by Airtel becomes first data centre in India to deploy AI for enhanced operational excellence

Leverages AI to build smarter, more efficient and resilient future-ready data centres

Chennai (India), November 6, 2024: Furthering its mission to build future-ready data centre infrastructure that is “Intelligent by Design and Sustainable by Choice”, Nxtra by Airtel, one of India’s leading data centre companies, has deployed Artificial Intelligence (AI) in its data centres to drive operational excellence. 

With this, Nxtra by Airtel has become the first data centre in India to leverage AI to build new-age digitised facilities engineered to drive smart capabilities like predictive maintenance, enhanced operational and energy efficiency, streamlined automation of operations and optimised capex utilisation. 

The deployment leverages the AI-powered SmartSense platform of leading AI expert in the infrastructure industry, Ecolibrium. Nxtra implemented the AI technology in its Chennai data centre first and will now deploy the capabilities across all its core data centres. 

With the deployment, Nxtra aims to achieve key efficiency milestones including:

10% increase in asset life through real time performance analytics to identify early signs of deterioration and provide corrective recommendations 

10% reduction in non-IT power consumption through early identification of deviations and energy loss in each piece of equipment 

15% increase in equipment performance through AI-driven Fault Detection and Diagnostics (FDD) algorithms and preventative maintenance

25% improvement in productivity with intelligent and proactive insights across all DC operations 

Ashish Arora, CEO – Nxtra by Airtel, said, “As a brand, we are always integrating newer ways to build future-ready and sustainable data centres with a vision to deliver superior customer experiences. In line with this, we have been at the forefront of building new-age data centres that leverage automation and advanced technological capabilities. The partnership with Ecolibrium and the integration of AI into the core of our data centres is a crucial step in this direction with which we will advance our energy efficiency and overall performance.” 

Chintan Soni, CEO – Ecolibrium, said, “Today, our AI/ML platform is operational at over 500 sites worldwide, providing real-time, data-driven insights across industries like real-estate and manufacturing. In a first-of-its-kind collaboration with Nxtra, we are bringing our 12 years of expertise to revolutionise data centre operations through cutting-edge AI technology. Nxtra has done commendable work in building environmentally friendly digital infrastructure and, by connecting it with our expertise in AI and engineering, we are confident that together we can them maintain high standards of operational and energy efficiency”. 

Leveraging AI/ML based algorithms will enable Nxtra to identify opportunities for cost savings and efficiency improvements and build agile data centres with which it can deliver enhanced end user experiences to its customers. 

 

Nxtra by Airtel offers India’s largest network of intelligent and sustainable data centres across 120+ locations to leading enterprises, hyperscalers, start-ups, SMEs and governments. The company is on a trajectory to double its existing capacity to over 400 MW in the next few years. Nxtra has committed to becoming net-zero by 2031 through multiple interventions including accelerated green energy adoption, energy efficient infrastructure and processes and the implementation of sustainable business practices. For more details, visit www.nxtra.in


      About Bharti Airtel Limited

Headquartered in India, Airtel is a global communications solutions provider with over 550 million customers in 15 countries across India and Africa. The company also has its presence in Bangladesh and Sri Lanka though its associate entities. The company ranks amongst the top three mobile operators globally and its networks cover over two billion people. Airtel is India’s largest integrated communications solutions provider and the second largest mobile operator in Africa. Airtel’s retail portfolio includes high-speed 4G/5G mobile broadband, Airtel Xstream Fiber that promises speeds up to 1 Gbps with convergence across linear and on-demand entertainment, streaming services spanning music and video, digital payments and financial services. For enterprise customers, Airtel offers a gamut of solutions that includes secure connectivity, cloud and data centre services, cyber security, IoT, Ad Tech and cloud based communication. For more details visit www.airtel.com


About Ecolibrium

Founded in 2012, Ecolibrium is a global leader in AI-powered decarbonisation technology. The combination of the company's award-winning flagship platform, SmartSense, with its unique customer care philosophy and partners, enables organisations to more accurately view and measure their carbon footprint, turning real-time data-driven insights into implementable and measurable outcomes. The company has delivered an impact that spans over 80 clients and 500+ sites globally, assimilating 25 million data points daily. Over the past decade, Ecolibrium has consistently delivered a 20% reduction in energy spend, an 11% increase in productivity, and a 21% reduction in maintenance costs. For more details, visit www.ecolibrium.io 

JSW MG Motor India Partners with HSBC India to Strengthen Channel Finance Solutions

JSW MG Motor India Partners with HSBC India to Strengthen Channel Finance Solutions

Tailored financing solutions offering competitive and flexible terms for dealers

Chennai, November 04, 2024: JSW MG Motor India has announced a strategic partnership with HSBC India, to provide comprehensive channel financing solutions for its dealer network. This collaboration will offer JSW MG Motor India dealers access to comprehensive dealer financing solution at competitive terms. 

Leveraging HSBC India’s expertise will provide easy access to working capital for JSW MG Motor’s dealer network. With varied and customised financing options on offer, this collaboration will enhance operational efficiency, promote business sustainability, and foster long-term growth opportunities for the dealer partners. 

Commenting on the partnership, Satinder Singh Bajwa, Chief Commercial Officer at JSW MG Motor India, said, "Our collaboration with HSBC marks a significant step in empowering our dealer partners. This strategic partnership is a testament to our ongoing efforts to provide the best resources and support to our dealer partners, thereby driving mutual success. HSBC's global expertise and strong geographical presence in India makes them an ideal partner in our growth journey."

Gaurav Sahgal, Country Head Business Banking, HSBC India, said, "Our partnership with JSW MG Motor India represents a strategic step forward in delivering financial solutions for the all-important channel partners. Our aim is to facilitate seamless access to financing and fostering a conducive environment for them to respond more effectively to market demands. It is another milestone to further strengthen our long-standing relationship with JSW MG Motor India." 

 

About JSW MG Motor India 

SAIC Motor, a global Fortune 500 company with a presence in over 100 countries and JSW Group (India's leading conglomerate with interests across B2B and B2C sectors) formed a joint venture - JSW MG Motor India Pvt. Ltd. in 2023. The joint venture aims to build a smart and sustainable automotive ecosystem while continuing to stay focused on developing a diverse portfolio of vehicles to give car buyers better access to advanced technologies and futuristic products with attractive value propositions. JSW MG Motor India Pvt. Ltd. is committed to introducing world-class technology, strengthening the manufacturing landscape, best of innovation across its business operations, and generating significant employment opportunities through extensive localisation. 


About Morris Garages

Founded in the UK in 1924, Morris Garages vehicles were world-famous for their sports cars, roadsters, and cabriolet series. MG vehicles were much sought after by celebrities, including British Prime Ministers and even the British Royal Family, for their styling, elegance, and spirited performance. The MG Car Club, set up in 1930 at Abingdon in the UK, has thousands of loyal fans, making it one of the world’s largest clubs for a car brand. MG has evolved into a modern, futuristic, and innovative brand over the last 100 years. Its state-of-the-art manufacturing facility in Halol, Gujarat, has an annual production capacity of 1,00,000 plus vehicles and 6,000 direct and indirect employees. Driven by its vision of CASE (Connected, Autonomous, Shared, and Electric) mobility, the innovative automaker has augmented across-the-board ‘experiences’ within the automobile segment today. It has introduced several ‘firsts’ in India, including India’s first Internet SUV – MG Hector, India’s first Pure Electric Internet SUV – MG ZS EV, India’s first Autonomous (Level 1) Premium SUV – MG Gloster, the Astor- India’s first SUV with personal AI assistant and Autonomous (Level 2) technology, MG Comet – The Street-Smart Car, and MG Windsor – India’s first Intelligent CUV. 

ஆல்-நியூ டிசைர் செடான் பிரிவில் புரட்சியை ஏற்படுத்த அமைக்கப்பட்டுள்ளது; முன்கூட்டியே முன்பதிவுகள் இப்போது துவங்கப்பட்டுள்ளன

ஆல்-நியூ டிசைர் செடான் பிரிவில் புரட்சியை ஏற்படுத்த அமைக்கப்பட்டுள்ளது; முன்கூட்டியே முன்பதிவுகள் இப்போது துவங்கப்பட்டுள்ளன


சென்னை: இந்தியாவின் முன்னணி பயணிகள் வாகன உற்பத்தியாளரான மாருதி சுசுகி இந்தியா லிமிடெட் (MSIL) இன்று அதன் மிகவும் எதிர்பார்க்கப்பட்ட 4வது தலைமுறை டிசைருக்கான முன்பதிவுகளைத் தொடங்கியது. இந்தியாவின் அதிக விற்பனையான காம்பாக்ட் செடான்*, ஆல்-நியூ டிசைர் அதன் முற்போக்கான வடிவமைப்பு, பிரிவு முதல் அம்சங்கள் மற்றும் இணையற்ற மதிப்பு முன்மொழிவுடன் இந்த பிரிவில் புரட்சியை ஏற்படுத்த உள்ளது.

டிசைர் பிராண்டின் குறிப்பிடத்தக்க பாரம்பரியத்தை உருவாக்கும் இந்த புதிய தலைமுறை மாடல், இந்திய சந்தையில் விதிவிலக்கான வாகனங்களை வழங்குவதற்கான மாருதி சுசுகியின் உறுதிப்பாட்டில் குறிப்பிடத்தக்க முன்னேற்றத்தைக் குறிக்கிறது. 

இந்த அறிவிப்பு குறித்து மாருதி சுசுகி இந்தியா லிமிடெட் மார்க்கெட்டிங் & சேல்ஸ் மூத்த நிர்வாக அதிகாரி பார்த்தோ பானர்ஜிகூறுகையில், "2008 முதல் டிசைரின் அசாதாரண பயணம் இந்தியாவின் விருப்பமான செடானாக மாறியுள்ளது, இது 27 லட்சத்துக்கும் மேற்பட்ட வாடிக்கையாளர்களின் நம்பிக்கையை வென்றுள்ளது. ஆல்-நியூ டிசைர் மூலம், அதன் பிரிவில் மிகச் சிறந்ததாக மட்டுமல்லாமல், வழக்கமான எதிர்பார்ப்புகளுக்கு அப்பாற்பட்ட ஒன்றை நாங்கள் வடிவமைத்துள்ளோம். அதன் நவீன வடிவமைப்பு தத்துவம், உயர்ந்த ஆறுதல் மற்றும் அதிநவீன தொழில்நுட்பம் ஆகியவை வாடிக்கையாளர்கள் டிசைரைப் பற்றி என்ன விரும்புகிறார்கள் மற்றும் நவீன செடானில் அவர்கள் எதை விரும்புகிறார்கள் என்பதற்கான சரியான தொகுப்பைக் குறிக்கின்றன. மேம்பட்ட பவர் ட்ரெயின் விருப்பங்களை சிந்தனையுடன் நிர்வகிக்கப்பட்ட அம்சங்களுடன் இணைப்பதன் மூலம், ஆல்-நியூ டிசைர் ஒரு விதிவிலக்கான அனுபவத்தை வழங்க தயாராக உள்ளது."

வாடிக்கையாளர்கள் எந்த அரங்க ஷோரூமிலும் புதிய டிசைரை முன்கூட்டியே முன்பதிவு செய்யலாம் அல்லது www.marutisuzuki.com/dzire இல் உள்நுழைந்து  ₹ 11000 ஆரம்பக் கட்டணத்துடன் முன்பதிவு செய்யலாம்.

வீடியோ இணைப்பு - https://youtu.be/YU6NpefiE1U 

வழங்கியவர்:

கார்ப்பரேட் கம்யூனிகேஷன்,

மாருதி சுசுகி இந்தியா லிமிடெட்,

#1 நெல்சன் மண்டேலா சாலை, வசந்த் குஞ்ச், புது தில்லி

போன்: 91-11-4678 1000

ஈமெயில்: corp.comm@maruti.co.in | Twitter: @Maruti_Corp


* அக்டோபர் 17, 2024 அன்று ஜாடோ டைனமிக்ஸ் மூலம் சரிபார்க்கப்பட்ட உரிமைகோரல்.

World Diabetes Day: A Global Nursing Award Winner Brings Free Genetic Testing for Neonatal Diabetes to Families in Need

World Diabetes Day: A Global Nursing Award Winner Brings Free Genetic Testing for Neonatal Diabetes to Families in Need

Winner of Aster Guardians Global Nursing Awards 2023 – Nurse Margaret Shepherd from UK donates to fund for free genetic testing for neonatal diabetes from 2 CR INR prize 

Nearly 100 children from 26 countries received free genetic testing in the past year, wherein genetic mutations were identified in 63% of cases.

 9 referrals were received from India alone, highlighting the need for genetic testing for neonatal diabetes in the region.

18 children were able to switch from insulin injections to tablets, improving their quality of life significantly.

Chennai, 06 November 2024: India faces a mounting diabetes crisis, with over 95,600 children under 14 affected by Type 1 diabetes and an estimated 16,000 new cases annually1, underscoring an urgent need for accurate diagnoses to improve treatment options. Marking World Diabetes Day, Margaret Shepherd, the 2023 Aster Guardians Global Nursing Award winner, is driving efforts to provide early genetic testing for monogenic diabetes. With her INR 2 crore prize, Margaret has donated to a fund to offer free testing for neonatal diabetes, making life-changing diagnosis and treatment accessible globally to families in need, including in India.

Unlike Type 1 and Type 2 diabetes, which result from multiple genes or lifestyle factors, monogenic diabetes stems from mutations in a single gene. Among types of monogenic diabetes, MODY is a term used to describe the most common forms, which are often misdiagnosed as Type 1 diabetes as they occur before 25 years of age. Neonatal diabetes is a rare condition diagnosed within the first six months of life. It occurs in approximately 1 in 90,000 to 160,000 live births.1 However, around 50% of children2 with neonatal diabetes can be treated with oral medication rather than insulin injections, provided they receive an accurate genetic diagnosis. Unfortunately, genetic testing, which can cost families up to INR 125,000, remains out of reach for many.

Since winning the Aster Guardians Global Nursing Award in 2023, the team at Royal Devon University Healthcare Foundation Trust has enabled nearly 100 children from 26 countries to receive free genetic tests, identifying genetic mutations in 63% of cases. This has led to transformative changes, with 18 children shifting from insulin injections to tablets, significantly improving their quality of life. In the past year, the team have already received 9 referrals from India alone, highlighting the demand for genetic testing for neonatal diabetes in the region. 

Reflecting on the Aster Guardians award, Margaret Shepherd shared how it inspired her to donate to ensure those with neonatal diabetes across the globe can continue to access genetic testing whatever their circumstances "Winning the Aster Guardians award has truly amplified the impact I can have on a global scale. It's been a busy and fulfilling year, and I'm grateful for the opportunities it has presented to make a meaningful difference in the field of monogenic diabetes."

In addition to funding neonatal diabetes tests, she has expanded awareness through a podcast series on genetic diabetes, with co-host Professor Andrew Hattersley. The podcast, available at www.1in6b.com, has garnered over 7360 downloads from 32 countries, increasing awareness and making critical research in Monogenic diabetes easily accessible to a global audience in an engaging format.


Inspired by the Aster Guardians award, Maggie expanded her reach internationally, collaborating with colleagues on an NIHR global Health grant. This collaboration has seen the appointment of three PhD students in Africa and upcoming qualitative research in Uganda, furthering the understanding and treatment of diabetes in diverse global communities.

For families needing free neonatal diabetes testing, the team at Exeter continues to accept referrals, which can be accessed through DiabetesGenes.org. Indian families, among others globally, can apply for this testing through a simple process that involves submitting a completed request form and emailing Dr. Elisa De Franco directly at e.de-franco@exeter.ac.uk to confirm eligibility. For those who qualify, Exeter provides testing through crowdfunding resources to cover costs typically charged at £1250 GBP for patients who can afford the service independently. 

This World Diabetes Day, Margaret Shepherd’s initiative shines a light on the importance of accessible genetic testing, helping to bridge the gap for families who face financial barriers in healthcare. The project emphasizes the broader need to support healthcare equity on a global scale, ensuring early and accurate diagnoses for children who may otherwise go untreated.

##


About Aster DM Healthcare Limited, India

Aster DM Healthcare Limited is one of the largest healthcare service providers operating in India with a strong presence across primary, secondary, tertiary, and quaternary healthcare through 19 hospitals with 4867 beds, 13 clinics, 215 pharmacies (Operated by Alfaone Retail Pharmacies Private Limited under brand license from Aster), and 232 labs and patient experience centers across 6 states in India, delivering a simple yet strong promise to different stakeholders: “We’ll treat you well.” Aster has been recognized as one of the most sustainable companies globally, with 9 hospitals featured in Newsweek magazine’s World’s Best Hospitals list for 2024.


About Aster DM Healthcare FZC in GCC

Founded in 1987 by Dr. Azad Moopen, Aster DM Healthcare is a leading integrated healthcare provider, with a strong presence across all six countries in the GCC. Aster is committed to the vision of providing accessible and high-quality healthcare, from primary to quaternary services, with its promise of “We will treat you well”. The organisation’s robust integrated healthcare model includes 15 hospitals, 117 clinics, and 285 pharmacies in GCC serving all segments of the society through three differentiated brands: Aster, Medcare and Access. Aster consistently adapts to meet the evolving needs of patients, ensuring access to quality healthcare through both physical and digital channels which is exemplified with the launch of the region's first healthcare super app, myAster. 

Tuesday, November 5, 2024

BharatBenz conferred with ‘Well-Known Trademark’ status by the Intellectual Property Office, India Chennai – BharatBenz

BharatBenz conferred with ‘Well-Known Trademark’ status by the Intellectual Property Office, India

Chennai – BharatBenz, the flagship brand under Daimler India Commercial Vehicles (DICV), a wholly-owned subsidiary of Daimler Truck AG, Germany, has been officially presented with ‘Well-Known Trademark’ status by the Intellectual Property [IP] Office India. This ‘Well-Known Trademark’ status signifies BharatBenz’s remarkable brand value, solidifying its standing as an iconic player in the Indian market, widely recognized by customers and society alike.


Satyakam Arya, Managing Director & CEO, Daimler India Commercial Vehicles, commenting on this momentous achievement, said, "We are immensely proud to achieve this prestigious recognition as a ‘Well-Known Trademark.’ As a young and dynamic brand, BharatBenz has made a significant impact in the Indian commercial vehicle market. This status highlights our brand’s journey and reputation since launch and reflects the deep trust our customers and partners place in us. Over the past 12 years, BharatBenz has played a vital role in nation-building, securing a strong market position through an unwavering commitment to performance, innovation and safety.”


Entering a predominantly cowl-based truck market, BharatBenz distinguished itself by introducing advanced safety standards, including fully factory-built, air-conditioned metal cabins that reflect the brand’s commitment to road safety in India. This pioneering approach underscores BharatBenz's dedication to safety and efficiency, with each vehicle engineered to deliver optimal performance and minimize Total Cost of Ownership (TCO).


Reaffirming the brand’s safety commitment, Satyakam added, “Today, BharatBenz continues to meet global safety standards, including Europe’s ECE R29-03, providing enhanced protection for drivers in the event of a crash, and setting a new benchmark for safety and reliability in India. We believe it is essential to foster greater awareness of safety in the Indian market, and we are proud to be at the forefront of driving this change.”

Designed to meet the needs of diverse industries, BharatBenz’s extensive range of trucks and buses combines innovative Indian engineering with German DNA. In 2020, BharatBenz led the industry by becoming the first brand to introduce BSVI-compliant vehicles, strengthening its commitment to environmental standards and technological advancement.


Achieving ‘Well-Known Trademark’ status provides BharatBenz with greater legal protection under the Trademark Act, reinforcing its trust and recognition among consumers. This designation assures customers of the brand’s commitment to quality, fostering loyalty and enhancing its presence both domestically and internationally.

Monday, November 4, 2024

OPPO launches Cross-Country Warranty Services Between the Gulf Cooperation Council (GCC) countries and India

OPPO launches Cross-Country Warranty Services Between the Gulf Cooperation Council (GCC) countries and India

Chennai, 04 Nov 2024: In line with its commitment to offer unparalleled service experience, OPPO India today announced the launch of its new cross-country warranty service, now available for select devices purchased within India and the Gulf Cooperation Council (GCC) countries. This initiative allows OPPO customers to access comprehensive warranty, repair, and upgrade services at authorised OPPO service centres across the regions.


The cross-country warranty service covers a range of OPPO models, including the A3x, A3, A3 Pro 5G, Reno12 series, and F27Pro+ 5G etc and is available to customers in Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Qatar, Kuwait, Bahrain, Oman, and India.


Starting from 31 October, customers can bring their OPPO devices, along with their purchase receipt and warranty card, to any local authorised service centre in India and the GCC to benefit from free warranty services and system upgrades. For devices whose warranty period has expired or are not covered, OPPO offers repair services at a charge, allowing customers to replace damaged spare parts, including the mainboard, screen, and battery at competitive prices determined by local service centres.


To ensure a smooth experience, customers are advised to back up their data prior to any upgrade, as system updates may lead to data loss. The warranty period commences upon the customer’s activation of the E-Warranty card, and all service-related charges will depend on the local policies of the service centre.


As OPPO India continues to innovate and enhance customer experiences, this initiative marks a significant step in providing reliable support and after-sales service for its customer across India and the GCC. By ensuring easy access to essential services, OPPO aims to deliver greater convenience, reaffirming its commitment to customer satisfaction, quality care and reliability that it is known for.


OPPO India recently earned No 1 position in customer satisfaction for after-sales with 62% of its customers rating their in-store after-sales service as ‘very satisfactory’. The study comprised key areas of repair quality, costs, speed of resolution, transparency, staff expertise and multilingual communication. In August 2024, Counterpoint Research carried out a survey comprising 2,000+ customers among India’s top five smartphone brands to measure their after-sale service experiences. The recognition is reflective of OPPO India’s customer-first approach to elevate the service experience through its new generation centres. 


-Ends-


About OPPO

OPPO is a leading global smart device brand. Since the launch of its first mobile phone - “Smiley Face” - in 2008, OPPO has been in relentless pursuit of the perfect synergy of aesthetic satisfaction and innovative technology. Today, OPPO provides a wide range of smart devices spearheaded by the Find and Reno series. Beyond devices, OPPO also provides its users with ColorOS operating system and internet services. OPPO has footprints in more than 70 countries and regions, with more than 40,000 employees dedicated to creating a better life for customers around the world

As winter approaches, hoteliers anticipate the festive joy of Christmas

As winter approaches, hoteliers anticipate the festive joy of Christmas, a season marked by warmth and celebration. Savera Hotel has long taken the lead in bringing holiday cheer to the community. To launch our seasonal festivities, we are thrilled to announce the Cake Mixing Ceremony, set to take place on Monday, 4th November 2024, at 4:15 p.m. Guests, management, and staff will come together to welcome the season, embracing the spirit of fellowship and camaraderie.


The event promises a captivating spectacle as the group mixes a delightful array of candied ginger, orange peel, nuts and raisins, black currants, apricots, figs, cherries, and dates. This medley of dry fruits, weighing an impressive 200 kg, will be soaked in a connoisseur’s blend of wine, rum, and brandy, enhanced with 30 liters of select beverages. The preparation symbolizes the joy and flavor of the season, blending tradition with festive cheer.
Under the guidance of Ms. Nina Reddy, Managing Director of Savera Hotel and with culinary expertise from Executive Chef Jesu Lambert, this event is set to be a memorable kickoff to the holiday season. We are delighted to invite you to join us and capture this festive moment for your readers.
Come, experience the excitement and help us spread the word about Savera Hotel's holiday preparations. Let’s begin the season of celebration with joy, laughter, and good company.

Wednesday, October 30, 2024

காஸ்ட்ரால் இந்தியா கேதார் லேலே-ஐ நிர்வாக இயக்குனராக நியமித்துள்ளது

காஸ்ட்ரால் இந்தியா கேதார் லேலே-ஐ நிர்வாக இயக்குனராக நியமித்துள்ளது

கேஸ்ட்ராலில் நிர்வாக இயக்குனராக இருந்து தற்போது குளோபல் CMO-ஆக பதவியேற்கும் சந்தீப் சங்வானின் பதவிக்கு தேர்ந்தெடுக்கப்படுகிறார்


சென்னை: முன்னனி லூப்ரிகன்ட் உற்பத்தி நிறுவனமான காஸ்ட்ரால் இந்தியா லிமிடெட் ஆனது கேதார் லேலேயை 1 நவம்பர் 2024 முதல் தனது புதிய நிர்வாக இயக்குனராக நியமித்துள்ளதை அறிவித்துள்ளது.


கேதார் இரண்டு தசாப்தங்களாக சிறப்பான முறையில் ஹிந்துஸ்தான் யூனிலீவர் லிமிடெடில் (HUL) பணிபுரிந்த பின் தற்போது காஸ்ட்ரால் இந்தியாவில் இணைந்துள்ளார். HUL-ல் அவர் கடைசியாக செயல்பாட்டு இயக்குனராக பணியாற்றிய போது தெற்கு ஆசியாவின் விற்பனை மற்றும் வாடிக்கையாளர் அபிவிருத்திக்கு பொறுப்பேற்றிருந்தார். உயர்-செயல்திறன் அணிகளுக்கு தலைமை வகிப்பதிலும், வளர்ச்சியை உந்துசெலுத்துவதிலும் ஆக்கப்புத்தாக்கத்தை பேணுவதிலும் ஆழ்ந்த திறன் பெற்றிருக்கும் அவர் காஸ்ட்ரால் இந்தியாவின் எதிர்காலத்தை பரிணாம வளர்ச்சியடையும் ஆட்டோமோட்டிவ் மற்றும் லூப்ரிகன்ட்ஸ் தொழில்துறையில் உந்துசெலுத்துவதில் முக்கிய பங்காற்றவிருக்கிறார்.


இந்த நியமனத்தை பற்றி கருத்து கூறுகையில் காஸ்ட்ரால் இந்தியா லிமிடெட்-ன் சேர்மன் ராகேஷ் மகிஜா, "நாங்கள் கேதாரை காஸ்ட்ரால் இந்தியாவுக்கு வரவேற்பதில் மிகவும் உவகையடைகிறோம். வளர்ச்சியை உந்துசெலுத்துவதிலும் சிக்கலான சந்தைகளில் பெரிய அணிகளை தலைமை தாங்குவதிலும் அவரது பரந்த அனுபவம் காஸ்ட்ரால் இந்தியாவிற்கு தலைமை வகிப்பதற்கு சிறந்த தேர்வாக அமைய உதவுகிறது. இந்த சந்தர்பத்தில் நான் கடந்த ஒருசில வருடங்களில் சிறப்பான தலைமையை வழங்கியதற்கு சந்தீப்பிற்கு என் நன்றியை தெரிவித்து கொள்கிறேன். சந்தையில் எங்களது நிலையை வலுவாக்குவதில் அவருடைய பங்களிப்புகள் மதிப்பற்றதாக இருந்தன மற்றும் அவரது புதிய சர்வதேச பதவியில் அவருக்கு வெற்றி கிடைக்க வாழ்த்துகிறேன்," என்று விளக்கினார்.


தனது கருத்துக்களை பகிருகையில் காஸ்ட்ரால் இந்தியா லிமிடெட்-ன் நிர்வாக இயக்குனர் கேதார் லேலே கூறுகையில், "லூப்ரிகன்ட்ஸ் தொழில்துறையில் காஸ்ட்ரால் பரந்தளவில் போற்றப்படும் ஒரு பிரான்ட் மற்றும் அதன் அடுத்த கட்ட வளர்ச்சி மற்றும் மாற்றத்திற்காக காஸ்ட்ரால் இந்தியாவிற்கு தலைமையேற்பது பற்றி நான் மிகவும் உவகையடைகிறேன். எனது முதல் முக்கியத்துவம் எதுவென்றால் எங்கள் ப்ராடக்ட் பட்டியலை திறனுறு அறிமுக மாடல்கள் மூலம் தொடர்ந்து விரிவாக்கி வர்த்தக வளர்ச்சியை ஊக்குவிப்பதே. நாங்கள் தொடர்ந்து எங்கள் நம்பகத்தன்மை வாய்ந்த பிரான்டையும், ஆக்கப்புத்தாக்க ப்ராடக்ட் பட்டியலையும் மிக நவீன தொழில்நுட்பத்தையும்  பயன்படுத்தி இந்தியாவின் தானியங்கி துறையில் முன்னனியில் இருப்பதை உறுதிபடுத்துவோம். பல்வேறு பிரிவுகள் மற்றும் புவியியல் பகுதிகளில் பணியாற்றிய எனது அனுபவம், ஆனது ஆக்கப்புத்தாக்க மனநிலை மற்றும் காஸ்ட்ராலின் பெரிய வளர்ச்சி திட்டங்களுடன் இணக்கம் கொள்ளுகின்ற செயல்பாட்டு சிறப்புக்கான ஒழுங்கு ஆகியவற்றை விதைக்கும் அதே வேளையில் வெற்றி குழுக்களை கட்டமைப்பதற்கு என்னை நன்றாக தயார்படுத்தியுள்ளது," என்று கூறினார்.


தொய்வற்ற தலைமை மாற்றத்தை உறுதிபடுத்த விலகும் நிர்வாக இயக்குனரான சந்தீப் சங்வானுடன் 1 செப்டம்பர் 2024 அன்று முதல் கேதார் நெருக்கமாக இணைந்து பணியாற்றி வருகிறார். இந்த பதவி ஒப்படைப்பு காலம் ஆனது கேதாருக்கு நிறுவனத்தின் செயல்பாடுகள் பற்றிய யுக்திபூர்வ நுண்ணறிவுகளை பெறவும் முக்கியஸ்தர்களுடன் வலுவான உறவுகளை பேணவும் அனுமதித்துள்ளது.


இந்த தலைமை பரிமாற்றத்தின் ஒரு அங்கமாக லன்டனின் காஸ்ட்ரால் தலைமையகத்தில் உலகளாவிய முதன்மை மார்கெட்டிங் அதிகாரியாக சந்தீப் 1 நவம்பர் 2024 முதல் பதவியேற்பார்.


இந்தியாவில் கேதார் தலைமை பீடத்தில் இருந்தவாறே காஸ்ட்ரால் ஆனது இந்திய துணைகண்டத்தில் தொடர் வெற்றிக்கு நல்ல நிலையை பெற்றுள்ளது. நிறுவனம் தனது சந்தை தலைமையிடத்தை நீடிக்க செய்வதற்கு உறுதிகொண்டுள்ளது மற்றும் ஆக்கப்புத்தாக்கத்தின் எல்லைகளை விரிவுபடுத்தவும் தனது முக்கியஸ்தர்களுக்காக வெகுமதியளிக்கும் சுற்றுசூழலை பேணவும் முனைப்புடன் உள்ளது. 


About Castrol India Limited:

Castrol India Limited, part of the bp group, is a leading lubricant company with a 115-year presence in India. Known for its innovation and high-performance products, Castrol offers trusted brands like Castrol CRB, Castrol GTX, Castrol Activ, Castrol MAGNATEC, Castrol EDGE, and Castrol POWER1. Serving various sectors including automotive, mining, machinery, and wind energy, Castrol India operates three blending plants and a wide distribution network, reaching over 150,000 retail outlets nationwide. Globally, Castrol has been driving technological advancements for 125 years. For more information, visit www.castrol.co.in.

Monday, October 28, 2024

Dolby and Jin from BTS Celebrate His New Single “I’ll Be There” in Dolby Atmos

Dolby and Jin from BTS Celebrate His New Single “I’ll Be There” in Dolby Atmos 

Chennai – October 28, 2024 – Dolby Laboratories, Inc. (NYSE: DLB), a leader in immersive entertainment experiences, is teaming up with Jin of 21st century pop icons BTS in the latest chapter of the “Love More in Dolby” global brand campaign. Jin stars in the commercial to celebrate his new single “I’ll Be There,” which is now available globally in Dolby Atmos. 


Following the single “I’ll Be There,” Jin’s highly anticipated first solo album Happy is set to release in Dolby Atmos worldwide on November 15th. 


"When I first heard my new music in Dolby Atmos, I was truly amazed by the incredibly vivid and immersive experience. It felt like you are right inside the music," said Jin. "The theme of this new single and the new album is ‘happiness.’ I wanted ARMY (BTS’ fandom) to fully experience the unique flavors of happiness through each song. Now, with Dolby Atmos, I believe fans around the world will feel the exact emotions that I wanted to share, more deeply."


“Jin has captivated audiences worldwide through his incredible performances and extraordinary ability to convey emotion through his music,” said Todd Pendleton, Senior Vice President and Chief Marketing Officer, Dolby Laboratories. “With Dolby Atmos, fans will feel even more connected to Jin as they are drawn into the fun sing-along moments and musical details of ‘I’ll Be There’ and his upcoming album.”


Dolby Atmos is a completely new way to create and experience music that delivers artistic expression at its fullest capacity, forging a deeper connection between artists and their fans. Music in Dolby Atmos goes beyond the ordinary listening experience by putting listeners inside the song, revealing every detail of the music with unparalleled clarity and depth. Whether it’s hearing the layers of instruments move all around, catching the subtle breath a singer takes between lyrics, or being enveloped in a wave of melodies, nothing compares to hearing music in Dolby Atmos.


Directed by GRAMMY®-nominated music video director and filmmaker Colin Tilley, the campaign’s commercial explores how Dolby Atmos can transform an everyday moment into an extraordinary experience by putting fans right into the heart of the music scenes, where Jin delivers the powerful performances BTS is known for. 


The piece is the latest installment of Dolby’s “Love More in Dolby” global brand campaign, which celebrates transformative entertainment experiences brought to life by Dolby Vision and Dolby Atmos across music, movies, gaming, and more. 


How to Experience Dolby Atmos Music

Consumers around the world can hear and feel the difference of Dolby Atmos Music on popular global and regional streaming services, such as Amazon Music, Apple Music, TIDAL, QQ Music, Melon, and more. Whether you are listening at home, on your mobile device, or in the car, using products from major global brands like Samsung, Mercedes-Benz, and many more, Dolby Atmos unlocks new levels of emotion so that you love music more in Dolby.


About “Love More in Dolby”

Dolby’s “Love More” campaign, aims to spread awareness of the art of what’s possible in Dolby. The campaign celebrates the full potential of Dolby’s latest audio and video innovations, like Dolby Atmos and Dolby Vision, which bring mesmerizing picture and multidimensional sound to your music, movies, shows, games, and sports. The series of short videos will also follow entertainment enthusiasts on a journey of discovery as they experience new depths of emotion and connect deeper to the artists, characters, and stories they love – which is made possible when enjoyed in Dolby. 


About Dolby 

Dolby Laboratories, Inc. (NYSE: DLB) is headquartered in San Francisco with offices around the world. From movies and TV shows to apps, music, sports and games, Dolby transforms the science of sight and sound into spectacular experiences for billions of people around the world. We collaborate with artists, storytellers, developers, and businesses to revolutionize entertainment and communications with Dolby Atmos, Dolby Vision, Dolby Cinema, and Dolby.io. 


About Jin of BTS

Jin (Kim, Seok jin) is a South Korean singer, songwriter and member of 21st century pop icons, BTS. Jin’s appealing voice and clear tone amplify the emotions delivered through music. His solo records “Awake,” “Epiphany,” and “Moon,” and Original Soundtracks for Korean TV series including “Yours” (‘Jirisan’ OST), “Even If I Die, It’s You” (‘Hwarang: The Poet Warrior Youth’ OST) showcase his warm vocal timbre and power of expression. Released in 2021, “SUPER TUNA” set a huge dance challenge trend with its cheerful melody and easy dance moves. Jin participated in the songwriting of his first solo single “The Astronaut” (released in October 2022) alongside Coldplay, flaunting his unique charm as a multi-talented musician. Known as “Worldwide Handsome,” Jin struts his unexpected charms through various content and TV shows. On July 14, 2024, Jin participated in the Paris 2024 Olympic Torch Relay as a torchbearer from South Korea. Jin is set to release his first solo album Happy on November 15. 


Dolby, Dolby Atmos, Dolby Vision, and the double-D symbol are trademarks or registered trademarks of Dolby Laboratories in the United States and/or other countries. Other trademarks remain the property of their respective owners.