Saturday, September 7, 2024

வெஸ்ட்பிரிட்ஜ் கேப்பிடல் தலைமையிலான தொடர் E நிதியளிப்பில் ராபிடோ நிறுவனம் $200 மில்லியன் திரட்டுகிறது

வெஸ்ட்பிரிட்ஜ் கேப்பிடல் தலைமையிலான தொடர் E நிதியளிப்பில் ராபிடோ நிறுவனம் $200 மில்லியன் திரட்டுகிறது

சமீபத்திய நிதியளிப்பு சுற்று, ராபிடோ இன் மதிப்பை $1.1 பில்லியனுக்கு மேல் உயர்த்தியது.


விரிவாக்கத்தை விரைவுபடுத்தவும், நகர்ப்புற இயக்கத்தில் ராபிடோ நிறுவனத்தின் தலைமைத்துவத்தை வலுப்படுத்தவும் முதலீடு.


GMV கடந்த ஆண்டில் 2.5 மடங்கு உயர்ந்துள்ளதன் மூலம், முதலீடு வலுவான பயனர் வளர்ச்சியைத் தொடர்கிறது, இப்போது 2.5 மில்லியன் தினசரி சவாரிகளை எட்டுகின்றது.

சென்னை , செப்டம்பர் 4, 2024: இந்தியாவின் மிகப்பெரிய சவாரி-பகிர்வு தளமான ராபிடோ, அதன் தொடர் E நிதியளிப்பில் ~$200 மில்லியன் அளவிற்கு பங்களிப்புகளை பெற்றுள்ளது, இது நாடு முழுவதும், பகிரப்பட்ட போக்குவரத்தில் புரட்சி ஏற்படுத்துவதற்கான அதன் பணியில், ஒரு குறிப்பிடத்தக்க திருப்புமுனையைக் குறிக்கிறது.

இந்தியாவில் முதலீடுகளில் கவனம் செலுத்தும் ஒரு முக்கிய முதலீட்டு நிறுவனமான வெஸ்ட்பிரிட்ஜ் கேப்பிடல், இந்த தொடர் E நிதியளிப்பு சுற்றுக்கு தலைமை தாங்கியது. புதிய முதலீட்டாளர்களான திங்க் இன்வெஸ்ட்மென்ட்ஸ் மற்றும் இன்வஸ் ஆபர்ச்சூனிட்டிஸ் ஆகியவற்றுடன், தற்போதைய முதலீட்டாளர் நெக்ஸஸ் நிறுவனத்தின் பங்கேற்பையும் இந்தச் சுற்று கண்டது. இந்த சமீபத்திய முதலீடு ராபிடோ இன் நிதிப் பரிவர்த்தனைக்குப் பிந்தைய மதிப்பீட்டை $1.1 பில்லியனாக உயர்த்தி, நகர்ப்புற போக்குவரத்துத் துறையில் அதன் வலுவான நிலையை மேலும் உறுதிப்படுத்துகிறது.

இந்த நிதியளிப்பு குறித்து ராபிடோ இன் இணை நிறுவனர் அரவிந்த்சங்கா பேசுகையில், “இந்த புதிய மூலதனத்தின் உட்செலுத்துதல் மூலம், எங்கள் வாடிக்கையாளர்களின் வளர்ந்து வரும் தேவைகளை நாங்கள் பூர்த்தி செய்வதை உறுதிசெய்கின்ற வகையில், எங்கள் வழங்கல்களை ஆராயவும் மற்றும் விரிவுபடுத்தவும் நாங்கள் ஆர்வமாக உள்ளோம். கடந்த ஆண்டில், எங்களின் தினசரி சவாரிகள் 2.5 மில்லியனாக உயர்ந்ததன் மூலம், குறிப்பிடத்தக்க வளர்ச்சியை அனுபவித்துள்ளோம். இந்த முதலீடு மேலும் எங்கள் வாடிக்கையாளர்களுக்கு சிறந்த சேவையை வழங்கவும், அனைவருக்கும் நகர்ப்புற போக்குவரத்தை விரிவுபடுத்துவதில் குறிப்பிடத்தக்க  முன்னேற்றங்களை செய்யவும் அனுமதிக்கின்ற வகையில் எங்கள் சேவைகளை தொடர்ந்து புதுமைப்படுத்துவதற்கும்,  மேம்படுத்துவதற்கும் எங்களுக்கு அதிகாரம் அளிக்கும்."என்றார். 

வெஸ்ட்பிரிட்ஜ் கேபிட்டல் நிறுவனத்தின் இணை நிறுவனரும் நிர்வாகக் கூட்டாளருமான சுமிர் சதா கூறுகையில், "ராபிடோ வில் தொடக்க முதலீடு செய்யப்பட்டதில் இருந்து ஐந்து ஆண்டுகளில், அரவிந்த், பவன், ரிஷிகேஷ் மற்றும் குழுவினர் அதை இந்தியாவின் முன்னணி, குறைந்த விலை போக்குவரத்து தளமாக மாற்றியதை நாங்கள் கண்டோம். ஆதிக்கம் செலுத்தும் பைக் டாக்சிகள் முதல் 3 சக்கர ஆட்டோக்கள் மற்றும் கேப்களில் குறிப்பிடத்தக்க முன்னேற்றங்களை அடைந்தது வரை, அவர்களின் வளர்ச்சியானது அவர்களின் செயல்பாட்டு முனைவு மற்றும் வாடிக்கையாளர் மற்றும் கேப்டன் திருப்தியில் இடைவிடாத கவனம் ஆகியவற்றிற்கான ஒரு சாட்சியாக இருக்கிறது. தற்போது இந்தியாவில் அதிகம் பயன்படுத்தப்படும் நுகர்வோர் இணையப் பயன்பாடுகளில் ராபிடோ வை நிலைநிறுத்தியுள்ள குழுவின் மூலதன திறமையான உயர் அளவீட்டிற்காக அவர்களை நாங்கள் வாழ்த்துகிறோம். இந்த மிகச் சமீபத்திய நிதியளிப்புச் சுற்று அவர்களின் பயணத்திற்கான எங்களின் தொடர்ச்சியான உறுதிப்பாட்டை முக்கியப்படுத்திக்காட்டுகிறது. "என்றார்.

இந்த புதிதாக திரட்டப்பட்ட நிதியானது, இந்தியா முழுவதும் ராபிடோ இன் செயல்பாடுகளை விரிவுபடுத்துவதற்கும், சேவை வழங்கலை மேம்படுத்த அதன் தொழில்நுட்ப தளத்தை அளவிடுவதற்கும் மூலோபாய ரீதியாக ஒதுக்கீடு செய்யப்படும். பைக்-டாக்சிகள், மூன்று சக்கர வாகனங்கள் மற்றும் டாக்ஸி-கேப்கள் உட்பட அனைத்து வகைகளிலும் தனது செயல்பாடுகளை அதிகரிக்க ராபிடோ திட்டமிட்டுள்ளது. 

9 ஆண்டுகளுக்கு முன்பு இது தொடங்கப்பட்டதிலிருந்து, 150% க்கும் அதிகமான வருடாந்தர வளர்ச்சியை உந்துவதன் மூலம், ராபிடோ பகிரப்பட்ட போக்குவரத்து துறையில் தனது நிலையை உறுதிப்படுத்துகின்ற வகையில் இந்தியாவில் நுகர்வோர் இணைய இடத்தைப் புத்துயிர் பெறச்செய்துள்ளது. ஆரம்பத்தில் பைக்-டாக்சிகளில் கவனம் செலுத்திய இந்த நிறுவனம், பின்னர் ஆட்டோ மற்றும் கேப் சேவைகளில் பன்முகப்படுத்தப்பட்டு, அதன் மதிப்பு முன்மொழிவை விரிவுபடுத்தியது மேலும் அதன் செயல்பாடுகளை வலுப்படுத்தியது. ராபிடோ, நாடு முழுவதும் உள்ள அடுக்கு 2 மற்றும் 3 நகரங்கள் உட்பட 100 க்கும் மேற்பட்ட நகரங்களில் ஒரு முன்னிலை வகிக்கின்ற வகையில் மெட்ரோ நகரங்களுக்கு அப்பால் தனது வரம்பை விரிவுபடுத்தியுள்ளது.

ராபிடோ நிறுவனம் பற்றி

ராபிடோ,  100 க்கும் மேற்ப்பட்ட நகரங்களில்  தடையற்ற ஆட்டோ, பைக் டாக்ஸி மற்றும் கேப் சேவைகளை வழங்குகின்ற  இந்தியாவின் முன்னணி பயண செயலியாகும்.  2015 இல் நிறுவப்பட்ட ராபிடோ,   பைக் டாக்சிகளில் இருந்து ஆட்டோ ரிக்‌ஷாக்கள் மற்றும் கேப்களை உள்ளடக்கி அதன் வழங்கல்களை விரைவாக விரிவுபடுத்தியுள்ளதன் மூலம் பகிரப்பட்ட போக்குவரத்தில் புரட்சியை ஏற்படுத்தியுள்ளது. நாடு முழுவதும் உள்ள சுயாதீன தொழிலாளர்களுக்கு வேலை வாய்ப்புகளை உருவாக்குவதில் இந்நிறுவனம் ஒரு முக்கியப் பங்காற்றியுள்ளது. பெண்களுக்கு அதிகாரமளிப்பதில் அர்ப்பணிக்கப்பட்ட, ராபிடோ, பகிரப்பட்ட போக்குவரத்து துறையில் பெண்களுக்கான பாதுகாப்பான வாழ்வாதார வாய்ப்புகளுக்கு முன்னுரிமை அளிக்கிறது. மெட்ரோ மற்றும் அடுக்கு 1 நகரங்களுக்கு அப்பால் தனது சேவைகளை விரிவுபடுத்துவதன் மூலம், ராபிடோ, நாடு முழுவதும் மேலும் அதிகமான மக்களுக்கு நம்பகமான போக்குவரத்தை கொண்டு வருகின்ற வகையில் அடுக்கு 2 மற்றும் அடுக்கு 3 நகரங்களில் இணைப்புகளை பலப்படுத்தியுள்ளது. இந்த ராபிடோ செயலி, வசதி மற்றும் செலவு-செயல்திறனை உறுதி செய்கின்ற  அதிநவீன தொழில்நுட்பத்தைப் பயன்படுத்துகின்றதன் மூலம், பயனர்களுக்கு பைக் டாக்சிகள், ஆட்டோக்கள் மற்றும் கேப்களுக்கான விரைவான, மலிவு விலை அணுகலை வழங்குகிறது.

வெஸ்ட்பிரிட்ஜ் கேபிடல் நிறுவனம் பற்றி

வெஸ்ட்பிரிட்ஜ் கேபிடல் நிறுவனம், இந்தியா மற்றும் மொரிஷியஸில் உள்ள முதலீட்டு நிதிகளில் $7.5 பில்லியன் மூலதனத்தை நிர்வகிக்கின்ற ஒரு அனுபவமிக்க முதலீட்டு நிறுவனமாகும். வெஸ்ட்பிரிட்ஜ் கேபிடல், நிறுவனங்கள் வெற்றிபெற உதவுவதற்கு அதன் மூலதனம் மற்றும் அனுபவம் இரண்டையும் பயன்படுத்துகிறது. வெஸ்ட்பிரிட்ஜ் இந்தியாவின் மிகவும் நம்பிக்கைக்குரிய சில நடுத்தர நிறுவனங்களுடன், அவை பொது அல்லது தனியார் நிறுவனங்களாயிருந்தாலும், நீண்ட காலத்திற்கு கூட்டாளராக இருக்க முயல்கிறது. வெஸ்ட்பிரிட்ஜ் நிறுவனத்தில்  உள்ள இந்தக் குழு அவர்களின் தொழில் வாழ்க்கையில், 150 க்கும் மேற்பட்ட நிறுவனங்களில் முதலீடுகளை வழிநடத்தியுள்ளது. இந்த ஏராளமான அனுபவத்துடன் பலப்படுத்தப்பட்ட வெஸ்ட்பிரிட்ஜில் உள்ள இந்தக் குழு உத்தி, செயல்பாடுகள், மேலாண்மை ஆட்சேர்ப்பு மற்றும் நிதி திரட்டுதல் உள்ளிட்ட பல துறைகளில் அதன் போர்ட்ஃபோலியோ நிறுவனங்களுக்கு, தேவைப்படும் போது உதவ முடியும்.

Friday, September 6, 2024

Curtain Raiser of MDJ “Couple No 1” Season 3 with a Grand Prize Trip to Vietnam

Curtain Raiser of MDJ “Couple No 1” Season 3 with a Grand Prize Trip to Vietnam

Kolkata, 6th September, 2024: Mahabir Danwar Jewellers is excited to announce the launch of their highly anticipated event, “Couple No 1 (Season 3),” designed to celebrate and rekindle the romance of married couples. The event aims to honor enduring love and the joy of partnership, extending an invitation to couples to showcase their unique and captivating couple photos.

The Curtain Raiser for this event, was held today at Mahabir Danwar Jewellers, Park Street outlet in Kolkata, was graced by a distinguished panel including Richa Sharma, Actress; Naina More, Celebrity Motivational Speaker; Vijay Soni, Director of Mahabir Danwar Jewellers; Sandeep Soni, Director of Mahabir Danwar Jewellers and Amit Soni, Director of Mahabir Danwar Jewellers. The finale will also be judged by Jyotee Khaitan, Fashion Designer.


Speaking to the media, Mr. Vijay Soni, Sandeep Soni & Amit Soni, Director of Mahabir Danwar Jewellers, said, “We are thrilled to revive the Jodi Number 1 contest with a fresh twist for married couples. This season, we are delighted to offer an unforgettable trip to Vietnam as our grand prize, highlighting our commitment to celebrating and rekindling love. We hope this contest will bring joy and create lasting memories for all participating couples. Additionally, every couple will enjoy a discount coupon and an exclusive visit to the MDJ Showroom, with a careful selection process ensuring that the most deserving couples are recognized.”


On this Occasion, Richa Sharma, Actress, said, “Marriage is a beautiful journey that deserves to be celebrated every day. In this season of love, we invite couples to participate in MDJ Couple No. 1 Season 3. The challenges of recent times have reinforced the importance of support and connection in relationships. Our goal is to honor this enduring partnership and offer couples a chance to enjoy unforgettable moments together. Celebrating and nurturing these bonds is key to a lasting and fulfilling marriage.”


On this Occasion, Jyotee Khaitan, Fashion Designer, said, “True love flourishes through both grand gestures and quiet moments of connection. In this season of love, we celebrate couples who have grown even closer through recent challenges. This contest is an opportunity to honor their journey and provide a platform for their enduring love to shine. It’s a chance for every couple to showcase their unique bond and create new memories together.”


Speaking to the media, Naina More, Celebrity Motivational Speaker, said, “Love is about creating beautiful moments that last a lifetime. This season, we are excited to offer couples the chance to shine through our contest. The past few years have deepened relationships, and now it's time to celebrate those bonds. We’re thrilled to help couples relive their special moments and make new memories that they will cherish forever.”


The “Couple No 1” contest invites married couples to submit their most captivating couple photos. A meticulous selection process will identify the most deserving couples, who will receive a discount coupon and a chance to visit the MDJ Showroom. The grand prize includes a trip to Vietnam.


The Grand Finale is scheduled to take place on November 10th at Fairfield by Marriott, Kolkata.


About Mahabir Danwar Jewellers : Mahabir Danwar Jewellers founded by Late Mahabir Prasad Soni in Kolkata in 1970, is today a professional and integrated business organization managed by his sons Binod, Kailash and Jiwan with grandsons Vijay, Arvind, Amit and Sandeep. It deals in wholesale and retail of Gold, Kundan, Jadau and Diamond Jewellery, supported by international certifications of scientifically tested purity and authenticity. Mahabir Danwar Jewellers has three retail outlets, one in Burrabazar – Kolkata, another at City Centre Mall, Salt Lake & a third at Pitam Pura, New Delhi. In an industry where market reputation is the key asset, the company has carved a niche for itself and has received continuous admiration and appreciation from its esteemed clients. Recognizing the constant endeavors as well as the product quality excellence, Mr. P.K. Kyndiah, Honorable Union Minister for Tribal Affairs on behalf of the Indian Achievers Forum and the All India Business & Community Foundation has awarded “Indian Achievers Award for Quality & Excellence 2008” to the company.

பல்வேறு நன்மைகளுடன் குறிப்பிட்ட கால “#விழாக்காலசலுகைகளை” ஏர்டெல் வழங்குகிறது

பல்வேறு நன்மைகளுடன் குறிப்பிட்ட கால “#விழாக்காலசலுகைகளை” ஏர்டெல் வழங்குகிறது

புது தில்லி, செப்டம்பர் 6, 2024: வரவிருக்கும் பல்வேறு பண்டிகைகளைக் கொண்டாடும் வகையில் இந்தியாவின் முன்னணி தொலைத்தொடர்பு சேவைவழங்கும் நிறுவனங்களில் ஒன்றான பாரதி ஏர்டெல் ("ஏர்டெல்") தனது ப்ரீபெய்டு வாடிக்கையாளர்களுக்கு சிறப்பு விளம்பரச் சலுகைகளை இன்று அறிமுகப்படுத்தியுள்ளது.


செப்டம்பர் 6, 2024 முதல் 11 செப்டம்பர் 2024 வரையிலான 6 நாட்களுக்கு மட்டுமே செல்லுபடியாகும் குறிப்பிட்ட கால “#விழாக்காலசலுகை” வாடிக்கையாளர்களுக்கு ரூ. 979, ரூ. 1029 மற்றும் ரூ. 3599 ஆகிய பேக்குகளாக 3 சிறப்பாக வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது.

இந்தப் பேக்குகளில் குரல், தரவு மற்றும் OTT ஸ்ட்ரீமிங் சேவைகளில் சிறப்பு நன்மைகள் வழங்கப்படுகின்றன. அவற்றின் விவரங்கள் கீழே கொடுக்கப்பட்டுள்ளன. 


பேக்

பேக்கின் தற்போதைய நன்மைகள்

குறிப்பிட்ட கால மேலதிக நன்மைகள்


ரூ. 979

2GB தரவு/ தினசரி, வரம்பற்ற அழைப்புகள், 22+ OTT Xஸ்ட்ரீம் பிரீமியமில் 84 நாட்கள் செல்லுபடியாகும்

10GB தரவு கூப்பன் 28 நாட்கள் செல்லுபடியாகும்


ரூ. 1029

2GB தரவு/தினசரி, வரம்பற்ற அழைப்புகள், டிஸ்னி + ஹாட்ஸ்டாரில் 84 நாட்கள் செல்லுபடியாகும்

22+ OTT on Xஸ்ட்ரீம் பிரீமியம், 10GB தரவு கூப்பன் 28 நாட்கள் செல்லுபடியாகும்


ரூ. 3599

2GB தரவு/ தினசரி வரம்பற்ற அழைப்புகள் 365 நாட்கள் செல்லுபடியாகும்

22+ OTT Xஸ்ட்ரீம் பிரீமியமில் 10GB தரவு கூப்பன் 28 நாட்கள் செல்லுபடியாகும்


About Bharti Airtel Limited:  Headquartered in India, Airtel is a global communications solutions provider with over 550 million customer in 17 countries across South Asia and Africa. The company ranks amongst the top three mobile operator globally and its networks cover over two billion people. Airtel is India’s largest integrated communications solutions provider and the second largest mobile operator in Africa. Airtel’s retail portfolio includes high speed 4G/5G mobile broadband, Airtel Xstream Fiber that promises speeds up to 1 Gbps with convergence across linear and on-demand entertainment, streaming services spanning music and video, digital payments and financial services. For enterprise customer, Airtel offeரூ a gamut of solutions that includes secure connectivity, cloud and தரவு centre services, cyber security, IoT, Ad Tech and cloud based communication. For more details visit www.airtel.com

Emcure Pharmaceuticals launches Arth: Comprehensive Solution for Menopause Wellness in India

Range of products for women aged 35-55 years during the menopausal phase

Effective, holistic, science-backed targeted solutions for symptomatic treatment

Convenient to use and carry to keep their health in control


2024: Emcure Pharmaceuticals  Ltd., a leading Indian pharma company with a strong focus on women’s healthcare segment, announces the launch of Arth, a unique range aimed at supporting women through their menopausal journey. The products address the challenges faced by women during menopause, combining scientific research with an understanding of women’s health needs. Arth holistically caters to physical, emotional, and mental well-being of women during this transition.


Menopause is a natural phase in a woman's life, often accompanied by a variety of physical and psychological symptoms. Perimenopause can last up to 10 years with varying degree of multiple symptoms and women can experience over 30 symptoms[1] affecting their day-to-day activities. An Emcure study revealed that 96% of woman experience menopausal symptoms during this phase affecting their day-to-day lives, yet many refrain from seeking treatment due to lack of awareness. The Arth range aims to empower women to embrace this phase with good health, minus the judgement associated with it. Arth has been carefully curated to address multiple symptoms faced in the menopausal journey. Some of the SKUs developed as part of this initial launch are the  multi symptom capsules with the goodness of chasteberry, tender breast relief capsules, tablets for bone health & Brahmi capsules for brain fog


Instead of taking a preachy and conventional route to spread awareness on the subject, the brand will be turning to popular stand up comedians to throw some light on the subject in a light hearted way


Speaking on the launch, Ms. Namita Thapar, Whole-time Director of Emcure Pharmaceuticals Ltd., said, “At Emcure, we understand the unique challenges that come with this phase of life and are committed to providing comprehensive and effective solutions that empower women to sail through this phase smoothly. With Arth, our focus is to raise awareness and increase access with affordable products to help women navigate menopause with good health and self-strength.”


The product range is meticulously developed to alleviate common menopause symptoms such as hot flashes, night sweats, mood swings, and vaginal dryness to enable a woman transition through the critical juncture of her natural cycle in a light hearted yet thoughtful way.


Thursday, September 5, 2024

அம்ருதாஞ்சன் ஹெல்த்கேர் நிறுவனத்தின் புதிய பிரச்சாரம் அனுதின இரக்ககுணத்தின் செயல்களை கௌரவிக்கிறது

அம்ருதாஞ்சன் ஹெல்த்கேர் நிறுவனத்தின் புதிய பிரச்சாரம் அனுதின இரக்ககுணத்தின் செயல்களை கௌரவிக்கிறது 

சென்னை, :பெரும்பாலும் பரபரப்பு மற்றும் மன அழுத்தத்தை உணரக்கூடிய ஒரு உலகில், பல தலைமுறைகளாக வலி மேலாண்மையில் ஒரு நம்பகமான நிறுவனமான அம்ருதாஞ்சன், எளிய இரக்க செயல்களின் ஆற்றலை நமக்கு நினைவூட்டுகின்றது. நம்மிடையே வாழும் தம்மை வெளிப்படுத்தாத மாவீரர்களாகிய அவர்களை நாம் அனைவரும் கவனித்திருக்கிறோம். அவர்கள் மற்றவர்களின் வாழ்க்கையில் ஒரு மாற்றத்தை ஏற்படுத்த தன்னலமின்றி கூடுதல் முயற்சி செய்பவர்கள்.

இந்த சிறிய கருணை செயல்கள் பெரும்பாலும் கவனிக்கப்படாமல் போகும் அதே வேளையில், அம்ருதாஞ்சன் ஹெல்த்கேர் தனது இதயப்பூர்வமான புதிய பிரச்சாரமான “டார்ட் ஹம் சம்பல்லேங்கே” "Dard Hum SambhalLenge" மூலம் தினசரி வெற்றியாளர்களின் மீது கவனத்தை செலுத்துகிறது. இந்த பிரச்சாரமானது, நமது சமூகங்களில் ஏற்படுத்தக்கூடிய அனைத்து நேர்மறையான விளைவுகளையும் நமக்கு நினைப்பூட்டுகின்ற -  (நினைவூட்டுகின்ற) வகையில், மற்றவர்களுக்கு உதவுவதற்காக தங்கள் சொந்த அசௌகரியங்களை பாராதவர்களைக் கொண்டாடுகிறது. இந்த பிரச்சாரம், மக்கள் தங்கள் சிந்தனை முயற்சிகளை தொடர அனுமதிக்கின்ற அக்கறை காட்டும் சிறிய செயல்களை முக்கியப்படுத்துகிறது மற்றும் பயனுள்ள வலி நிவாரணத்தை வழங்கும் அம்ருதாஞ்சன் நிறுவனத்தின் உறுதிப்பாட்டை மீண்டும் உறுதிப்படுத்துகிறது.

இந்த புதிய TVC கள், சாதாரண மக்கள், உடல் அசௌகரியங்களை எதிர்கொண்டாலும், மற்றவர்களுக்கு உதவ தங்கள் வழியை விட்டு மேலேயும் அதற்கு அப்பாலும் செல்லும் சூழ்நிலைகளை காட்சிப்படுத்துகின்றன. இலவச கண் சிகிச்சை முகாமில் ஒரு வயதான அண்டை வீட்டுக்காரருக்காக  ஒரு பெண் வரிசையில் ஒரு இடத்தைப் பிடிக்கின்றது மற்றும் ஒரு இளம் மாணவர் உரிமையாளருக்காக ஒரு பரபரப்பான தேநீர் கடையை நிர்வகிக்கின்றது போன்ற தொடர்புடைய காட்சிகளை இது சித்தரிக்கிறது. இந்த விசாலமான மனது கொண்ட நபர்கள் சோர்வாக உணரத் தொடங்கும் போது, அம்ருதாஞ்சன் அதன் நம்பகமான வலி நிவாரண தீர்வுகளுடன் உள் வருகிறது. இந்தத் 


தயாரிப்புகள் தினசரி வீரர்களுக்கு ஒரு நேரத்தில் ஒரு செயலாக இரக்கத்தைத் தொடர்ந்து காண்பிக்க எப்படி உதவுகின்றன என்பதை இந்தப் பிரச்சாரம் நேர்த்தியாகக் காட்டுகிறது.

அம்ருதாஞ்சன் ஹெல்த்கேர் லிமிடெட் நிறுவனத்தின் தலைவர் மற்றும் நிர்வாக இயக்குநர் திரு. S சம்பு பிரசாத் பேசுகையில், “ஒவ்வொரு நாளும், சாதாரண மனிதர்கள் தன்னலமற்ற அசாதாரணமான செயல்களைச் செய்கிறார்கள் மற்றும் நம் சமூகத்தின் புகழப்படாத வீரர்களாக இருக்கிறார்கள், அவர்கள் பெரும்பாலும் அடையாளம் காணப்படாமல் போகிறார்கள்.

ஒரு நூற்றாண்டுக்கும் மேலாக, அம்ருதாஞ்சன் உடல்நலம் மற்றும் ஆரோக்கியத் துறையில் ஒரு நம்பகமான பிராண்டாக இருந்து வருகிறது. எங்கள் கவனம் எப்போதும் வணிகப் பொருட்களைத் தாண்டி நீண்டுள்ளது. எங்களின் உண்மையான சாராம்சம் எங்களை வரையறுக்கின்ற மற்றும் வலிமை மற்றும் நம்பிக்கையை வழங்கும் மனித தொடர்புகளில் உள்ளது.

"டார்ட் ஹம் சம்பல்லெங்கே" "Dard Hum SambhalLenge" பிரச்சாரத்தின் மூலம், அவர்களின் அர்ப்பணிப்பை நாங்கள் கௌரவிக்கிறோம் மற்றும் பயனுள்ள வலி நிவாரண தீர்வுகளுடன் அவர்களுக்கு ஆதரவளிக்கிறோம். அவர்களின் தன்னலமற்ற தன்மை எங்களை ஊக்குவிக்கிறது, மேலும் வரம்புகள் இல்லாமல் நேர்மறையான தாக்கத்தை ஏற்படுத்த அவர்களுக்கு அதிகாரம் அளிக்கின்ற வகையில் அவர்களின் தாராளமான பணியைத் தொடர உதவுவதற்கு நாங்கள் கடமைப்பட்டுள்ளோம்."என்று கூறினார்.

அம்ருதாஞ்சன் ஹெல்த்கேர் லிமிடெட் நிறுவனத்தின் தலைமை சந்தைப்படுத்தல் அதிகாரி திரு.மணி பகவதீஸ்வரன் மேலும் தெரிவிக்கையில், "எங்கள் புதிய பிரச்சாரம், ஒரு வேதனையில்லாத , சுறுசுறுப்பான வாழ்க்கைக்கு அம்ருதாஞ்சனின் ஆதரவைப் பிரதிபலிக்கின்ற வகையில், மற்றவர்களுக்கு உதவுவதில் அசௌகரியங்களைத் தாங்கும் அந்த தன்னலமற்ற வீரர்களை கெரவிக்கிறது - கௌரவிக்கிறது." என்று கூறினார். 

மக்கள் உணர்வுப்பூர்வமாக தொலைவில் இருப்பதாக உணரும் இக்காலத்தில், அம்ருதாஞ்சனின் "தர்த் ஹம் சம்பல்லேங்கே"  “Dard Hum SambhalLenge” பிரச்சாரம், கருணையின் ஆற்றலை இதயப்பூர்வமாக நினைவூட்டுகிற ஒன்றாக இருக்கிறது. சிறியதாக இருந்தாலும், 


நம்முடைய சொந்த தேவைகளை விட மற்றவர்களின் தேவைகளை முன்வைக்கவும், மற்றவர்களின் வாழ்க்கையில் மாற்றத்தை ஏற்படுத்தவும் இது நமக்கு நினைவூட்டுகிறது. இரக்ககுணத்தின் ஒவ்வொரு  செயலும் மற்றும் வலி நிவாரணத்தின் ஒரு தொடுதலும் உலகில் பெரிய மாற்றத்தை ஏற்படுத்தும்.

Dolby Atmos Arrives in BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA To Bring Immersive Audio to the Battleground

Dolby Atmos Arrives in BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA To Bring Immersive Audio to the Battleground

Indian consumers with Dolby Atmos-enabled Android mobile devices can now experience an immersive gaming experience with Dolby Atmos in the Arena Mode or TDM Mode


Chennai, September 04, 2024 – KRAFTON, the makers of BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA (BGMI), India’s most-loved battle royale game and Dolby Laboratories, a leader in immersive entertainment experiences, are pleased to announce that Dolby Atmos® immersive audio is now available in BGMI Arena or Team Death Match Mode, placing life-like sound at the forefront of the gaming experience. With this collaboration, Indian consumers with Dolby Atmos-enabled Android mobile devices will be able to experience BGMI in Dolby Atmos, allowing mobile players to love their favorite game even more with Dolby.  

Seddharth Merrotra, Head of Business Development, KRAFTON India, said, “Sound is a transformative element in mobile gaming, and we are absolutely thrilled to introduce the groundbreaking Dolby Atmos immersive audio experience to BGMI. Dolby Atmos will significantly boost the gaming experience, offering players much deeper engagement. At KRAFTON, our passion for pushing the limits of mobile gaming drives us to explore and integrate the latest innovations. We are excited to see our players’ reaction and look forward to delivering more such experiences in the future.”

“We are thrilled to bring Dolby Atmos immersive audio to BGMI, one of the most popular mobile games in India,” said Sameer Seth, Director Marketing – India, Dolby Laboratories. “Dolby Atmos places the player in the center of the action as combat sounds come alive, immersing them into the game-world and enabling pick up of the subtle surrounding details, which provides a competitive advantage. Our collaboration with KRAFTON and device makers like Xiaomi ensures consumers with easy and seamless access to this fantastic Dolby Atmos gaming experience on their mobile devices.”

Anuj Sharma, CMO Xiaomi India expressed his views on the mobile gaming experience, “Gaming has become a significant passion for the Indian audience, with consumers now seeking immersive, true-to-life experiences on their smartphones. Xiaomi is excited to partner with Dolby and KRAFTON to elevate the mobile gaming experience to new heights. By integrating Dolby Atmos into BGMI on Redmi Note 13 Pro+ 5G, we're bringing gamers closer to the action, making every moment more vivid and thrilling than ever before.”

Sound is a core element of gaming, and BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA takes its audio to new levels with Dolby Atmos. With Dolby Atmos, players will hear the battlefield come alive all around them with crystal clear detail. They will also be able to hear potentially game-changing sounds with pinpoint accuracy – like the movement of footsteps of an opponent creeping up on them. Together with vast soundscapes that completely immerse each player, Dolby Atmos will turn each BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA match into a hyper-realistic gaming experience.

ABOUT KRAFTON, Inc.

Headquartered in South Korea, KRAFTON, Inc. is dedicated to discovering and publishing captivating games that offer fun and unique experiences. Established in 2007, KRAFTON is home to globally renowned developers that include PUBG STUDIOS, Striking Distance Studios, Unknown Worlds, VECTOR NORTH, Neon Giant, KRAFTON Montréal Studio, Bluehole Studio, RisingWings, 5minlab, Dreamotion, ReLU Games, and Flyway Games. Each studio strives to continuously take on new challenges and leverage innovative technologies. Their goal is to win over more fans by broadening KRAFTON’s platforms and services.

KRAFTON is responsible for premier entertainment properties, including BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA (BGMI), Bullet Echo India, Road To Valor: Empires, The Callisto Protocol, NEW STATE MOBILE, Moonbreaker, and TERA. With a passionate and determined team worldwide, KRAFTON is a technology-driven company that boasts world-class capabilities as it seeks to expand its areas of business beyond games to multimedia entertainment and deep learning. KRAFTON, Inc. is committed to enhancing the start-up ecosystem in India; and so far, the company has invested over $170 million in several Indian startups in the field of interactive entertainment, gaming, Esports, and technology. For more information, visit www.krafton.com

About Dolby Laboratories

Dolby Laboratories, Inc. (NYSE: DLB) is based in San Francisco with offices around the globe. From movies and TV shows, to apps, music, sports, and gaming, Dolby transforms the science of sight and sound into spectacular experiences for billions of people worldwide. We partner with artists, storytellers, developers, and businesses to revolutionize entertainment and communications with Dolby Atmos, Dolby Vision, Dolby Cinema, and Dolby.io. 


Dolby, Dolby Atmos, and the double-D symbol are trademarks or registered trademarks of Dolby Laboratories, Inc. in the United States and/or other countries. Other trademarks are the property of their respective owners.

Wednesday, September 4, 2024

Eton Solutions Launches EtonGPT™, World’s First Generative AI Platform for Family Offices

Eton Solutions Launches EtonGPT™, World’s First Generative AI Platform for Family Offices

EtonGPT™ is embedded within the AtlasFive® ERP platform

The platform will enable wealth managers to achieve 2 to 4X increase in operational efficiency


Bangalore, September 3rd 2024 — Eton Solutions, a leader in comprehensive wealth management ERP systems for family offices has announced the launch of EtonGPT™ the world's first GenAI module for family offices globally. EtonGPT™ integrates the powerful transactional capabilities of Eton Solution's ERP platform, with sophisticated conversational AI functionalities.


Eton Solutions will enable the majority of the 750 families on AtlasFive® to benefit from EtonGPT™. It will be available exclusively to AtlasFive® users to enhance the productivity of their family offices.


EtonGPT™ will improve family office operations by seamlessly integrating data stored in documents with transaction data on AtlasFive®, thereby helping streamline processes and lead to a boost in productivity.  Several of Eton Solutions clients, including Shade Tree Advisors (US), Todd Family Office (New Zealand) and Aglaia Family Office (Singapore) have been using this new AI enabled platform. It will allow them to access information and conduct in-depth analyses of their investment and asset portfolios.  EtonGPT™ doubles up as both an internal search and data extraction tool within the secure centralized database of the cloud-native AtlasFive® ERP platform.


Backed by pending patents, this hybrid AI platform marries the best features of various AI technologies. It incorporates machine learning, expert systems-based business rule engines, and large language models to deliver unparalleled accuracy and insights. It leverages AI-driven data extraction, summarization, generation, inferencing, and transformation to help family offices operate more efficiently and securely.


Satyen Patel, Eton Solutions’ executive chairman said, “Our AtlasFive® solution was the first to offer a centralized data platform that had integrated structured data processing across accounting, investment and tax functions.  With the launch of EtonGPT™, the world's first family office LLM, we are embracing cutting-edge technology and reshaping the future of family office management across the globe. AI is increasingly being deployed across businesses. While family offices have largely remained rooted in manual processes, with the integration of AI, they will undergo an unparalleled change, making them resilient and future-ready”


“With EtonGPT™, AtlasFive® can now parse and integrate data buried in more than 250 document types such as trust plans, estate plans and partnership agreements. This combination of structured and unstructured data processing offers wealth managers the ability to gain a 2 to 4X increase in operational efficiency.” 


“EtonGPT™ will offer a foundational shift platform enabling family offices to elevate their legacy, strengthen corporate governance, and provide high value to the HNWIs and UHNWIs they serve." 


Timothy C. Macherone, Chief Operating Officer of Shade Tree Advisors LLC, said, "I do not doubt that EtonGPT™ can be a potential game-changer.  In deploying the AI-based technology, which involved leveraging EtonGPT™ to automate our document organization and retention processes, we reduced human involvement by 50% and met our accuracy goals. Similarly, we see countless opportunities to unlock efficiencies in our legacy processes through the use of EtonGPT™ in many verticals, including calculating and posting mark-to-markets on private investments, logging invoice information, and summarizing estate planning documents."


Andrew Hull, Chief Executive of Todd Family Office, said, "AI is reshaping how we do everything at the Todd Family Office, and our partnership with Eton Solutions has been beneficial. We have faced challenges in fixing AI hallucinations and are worried about the potential misuse of these tech marvels. We're working with Eton Solutions to pioneer a Responsible AI framework that harnesses the full power of AI with transparency, ethics, and trust at its core.  Together, we're setting the standard for the future of AI for family offices."


Stephen Hunt, Chief Executive Officer of Aglaia Family Office Pte. Ltd., said, "Aglaia Family Office is proud to be pioneering the setup of automated and AI-powered consolidated portfolio reporting and analytics solutions in Asia. Our commitment goes beyond just automation—we're focused on the responsible use of AI, ensuring that its integration into our operations enhances not only efficiency but also strengthens timeliness and accuracy. EtonGPT's early success reassures us that, with Eton Solutions, we're on the right path.”

As AI’s power is increasingly integrated into modern organizations, Eton Solutions recognizes cybersecurity challenges from traditional threats such as phishing, malware, and data breaches are expanding to include AI-based risks such as deepfakes, misuse, and algorithmic bias. To lessen or mitigate these risks, Eton Solutions is working with its Customer Advisory Board to introduce frameworks that encompass ethics, safety, transparency, trust, and security.

EtonGPT™ is designed to ensure a robust, secure, and ethical environment for family office operations. 


About Eton Solutions:

Eton Solutions is an ERP software product (AtlasFive®) and services company founded to handle the complexities of servicing ultra-high-net-worth families globally. The company is based in the United States, in Research Triangle Park, NC. with its international headquarters in Singapore focused on serving markets outside of the Americas. Created by family office leaders, Eton Solutions' flagship product is AtlasFive®, families manage over US$936 billion on our integrated platform that holistically aggregates and manages all your liquid and alternative investment assets and office's data, reporting and workflow processes. With one source of truth, Eton Solutions leads family offices into the future by maximising efficiency and minimising errors and risk. Eton Solutions has experienced a CAGR of over 100% since its inception.

Visit: https://www.eton-solutions.com


PokerStars launches “Play with the OGs” campaign starring Randeep Hooda

PokerStars launches “Play with the OGs” campaign starring Randeep Hooda 

The Play with the OGs campaign highlights the thrill and mastery of poker, celebrating the journey from aspiring players to seasoned champions.

Chennai: PokerStars, a leading online poker platform, has joined forces with Bollywood star Randeep Hooda for its latest campaign, Play with the OGs. The collaboration aims to expand PokerStars' presence in the country by leveraging Randeep's dynamic persona to connect with a broad audience of poker enthusiasts, from beginners to seasoned players. 

The Play with the OGs campaign highlights the strategy, skill, and thrill of poker, showcasing PokerStars as the ultimate gaming destination for those who aspire to master the game. Randeep Hooda, known for his intense, charismatic screen performances, leads the campaign, which features three engaging ad films. The films focus on what it means to be a true OG (original gangster) in the world of poker, what makes PokerStars stand out as the premier poker platform, and the grand scale of the tournaments it offers.

In addition to starring Randeep Hooda, the campaign also features four famous real-world poker pros in a series of short films. These poker pros, including Kanchan Sharma from Agra, Neel Joshi from Pune, Goonjan Mall from Bengaluru, and Siddharth Karia from Ahmedabad, share their stories illustrating the challenges and triumphs in a poker journey, inspiring everyone to take their poker skills to the next level.

Speaking about the campaign, the company said, “We are excited to partner with Randeep Hooda for our Play with the OGs campaign. Randeep’s presence brings authenticity, confidence, and cool-headedness that perfectly aligns with the spirit of poker. Through this campaign, we aim to further solidify PokerStars’ position as the premier platform for players who are passionate about the game while reinforcing our commitment to enhancing the skill-gaming experience. We are confident this campaign will resonate with both seasoned players and newcomers, creating a significant impact in the world of online poker.”

Speaking on the association, Randeep Hooda said, “It’s truly an exhilarating experience to partner with PokerStars for the Play with the OGs campaign. Poker has always intrigued me as a game of skill, patience, and strategy, and I’m thrilled to be part of a campaign that celebrates these qualities. The tagline ‘Play with the OGs’ resonates with me deeply, and I’m excited to be part of this journey, which brings the excitement and authenticity of poker to players across India. It’s incredible to see how PokerStars is redefining the poker experience while promoting skillful and responsible gaming."

The Play with the OGs campaign underscores PokerStars’ commitment to delivering top-tier gaming experiences while fostering a community of players who value skill, strategy, and responsible gaming. As PokerStars continues to set new standards in the world of online poker, the Play with the OGs campaign serves as a reminder of the brand's dedication to making poker accessible and enjoyable for players of all levels. With exciting features, engaging content, and a focus on responsible play, PokerStars invites everyone to join its tables and experience the thrill of the game firsthand.


About PokerStars

PokerStars is a leading online gaming destination for poker enthusiasts, offering an unparalleled premium poker experience combining strategy, skill, and competition. Renowned for its commitment to integrity, security, and a superior gaming experience, PokerStars attracts some of the world’s most talented and competitive players. As part of Flutter Entertainment, PokerStars leads the global poker community, setting the stage for the next generation of poker champions.

Website: https://www.pokerstars.in/

 

Monday, September 2, 2024

OPPO F27 5G: The Ultimate Party Smartphone

OPPO F27 5G: The Ultimate Party Smartphone

Starting today F27 5G will be available for purchase on OPPO e-Store, Flipkart, Amazon, and mainline retail outlets


National, September 02, 2024: OPPO India announced the launch of the F27 5G—a smartphone that boasts OPPO’s new Halo Light—a circle of LEDs at the rear of the smartphone that pulsates to the beat of the music you play, as well as advanced AI camera features that let you capture fun party pictures that you can share with friends and post on social media. The OPPO F27 5G will be available in two colours— Amber Orange and Emerald Green —and retails at INR 22,999 with 128GB storage and INR 24,999 for the 256GB variant.  

Party-Ready Design and Features

The OPPO F27 5G sports an upgraded Cosmos Ring design from the OPPO F27 Pro+ that runs around its camera module but now comes with a dynamic Halo Light that syncs with music beats to enhance your party atmosphere. This Halo Light can be configured to silently notify you of messages and updates when the phone is placed face-down on your desk.


The smartphone is available in two colours: Amber Orange with a flickering flame texture and Emerald Green with a curved light column effect. Its sleek profile, just 7.69mm in Emerald Green and 7.76mm in Amber Orange, with its lightweight 187g build, ensures it’s comfortable to carry no matter where the night takes you.


The 120Hz Smart Adaptive Screen delivers vibrant visuals and smooth interactions, perfect for capturing and viewing those epic party moments. And with advanced eye protection features, you can enjoy the night without straining your eyes.


As an extra, the Music Party app on the OPPO F27 lets you connect with friends who also use the OPPO F27 to play the same music in sync. Multiple users can join “parties” by scanning a code from any device to enable collaborative song selection and simultaneous playback across devices – perfect for silent discos when paired with earbuds, or intimate house parties.


AI-Powered Fun with Photos and Videos

Now what’s a party without fun photographs? The OPPO F27 packs advanced Gen AI features that make it the ultimate fun camera. Its AI Studio feature transforms portraits into unique digital avatars that you can share as party invites or print to decorate and liven up your party space. OPPO has introduced a unique Disco party theme in the AI studio of the OPPO F27 5G. This addition complements the device's party-centric features, allowing users to transform their photos with retro-inspired effect that capture the essence of a classic disco atmosphere.


With AI Eraser 2.0, you can easily remove unwanted objects and photo-bombers for that perfect capture. AI Smart Image Matting 2.0 lets you create precise multi-subject cutouts that can be saved as stickers to add a playful touch to your photo collection or to create memes.


Photography enthusiasts will appreciate the Ultra-Clear Camera System on the OPPO F27 comprising a 50MP main camera, 2MP portrait camera, and 32MP selfie camera. The Pro Portrait Mode utilises both main and macro cameras for professional bokeh effects, while AI Portrait Retouching ensures vivid, natural enhancements. This hardware-software synergy captures portraits with exceptional detail and natural beauty, making every shot Insta-worthy.


But it’s not just about photos: The OPPO F27 also includes AI Recording Summary, which extracts key information from voice recordings into concise summaries, perfect for remembering those late-night conversations. 


The AI Toolbox, powered by Google Gemini LLM, includes tools like AI Writer for quick content creation, AI Summary for text condensation, and AI Speak for text-to-speech conversion, accessible via a convenient sidebar. Whether you’re capturing the moment or staying productive, the OPPO F27’s AI features make it easy and fun.


Powerful Performance, Lasting Endurance

The OPPO F27 is built to keep up with your lifestyle. It is powered by the MediaTek Dimensity 6300 platform to deliver smooth performance and extended battery life so you can capture, share, and enjoy every moment. 


The chip is engineered on a power-efficient 6nm process to offer a 10% energy efficiency boost, while its GPU posts a 13% improvement in performance over the previous generation to excel in demanding tasks, and casual gaming. 


The OPPO F27—available with 8GB RAM and 128/256GB ROM configurations—also features OPPO’s RAM Expansion technology that lets you allocate free storage of up to 8GB to be used as virtual RAM for smooth multitasking. Additionally, the device is designed to maintain its performance over an extended period; it has passed OPPO’s 50-Month Fluency Protection test that guarantees system smoothness for over four years.


Its 5,000mAh battery ensures you stay connected and entertained without frequent interruptions, while its 45W SUPERVOOCTM Flash Charge enables a full charge in 71 minutes. A quick 10-minute charge from 1% delivers over 7 hours of music playback or 6 hours of call time so the fun never stops.


Durability Meets Style

The OPPO F27 isn’t just about looks; it’s built to last. Its proprietary Armour Body—certified with a 5-star SGS Performance Multi-Scene Protection and IP64 Water and Dust Resistance rating — ensures your phone can withstand everyday wear, including drops, scratches, and liquid splashes that you experience at get-togethers. The device features enhanced AGC Dragontrail Star 2 with upgraded durability and OPPO’s High-strength Alloy Framework for internal safety. Plus, with OPPO’s Splash Touch technology, the screen remains fully responsive, even when wet so you can capture moments no matter the conditions.  


Stay Connected with AI Technology

The OPPO F27 optimises network performance with OPPO’s AI LinkBoost technology and a 360° Surround Antenna solution to ensure you stay connected, even in challenging environments. This system-level AI model optimises signal reception and network selection, adapting to conditions to provide the best possible connection. It accelerates video sharing, reduces call buffering, and improves network reconnection speeds. For extreme situations without network coverage, OPPO’s BeaconLink supports device-to-device voice calls over Bluetooth, enabling communication in crowded environments like a music concert.

Whether you are throwing a house party or just hanging out with friends, the OPPO F27 is your go-to device for capturing and creating unforgettable moments. With its blend of style, smart AI features, and powerful performance, this smartphone is truly party-ready.


Customers can avail of the following offers* on the first sale of the OPPO F27 5G: 

Customers can avail 10% cashback (up to INR 1800) with leading bank cards of SBI cards, HDFC Bank, Kotak Bank, Bank of Baroda cards, DBS Bank, One Card, and Federal Bank on CCEMI & DCEMI 

No Cost EMI up to 6 months and zero Down payment schemes 

Free 180 days of screen damage protection 


 *T&C apply




About OPPO Mobiles India Pvt Ltd 

OPPO is a leading global smart device brand. Since the launch of its first mobile phone—“Smiley Face”—in 2008, OPPO has been in relentless pursuit of the perfect synergy of aesthetic satisfaction and innovative technology. Today, OPPO provides a wide range of smart devices spearheaded by the Find and Reno series. Beyond devices, OPPO provides its users with the ColorOS operating system and internet services like OPPO Cloud and OPPO+. OPPO operates in more than 50 countries and regions with more than 40,000 of OPPO’s employees dedicated to creating a better life for customers around the world.  


Saturday, August 31, 2024

The 5th Annual Symposium of Neurocritical Care Society of India (NCRI) will be held in Chennai from 30th August to 1st September. This consultation is being conducted by Kaveri Hospital, Chennai Radial Road, in association with NCRI.

The 5th Annual Symposium of Neurocritical Care Society of India (NCRI) will be held in Chennai from 30th August to 1st September. This consultation is being conducted by Kaveri Hospital, Chennai Radial Road, in association with NCRI.

NCRI's main objective is to promote evidence-based treatment of neurological diseases.

NCRI continues to strive to advance the field of neurology, improve the health of patients and provide them with multidisciplinary care. NCRI strives to provide best clinical practice by reviewing current scientific advances in the field of neurology in consultation with other clinical disciplines. 

NRCI focuses on education, research, patient safety, multidisciplinary care, innovative and multi-disciplinary clinicians, etc.

Dr. Ponnaiah Vanamurthy, President, Neurocritical Care Society of India, highlighted the clinical merits of modern advances in the treatment of stroke, head injury and other serious neurological diseases.

Dr. MJ University Chancellor Dr. Narayanasamy inaugurated the 5th Annual Symposium of Neurocritical Care Society of India. Dr. K. Sridhar, Secretary, Neurocritical Care Society of India, who was the special guest, shared his joy about joining the Neurocritical Care Society of America for the first time.

15 international neurologists from different countries are participating in this seminar. In this, a pre-consortium workshop on Advanced Monitoring in Neurotherapy has been organized. 400 eminent doctors and neurotherapists from all over the world are participating in the first ever Neurocritical Care Society of India Symposium in Chennai. The seminar is organized around the theme "Emerging Trends, Expanding Opportunities, Changing Perspectives".

RBI Deputy Governor Unveils Product Offerings for Transforming ATM Infrastructure at GFF 2024; RBI Executive Director Announces Rebranding of NBBL’s BBPS Platform to Bharat Connect

RBI Deputy Governor Unveils Product Offerings for Transforming ATM Infrastructure at GFF 2024; RBI Executive Director Announces Rebranding of NBBL’s BBPS Platform to Bharat Connect

RBI Deputy Governor launches include UPI Interoperable Cash Deposit at ATMs

Chennai, 30 August 2024: The Reserve Bank of India (RBI) Deputy Governor Shri T. Rabi Sankar today announced the launch of product offerings aimed at transforming the ATM infrastructure in the country. Unveiled in association with National Payments Corporation of India (NPCI) at the Global Fintech Fest (GFF) 2024, the initiatives include UPI Interoperable Cash Deposit (UPI-ICD) and banks showcasing Digital Banking Units (DBUs).

The introduction of UPI ICD allows customers to deposit cash at ATMs operated by banks and white label ATM operators (WLAOs) using UPI to their own bank account or any other bank account without the need for a physical card. These ATMs are cash recycler machines which are used for both cash deposits and withdrawals. Leveraging their mobile numbers linked to UPI, virtual payment addresses (VPA) and account IFSCs, customers can now do cash deposits, making the process more seamless, inclusive and accessible. Consumers will be able to access these features as the banks gradually roll them out.

ATM machines with open architecture can host bank apps positioning them as DBUs offering cash deposits, withdrawals and other banking services such as opening bank accounts, applying for credit cards, initiate fixed deposits, applying for safe deposit lockers, etc.

Additionally, today at the GFF 2024, Shri Vivek Deep, Executive Director, RBI announced rebranding of Bharat Bill Payment System (BBPS) to Bharat Connect. This is an important step to refresh and strengthen BBPS brand. Bharat Connect embodies NPCI Bharat BillPay Limited’s (NBBL’s) values and vision for stakeholders and customers, going beyond a bill payment system to create an ecosystem that connects individuals and businesses, through an integrated platform. 

The launches took place in the presence of Shri Ajay Kumar Choudhary, Non-Executive Chairman and Independent Director, NPCI.

Thursday, August 29, 2024

சென்னையை வணங்கி வாழ்த்தும் ஆக்கோ (ACKO): அறிவு மற்றும் சஞ்சய் சுப்ரமணியன் பங்கேற்கும் ‘சென்னைக்காரன்’ இசைப்பாடலை வெளியிடுகிறது

சென்னையை வணங்கி வாழ்த்தும் ஆக்கோ (ACKO): அறிவு மற்றும் சஞ்சய் சுப்ரமணியன் பங்கேற்கும் ‘சென்னைக்காரன்’ இசைப்பாடலை வெளியிடுகிறது

~இந்த இசைப்பாடல், சென்னை மாநகரின் மக்களால் சென்னை மாநகருக்காக சமர்ப்பணம் செய்யப்படுகிறது

சென்னை – 385வது மெட்ராஸ் (சென்னை) தினத்தைக் கொண்டாட சென்னை மாநகரம் தயாராகிவரும் நிலையில் இந்தியாவின் முன்னணி D2C காப்பீடு நிறுவனமான ஆக்கோ, நகரின் மாறிவரும் முகத்தோற்றத்திற்கு மரியாதை செலுத்தும் வகையில் ‘சென்னைக்காரன்’ (பெருமைமிகு சென்னைவாசி) என்ற பெயரிலான ஒரு புதிய இசை காணொலி பாடலை வழங்குகிறது. இம்மாநகரின் இசை தளத்தில் இரு ஜாம்பவான்களாகத் திகழும் அறிவு மற்றும் சஞ்சய் சுப்ரமணியன் இடம்பெற்றிருக்கும் இப்பாடல், ஒரு உண்மையான சென்னைக்காரனாக இருப்பதில் உள்ள பெருமையையும், ஆழமான பற்றுணர்வையும் மனதின் ஆழத்திலிருந்து அழகாக வெளிப்படுத்துகிறது.

தமிழ் ராப் தளத்தில் முதன்மை வகிக்கும் அறிவு, அவரது சிறப்பான பாடல் வரிகள் மற்றும் செயற்பாடு உணர்விற்காக பிரபலமாக அறியப்படுகிறார். இந்த இசை, வீடியோ பாடலுக்காக கர்நாடக இசையுலகில் தனக்கென தனி இடத்தைக் கொண்டிருக்கும் சஞ்சய் சுப்ரமணியன், அறிவுடன் இணைந்திருக்கிறார். சென்னைக்கெனவே இருக்கும் மிக ஆழமான பாரம்பரியங்கள் மற்றும் தனித்துவமான கலாச்சாரத்தோடு இம்மாநகரின் நவீனத்துவத்தை அழகாக கலந்து சென்னையின் தனிப்பண்பியல்புகளை இந்த இரு இசைக்கலைஞர்களும் வெளிப்படுத்துகின்றனர். 

அதன் மதிப்பீடுகள் மற்றும் பாரம்பரியங்களில் ஆழமான வேர்களைக் கொண்டிருக்கும் சென்னை அதே வேளையில் மாற்றங்களையும், நவீனத்துவத்தையும் அதே ஆர்வத்தோடு ஏற்றுக்கொண்டு உயிரோட்டத்தை சென்னை மாநகரம் தொடர்ந்து வெளிப்படுத்தி வந்திருக்கிறது. காப்பீடு தொழில்துறையை புரட்சிகரமானதாக மாற்றும் ACKO-ன் அர்ப்பணிப்பையும், பொறுப்புறுதியையும் சென்னை நேர்த்தியாக பிரதிபலிக்கிறது. பாரம்பரியத்துடன் முற்போக்கான முன்னேற்றத்தையும் இம்மாநகரம் தயக்கமின்றி கலந்து சங்கமிப்பதைப் போலவே வழக்கமான காப்பீடு நடைமுறைகளை சவாலுக்கு உட்படுத்தும் ACKO, புத்தாக்க செயல்பாட்டின் மீது தன்னை அர்ப்பணித்துக் கொண்டிருக்கிறது; அதே வேளையில் வாடிக்கையாளர் நலனை மையமாகக் கொண்டிருக்கும் தனது முக்கியமான கோட்பாடுகளை தவறாமல் இது கடைபிடிக்கிறது. உலகளாவிய மொழியான இசையைப் பயன்படுத்துவதன் மூலம் இந்த கூட்டிணைவு சக்தியை ACKO அடிக்கோடிட்டு காட்டுகிறது. 

ACKO-ன் தலைமை சந்தையாக்கல் அதிகாரி திரு. ஆஷிஷ் மிஸ்ரா, சென்னை இசைப்பாடல் வெளியீடு குறித்து பேசுகையில், “சென்னை எப்போதுமே ஒரு முக்கியமான சந்தையாக ACKO-க்கு இருந்து வந்திருக்கிறது. ~5,00,000 வாடிக்கையாளர்களிடமிருந்து நாங்கள் பெற்றிருக்கிற மகத்தான ஆதரவு இந்நகரத்தோடு நாங்கள் உருவாக்கியிருக்கிற வலுவான இணைப்பை நேர்த்தியாக பிரதிபலிக்கிறது. எமது செயல்நடவடிக்கைகள் வழியாக, குறிப்பாக கடந்த ஆண்டு சென்னையை தாக்கிய மிச்சாங் புயல் போன்ற சவாலான தருணங்களின்போது எங்களால் நேர்மறை உணர்வையும், நம்பிக்கையும் உருவாக்க முடிந்தது. எமது மிக விரைவான பதில்வினையும், உரிமைக்கோரிக்கைகளுக்கு தீர்வு வழங்கும் திறன்மிக்க செயல்முறையும் மக்களால் பெரிதும் பாராட்டப்பட்டது. மேலும் நன்னம்பிக்கையை வலுப்படுத்தியிருக்கிறது. ‘சென்னை காரன்’ என்ற இசைப்பாடல் வழியாக உலகப்பொது மொழியான ஆனால், இம்மாநகரில் வேர்களைக் கொண்டிருக்கிற இசையின் வழியாக சென்னையின் தனித்துவமான ஆன்மாவையும், உயிரோட்டமான உணர்வையும் நாங்கள் கொண்டாடுகிறோம். இந்த மாநகரைச் சேர்ந்த எந்தவொரு நபரும் இந்நகருக்கான இப்பாடலுடன் தங்களை இணைத்து ஒன்றுபடுத்தி இரசிப்பார்கள் என்று நான் உறுதியாக நம்புகிறேன்” என்று கூறினார்.

சென்னை மியூசிக் வீடியோவிற்காக ACKO நிறுவனத்துடனான தனது ஒத்துழைப்பு உறவு குறித்து பேசிய திரு. அறிவு, “இந்த மாநகரை நன்றாக புரிந்து வைத்திருக்கிறார் மற்றும் மக்களின் ஆனந்தத்தைக் கொண்டாடுவதில் பெருமை கொள்கிறார். ஒரு பிராண்டான ACKO உடன் ஒத்துழைப்புடன் செயல்படுவது உண்மையிலேயே மிகச்சிறப்பான மகிழ்ச்சி தரும் அனுபவமாகும், இந்த இசை, வீடியோ பாடலுக்காக இந்த பிராண்டு தந்திருக்கும் படைப்பாக்க சுதந்திரம் உண்மையிலேயே பாராட்டுதலுக்குரியது. கர்நாடக இசை நிபுணரான சஞ்சய் அவர்களுடன் இணைந்து செயல்பட முடிந்ததில் நான் மகிழ்ச்சியடைகிறேன். எங்களை வளர்த்தெடுத்த இந்நகருக்கு எங்களது இசையின் வழியாக அன்பை வெளிப்படுத்துவதில் நான் பெருமைப்படுகிறேன்” என்று குறிப்பிட்டார். 


இந்த பாடல் குறித்து பேசுகையில், திரு. சஞ்சய் சுப்ரமணியன் கூறியதாவது: “இப்பாடல் எனக்கொரு பரிசோதனை முயற்சியாக அமைந்தது. அது மிகச்சரியாக வெளிவந்திருக்கிறது. தமிழ் ராப் கலைஞரான அறிவு அவர்களுடன் இணைந்து ஒத்துழைப்புடன் பணியாற்றியது எனக்கு மகிழ்ச்சி தரும் அனுபவமாகும். எங்களை இருவரையும் ஒருங்கிணைத்து இந்த தனித்துவமான இசைப்பாடலை வெளிக்கொணர்வதற்கு அவசியமான சுதந்திரத்தையும், வசதியையும் உறுதி செய்வதில் ACKO-ன் பங்கு முக்கியமானது. மெட்ராஸ் தினத்தன்று இப்பாடல் வெளிவருவது இதை இன்னும் சிறப்பானதாக, என்றும் நினைவில் நிலைக்கத்தக்கதாக ஆக்குகிறது”.

இந்த வீடியோ இசைப்பாடல் இப்போது கண்டு இரசிப்பதற்கு கிடைக்கிறது. வானொலி, சமூக ஊடகம், ஸ்பாட்டிஃபை மற்றும் ஆப்பிள் மியூசிக் உட்பட பல்வேறு தளங்களில் இது இடம்பெறும். 


About ACKO:

Founded in 2016 by Varun Dua, ACKO’s entire process is designed to provide a better customer experience and to eliminate the pain points associated with the traditional insurance model, with processes that require zero paperwork, from purchases and claims to renewals. ACKO has pioneered the direct-to-consumer auto insurance space in the country. In its continuous efforts to drive a paradigm shift in the automotive landscape and bring a transformation in the EV industry, ACKO launched a unique Extended Battery Warranty plan in partnership with industry-leading OEMs – Ather and Hero. In March 2023, ACKO entered the retail health insurance segment to bring the customer into focus with its fair pricing, convenience, and superior product & customer experience. Further, ACKO's acquisition of Parentlane and OneCare is a testament to its growing health insurance business. ACKO has also collaborated with PhonePe and MyGate to directly offer comprehensive car, bike, and health insurance products to consumers on their platform.

ACKO has one of the largest market shares in embedded insurance products like mobility and gadget insurance in partnership with 50+ leading players in the internet ecosystem such as Oyo, redBus, Zomato, HDB Financial Services and Urban Company. Within two years of its launch, ACKO's Group Health Insurance product has on-boarded 200+ new age, people-first companies, including Swiggy, Razorpay, and CRED and insured nearly 8+ lac lives. In a span of 9 years of operations, the company has distributed insurance policies to over 78+ Mn unique customers and issued 1 Bn+ insurance policies.

RBI Governor Launches Key Digital Payment Initiatives at Global Fintech Festival 2024 Launch includes BBPS for Business and UPI Circle

RBI Governor Launches Key Digital Payment Initiatives at Global Fintech Festival 2024
Launch includes BBPS for Business and UPI Circle

Mumbai, 28 August 2024: The Reserve Bank of India (RBI) Governor, Shri Shaktikanta Das, today announced the launch of two new product offerings built by the National Payments Corporation of India (NPCI) at the Global Fintech Festival (GFF) 2024. These new offerings include Bharat BillPay (BBPS) for Business, designed to streamline business-to-business (B2B) transactions across different ERPs and accounting platforms, and UPI Circle, which enables delegate payments to users. These payment solutions are aimed to enhance 
inclusivity, security, and efficiency of India’s digital payment ecosystem.

The launch took place in the presence of Shri Nandan Nilekani, Non-Executive Chairman, 
Infosys and Advisor to NPCI, and Shri Ajay Kumar Choudhary, Non-Executive Chairman  and Independent Director, NPCI.
Bharat BillPay for Business (B2B Platforms)
The RBI Governor announced the expansion of BBPS services to cater to business enablement platforms, streamlining B2B payments and collections. This development is expected to change the landscape of business payments across the country through a single, centralised, 
interoperable platform. Bharat BillPay for Business aims to standardise, simplify and automate various invoice payment processes for day-to-day business operations irrespective of size of the business. Offerings like business onboarding, search and add business, purchase order (PO) creation, invoice management, automated reminders, guaranteed settlement, financing, AR  (Accounts Receivable) and AP (Accounts Payable) dashboard, and online dispute resolution are inbuilt in this platform. Banks, Enterprise Resource Planning (ERPs) and B2B fintechs alike can now connect with BBPS for Business and offer their clients a holistic solution.

This solution will empower businesses to seamlessly digitalise the existing manual processes, and enhance the services offered by B2B players by on-boarding these businesses on a comprehensive and interoperable digital invoice and payment solution. UPI Circle (Delegate Payments)
The RBI Governor launched UPI Circle, wherein UPI users can delegate payments to their trusted secondary users.

UPI Circle is a feature enabling UPI user to act as a primary user linking with trusted secondary users on UPI App for either partial or full delegation of payments. In full delegation, the primary user authorises a trusted secondary user to initiate and complete UPI transactions as per defined 
spend limits. In partial delegation, the primary user authorizes initiation of payment requests from secondary users. The primary user then completes the UPI transaction with UPI Pin. A primary user can delegate to up to 5 secondary users and a secondary user can accept delegation from
only one primary user.

Full delegation allows a maximum monthly limit of INR15,000 per delegation and a maximum per transaction limit of INR 5000. Existing UPI limits shall be applicable in case of partial delegation.

A live demonstration of UPI Circle was showcased via UPI enabled apps, including BHIM, at the launch event.