Thursday, April 24, 2025

இந்த கிரிக்கெட் சீசனில், 'ஸ்விக்கி சிக்ஸர்களை' ஸ்விக்கி வெளிப்படுத்துகிறது, இதில் ஒவ்வொரு சிக்ஸும் பெரிய சேமிப்பைக் குறிக்கிறது

இந்த கிரிக்கெட் சீசனில், 'ஸ்விக்கி சிக்ஸர்களை' ஸ்விக்கி வெளிப்படுத்துகிறது, இதில் ஒவ்வொரு சிக்ஸும் பெரிய சேமிப்பைக் குறிக்கிறது

66% தள்ளுபடி, ₹266 தள்ளுபடி, ₹166 தள்ளுபடி பெறலாம். அல்லது நேரடி கிரிக்கெட் போட்டிகளின் போது ஒவ்வொரு முறை சிக்ஸ் அடிக்கப்படும்போதும் ஆர்டர்களுக்கு ₹66 ஆஃப் .

ஸ்விக்கியில் 50,000+ உணவகங்களில் உடனடியாகத் திறக்கும் சலுகைகள்

சென்னை: இந்தியாவின் முன்னோடியான ஆன்-டிமாண்ட் வசதி தளமான ஸ்விக்கி, (ஸ்விக்கி லிமிடெட், NSE: SWIGGY / BSE: 544285), தற்போதைய கிரிக்கெட் சீசனின் உற்சாகத்தை உயர்த்தவும், உங்களுக்குப் பிடித்த உணவகங்களில் அதிக சலுகைகளைத் திறக்கவும் வடிவமைக்கப்பட்ட நிகழ்நேர, போட்டி-இணைக்கப்பட்ட சலுகையான ஸ்விக்கி சிக்ஸஸை அறிமுகப்படுத்தியுள்ளது. கிரிக்கெட் ஜுரம் நாட்டை வாட்டி வதைத்து வரும் நிலையில், ஸ்விக்கி சிக்ஸஸ் ஒவ்வொரு உயரமான சிக்ஸரையும் ரசிகர்கள் தவிர்க்கமுடியாத உணவு ஒப்பந்தங்களுடன் கொண்டாட ஒரு வாய்ப்பாக மாற்றுகிறது, விளையாட்டின் ஒவ்வொரு தருணத்திற்கும் சுவை சேர்க்கிறது.

நாடு முழுவதும் உள்ள 50,000 க்கும் மேற்பட்ட உணவகங்களிலிருந்து ஆர்டர் செய்தால் பயனர்கள் அற்புதமான தள்ளுபடிகளை - 66% தள்ளுபடி , ₹266 தள்ளுபடி, ₹166 தள்ளுபடி அல்லது ₹66 தள்ளுபடி - பெறலாம் . நேரடி கிரிக்கெட் போட்டியின் போது சிக்ஸர் அடிக்கப்பட்டவுடன் இந்த வரையறுக்கப்பட்ட நேர சலுகைகள் செயல்படுத்தப்படும் மற்றும் பத்து நிமிடங்களுக்கு மட்டுமே செல்லுபடியாகும். "A Six was Hit! Offer Unlocked" போன்ற எச்சரிக்கைகளுடன் Swiggy செயலியில் நிகழ்நேர "ball floaty" டைமர் தோன்றும், இது பயனர்கள் நேரடி அன்லாக்ஸை எளிதாகக் கண்காணிக்க அனுமதிக்கிறது.

இந்தச் சலுகையைப் பெற, பயனர்கள் ஒரு சிக்ஸர் அடித்த 10 நிமிடத்திற்குள் தங்கள் ஆர்டரைச் செய்ய வேண்டும். செக்அவுட் உட்பட முழு ஆர்டர் பயணமும் இந்தக் காலத்திற்குள் முடிக்கப்பட வேண்டும். இந்த வரையறுக்கப்பட்ட நேர அம்சம், சரியான நேரத்தில் வெகுமதிகள் மற்றும் கூடுதல் வசதியுடன் போட்டி அனுபவத்தை மேம்படுத்த வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது.

இந்த பிரச்சாரம் குறித்து பேசிய ஸ்விக்கி உணவு சந்தையின் தலைமை வணிக அதிகாரி சித்தார்த் பாகூ கூறுகையில், "எங்கள் நுகர்வோருக்கு அன்றாட தருணங்களை மேம்படுத்துவதற்கான அர்த்தமுள்ள வழிகளை நாங்கள் தொடர்ந்து ஆராய்ந்து வருகிறோம். ஸ்விக்கி சிக்ஸஸ் மூலம், இந்தியா விரும்பும் இரண்டு விஷயங்களை - கிரிக்கெட் மற்றும் உணவு - ஒன்றிணைத்து, உற்சாகத்தையும் ஆச்சரியத்தையும் சேர்க்கிறோம், இது போட்டி அனுபவத்தை இன்னும் ஈடுபாட்டுடனும் சுவாரஸ்யமாகவும் ஆக்குகிறது" என்றார்.


About Swiggy 

Swiggy is India’s pioneering on-demand convenience platform, catering to millions of consumers each month. Founded in 2014, its mission is to elevate the quality of life for the urban consumer by offering unparalleled convenience, enabled by 5.4 lakh delivery partners. With an extensive footprint in food delivery, Swiggy Food collaborates with over 2.4 lakh restaurants across ~700 cities. Swiggy Instamart, its quick commerce platform operating in 80+ cities, delivers groceries and other essentials across 20+ categories in 10 minutes. Fueled by a commitment to innovation, Swiggy continually incubates and integrates new services like Swiggy Dineout and Swiggy Genie into its multi-service app. Leveraging cutting-edge technology and Swiggy One, the country’s only membership program offering benefits across food, quick commerce, dining out, and pick-up and drop services, Swiggy aims to provide a superior experience to its users. For more details, please visit our website: www.swiggy.com/corporate/.

Kapil Sharma and Anurag Kashyap Bring the Banter in Sprite’s Funniest Season Yet

Kapil Sharma and Anurag Kashyap Bring the Banter in Sprite’s Funniest Season Yet

Campaign Video Link:  https://www.instagram.com/reel/DIdQL3Ao5UH/

Coming together in the latest TVC for Sprite's 'Joke in a Bottle’, Kapil Sharma and Anurag Kashyap bring their unique comedic chemistry to the campaign, delivering a fresh and hilarious twist

CHENNAI, 22nd April 2025: Sprite, the iconic lemon and lime-flavored beverage, is back with a laughter riot in yet another humorous twist of its blockbuster, ‘Joke in a Bottle’ campaign. Building on the campaign’s signature blend of Gen Z’s humor and pop culture, the brand brings together a rather unlikely duo — comedy king Kapil Sharma and serious filmmaker Anurag Kashyap in what should be called a roast banter. The TVC packs a refreshing punch of wit and quirk, reinforcing what it means to stay cool and entertained, Sprite-style.

The brand film opens with Anurag Kashyap pitching a “relatable” ad to Kapil Sharma. What follows is a hilarious clash of creative minds—Kapil mocks Anurag’s ad world debut, Anurag defends his vision, and chaos ensues. With Kapil getting the last laugh, the battle peaks when Anurag manifests Joke in a bottle to a genie’s lamp in his flow of cinematic liberties. Sprite serves up its signature mix of refreshment and comedy, setting the right tone of the Joke in a Bottle’s third season.

Sprite’s Joke in a Bottle (JIAB) is a full-fledged entertainment property packed with bite-sized comic content. From witty punchlines to a meme studio powered by India’s top creators, JIAB is built for the swipe-happy Gen Z. Consumers can simply scan the Sprite bottle, sip, and unlock a cool stream of destressing humor anytime, anywhere.

Sumeli Chatterjee, Senior Category Director, Sparkling Flavors, Coca-Cola India and Southwest Asia, said, "At Sprite, we understand that communication today has evolved beyond words. Memes have become one of the most powerful ways for the youth to share ideas and emotions with a touch of humour. Our ‘Joke in a Bottle’ platform taps into this meme culture, connecting with the generation to stay cool. This time, we’re thrilled to bring together two refreshingly distinctive personalities, Kapil Sharma and Anurag Kashyap, with a dose of laughter and entertainment to launch the third season of Joke-In-A-Bottle."

Kapil Sharma, speaking about the campaign, said, “Sprite JIAB is always fun, and I love how it always surprises the audience. Shooting this ad with Anurag was mixing Sprite with cinema- unexpected and totally fizzed up! I can’t wait for everyone to scan and enjoy.”

With a 360-degree rollout across TV, digital, and outdoor, ‘Joke in a Bottle’ ensures nationwide reach. From meme drops to creator collabs, Sprite continues to lead India’s comedy conversation bringing ‘Thand Rakh’ to life with a sip, a scan, and a laugh.

***

Tuesday, April 22, 2025

HDFC லைஃப்: நிலையான செயல்திறன் மற்றும் நிலையான வழங்குதலின் மற்றொரு ஆண்டு: 18% தனிப்பட்ட APE வளர்ச்சி, புதிய வணிக வளர்ச்சியின் 13% மதிப்பு மற்றும் ஒட்டுமொத்த சந்தைப் பங்கில் 70 bps அதிகரிப்பு

HDFC லைஃப்: நிலையான செயல்திறன் மற்றும் நிலையான வழங்குதலின் மற்றொரு ஆண்டு: 18% தனிப்பட்ட APE வளர்ச்சி, புதிய வணிக வளர்ச்சியின் 13% மதிப்பு மற்றும் ஒட்டுமொத்த சந்தைப் பங்கில் 70 bps அதிகரிப்பு

CHENNAI 22 ஏப்ரல், 2025: HDFC லைஃப் இயக்குநர்கள் குழு மார்ச் 31, 2025 அன்று முடிவடைந்த ஆண்டிற்கான தணிக்கை செய்யப்பட்ட தனித்த மற்றும் ஒருங்கிணைந்த நிதி முடிவுகளை அங்கீகரித்து ஏற்றுக்கொண்டது. நிறுவனம் அதன் துறையை விட வேகமாக வளர்ச்சியைப் பெற்றுள்ளது மற்றம் அனைத்து முக்கிய அளவீடுகளிலும் ஆரோக்கியமான செயல்திறனை வழங்கியுள்ளது.


செயல்திறன் சிறப்பம்சங்கள்:


உயர்மட்ட வளர்ச்சி: விற்கப்பட்ட பாலிசிகளின் எண்ணிக்கை மற்றும் டிக்கெட் அளவு மற்றும் சமநிலையான தயாரிப்பு கலவை ஆகிய இரண்டிலும் அதிகரிப்பு ஆகியவற்றால் ஆதரிக்கப்பட்ட 18% வலுவான தனிநபர் APE வளர்ச்சியை வழங்கியுள்ளது


சந்தைப் பங்கு: 11MFY25 காலகட்டத்தில் ஒட்டுமொத்த சந்தைப் பங்கு (தனிப்பட்ட WRP) 70 bps அதிகரித்து 11.1% ஆக இருந்தது. தனியார் துறை சந்தைப் பங்கு 15.7% ஆக இருந்தது, இது 30 bps அதிகரித்துள்ளது


புதிய வணிகத்தின் மதிப்பு (VNB) 13% அதிகரித்து ₹ 3,962 கோடியாக இருந்தது, இது லாபகரமான வணிகத்தில் வலுவான வளர்ச்சியை பிரதிபலிக்கிறது


நிர்வாகத்தின் கீழ் உள்ள சொத்துக்கள் (AUM): AUM மார்ச் 31, 2025 அன்று ₹ 3,36,282 லட்சம் கோடியாக இருந்தது, இது YoY 15% அதிகரித்துள்ளது


நிலைத்தன்மை: 13வது மற்றும் 61வது மாதங்களுக்கான எங்கள் நிலைத்தன்மை முறையே 87% மற்றும் 63% ஆக வலுவானதாக இருந்தது. குறிப்பிடத்தக்க வகையில், எங்கள் 61வது மாத நிலைத்தன்மை 1000 அடிப்படைப் புள்ளிகளின் குறிப்பிடத்தக்க முன்னேற்றத்தைக் கண்டது, இது நிறுவனத்தின் ஆழ்ந்த வாடிக்கையாளர் ஈடுபாடு மற்றும் பயனுள்ள தக்கவைப்பு முயற்சிகளை நிரூபிக்கிறது


உட்பொதிக்கப்பட்ட மதிப்பு (EV) 17% வளர்ந்து ₹ 55,423 கோடியாக இருந்தது, EVயில் 16.7% செயல்பாட்டு வருமானத்துடன், பங்குதாரர்களுக்கு நிலையான நீண்டகால மதிப்பு உருவாக்கத்தைக் காட்டுகிறது


வரிக்குப் பிந்தைய லாபம் (PAT) 12 மில்லியன் FY25 இல் ₹ 1,802 கோடி அடையப்பட்டது, இது ஆண்டுக்கு ஆண்டு 15% நிலையான வளர்ச்சியைக் கண்டது, இது எங்கள் பின் புத்தகத்திலிருந்து லாப வெளிப்பாட்டில் 18% அதிகரிப்பால் உதவியது. எங்கள் டிவிடெண்ட் செலுத்தும் கொள்கைக்கு ஏற்ப, ஒரு பங்கிற்கு ₹ 2.1 இறுதி டிவிடெண்டை குழு பரிந்துரைத்துள்ளது, இது சுமார் ₹ 452 கோடி செலுத்துதலுக்கு உதவியது.


கடன் தீர்வு விகிதம் 194% ஆக இருந்தது, இது 150% என்ற ஒழுங்குமுறை வரம்பை விட அதிகமாக இருந்தது


பணியாளர் கவனம்: 2025 ஆம் ஆண்டில் சிறந்த வேலை செய்யும் இடமாக சான்றளிக்கப்பட்டது, இது ஊழியர் நல்வாழ்வுக்கான உறுதிப்பாட்டை எடுத்துக்காட்டுகிறது. கிரேட் பிளேஸ் டு வொர்க்கால் புதுமை கலாச்சாரத்தை உருவாக்குவதற்கான முதல் 50 நிறுவனங்களில் ஒன்றாகவும் அங்கீகரிக்கப்பட்டுள்ளது. HDFC Life நிறுவனம் அதன் உள்ளடக்கம் மற்றும் ஊழியர் நட்பு கொள்கைகளுக்காக அங்கீகரிக்கப்பட்டது, BFSI துறையில் 2024 ஆம் ஆண்டில் இந்தியாவில் பெண்களுக்கான சிறந்த நிறுவனங்கள் மற்றும் Avtar & Seramount ஆல் Exemplar of Inclusion (இந்தியாவிற்கான மிகவும் உள்ளடக்கிய நிறுவனங்கள் 2024) விருதைப் பெற்றது.




தலைமை நிர்வாக அதிகாரியின் அறிக்கை:


HDFC Life நிறுவனத்தின் நிர்வாக இயக்குநரும் தலைமை நிர்வாக அதிகாரியுமான விபா படல்கர் கருத்து தெரிவிக்கையில்: “நிதியாண்டு 25 என்பது எங்கள் வரம்பை ஆழப்படுத்திய, எங்கள் மதிப்பு முன்மொழிவுகளைத் தொடர்ந்து கூர்மைப்படுத்திய மற்றும் எங்கள் வணிக மாதிரியின் மீள்தன்மையை நிரூபித்த ஆண்டாகும். இந்த ஆண்டிற்கான எங்கள் கூறப்பட்ட வளர்ச்சி செயல்திட்டங்களுக்கு ஏற்ப, FY25 ஆம் ஆண்டில் தனிநபர் APE இல் 18% வளர்ச்சியைப் பதிவுசெய்வதில் நாங்கள் மகிழ்ச்சியடைகிறோம். எங்கள் ஒட்டுமொத்த தொழில்துறை சந்தைப் பங்கு 70 bps அதிகரித்து 11.1% ஆகவும், தனியார் துறையில் 30 bps அதிகரித்து 15.7% ஆகவும் இருந்தது.


சில்லறை விற்பனை பாதுகாப்பு 25% வளர்ச்சியுடன் தொடர்ந்து வலுவான வேகத்தைக் காட்டியது. அனைத்து சேனல்களும் இரட்டை இலக்க வளர்ச்சியைப் பதிவு செய்தன. உள்ளுணர்வு டிஜிட்டல் தளங்கள் மூலம் வாடிக்கையாளர் அனுபவத்தை நாங்கள் தொடர்ந்து மேம்படுத்துகிறோம், இப்போது 90% க்கும் அதிகமான சேவை கோரிக்கைகள் சுய சேவை மூலம் கையாளப்படுகின்றன. 


நாங்கள் எங்கள் 25வது ஆண்டுக்குள் நுழையும் வேளையில், நிலையான ஒழுங்குமுறை ஆட்சியின் பின்னணியில், துறையின் உயர்மட்ட வளர்ச்சியை தொடர்ந்து விஞ்சுவது, APE வளர்ச்சிக்கு ஏற்ப VNB வளர்ச்சியை வழங்குவது மற்றும் ஒவ்வொரு 4 முதல் 4.5 ஆண்டுகளுக்கு ஒருமுறை இரட்டை முக்கிய அளவீடுகளை வழங்குவது எங்கள் விருப்பமாக உள்ளது.


முக்கிய நிதியியல் சுருக்கம்

குறிப்பு: 1. 11 மில்லியன் முடிவடையும் காலத்திற்கு

முழுமையாக்கல் விளைவு காரணமாக சதவீதங்கள் கூட்டப்படாமல் இருக்கலாம்.



Definitions and abbreviations

Annualized Premium Equivalent (APE) - The sum of annualized first year regular premiums and 10% weighted single premiums and single premium top-ups

Assets under Management (AUM) - The total value of Shareholders’ & Policyholders’ investments

managed by the insurance company

Embedded Value Operating Profit (EVOP) - Embedded Value Operating Profit (“EVOP”) is a measure of the increase in the EV during any given period, excluding the impact on EV due to external factors like changes in economic variables and shareholder-related actions like capital injection or dividend pay-outs

First year premium - Premiums due in the first policy year of regular premiums received during the financial year. For example, for a monthly mode policy sold in March 2025, the first monthly instalment received would be reflected as First year premiums for 2024-25 and the remaining 11 instalments due in the first policy year would be reflected as first year premiums in 2025-26, when received

New business received premium - The sum of first year premium and single premium, reflecting the total premiums received from the new business written

Operating expense - It includes all expenses that are incurred for the purposes of sourcing new business and expenses incurred for policy servicing (which are known as maintenance costs) including shareholders’ expenses. It does not include commission

Operating expense ratio - Ratio of operating expense (including shareholders’ expenses) to total

premium

Operating return on EV - Operating Return on EV is the ratio of EVOP (Embedded Value Operating Profit) for any given period to the EV at the beginning of that period

Persistency - The proportion of business renewed from the business underwritten. The ratio is measured in terms of number of policies and premiums underwritten

Premium less benefits payouts - The difference between total premium received and benefits paid (gross of reinsurance)

Renewal premium - Regular recurring premiums received after the first policy year

Solvency ratio - Ratio of available solvency margin to required solvency margin

Total premium - Total received premiums during the year including first year, single and renewal premiums for individual and group business

Weighted received premium (WRP) - The sum of first year premium received during the year and 10% of single premiums including top-up premiums


About HDFC Life


Established in 2000, HDFC Life is a leading, listed, long-term life insurance solutions provider in India, offering a range of individual and group insurance solutions that meet various customer needs such as Protection, Pension, Savings, Investment, Annuity and Health. The Company has over 70 products (individual and group products) including optional riders in its portfolio, catering to a diverse range of customer needs.

HDFC Life continues to benefit from its increased presence across the country, having a wide reach with branches and additional distribution touch-points through several new tie-ups and partnerships. The count of distribution partnerships is over 300, comprising banks, NBFCs, MFIs, SFBs, brokers, new ecosystem partners amongst others. The Company has a strong base of financial consultants.

For more information, please visit www.hdfclife.com. You may also connect with us on Facebook, Twitter, YouTube and LinkedIn.




Disclaimer

Except for the historical information contained herein, statements in this release which contain words or phrases such as 'will', 'would', ‘indicating’, ‘expected to’ etc., and similar expressions or variations of such expressions may constitute 'forward-looking statements'. These forward-looking statements involve a number of risks, uncertainties and other factors that could cause actual results to differ materially from those suggested by the forward-looking statements. These risks and uncertainties include, but are not limited to our ability to successfully implement our strategy, our growth and expansion in business, the impact of any acquisitions, technological implementation and changes, the actual growth in demand for insurance products and services, investment income, cashflow projections, our exposure to market risks, policies and actions of regulatory authorities; impact of competition; experience with regard to mortality and morbidity trends, lapse rates and policy renewal rates; the impact of changes in capital, solvency or accounting standards, tax and other legislations and regulations in the jurisdictions. HDFC Life undertakes no obligation to update forward-looking statements to reflect events or circumstances after the date thereof.

None of Company or any of its directors, officers, employees, agents or advisers, or any of their respective affiliates, advisers or representatives, undertake to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise and none of them shall have any liability (in negligence or otherwise) for any loss howsoever arising from any use of this press release or its contents or otherwise arising in connection. Further, nothing in this press release should be construed as constituting legal, business, tax or financial advice or a recommendation regarding the securities. Although Company believes that such forward- looking statements are based on reasonable assumptions, it can give no assurance that such expectations will be met. You are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which are based on current view of Company’s management on future events. Forecasts and hypothetical examples are subject to uncertainty and contingencies outside Company’s control. Past performance is not a reliable indication of future performance.


Before acting on any information you should consider the appropriateness of the information having regard to these matters, and in particular, you should seek independent financial advice.

Turkish Airlines Celebrates a New Era in European Aviation

Turkish Airlines Celebrates a New Era in European Aviation

Triple Independent Runway Operations Begin at iGA Istanbul Airport


CHENNAI 22.04.2025 Turkish Airlines proudly marks a historic milestone in Türkiye’s aviation journey as iGA Istanbul Airport becomes the first in Europe to implement Triple Independent Runway Operations, effective as of April 17. This remarkable advancement reinforces the airport’s role as our global hub and solidifies Türkiye’s strategic position at the heart of international air travel.


Initiated by Türkiye’s Minister of Transport and Infrastructure, Abdulkadir Uraloglu with the attendance of, General Directorate of State Airports Authority (DHMI) Chairman of the Board and General Director Enes Çakmak,​ Turkish Airlines Chairman of the Board and the Executive Committee Prof. Ahmet Bolat, iGA Istanbul Airport Board Member Mehmet Kalyoncu and other notables, launch of this pioneering system saw three Turkish Airlines aircraft take off simultaneously under live operations, highlighting not only the capabilities of iGA Istanbul Airport but also the strength and sophistication of Türkiye’s aviation ecosystem. 


Emphasizing that the Triple Independent Runway Operations mark a first for Türkiye and European aviation and a historic step for global aviation, Türkiye’s Minister of Transport and Infrastructure, Abdulkadir Uraloglu stated the following during the inauguration: “We are proud as Türkiye is the only country to implement this system in Europe. Now, Istanbul Airport has risen to the top tier of global aviation—not only with its traffic volume but also in terms of operational capacity and technical capability. With this system, air traffic flow will accelerate, the dynamic capacity of our airport will significantly increase, and we will offer our passengers faster and safer service. When Istanbul’s strategic location which bridges continents, is combined with this new capability, our airport will take on an even more critical role in global aviation logistics.”


On playing a key part of this significant moment for Turkish aviation, Turkish Airlines Chairman of the Board and the Executive Committee Prof. Ahmet Bolat stated: “As Turkish Airlines, we are proud to be part of yet another historic moment for Turkish aviation. With the simultaneous take-off of three of our aircraft, our main hub iGA Istanbul Airport has achieved a first in Europe. This operational capacity will enhance the efficiency of our flights and serve as a significant milestone on our path toward continued growth.”


Commenting on the new capabilities, iGA Istanbul Airport Board Member Mehmet Kalyoncu said: “It is with great pleasure that I announce that as of April 17, 2025, we are officially commencing Triple Independent Runway Operations at iGA Istanbul Airport—marking a first in Europe and further strengthening Türkiye’s contribution to the international travel and aviation industry. This is not merely a technical achievement for us, but also a strategic milestone. The Triple Independent Runway Operation we are launching today stands as one of the most critical cornerstones of this ecosystem. 

With this system, we are increasing our hourly air traffic capacity from 120 to 148 aircraft movements. This development enhances not only the efficiency of Istanbul’s airspace but also that of Europe’s. Istanbul is no longer just a destination—it is now a global aviation hub.”


With the integration of Triple Independent Runway Operations, iGA Istanbul Airport has increased its hourly aircraft movement capacity, significantly boosting operational efficiency. For Turkish Airlines, this means shorter taxi times, fewer delays, and enhanced punctuality, thus delivering a smoother, faster, and more sustainable experience for flag carrier’s guests. The system also contributes to reducing carbon emissions, aligning with global airline’s long-term environmental commitments.


As iGA Istanbul Airport continues its path toward becoming a global transfer hub with a vision to serve 200 million passengers, this new operational capability supports Turkish Airlines’ goals of seamless connectivity, superior service, and forward-looking infrastructure. On-time departures and arrivals are one of the core objectives of our strategy and a critical factor in enhancing financial efficiency. With this new operational capability, punctual performance across our fleet, which sees over 1000 daily flights, will enjoy benefits in both guest satisfaction and cost optimization.


As the flag carrier of the country, Turkish Airlines, celebrates this achievement as a testament to Türkiye’s aviation leadership and iGA Istanbul Airport’s capacity to set new benchmarks on a global scale. We remain committed to elevating the travel experience while strengthening Türkiye’s role in connecting the world.


For the video of the historic moment: LINK


Turkish Airlines, Inc.

Media Relations



About Turkish Airlines:

Established in 1933 with a fleet of five aircraft, Star Alliance member Turkish Airlines has a fleet of 473 (passenger and cargo) aircraft flying to 353 worldwide destinations as 300 international and 53 domestics in 131 countries. More information about Turkish Airlines can be found on its official website www.turkishairlines.com or its social media accounts on Facebook, X, YouTube, LinkedIn and Instagram.


About Star Alliance:

Established in 1997 as the first truly global airline alliance, the Star Alliance network was founded on a customer value proposition of global reach, worldwide recognition, and seamless service. Since its inception, it has offered the largest and most comprehensive airline network, with a strong emphasis on enhancing the customer experience throughout the entire Alliance journey.

The member airlines are: Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines, and United.

Overall, the Star Alliance network currently offers 17,837 daily flights to over 1,160 airports in 192 countries. Further connecting flights are offered by Star Alliance Connecting Partner Juneyao Airlines.

Star Alliance Press Office: Tel: +65 8729 6691 Email: mediarelations@staralliance.com Visit our website or connect with us on social media:           

Monday, April 21, 2025

ஸ்பேமுக்கு எதிரான தனது தொடர் போராட்டத்தில் ஏர்டெல் புதிய அம்சங்களை அறிவிக்கிறது

ஸ்பேமுக்கு எதிரான தனது தொடர் போராட்டத்தில் ஏர்டெல் புதிய அம்சங்களை அறிவிக்கிறது

சர்வதேச அழைப்புகள் மற்றும் எஸ்எம்எஸ்-களுக்குக் கவரேஜை விரிவுபடுத்துகிறது

 தமிழ் மற்றும் மேலும் 9 உள்ளூர் மொழிகளில் ஸ்பேம் எச்சரிக்கை காட்சியை அறிமுகப்படுத்துகிறது


சென்னை, ஏப்ரல் 21, 2025: தனது வாடிக்கையாளர்களுக்கு 2750 கோடிக்கும் (27.5 பில்லியன்) அதிகமான அழைப்புகளை ஸ்பேமாக அறிவித்த தன் AI யால் இயக்கப்படும் ஸ்பேம் கண்டறிதல் கருவியை அறிமுகப்படுத்தியதைத் தொடர்ந்து, ஸ்பேமர்களை முறியடிக்கும் வகையில் இரண்டு குறிப்பிடத்தக்க மேம்பாடுகளை அறிமுகப்படுத்துவதாக ஏர்டெல் இன்று அறிவித்துள்ளது.

வாடிக்கையாளர்கள் இப்போது தங்களுக்கு விருப்பமான இந்திய மொழிகளில் அழைப்புகளையும் எஸ்எம்எஸ் செய்திகளுக்கான ஸ்பேம் எச்சரிக்கைகளையும் பெறுவார்கள். இந்தப் புதிய அம்சம் பத்து உள்ளூர் மொழிகளில் கிடைக்கும். எதிர்காலத்தில் மேலும் மொழிகளச் சேர்க்கும் திட்டமும் உள்ளது. ஏர்டெல்லின் AI-யால் இயக்கப்படும் கருவி இப்போது சர்வதேச நெட்வொர்க்குகளில் இருந்து வரும் அனைத்து ஸ்பேம் அழைப்புகளையும் எஸ்எம்எஸ்-களையும் திரையிட்டு வாடிக்கையாளர்களுக்கு எச்சரிக்கும்.

உள்நாட்டு ஸ்பேம் அழைப்புகளை எதிர்த்துப் போராடுவதற்கான முயற்சிகளை ஏர்டெல் தீவிரப்படுத்தியவுடன் மோசடி செய்பவர்களும் ஸ்பேமர்களும் மோசடி அழைப்புகளை இந்தியாவிற்குள் அனுப்ப வெளிநாட்டு நெட்வொர்க்குகளைப் பயன்படுத்தத் தொடங்கினர். இந்த ஆபத்தான போக்கு கடந்த ஆறு மாதங்களில் வெளிநாட்டு ஸ்பேம் அழைப்புகளில் 12% அதிகரிப்பை ஏற்படுத்தியது. ஏர்டெல் தனது புதிய அம்சத்தின் மூலம் இந்த வளர்ந்து வரும் சவாலை முறியடிக்கலாம் என்று கருதுகிறது.

இந்த முயற்சி குறித்து கருத்து தெரிவித்த பாரதி ஏர்டெல்லின் கனெக்டெட் ஹோம்ஸ் நிறுவனத்தின் மார்க்கட்டிங் மற்றும் தலைமை நிர்வாக அதிகாரி சித்தார்த் சர்மா, “வாடிக்கையாளர்களும்ம் அவர்களது கருத்துகளும்தான் நாங்கள் முன்னெடுக்கும் அனைத்திற்கும் மையமாக உள்ளன. வாடிக்கையாளர் கருத்துக்களை கவனமாக ஆராய்ந்த பின் இந்தியாவின் மொழியியல் பன்முகத்தன்மையைக் கருத்தில் கொண்டு சிறப்பாகச் சேவை செய்ய எங்கள் தீர்வுகளை மேம்படுத்தியுள்ளோம். மேலும்  வெளிநாட்டு நெட்வொர்க்குகளுக்கு ஸ்பேம் போக்குவரத்தின் அளவு அதிகரித்து வருவதால் சர்வதேச எண்களில் இருந்து வரும் அனைத்து எஸ்எம்எஸ் செய்திகளையும்ம் தொலைபேசி அழைப்புகளையும் ஸ்கேன் செய்ய எங்கள் AI-யால் இயக்கபப்டும் கருவியை விரிவுபடுத்த முடிவு செய்துள்ளோம். எங்களுடைய அர்ப்பணிப்பு மிகுந்த பொறியாளர்களும்ம் தரவு விஞ்ஞானிகள் குழுவும் எங்கள் தயாரிப்புகளை தொடர்ந்து செம்மைப்படுத்தி மேம்படுத்தும். வளர்ந்து வரும் எந்தாவிதமான அச்சுறுத்தல்களையும் முறியடித்து முன்னணியில் இருப்பதை உறுதி செய்யும்”. என்றார்.

மேம்படுத்தப்பட்ட AI-யால் இயக்கப்படும் இந்த ஸ்பேம் தீர்வு, இந்தி, மராத்தி, பெங்காலி, குஜராத்தி, தமிழ், கன்னடம், மலையாளம், தெலுங்கு, பஞ்சாபி, உருது உள்ளிட்ட பத்து இந்திய மொழிகளில் உள்நாட்டு மற்றும் சர்வதேச எண்களில் இருந்து வரும் அழைப்புகள் மற்றும் செய்திகள் குறித்து பயனர்களுக்கு இப்போது அறிவிக்கும். உள்ளூர் மொழிகளைப் பயன்படுத்தி ஸ்பேம் எச்சரிக்கை அறிவிப்புகளை ஆண்ட்ராய்டு சாதனங்களைப் பயன்படுத்தும் வாடிக்கையாளர்கள் மட்டுமே அணுக முடியும். இந்த அம்சங்கள் அனைத்தும் வாடிக்கையாளர்களுக்கு தொடர்ந்து இலவசமாகக் கிடைக்ம், மேலும் அனைத்து ஏர்டெல் வாடிக்கையாளர்களுக்கும் சேவை கோரிக்கையை எழுப்பாமலேயே தானாக செயல்படுத்தப்படும்.

பட விளக்கம்


       

ஏர்டெல்லின் புதுமையானதும் தொழில்துறையில் முதன்முதலில் அறிமுகப்படுத்தப்பட்டதுமான ஸ்பேம் எதிர்ப்புக் கருவி அதன் வாடிக்கையாளர்களுக்கு ஒரு திருப்புமுனையாக இருந்து வருகிறது. தேவையற்ற தகவல்தொடர்புகளில் இருந்து கணிசமான அளவில் விடுதலையை வழங்குகிறது. ஏர்டெல்லின் கருத்துப்படி இது இன்றுவரை 2750 கோடி அழைப்புகளை அடையாளம் கண்டுள்ளது: அதாவது செப்டம்பர் 2024 இல் அறிமுகப்படுத்தப்பட்டதில் இருந்து ஒவ்வொரு நொடியும் 1560 ஸ்பேம் அழைப்புகள். ஏர்டெல் வாடிக்கையாளர்களுக்கு ஸ்பேம் அழைப்புகளில் 16% குறைந்துள்ளது.

About Bharti Airtel Limited:

Headquartered in India, Airtel is a global communications solutions provider with over 550 million customers in 15 countries across India and Africa. The company also has its presence in Bangladesh and Sri Lanka though its associate entities. The company ranks amongst the top three mobile operators globally and its networks cover over two billion people. Airtel is India’s largest integrated communications solutions provider and the second largest mobile operator in Africa. Airtel’s retail portfolio includes high-speed 4G/5G mobile broadband, Airtel Xstream Fiber that promises speeds up to 1 Gbps with convergence across linear and on-demand entertainment, streaming services spanning music and video, digital payments and financial services. For enterprise customers, Airtel offers a gamut of solutions that includes secure connectivity, cloud and data centre services, cyber security, IoT, Ad Tech and cloud based communication. Within our diversified portfolio, we offer passive infrastructure services through our subsidiary Indus Tower Ltd. For more details visit www.airtel.com

Sunday, April 20, 2025

Toyota Kirloskar Motor Enhances Education and Healthcare Infrastructure in Raichur under its CSR Prog

Toyota Kirloskar Motor Enhances Education and Healthcare Infrastructure in Raichur under its CSR Prog

CHENNAI 17 April, 2025: Reinforcing its commitment to quality education and holistic community development, Toyota Kirloskar Motor (TKM) has taken a significant step to empower communities in Raichur district, Karnataka. As part of its Corporate Social Responsibility (CSR) program, TKM has extended vital educational and healthcare infrastructure support to address persistent developmental challenges in Raichur, an Aspirational District identified by NITI Aayog.

Raichur continues to grapple with gaps in access to quality education and healthcare, largely due to limited infrastructure. To bridge these gaps, TKM has undertaken targeted initiatives to address the fundamental social needs, aimed at strengthening learning environments in government schools and improving maternal and child healthcare services—driving inclusive and long-term impact.

In the education sector, TKM has supported schools across the district with classroom furniture, water dispensers, and kitchen utilities to create more conducive and engaging learning spaces. These efforts have directly benefitted 66,342 students in Raichur this year, contributing to a cumulative impact of 2,63,373 students across various project locations to date.

On the healthcare front, TKM has significantly enhanced the capabilities of government hospitals by equipping the Mother & Child Center in Raichur with a wide range of critical and diagnostic medical equipment. This intervention is expected to provide the basic medical facilities in the district, thereby ensuring the facilities are accessible to the community. Enabling early detection and management of health issues, lower the risk of complicated pregnancies, and improve access to quality antenatal and postnatal care for thousands of families.

The medical support includes essential life-saving equipment such as defibrillators, ICU cots, syringe pumps, resuscitation kits, and surgical instrument sets. Diagnostic tools provided include a haematology analyser, USG scanner with Doppler and echo features, hormone analysers, ECG machines, and systems for screening auditory functions. General medical infrastructure has also been strengthened with additions like a stretcher trolley, OT trolleys, ILR, blood bag sealer, ALS ambulance, and a wheelchair.

These healthcare initiatives have benefitted over 18,000 community members in Raichur this year, taking the total cumulative health beneficiaries across project locations to 19,20,429 individuals—underscoring TKM’s ongoing dedication to building stronger, healthier, and more resilient communities.

Sharing his thoughts, Mr. Sudeep Dalvi, Chief Communication Officer, Senior Vice President and Head State Affairs, stated, “At Toyota Kirloskar Motor, we believe true progress goes beyond economic milestones—it lies in uplifting the communities we serve. Guided by our philosophy of ‘Growing Together,’ our CSR efforts focus on creating sustainable impact by addressing critical local needs. In Raichur, we’ve enhanced educational infrastructure by providing essential resources like furniture, clean drinking water, and kitchen utilities to support better learning environments. Simultaneously, we’ve strengthened maternal and child healthcare by equipping the Mother & Child Center with advanced diagnostic and life-saving medical equipment, ensuring timely and quality care. This initiative reflects our ongoing commitment to building ‘ever-better communities’ alongside ‘ever-better cars,’ creating meaningful change today and for the future.”

TKM’s commitment is guided by its core philosophy of “growing together,” reflecting its broader vision of not only manufacturing “ever-better cars” but also fostering “ever-better communities.” With this dual focus, the company aims to drive inclusive growth and contribute to the well-being and “Happier paths Together”.

*Other Toyota Models: Glanza, Rumion, Urban Cruiser Taisor 

 **Imported as CBU: Vellfire, LC 300

Samsung Launches Galaxy M56 5G, Segment’s Slimmest Smartphone in India

Samsung Launches Galaxy M56 5G, Segment’s Slimmest Smartphone in India

Galaxy M56 5G features Gorilla Glass Victus+ protection and several cutting-edge Innovations


GURUGRAM, India – April 17, 2025: Samsung, India’s largest consumer electronics brand, today announced the launch of the Galaxy M56 5G, the slimmest smartphone in its segment. The latest addition to the popular Galaxy M series offers users a superior smartphone experience with Gorilla Glass Victus+ protection on both the front and back, a 50MP Triple camera with OIS and 12 MP Front HDR camera and advanced AI editing tools.

“As part of our unwavering commitment to delivering meaningful innovations, we are proud to announce the Galaxy M56 5G — a powerful blend of style, durability, and performance like never before. It’s the slimmest phone in its segment, yet built to last, featuring Gorilla Glass Victus+ protection on both the front and back, making it the toughest M series phone ever. Whether you're capturing memories with the Front HDR camera or exploring creative possibilities with advanced AI editing tools, the Galaxy M56 5G, with its power-packed features, is designed to redefine the smartphone experience," said Akshay S Rao, Director, MX Business, Samsung India.

Premium Design and Display

With a premium glass back and metal camera deco, Galaxy M56 5G brings a refreshing and premium design upgrade to the Galaxy M Series. Being the slimmest in the segment, Galaxy M56 5G is only 7.2mm slim and will feature Corning® Gorilla® Glass Victus® protection on both front and back—making it as tough as it is sleek. Featuring a 6.7” Full HD+ Super AMOLED+ display, Galaxy M56 5G offers consumers stunning visuals and an elevated viewing experience. The large display comes with 1200 nits of High Brightness Mode (HBM) and Vision Booster technology ensuring users effortlessly enjoy their favourite content even under bright sunlight. The 120Hz refresh rate makes scrolling through social media feed a breeze for tech-savvy Gen-Z and millennial customers. Galaxy M56 5G will come in two mesmerizing colours – Light Green and Black.  

Advanced Photography

Galaxy M56 5G comes with a 50MP OIS triple camera to shoot high-resolution and shake-free videos and photos, eliminating blurred images caused by hand tremors or accidental shakes. It features flagship-grade 12MP HDR front camera for rich and vibrant selfies. Galaxy M56 5G will enable users to record 4K 30 FPS videos in 10-bit HDR, capturing a wide range of colours for true-to-life output. The cameras are designed for vivid photos and videos—even in low light, thanks to its Big Pixel Technology, Low Noise Mode and AI ISP taking its Nightography to a different level. The camera system also features Portrait 2.0 with 2X zoom on the rear camera which enables crisp and natural bokeh effect. It will also feature advanced AI-powered editing tools like object eraser, edit suggestions that make every shot social-ready.

Monster Processor 

Galaxy M56 5G is powered by 4nm based Exynos 1480 processor with LPDDR5X making it fast and power-efficient, allowing users to multi-task smoothly. The processor delivers a monster mobile gaming experience with its flagship level vapor cooling chamber along with high-quality audio and visuals. With the ultimate speed and connectivity of 5G, users will be able to stay fully connected wherever they go, experiencing faster downloads, smoother streaming, and uninterrupted browsing.


Monster Battery with Fast Charging 

Galaxy M56 5G packs in 5000mAh battery that enables long sessions of browsing, gaming and binge watching. Galaxy M56 5G allows users to stay, connected, entertained and productive without interruption. Galaxy M56 5G supports 45W super-fast charging giving more power in less time.

Galaxy Experiences 

Setting new industry benchmarks, Galaxy M56 5G will offer segment’s best 6 generations of Android upgrades and 6 years of security updates, ensuring a future-ready experience. Galaxy M56 5G will come with One UI 7 out of the box. One UI 7 comes with a simple, impactful and emotive design, bringing streamlined and cohesive experience to Galaxy users. A simplified home screen, redesigned One UI widgets and lock screen allow users to intuitively and seamlessly customize their devices.

For added convenience, Now Bar provides real-time updates that matter most right on the lock screen. So, during a morning run, users can easily check their progress and see what song is playing in your Galaxy Buds — all with a simple swipe, without unlocking their phone. Additionally, with deeper Google Gemini integration, controlling the device is as easy as speaking to a friend.


Galaxy M56 5G will also feature one of Samsung’s most innovative security features: Samsung Knox Vault. The hardware-based security system offers comprehensive protection against both hardware and software attacks.

About Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspires the world and shapes the future with transformative ideas and technologies. The company is redefining the worlds of TVs, smartphones, wearable devices, tablets, home appliances, network systems, and memory, system LSI, foundry and LED solutions, and delivering a seamless connected experience through its SmartThings ecosystem and open collaboration with partners. For latest news on Samsung India, please visit Samsung India Newsroom at http://news.samsung.com/in. For Hindi, log

on to Samsung Newsroom Bharat at https://news.samsung.com/bharat. You can also follow us on Twitter @SamsungNewsIN.   

டால்மியா பாரத் அறக்கட்டளை 77 DIKSHa யிற்சியாளர்களுக்கான பாராட்டு விழாவை டால்மியாபுரத்தில் ஏற்பாடு செய்துள்ளது.

டால்மியா பாரத் அறக்கட்டளை 77 DIKSHa யிற்சியாளர்களுக்கான பாராட்டு விழாவை டால்மியாபுரத்தில் ஏற்பாடு செய்துள்ளது.

திருச்சி, ஏப்ரல் 17, 2025: டால்மியா சிமென்ட் (பாரத்) லிமிடெட்டின் கார்ப்பரேட் சமூகப் பொறுப்புணர்வுப் பிரிவான டால்மியா பாரத் அறக்கட்டளை (DBF), அதன் முதன்மை திறன் மேம்பாட்டுத் திட்டமான DIKSHa இன் கீழ் பயிற்சி பெற்ற இளைஞர்களின் சாதனைகளை அங்கீகரித்து கொண்டாட டால்மியாபுரத்தில் ஒரு பாராட்டு விழாவை நடத்தியது. மொத்தம் 77 பயிற்சியாளர்களுக்கு அந்தந்த படிப்புகளை வெற்றிகரமாக முடித்ததற்காக சான்றிதழ்கள் வழங்கப்பட்டன. பயிற்சியாளர்களில், வீட்டு சுகாதார உதவியாளர் (HHA) பாடநெறியில் 27 இளைஞர்கள் சுகாதாரத் துறையில் வேலைவாய்ப்புகளைப் பெற்றுள்ளனர், மாதத்திற்கு ரூபாய்15,000 முதல் ரூபாய்24,000 வரை சம்பளம் வழங்கப்படுகிறது. கூடுதலாக, 50 பெண்கள் தையல் இயந்திர ஆபரேட்டர்களாகப் பயிற்சி பெற்றனர், வேலைவாய்ப்பைத் தொடர அல்லது சொந்த தொழில்முனைவோர் முயற்சிகளைத் தொடங்க அவர்களுக்குத் தேவையான தையல் திறன்களை வழங்கினர். இந்த விழா பயிற்சியாளர்களுக்கும் அவர்களது குடும்பங்களுக்கும் ஒரு பெருமையான தருணமாக அமைந்தது, அடிமட்ட மட்டத்தில் அர்த்தமுள்ள மாற்றத்தைக் கொண்டுவருவதற்கான DBF இன் தொடர்ச்சியான முயற்சிகளை வலுப்படுத்தியது.

டால்மியாபுரத்தில் உள்ள DCBL இன் நிர்வாக இயக்குநர் திரு. கே. விநாயகமூர்த்தி, டால்மியா பாரத் அறக்கட்டளை குழுவின் மூத்த உறுப்பினர்களுடன் தலைமை விருந்தினராக கலந்து கொண்டார். தனது உரையில், திரு. விநாயகமூர்த்தி, “டால்மியா பாரத்தில், திறன் மேம்பாடு என்பது வலுவான, தன்னம்பிக்கை கொண்ட இந்தியாவிற்கான அடித்தளம் என்று நாங்கள் நம்புகிறோம். DIKSHa மூலம், இளைஞர்கள் மற்றும் பெண்கள் இருவரையும் நடைமுறை, தொழில்துறை தொடர்பான திறன்களுடன் சித்தப்படுத்துவதன் மூலம் உள்ளடக்கிய வாய்ப்புகளை உருவாக்க நாங்கள் உறுதிபூண்டுள்ளோம். எங்கள் சமீபத்திய பயிற்சி பெற்றவர்களில் மூன்றில் இரண்டு பங்கு பெண்கள் என்பது குறிப்பாக ஊக்கமளிக்கிறது, இது பாலின உள்ளடக்கிய வளர்ச்சி மூலம் சமூகங்களை மேம்படுத்துவதில் எங்கள் கவனத்தை பிரதிபலிக்கிறது.”

DIKSha என்பது டால்மியா பாரத் நிறுவனத்தின் ஒரு முதன்மை சமூக முயற்சியாகும், இது இந்தியாவிற்கு எதிர்காலத்திற்குத் தயாராக இருக்கும் பணியாளர்களை உருவாக்க உதவும் வகையில், இளைஞர்களை தொழில்துறை சார்ந்த திறன்களுடன் சித்தப்படுத்துவதில் கவனம் செலுத்துகிறது. இது தற்போது பல்வேறு இடங்களில் 23 பயிற்சி மையங்களை நடத்தி வருகிறது. இன்றுவரை, 22625 நபர்கள் DIKSha மூலம் பயிற்சியை முடித்துள்ளனர், அவர்களில் பலர் INR 8,000 முதல் INR 24,000 வரை மாத வருமானம் ஈட்டுகின்றனர். குறிப்பாக, பயிற்சி பெறுபவர்களில் 63% பெண்கள், பாலின உள்ளடக்கம் மற்றும் அதிகாரமளிப்புக்கான திட்டத்தின் வலுவான உறுதிப்பாட்டை அடிக்கோடிட்டுக் காட்டுகிறது. வேலைவாய்ப்பு வாய்ப்புகள் மற்றும் வாழ்வாதாரங்களை மேம்படுத்துவதன் மூலம் சமூகங்கள் மேலும் தன்னம்பிக்கை அடைய உதவுவதில் இந்த முயற்சி முக்கிய பங்கு வகிக்கிறது.


About Dalmia Bharat Foundation:

Dalmia Bharat Foundation focusses on ensuring Sustainable Livelihoods for communities in its programme areas through projects in Livelihood and Climate Action (Soil & Water Conservation).  The foundation also supports the communities with initiatives in Social Infrastructure. These programmes combine in-depth, long-term plans and strategies and medium- and short-term initiatives and campaigns. Owing to the great differences across locations, DBF has adopted a flexible, multi-intervention approach that allows programmes and people to grow together and sustain each other. The three focus areas have been derived from the felt needs of the community and issues material to the business. Visit us at https://www.dalmiabharatfoundation.org/.


Friday, April 18, 2025

இண்டஸ் டவர்ஸின் ஸ்மார்ட் வகுப்பறைகள் இந்திய நிலப்பரப்பின் தெற்கு முனையை அடைகின்றன

இண்டஸ் டவர்ஸின் ஸ்மார்ட் வகுப்பறைகள் இந்திய நிலப்பரப்பின் தெற்கு முனையை அடைகின்றன

• கன்னியாகுமரியில் உள்ள ஐந்து அரசுப் பள்ளிகளில் டிஜிட்டல் கற்றலை மேம்படுத்துகிறது

• 217க்கும் மேற்பட்ட மாணவர்களுக்கு டிஜிட்டல் கல்வியறிவை மேம்படுத்துவதை நோக்கமாகக் கொண்டுள்ளது.

கன்னியாகுமரி, 16 ஏப்ரல் 2025: இந்தியாவின் தெற்கு முனையான கன்னியாகுமரியில் டிஜிட்டல் கல்வியை மேம்படுத்துவதில் குறிப்பிடத்தக்க முன்னேற்றத்தைக் குறிக்கும் வகையில், உலகின் மிகப்பெரிய தொலைத்தொடர்பு உள்கட்டமைப்பு நிறுவனங்களில் ஒன்றான இண்டஸ் டவர்ஸ் லிமிடெட், இந்தப் பகுதியில் உள்ள 5 அரசுப் பள்ளிகளில் அதன் ஸ்மார்ட் வகுப்பறை திட்டத்தைத் தொடங்கியது. மாவட்டக் கல்வி அதிகாரி திருமதி ஆர்.இ. கிறிஸ்டல் ஜாய்லெட், தொழில்துறையைச் சேர்ந்த பிரமுகர்கள் முன்னிலையில், பள்ளிகளில் ஸ்மார்ட் வகுப்பறை வசதியை திறந்து வைத்தார்.

இண்டஸ் டவர்ஸின் முதன்மையான CSR திட்டமான “சக்ஷம்” இன் ஒரு பகுதியாக, ஸ்மார்ட் வகுப்பறைகள் கணினி, LED ஸ்மார்ட் டிவி, பிரிண்டர் மற்றும் நம்பகமான மின் காப்புப்பிரதி ஆகியவற்றைக் கொண்டுள்ளன - ஆசிரியர்கள் மற்றும் மாணவர்களுக்கு டிஜிட்டல் கற்றல் கருவிகள் மற்றும் வளங்களுக்கான தடையற்ற அணுகலை உறுதி செய்கின்றன. வகுப்பறை கற்பித்தலை மேம்படுத்துவதற்கு நேரடி பயிற்சி மற்றும் டிஜிட்டல் கருவிகள் மூலம் கல்வியாளர்களை மேம்படுத்துவதோடு மட்டுமல்லாமல், அரசுப் பள்ளிகளில் உள்ள மாணவர்கள் நவீன கற்றல் வளங்களை சமமாக அணுகுவதையும் உறுதி செய்வதன் மூலம் இந்த முயற்சி டிஜிட்டல் பிளவைக் குறைக்கிறது. இந்திய அரசின் ‘டிஜிட்டல் இந்தியா’ நோக்கத்திற்கு பங்களிக்கும் இண்டஸ் டவர்ஸின் ஸ்மார்ட் வகுப்பறை திட்டம், 217 மாணவர்களிடையே டிஜிட்டல் கல்வியறிவை அதிகரிப்பதையும், கன்னியாகுமரியில் உள்ள 23 க்கும் மேற்பட்ட ஆசிரியர்களை வகுப்பறை கற்பித்தலில் டிஜிட்டல் கருவிகளை திறம்பட ஒருங்கிணைக்கும் திறன்களுடன் சித்தப்படுத்துவதையும் நோக்கமாகக் கொண்டுள்ளது.

தொடக்க நிகழ்வில் பேசிய மாவட்ட கல்வி அதிகாரி திருமதி ஆர்.இ. கிறிஸ்டல் ஜாய்லெட், "இண்டஸ் டவர்ஸின் ஸ்மார்ட் வகுப்பறை முயற்சி, கல்வியில் புரட்சியை ஏற்படுத்தும் வகையில், மேலும் உள்ளடக்கிய, ஈடுபாட்டுடன் கூடிய மற்றும் எதிர்காலம் சார்ந்த கற்றல் சூழலை உருவாக்க உள்ளது. இந்த முயற்சி கன்னியாகுமரியை டிஜிட்டல் முறையில் அதிகாரம் பெற்ற மாவட்டமாக மாற்றுவதில் முக்கிய பங்கு வகிக்கும், இது வரும் ஆண்டுகளில் அறிவு மற்றும் புதுமைகளில் முன்னணியில் இருக்கத் தகுதியுடையதாக இருக்கும்" என்றார்.

"மாணவர்களுக்கான டிஜிட்டல் கற்றலுக்கான எங்கள் உறுதியான அர்ப்பணிப்பை இந்த முயற்சி வெளிப்படுத்துகிறது" என்று இண்டஸ் டவர்ஸின் தமிழ்நாடு மற்றும் கேரளாவின் தலைமை நிர்வாக அதிகாரி திரு. நிசார்  முகமது கூறினார். இண்டஸ் டவர்ஸின் ஸ்மார்ட் வகுப்பறை திட்டம் பாரம்பரிய வகுப்பறைகளை மாற்றுவது மட்டுமல்லாமல், கன்னியாகுமரி முழுவதும் நூற்றுக்கணக்கான குழந்தைகளுக்கு பிரகாசமான, நம்பிக்கைக்குரிய எதிர்காலத்திற்கான கதவைத் திறக்கிறது.


நாடு முழுவதும் உள்ள சமூகங்களைச் சென்றடையும் இண்டஸ் டவர்ஸ், 22 மாநிலங்களில் ஸ்மார்ட் வகுப்பறைகளை நிறுவி, ஆயிரக்கணக்கான ஆசிரியர்களுக்கு பயிற்சி அளித்து, 50,000 க்கும் மேற்பட்ட மாணவர்களுக்கு டிஜிட்டல் கல்வியை மேம்படுத்தியுள்ளது. இந்த CSR திட்டத்தை NIIT அறக்கட்டளை செயல்படுத்துகிறது.

About Indus Towers Limited


Indus Towers Limited is India’s leading provider of passive telecom infrastructure, and it deploys, owns and manages telecom towers and communication structures, for various mobile operators. The Company’s portfolio of 229,658 telecom towers, makes it one of the largest tower infrastructure providers in the country with presence in all 22 telecom circles. Indus Towers caters to all wireless telecommunication service providers in India. The Company has been the industry pioneer in adopting green energy initiatives for its operations. For further details visit www.industowers.com. 

Thursday, April 17, 2025

Samsung’s New Bespoke AI Laundry With AI Home Enables Smarter, More Efficient Laundry Care

Samsung’s New Bespoke AI Laundry With AI Home Enables Smarter, More Efficient Laundry Care

Company expands screens to washers and dryers, advancing ‘Screens Everywhere’ vision

Heightened ease of use is enabled through upgraded AI Wash+ and AI Dry+


CHENNAI– April 14 2025: Samsung Electronics today announced the launch of its new washers and dryer products — the Bespoke AI Laundry with AI Home1 — that integrate screens and Bespoke design to elevate the user experience. The Bespoke washers and dryers come in various forms of size and heating methods to meet a wide range of customer needs across diverse regions. The pair is available in both large and small capacities, making them suitable for different types of family and living arrangements. Samsung is also launching the dryer with two types of heating methods — the vent and the heat pump — to meet the needs of various environments around the world.

This year’s Bespoke AI Laundry products incorporate the 7” AI Home screens, extending Samsung’s “Screens Everywhere” vision that was first presented at CES 2025. These screens offer intuitive control and monitoring of essential information related to the laundry experience, such as wash cycles and remaining detergent levels. They also remember user habits and consider periodic and seasonal needs, suggesting appropriate cycles to free users from having to consider the right cycle every time. The AI Home also functions as a central hub allowing users to monitor and control connected appliances, while also enjoying online videos or music.

“Last year’s launch of the Bespoke AI Laundry Combo marked the beginning of integrating screens into our products, providing users access to essential information about laundry and home control,” says Jeong Seung Moon, EVP and Head of the R&D Team for Digital Appliances Business at Samsung Electronics. “This year, we are excited to unveil the complete Bespoke AI Laundry lineup, which caters to a wider range of customer needs and enables them to take advantage of these convenient screens.”

The Bespoke AI Washer & Dryer sets are designed to simplify laundry routines with advanced AI algorithms and sensors, optimizing washing and drying performance while enhancing energy efficiency. The original AI Wash and AI Dry are upgraded to AI Wash+ and AI Dry+, with enhanced fabric detection abilities to ensure efficient and high-quality washing and drying for a wider variety of fabric types.

27-Inch Wide Large Capacity Washer & Dryer Set Brings Extensive Laundry Capabilities

Samsung is introducing a 27-inch large capacity washer and dryer set,2 with each device featuring the 7” AI Home and utilizing a sleek Bespoke design based on a fully unified flat-panel aesthetic. In addition to the flexibility of vertical or horizontal installation layouts, the substantial capacity allows users to wash large items, like king-size comforters, with ease.

The washer now features the upgraded AI Wash+, which has been upgraded to newly detect outdoor fabrics and denim.3 Based on the detected fabric type, soil level and weight of the laundry, the AI Wash+ cycle efficiently4 cleans clothes by automatically adjusting detergent levels, rinsing time and wash settings. The washer also features a Bedding cycle that can sense the thickness of the blankets and adjust the cycle time and water usage accordingly.5 Users can also experience next-level convenience with features like Auto Open Door and Speed Shot technology which completes wash cycles in just 30 minutes.6

The matching large capacity dryer is launching in two types to meet living environments of different regions – the vent type in certain countries in the Americas, and a heat pump type in other regions. Users will be able to enjoy thorough and gentle drying with AI Dry+, which has been upgraded to detect fabric types and take them into account to optimize drying7 along with real-time temperature, weight8 and moisture content. The upgraded feature’s AI algorithm uses an advanced sensor that carefully monitor various factors to detect four fabric types,9 which results in benefits like heavy duty drying such as denim. Previously, denim was harder to dry evenly due to thicker sections like pockets, but the dryer can now detect this fabric to and reduce drying inconsistencies, delivering better performance.

The dryers also provide the Bedding feature, which also uses an advanced algorithm to detect a blanket’s size for optimized drying times and dryness.10 For those times when drying needs to be finished quickly, the vent type’s Super Speed Drying can complete a drying cycle in as little as 30 minutes.11

Along with the washer and dryer set, a large capacity washer-dryer combo model12 is also being launched for users looking for a compact, all-in-one device that can complete both jobs while using up limited space. The combo incorporates the AI Home, AI Wash+ and AI Ecobubble™ like the washer, and dries the clothing through a condensing method.

24-Inch Wide Small Capacity Washer & Dryer Set Boosts Laundry Efficiency

Following the unveiling of the Bespoke AI Washer at IFA 2024, the 24-inch small capacity washer & dryer set will be launching in Europe later this year. Like the large capacity washer and dryer, the small capacity set also incorporates the 7” AI Home, providing intuitive control and connectivity features for a wider audience.

The washer, built to be highly efficient to meet the needs of the European market, consumes up to 55% less energy than the minimum efficiency requirements for a Class A rating.13 It also supports thorough14 cleaning optimizing water and detergent use with AI Wash, and ensures gentle washing while improving soil removal with AI Ecobubble™. QuickDrive™, available with 11 different cycles, can reduce wash time by up to 50%15 without compromising cleaning performance.

The matching dryer features the AI Dry+, capable of drying precisely by detecting four fabric types16 — Normal, Denim, Towels and Synthetics. This enables the machine to dry precisely17 while reducing energy use by up to 10% and drying time by up to 15%.18 QuickDrive™ is also useful when users need to dry their laundry both quickly and gently, reducing drying time by up to 35%19 through automatic adjustments of the inverter compressor.

With the launch of these new products, Samsung continues to push the boundaries of innovation, offering highly intelligent, efficient and aesthetically pleasing appliances that simplify everyday life by delivering enhanced convenience to users.

***

Marriott Hotels Debuts in Udaipur, Blending Timeless Charm, Cultural Heritage and Contemporary Elegance at Udaipur Marriott Hotel

Marriott Hotels Debuts in Udaipur, Blending Timeless Charm, Cultural Heritage and Contemporary Elegance at Udaipur Marriott Hotel

Wonderful Hospitality Awaits at the 226-room Hotel in The City of Lakes 

Udaipur Marriott Hotel Exterior by Night


CHENNAI – 17 April 2025: Marriott Hotels, the namesake brand of Marriott Bonvoy’s extraordinary portfolio of over 30 hotel brands, today announced. the opening of Udaipur Marriott Hotel, proudly marking Marriott International’s debut in Udaipur, arguably the most romantically set city in all of Rajasthan. Set against the backdrop of the breathtaking Aravalli Hills and overlooking the serene Fateh Sagar Lake, the hotel seamlessly blends Rajasthan’s rich regal heritage with contemporary influences. Designed to capture the essence of the region’s architectural grandeur, Udaipur Marriott Hotel offers panoramic views, exquisite accommodations, and Marriott Hotels’ wonderful hospitality, inviting guests to immerse themselves in the cultural splendor of the "City of Lakes."

“We are delighted to introduce Marriott Hotels to Udaipur, a city renowned for its majestic landscapes, deep cultural roots, and old-world charm. Udaipur is one of the most preferred destinations in Rajasthan and serves as a perfect backdrop to introduce our signature heartfelt service and quality standards to the guests," said Ranju Alex, Regional Vice President - South Asia, Marriott International. "As India’s travel landscape evolves, we remain committed to growing our footprint in both established and emerging destinations, as we continue to live our legacy of wonderful hospitality, thoughtfully designed to support and inspire our guests in every endeavor”

Udaipur is a captivating city that is celebrated for its breathtaking palaces, serene lakes, and rich cultural heritage. Home to the iconic City Palace, the enchanting Lake Pichola, and the majestic Jag Mandir, the city offers a glimpse into Rajasthan’s royal past. Guests can explore vibrant bazaars, indulge in traditional Rajasthani cuisine, and witness folk performances that bring the city’s history to life, with its classic charm, stunning sunsets, romantic boat rides, and picturesque landscapes. With Udaipur’s Maharana Pratap Airport, a 35-minutes’ drive away and Udaipur City Railway Station 20-minutes away, the hotel provides seamless connectivity for travelers looking to soak up the old-world charm of the city. 

The hotel seamlessly blends the grandeur of Mewar architecture with modern sophistication, offering an experience that is both regal and refined. Upon arrival, guests are welcomed into a world of timeless elegance, where hand-painted Pichwai-style motifs, Mewar-style arches, traditional ‘jharokhas’ (ornate overhanging balconies), and intricately carved ‘chajjas’ (projecting eaves above windows and doors) pay homage to Udaipur’s iconic City Palace. At the heart of the hotel stands a grand staircase, crowned by a magnificent chandelier, serving as a striking architectural masterpiece. 

The 226 elegantly designed guestrooms and suites are inspired by Rajasthan’s royal heritage. Each room is thoughtfully crafted for comfort and convenience, boasting plush bedding, high-speed Wi-Fi, well-appointed workspaces, and spa-inspired bathrooms. State-of-the-art climate control systems ensure a relaxing stay, while stunning views of the Aravalli Hills or the serene Fateh Sagar Lake elevate the experience.

 The hotel offers a host of curated culinary experiences, each one unique and indulgent in their offering.  Okra, the hotel’s all-day dining restaurant, features a live interactive kitchen that showcases a dynamic fusion of local and global flavors, offering both indoor and alfresco seating with views of the majestic Aravalli Hills. The Greatroom – a brand signature at Marriott Hotels globally, holds an inviting and sophisticated space for guests to relax and reconnect over artisanal teas and full-bodied coffees, besides catching up on business meetings. For those seeking a cozy escape, Udaipur Baking Co. serves freshly brewed rich coffees alongside a selection of handcrafted pastries, perfect for a moment of relaxed indulgence. Meanwhile, the Opal Lounge, with its chic, library-inspired ambiance, offers expertly crafted cocktails and small plates, creating the perfect space for an elevated and intimate dining experience. 


One can look forward to rejuvenating at the Quan Spa, offering Ayurvedic and modern therapies, or start the day with rooftop yoga and nature walks by the Fateh Sagar Lake. Fitness enthusiasts can stay active at the modern fitness center, while the serene poolside and engaging indoor games offer relaxation and fun. Young guests can unleash their creativity at the interactive Kids Club.


Udaipur Marriott Hotel sets the stage for dream weddings and grand celebrations with 65,000 sq. ft. of versatile indoor and outdoor event spaces. Whether it’s a dreamy wedding, corporate event, or social gathering, the hotel’s exquisite pillarless ballroom, expansive pre-function area, and picturesque outdoor venues provide the ideal backdrop for stunning visuals and unforgettable moments. Blending classic allure with modern sophistication, each event is thoughtfully curated to perfection, leaving guests with a deep sense of memorable satisfaction. 


"We are excited to unveil Udaipur Marriott Hotel, bringing the brand’s signature hospitality to the enchanting ‘City of Lakes,’" said Vaibhav Sagar, General Manager, Udaipur Marriott Hotel. "Designed to reflect Udaipur’s regal charm, the hotel offers elegant accommodations, world-class dining, modern event spaces, and exceptional amenities. Weaving Rajasthan’s rich heritage with contemporary comforts, we look forward to creating unforgettable experiences for every guest, whether traveling for business or leisure."

For reservations and inquiries, visit www.udaipurmarriott.com or call 0294 352 7777

Celebrating Two Decades of Impact: P&G Shiksha Unveils "Twenty Tales of Triumph" and Launches #EraseTheLearningGap to Address Hidden Barriers in Education

Celebrating Two Decades of Impact: P&G Shiksha Unveils "Twenty Tales of Triumph" and Launches #EraseTheLearningGap to Address Hidden Barriers in Education  

Actors Soha Ali Khan and Kalki Koechlin came together with child psychologist Dr. Varkha Chulani to spotlight impact of timely intervention to challenge labels and learning gaps 

 

Since its launch in 2005, P&G Shiksha has continued to make holistic educational interventions, impacting over 50 lakh children across the country 

 

 

Chennai, April 17th 2025:  P&G Shiksha, the flagship CSR program of P&G India, celebrates a major milestone this year — 20 years of transforming lives through education. Over the past two decades, the program has been positively impacting the lives of over 50 lakh children by improving access and learning in underserved communities across the country. To commemorate this journey, P&G has unveiled a special coffee table book titled “Twenty Tales of Triumph”, capturing inspiring stories of transformation and possibility — a powerful reminder of the change education can bring when every child is given the chance to thrive. 


Along with the robust programs on the ground, P&G Shiksha has also been raising large-scale awareness on Learning Gaps. This year's initiative #EraseTheLearningGap dives deeper into the harmful effects of negative labelling on children. When a child falls behind in class, many face unjust labels like "weak", "Buddhu", "slow", or "Kaccha Nimbu", which can lead to a self-fulfilling prophecy that diminishes confidence and reinforces low expectations, widening the learning gap. The film showcases the story of Bikas who like many others struggles as he internalizes these negative labels, adversely affecting his self-esteem. With only 28%* of adults fully understanding learning gaps, timely support is often lacking. This campaign highlights the urgent need for intervention, showing that with the right enablers, and words of encouragement from parents, teachers, and peers, children can overcome these challenges. As Bikas’ journey demonstrates, when he succeeds, the entire community celebrates, underscoring that every child's victory is a win for all. With timely support, each child can learn at their own pace, rebuild confidence, and ultimately #EraseTheLearningGap. 

 

Watch the film here – https://www.youtube.com/watch?v=ooRwqCDmSUE


P&G Shiksha launched this nationwide initiative to spotlight the learning gaps, through a power-packed panel that brought together diverse voices from the world of cinema, psychology, and education.  


Moderated by Priyanka Khanna, Author and Former Journalist, the panel included: Soha Ali Khan, Actress & Author, Kalki Koechlin, Actress, Dr. Varkha Chulani, Clinical Psychologist & Psychotherapist, and Abhishek Desai, Vice President - Brand Operation and Category Leader - Grooming, P&G India. The panel explored how learning gaps often go unnoticed or misunderstood — showing up as lack of confidence, low participation, or being mislabelled as “slow” or “disinterested.” These learning gaps are a silent cry for help. Through personal stories and expert perspectives, the conversation highlighted the importance of early identification, timely support, and creating safe environments where children can learn at their own pace. The campaign film, showcased during the event, served as a powerful reminder that with the right enablers, anyone can #EraseTheLearningGap. 

 

Speaking about the initiative, Abhishek Desai, Vice President – Brand Operation and Category Leader – Grooming, P&G India, said, “We proudly celebrate 20 years of P&G Shiksha—a journey dedicated to ensuring that every child is enabled with education that lifts, not limits. Over the two decades, P&G Shiksha has evolved to today focus on learning outcomes. As per ASER 2024, more than half the children in grade 5 can’t read at grade 2 level. With our targeted interventions in underserved communities, we remain committed to enabling children with not just access, but also to learn with understanding. It is not just our scale of impact, but the way the program impacts an individual that also counts. That’s why, we have curated Twenty Tales of Triumph – a testament to the impact created over the 20 years with 20 inspiring stories of individuals transformed by P&G Shiksha.” 

 

He further added, “Statistics reveal that only 28%* of adults are aware of learning gaps. We know identification is the first step to remediation, so we are also working to create large scale awareness about learning gaps and how they manifest for different children. With Bikas’ powerful story, we observe how a child can get labelled when he falls behind. More he hears, more he believes - until an ally comes by with words of encouragement, a safe learning environment and enablers to help him. That’s what Shiksha has been doing on the ground, with our partners. This year’s campaign encourages families and communities to recognize and address learning gaps early, giving every child a fair chance to succeed.” 

 

Speaking on the occasion, Soha Ali Khan, Actress & Author shared, “I’ve had the privilege of being associated with P&G Shiksha for many years now, and it’s incredibly heartening to see the impact it has created over the past 20 years—evolving from education access to now tackling more complex yet pertinent issues like learning gaps. Impacting 50 lakh children from underserved communities is not a small feat, and it is wonderful to have been a part of this journey where P&G has remained committed to education. As a parent, I’ve come to understand how crucial it is to create the right environment at home—one that nurtures confidence, curiosity, and a love for learning. With the right enablers, we can truly #EraseTheLearningGap. This year’s message feels especially relevant, as it reminds us how deeply a child’s sense of self is shaped by the support and encouragement they receive from their families. Every child deserves to grow up in a space where they feel capable and cared for—and that starts with us as parents.” 

 

Kalki Koechlin, Actress added, “Over the years, I’ve witnessed P&G Shiksha evolve remarkably—from building schools and enhancing learning environments to tackling a critical issue: the various manifestations of learning gaps, with harmful labels being the most detrimental. These labels—‘weak,’ ‘slow,’ ‘not good enough’—are incredibly limiting, quietly eroding a child's confidence as they internalize them. I am inspired by P&G Shiksha’s commitment to confront this challenge directly, and I’m proud to be part of this journey. This initiative has deepened my understanding of learning gaps, empowering me to better support my child in her educational journey. It’s time to replace judgment with empathy and create nurturing environments where every child feels seen, heard, and supported. I also want to congratulate P&G Shiksha on a wonderful 20 years of dedicated commitment to education, impacting over 50 lakh children across the country!” 

 

Sharing her perspective, Dr. Varkha Chulani, Clinical Psychologist and Psychotherapist, said, “As a clinical psychologist, I see firsthand how children often struggle not because they lack ability, but because they’ve internalized limiting labels that breed self-doubt and fear about their potential. The film beautifully captures this through a child who perceives himself as 'Kaccha Nimbu,' a belief that resonates not just in the classroom, but also on the playground. Yet, it’s remarkable how the right intervention can transform a child’s confidence. A simple gesture of support—a teacher’s reassurance or a peer’s encouragement—can shift self-doubt into self-belief. This film is a powerful reminder that small moments can either reinforce insecurity or nurture potential. It serves as a wake-up call for parents and educators: learning gaps are often hidden, yet with early recognition and the right support, no child needs to be left behind. It was wonderful to learn how deliberately P&G Shiksha is working with schools and communities to create safe and exciting learning environments, to encourage the children to learn with understanding. The stories of impact we heard are a testament to the power of what P&G Shiksha is doing.” 

 

In Tamil Nadu, today, P&G Shiksha has streamlined its efforts to enable every child to learn with conceptual understanding and realise their aspirations. Shiksha uniquely remains single-mindedly focused on education, creating deep and lasting impact, across different states of the country. There are multiple stories of impact that are a reflection of P&G Shiksha’s efforts on the ground. One such story is of Jayamani, from a humble government school in Minjur, Chennai, to becoming a successful chartered accountant, exemplifying the transformative power of education. Grateful for her school’s role in her professional growth, she credits the support from P&G Shiksha and Round Table India for enhancing her school's facilities and faculty. Reflecting on her experience, Jayamani emphasizes, “My school education has played a pivotal role in helping me build my career,” showcasing the lasting impact of quality education on her life. Just like in Jayamani’s school, P&G Shiksha along with Round Table India have constructed several classrooms across schools in the state, positively impacting thousands of children through a conducive learning environment. 

 

Over the last 20 years, P&G Shiksha has supported thousands of schools and communities across the country, impacting over 50 lakh children from underserved areas via targeted educational interventions.  As part of this, to improve learning outcomes in children, P&G Shiksha focuses on prevention and remediation. For remediation, it leverages AI-backed technology with 'Mindspark', a computer-based adaptive learning tool, in partnership with Educational Initiatives. The program also implements on-ground remedial learning interventions in partnership with Pratham Education Foundation, using both community-based and in-school models supported by trained volunteers and teachers. For prevention, P&G Shiksha focuses on early childhood education through Pratham Education Foundation, developing motor, cognitive, social-emotional, language, and creative skills in children to prevent learning gaps, and laying a strong foundation as they begin school. P&G Shiksha continues working to enhance learning environments to make them more conducive to learning, with Round Table India.  

 

Attachments: 

Event Images 

P&G Shiksha 20 years Logo 

 

About P&G Shiksha: 

P&G Shiksha began in 2005 with the aim of providing access to education to underprivileged children. Since then, it has remained committed to a singular focus area – education. The initiative that began even before CSR law came into effect, has stayed congruent to the need of the nation. P&G Shiksha started as a program to build schools across the country and has today evolved into a holistic program that is working to improve foundational literacy and numeracy in children through targeted interventions focused on prevention and remediation of learning gaps and ensuring learning continuity. With this, the program seamlessly aligns with the National Education Policy as it continues to create a positive impact in underserved communities with over 50 lakh children being impacted. 

 

About P&G India:   

P&G serves consumers in India with one of the strongest portfolios of trusted, quality, leadership brands, including Vicks ®, Ariel®, Tide®, Whisper®, Olay®, Gillette®, Venus®, AmbiPur®, Pampers®, Pantene®, Oral-B®, Head & Shoulders®, Herbal Essences®, Braun® and Old Spice®. Please visit in.pg.com for the latest news and in-depth information about P&G India and its brands. 

V.G.K. Builders pays fitting Tribute to Tamil Language and Culture

V.G.K. Builders pays fitting Tribute to Tamil Language and Culture

by installing hoarding with days of month in Tamil Letters in Tambaram


Chennai, 17 April 2025: It is not every day that people get past to travel a hoarding that indicates the days of the month in the mother tongue of Tamil. 


This has been made possible in Tambaram where V.G.K. Builders has installed a monthly calendar as a road side hoarding. The highlight of the hoarding is that all the days of the month of April have been written in original, and ancient Tamil script, something that is dear to everyone. 


While it might be difficult for ordinary people to decipher the script and come to terms with the date, a little learning and understanding with the same, will help people come to terms with it. 


V.G.K. Builders, among the most prominent, sought-after, and trusted realtors and promoters, especially in the southern suburbs of Chennai, has installed a hoarding alongside the road over bridge on Mudichur – Tambaram – Velachery Main Road. This has been done to mark the Tamil New Year of Visuvasuva, in the month of Chithirai. 


The banner caused a lot of curiosity among people who stopped by it, taking photos and trying to decipher it. 


The hoarding with the text in Tamil that has been placed at the spot beneath the Calendar for the Tamil Month of Chithirai is as follows: 


“நம் தாய் தமிழ் மொழியின் ஓர் அற்புத அங்கமாகத் தமிழெங்கள் திகழ்கின்றன. இவற்றை ஒவ்வொரு வீட்டிலும் அடுத்த தலைமுறையினருக்கு கற்பித்தல் அவசியம்.”


The text above in Tamil means thus: “The Tamil Alphabet is an integral part of our Tamil Language, that makes it so special. This Tamil Alphabet has to be taken to every household so that it is learnt by all for the coming generations to learn, imbibe, and form a part of it.”


Selvi Ilavarasan, a homemaker, and a mother of two, said that there was a need for more such display and information boards in Tamil. “Information boards in English and other languages for the purpose of communication to others is alright, but I whole heartedly welcome this wonderful and unique concept from V.G.K. Builders, and this could not have come at a more appropriate time,” Ms. Selvi added. 






About V.G.K. Builders:


Among the most reputed and sought-after builders, V.G.K. Builders has completed several residential projects, much to the satisfaction of occupants. They strive hard to provide affordable homes to all, and with a competent team, they try to create communities with vibrancy, sustainability, and convenience.