Wednesday, July 16, 2025

சென்னையில் மூன்று புதிய கஃபேக்களை அறிமுகப்படுத்துகிறது தேர்ட் வேவ் காஃபி

சென்னையில் மூன்று புதிய கஃபேக்களை அறிமுகப்படுத்துகிறது தேர்ட் வேவ் காஃபி

இந்தியா முழுவதும் மொத்தம் 11 புதிய கஃபேக்கள் திறக்கப்படுகின்றன 

சென்னை, ஜூலை, 2025: இந்தியாவின் முதன்மையான காபி-முதல் QSR பிராண்டான Third Wave Coffee, அதன் நிலையான வளர்ச்சியின் வேகத்தைத் தொடர்ந்து, சென்னையில் XX மற்றும் XX ஆகிய இடங்களில் இரண்டு புதிய கஃபேக்களை அறிமுகப்படுத்துவதாக அறிவித்தது. இந்த பிராண்ட் டெல்லி, ஹைதராபாத், மும்பை மற்றும் மைசூரு முழுவதும் 08 புதிய கடைகளையும் அறிமுகப்படுத்தியது - அனைத்தும் ஒரே நாளில் தொடங்கப்பட்டன. Third Wave Coffee வரும் வாரங்களில் பெசன்ட் நகரில் ஒரு புதிய கஃபேவிற்கான கதவுகளைத் திறக்க உள்ளது. 

இந்தச் சேர்த்தல்களுடன், இந்த பிராண்ட் இப்போது 12 நகரங்களில் 165 கஃபேக்களை இயக்குகிறது, இது வளர்ந்து வரும் மற்றும் நிறுவப்பட்ட சந்தைகளில் ஆழத்தை பிரதிபலிக்கிறது மற்றும் பயணம் மற்றும் போக்குவரத்தின் அதிக திறன் கொண்ட தாழ்வாரங்களை அடைகிறது.

இந்த விரிவாக்கம், FY25 இல் அடையப்பட்ட 150-அங்காடி மைல்கல்லைக் கடந்த பிராண்டைத் தாண்டிச் செல்கிறது. புதிய கஃபேக்கள், பெங்களூரு, டெல்லி, மும்பை மற்றும் ஹைதராபாத் போன்ற நிறுவப்பட்ட சந்தைகளில் தேர்ட் வேவ் காபியின் வளர்ந்து வரும் இழுவையைப் பிரதிபலிக்கின்றன, அதே நேரத்தில் சென்னை மற்றும் மைசூர் போன்ற வளர்ந்து வரும் மையங்களில் அதன் இருப்பை வலுப்படுத்துகின்றன, அங்கு கடந்த ஆண்டு இந்த பிராண்ட் அறிமுகமானது. இந்த கஃபேக்கள் மூலோபாய ரீதியாக அதிக மக்கள் நடமாட்டம் கொண்ட நகர்ப்புற சுற்றுப்புறங்களிலும் முக்கிய போக்குவரத்து மண்டலங்களிலும் அமைந்துள்ளன, இது டெல்லி-மும்பை எக்ஸ்பிரஸ்வேயில் அதன் புதிய கஃபேக்களுடன் தேர்ட் வேவ் காபியின் இயக்கம் சார்ந்த இடங்களில் நுழைவதைக் குறிக்கிறது.

இந்த சந்தைகளில் Third Wave Coffee-யின் விரிவாக்கம் குறித்து விரிவாகப் பேசிய Third Wave Coffee-யின் தலைமை நிர்வாக அதிகாரி ரஜத் லூத்ரா, "கடந்த ஆண்டு நாங்கள் சென்னையில் கால் பதித்து 8-10 மாதங்களுக்குள் எங்கள் 6வது கஃபேவைத் தொடங்குகிறோம். இது எங்கள் பிராண்ட் மற்றும் எங்கள் சலுகைகள் மீதான எங்கள் வாடிக்கையாளர்களின் பிரதிபலிப்பாகும்.

எங்களைப் பொறுத்தவரை, விரிவாக்கம் என்பது வெறும் அடையும் அளவீடு மட்டுமல்ல, அர்த்தமுள்ள, எதிர்காலத்திற்குத் தயாராக இருக்கும் வளர்ச்சியின் அடையாளமாகும். கடந்த சில ஆண்டுகளாக, கடை அளவிலான லாபம், செயல்பாட்டுத் திறன் மற்றும் மூலதன ஒழுக்கம் ஆகியவற்றில் கூர்மையான கவனம் செலுத்தி நிலையான அளவில் அளவிடும் ஒரு வணிகத்தை உருவாக்குவதில் எங்கள் கவனம் உள்ளது. கடந்த ஆண்டு, 8× ஆட்டோமேஷன் திறனுடன் கூடிய ஒரு புதிய ரோஸ்டரியையும் நாங்கள் தொடங்கினோம், இது 700 கடைகளை ஆதரிக்கும் எங்கள் திறனை கணிசமாக மேம்படுத்தியது. இந்த முயற்சிகள் வலுவான கடை அளவிலான ROI மற்றும் மிகவும் ஒழுக்கமான, அளவிடக்கூடிய வளர்ச்சி மாதிரிக்கு வழிவகுத்தன."

2015 ஆம் ஆண்டு தொடங்கப்பட்டதிலிருந்து, Third Wave Coffee இந்தியாவின் வேகமாக வளர்ந்து வரும் கஃபே சங்கிலிகளில் ஒன்றாக மாறியுள்ளது. தரம், புதுமை மற்றும் புதிய தலைமுறை காபி பிரியர்களுடன் எதிரொலிக்கும் சமூகத்தை முதன்மையாகக் கொண்ட தத்துவம் ஆகியவற்றில் அதன் அசைக்க முடியாத கவனம் செலுத்துவதற்காக இது கொண்டாடப்படுகிறது.

““இந்த காலாண்டின் விரிவாக்கம், லாபம், வலுவான யூனிட் பொருளாதாரம் மற்றும் வாடிக்கையாளர் அனுபவம் ஆகியவற்றில் வலுவான லென்ஸுடன் 100+ புதிய கஃபேக்களைத் திறக்கும் எங்கள் FY26 திட்டத்தின் ஒரு பகுதியாகும். நகரங்கள், சுற்றுப்புறங்கள் அல்லது இப்போது போக்குவரத்து மையங்களில் இருந்தாலும் - எங்கள் நுகர்வோர் எங்களிடமிருந்து எதிர்பார்க்கும் அதே நிலையான அனுபவத்துடன், அவர்கள் இருக்கும் இடத்தில் அவர்களைச் சந்திப்பதில் நாங்கள் கவனம் செலுத்துகிறோம். Third Wave Coffeeயை அதிக சுற்றுப்புறங்களுக்குக் கொண்டு வர நாங்கள் விரும்புகிறோம், மேலும் எங்கள் சமூகத்திலிருந்து கேட்க எப்போதும் திறந்திருக்கிறோம்" என்று ரஜத் மேலும் கூறினார்.

Chennai Retail Summit 2025: RAI Showcases Innovation and the Next Phase of Retail

Chennai Retail Summit 2025: RAI Showcases Innovation and the Next Phase of Retail

Chennai, July 16, 2025: The Retailers Association of India (RAI) successfully hosted the Chennai Retail Summit 2025 at the prestigious ITC Grand Chola, Chennai, bringing together influential leaders and decision-makers from across the Indian retail landscape. Held under the theme “Changing World of Retail,” the summit served as a vibrant platform for industry stakeholders to exchange insights, explore growth opportunities, and navigate the evolving dynamics of retail in India.


Set against the backdrop of Chennai’s thriving retail environment, the summit reinforced the city’s growing reputation as a hub of retail innovation and collaboration. The summit also featured a keynote address by esteemed industrialist Mr. R. G. Chandramogan, Founder of the Hatsun Group, and a special address by Ba. Ramesh, Joint Managing Director of Thangamayil Jewellery, further building on the summit’s legacy of forward-thinking dialogue and industry inspiration.


Speaking about the summit, Kumar Rajagopalan, CEO, Retailers Association of India (RAI), said, “Tamil Nadu has long been a pioneer for modern retail, with many businesses evolving their formats over the last five decades. What makes the state unique is the depth of retail activity across its towns. Consumers here are informed, and open to new formats and technologies. The state also benefits from a strong technology backbone, which is helping retailers adopt smarter systems and digital tools to serve customers better. Retail in Tamil Nadu is also a major contributor to livelihoods, offering employment across sales, logistics, supply chains, and support services. The broader ecosystem here enables retail businesses to grow, experiment, and scale responsibly. When retailers gather in Tamil Nadu, it offers a meaningful glimpse into how the sector continues to adapt and thrive.”


The summit featured a distinguished lineup of speakers who brought rich experience and diverse perspectives to the table. Among them were R. Balachandar, Managing Director of Haribhavanam Restaurants India Pvt. Ltd., Balachandar R, Director of Junior Kuppanna, Suhail Sattar, Director of Hasbro Clothing (Basics), C.K. Kumaravel, Co-Founder and CMD of Naturals Salon & Spa, and Palaniswamy Vanjimuthu, Director of Boomerang Ice Cream. Each speaker offered practical insights and thought leadership on navigating today’s challenges and capitalizing on tomorrow’s opportunities.


Panel discussions at the summit delved into critical themes such as “Scaling Up Smartly: Strategies for Sustainable Growth,” “Tradition Meets Innovation: Bridging Retail Generations,” “Beyond the Metros: Big Opportunities in Smaller Cities,” and “Retail Tomorrow: Trends Shaping the Next Decade.” These conversations sparked engaging dialogue on sustainable expansion, intergenerational business transitions, the untapped potential of non-metro markets, and the technologies and consumer behaviours shaping the future of retail.


Balachandar R, Director, Junior Kuppanna: "Retail in Tamil Nadu is rooted in deep customer relationships. As we grow, we’re seeing a shift—not in what people value, but in how they access it. Whether it’s food or fashion, the future lies in being consistent across formats, not necessarily being everywhere at once. What works in Madurai may not work in Coimbatore, and recognising these nuances is key."


Suhail Sattar, Director, Hasbro Clothing (Basics) and chairman, RAI, Chennai Chapter: "The customer base in Tamil Nadu is evolving rapidly; they're young, connected, and brand-aware, yet still price-conscious and loyal to value. For apparel retail, this means striking a fine balance between trend and utility. We’re not just selling clothes anymore, we’re responding to changing expectations across multiple touchpoints."


Sunil Sanklecha, Founder, Nuts ‘N’ Spices, and Vice Chairman, RAI Chennai Chapter: “Retail in Tamil Nadu has always had strong fundamentals — trust, consistency, and a deep connection with customers. What we’re seeing now is a generational shift in how those fundamentals are being delivered. Technology, better supply chains, and evolving customer expectations are pushing even traditional retailers to rethink their approach. At the same time, the retail sector continues to create meaningful employment across formats. It’s a space that’s dynamic, resilient, and closely tied to the aspirations of local communities.”


The 2025 edition of the Chennai Retail Summit highlighted RAI’s continued vision for a progressive retail landscape, bringing together key voices to drive innovation and chart the course for the sector’s future.


About RAI

Retailers Association of India (RAI) is the unified voice of Indian retailers. RAI works with all the stakeholders for creating the right environment for the growth of the modern retail industry in India. It is a strong advocate for retailing in India and works with all levels of government and stakeholders to support employment growth and career opportunities in retail, promote and sustain retail investments in communities from coast to coast, and enhance consumer choice and industry competitiveness.

Visit: www.rai.net.in | Follow on Twitter: @rai_india


Tuesday, July 15, 2025

Curtain Raiser of MDJ “Couple No 1” Season 4 with a Grand Prize Trip to Bali

 Curtain Raiser of MDJ “Couple No 1” Season 4 with a Grand Prize Trip to Bali

 


Kolkata, 15th July, 2025: Mahabir Danwar Jewellers is excited to announce the launch of their highly anticipated event, “Couple No 1 (Season 4),” designed to celebrate and rekindle the romance of married couples. The event aims to honor enduring love and the joy of partnership, extending an invitation to couples to showcase their unique and captivating couple photos.

The Curtain Raiser for this event, was held today at Mahabir Danwar Jewellers, Park Street outlet in Kolkata, was graced by a distinguished panel including Richa Sharma, Actress; Amrita Chattopadhyay, Actress; Naina More, Celebrity Motivational Speaker; Renu Soni, Jewellery Designer of Mahabir Danwar Jewellers and was also attended by: Mr. Arvind Soni, Director, Mahabir Danwar Jewellers; Mr. Sandeep Soni, Director, Mahabir Danwar Jewellers & Mr. Amit Soni, Director, Mahabir Danwar Jewellers.

Speaking to the media, Mr. Vijay Soni, Director of Mahabir Danwar Jewellers, said, “Couple No 1’ has always been about celebrating the bond of love and companionship, and with Season 4, we’re thrilled to take it a notch higher. This platform is more than a contest - it’s a celebration of enduring relationships, shared dreams, and beautiful journeys. The overwhelming response and participation over the years have inspired us to keep innovating and expanding the scope of the event. With a dream trip to Bali as the grand prize, we’re excited to make this season truly unforgettable.”



On this Occasion, Richa Sharma, Actress, said, “It’s truly heartwarming to see an initiative like ‘Couple No 1’ by Mahabir Danwar Jewellers that celebrates love, togetherness, and the essence of marriage in such a unique way. I’m delighted to be part of this beautiful journey that brings couples closer and lets them relive their romance.”


On this Occasion, Amrita Chattopadhyay, Actress, said, “Couple No 1’ is a beautiful celebration of timeless love and personal expression. Mahabir Danwar Jewellers has created a platform that not only honors relationships but also adds sparkle to them - both literally and emotionally.”


Speaking to the media, Naina More, Celebrity Motivational Speaker, said, “In a world where we often forget to pause and appreciate our partners, ‘Couple No 1’ by Mahabir Danwar Jewellers is a powerful reminder to celebrate love, respect, and connection. It’s inspiring to see couples stepping forward to share their stories and moments. Initiatives like this help strengthen the foundation of relationships and spread positivity in society.”


On this Occasion, Renu Soni, Jewellery Designer of Mahabir Danwar Jewellers, said, “Jewellery is often a symbol of love and timeless memories, just like the relationships we cherish. ‘Couple No 1’ beautifully brings both together - celebrating bonds that shine with commitment, warmth, and personal stories.”


The “Couple No 1” contest invites married couples to submit their most captivating couple photos. A meticulous selection process will identify the most deserving couples, who will receive a discount coupon and a chance to visit the MDJ Showroom. The grand prize includes a trip to the Bali.


The Grand Finale is scheduled to take place on September 13th at Fairfield by Marriott, Kolkata.


About Mahabir Danwar Jewellers : Mahabir Danwar Jewellers founded by Late Mahabir Prasad Soni in Kolkata in 1970, is today a professional and integrated business organization managed by his sons Binod, Kailash and Jiwan with grandsons Vijay, Arvind, Amit and Sandeep. It deals in wholesale and retail of Gold, Kundan, Jadau and Diamond Jewellery, supported by international certifications of scientifically tested purity and authenticity. Mahabir Danwar Jewellers has three retail outlets, one in Burrabazar – Kolkata, another at City Centre Mall, Salt Lake & a third at Pitam Pura, New Delhi. In an industry where market reputation is the key asset, the company has carved a niche for itself and has received continuous admiration and appreciation from its esteemed clients. Recognizing the constant endeavors as well as the product quality excellence, Mr. P.K. Kyndiah, Honorable Union Minister for Tribal Affairs on behalf of the Indian Achievers Forum and the All India Business & Community Foundation has awarded “Indian Achievers Award for Quality & Excellence 2008” to the company.

Monday, July 14, 2025

Vizhinjam Port - India's Gateway to Maritime Supremacy

Vizhinjam Port - India's Gateway to Maritime Supremacy

In May 2025, India marked a monumental chapter in its maritime journey with the dedication of the Vizhinjam International Seaport in Kerala to the Nation. Designed to transform India's position in global trade, the port has already started rewriting the narrative of South Asia’s shipping economy. Since the commencement of trial operations in July 2024, Vizhinjam has welcomed more than 380 vessels, including Container Mother Ships of global scale. The Port has handled over 8 lakh TEUs (twenty-foot equivalent units), setting a powerful precedent before its formal dedication of the Port to the Nation by Hon’ble Prime Minister Shri. Narendra Modi. Notably, the World’s largest Container Vessel, MSC Irina, with a capacity of 24,346 TEUs, recently docked here symbolizing the port’s readiness for ultra-large container vessels (ULCVs).

Strategic Strengths

The significance of Vizhinjam lies in its geographic and natural advantages. Located just 10 nautical miles from the East-West and Far East – Middle East Asia International Shipping Routes, the port enjoys a natural depth of up to 20 meters making it the deepest Port in India. This allows it to handle ULCVs without continual dredging, ensuring lower maintenance costs and minimal environmental disruption. Vizhinjam is also the first automated port in India, equipped with state-of-the-art automated ship-to-shore cranes, automated yard cranes, and an AI-powered Vessel Traffic Management System (VTMS) indigenously developed in collaboration with IIT Madras.

India's Maritime Future

India currently transships about 5 – 6 million TEUs in an year, of which about 75% are transshipped through the foreign ports like Colombo, Dubai, and Singapore. Vizhinjam is the solution for the Country’s need for a domestic alternative for transshipment. Its first phase is expected to handle up to 1.5 million TEUs annually, with capacity projected to rise to 4.5 million TEUs after subsequent expansions. This reduces dependency on foreign ports, boosts revenue retention, and secures strategic autonomy.

Moreover, the port is a critical component of the PM Gati Shakti initiative and the India-Middle East-Europe Corridor (IMEC), aimed at enhancing logistics and global trade connectivity. Vizhinjam's development supports thousands of direct and indirect jobs and fosters local industries, tourism, and services in Kerala.



Challenging Global Titans

Vizhinjam is India’s answer to regional transshipment hubs like Colombo, Singapore, Dubai etc. With a comparable draft and automation infrastructure, it can rival these ports in efficiency and ship-handling capability. The proximity to major sea routes reduces sailing time, and handling charges are significantly lower-saving an estimated $200–300 per container.

Already, major global liners like MSC have integrated Vizhinjam into their Jade and Dragon service routes, traditionally dominated by foreign ports. This underscores its growing appeal in international shipping circles.

Sustainability and Innovation

The Vizhinjam International Seaport integrates green practices such as automated logistics, minimal carbon emissions, and efficient waste management. Its sustainable infrastructure offers a model for future port development.

Ten Key Highlights

First-of-its-kind in India: Deepwater, Automated Container Transshipment Port with a natural depth of up to 20m.

Rapid cargo capacity: Annual Capacity of 1.5 million TEUs/year initially, scalable to over 4.5 million TEUs.

Shortest detour: Only 10 nautical miles off international East-West and Far East – Middle East Asia International Shipping routes.

Cutting-edge tech: Equipped with 8 nos. of Semi-automated ship-to-shore Cranes, 24 nos. of fully automated Yard Cranes and VTMS indigenously developed in collaboration with IIT Madras.

Job creation: Over 600 direct jobs and over 5,000 indirect jobs.

Integrated connectivity: Linked to NH-66 and planned 10.76 Km long railway line consisting of 9 km long underground tunnel.

Green port: Minimal dredging, lower emissions, and intelligent logistics systems.

Global recognition: Handled MSC Irina, the world’s largest container ship.

Terminal Automation managed by NAVIS N4, ABB and CAMCO Automation Systems

Capacity Augmentation: Expansion of the Container Berth by an additional 1,200 m, Plans for 1,220-meter multi-purpose Berth capable of handling Coastal Vessels as well as Cruise Vessels and 250 m liquid cargo berth.

Historical Legacy Meets Modern Power

Vizhinjam has historical roots tracing back to the 2nd Century BCE under the Ay dynasty, once a bustling port for the spice trade. Today, it returns to prominence as India’s maritime gateway. The project is a collaboration between the Adani Group and the Kerala Government under a Public-Private Partnership (PPP) on a Build-Own-Operate-Transfer (BOOT) model.

Engineering Marvel

A breakwater stretching 2,960 meters—India’s deepest—protects the port from high seas, enabling uninterrupted operation. An 800 - meter long Container Berth supports simultaneous berthing of mega-vessels. Future expansion includes the extension of the container berth by 1,200 m, extension of Breakwater by 920 m, 1220 m multipurpose Berth, bunkering facilities, enhanced warehousing, and inland connectivity upgrades.

Building a Maritime Powerhouse

Vizhinjam is not merely a port—it is the cornerstone of India's ambition to emerge as a dominant maritime nation. Its ability to accommodate ULCVs, reduce foreign dependence, secure strategic routes, and champion green infrastructure makes it an exemplar of India’s infrastructural renaissance.

In the next decade, as India aspires to become a $10 trillion economy, ports like Vizhinjam will anchor that growth. It will empower trade, support diplomacy through connectivity, and turn Kerala into a logistics and tourism hotspot.

In every sense, Vizhinjam isn’t just a port—it’s a symbol of India's maritime awakening and strategic foresight.

Samsung Unveils M9: AI-powered 4K QD-OLED Smart Monitor

Samsung Unveils M9: AI-powered 4K QD-OLED Smart Monitor 

That Transforms Work, Streaming and Gaming

Flagship M9 model sets new visual standard and updated M8 and M7 extend AI-powered ease of use

The Smart Monitor series continues to evolve based on how people work, watch and play

Consumers can avail launch benefits with an instant cart discount up to INR 3000 between July 7 and July 20, 2025


CHENNAI– July 14, 2025 – Samsung, India’s largest consumer electronics brand, announced its all-new Smart Monitor family, featuring the luxurious M9 (M90SF), alongside enhanced editions of the M8 (M80SF) and M7 (M70F). With advanced AI features across the lineup, the new offerings provide a more personalized and connected screen for work and entertainment.

“By combining Samsung’s 4K QD-OLED brilliance with intuitive vision AI, the M9 elevates the display into something more than a monitor. With real time picture and sound optimization, a sleek all-in-one design and seamless access to your favorite streaming and work tools, the M9 delivers a sharper, smarter and truly immersive experience,” said Puneet Sethi, Vice President, Enterprise Business, Samsung India.


Flagship M9: A Leap in Display Innovation

The M9 introduces QD-OLED technology to the Smart Monitor lineup for the first time. Merging flagship-level visuals with TV-grade smart functionality, the 32-inch M9 is engineered to deliver stunning contrast, vibrant colors, and immersive visuals. With a sleek, all-metal chassis, it blends museum-quality aesthetics with functional elegance, apt for a chic design studio or the coveted corner office.


Samsung’s Smart Monitor M9 introduces OLED Safeguard+ to maintain screen integrity over time, featuring a proprietary cooling system that minimizes the risk of burn-in. Its Glare-Free display reduces reflections, ensuring consistent visibility and comfort even in bright environments.


The M9 leverages AI-driven technologies like AI Picture Optimizer, 4K AI Upscaling Pro, and Active Voice Amplifier (AVA) Pro to enhance picture and sound quality in real time, adapting automatically to content and surroundings for optimized performance.


As a smart entertainment hub, the M9 offers access to popular streaming apps, Samsung TV Plus, and Samsung Gaming Hub, enabling cloud-based gaming without a console or PC. With a 165Hz refresh rate, 0.03ms response time, and NVIDIA G-SYNC compatibility, it delivers smooth, high-performance visuals ideal for gaming and other demanding tasks.


Paired with its 4K QD-OLED display, the monitor delivers visuals that align with content creators’ intentions, offering clarity and confidence for any application.

M8 and M7: Smarter Everyday Displays for Work and Play

The Smart Monitor M8 and M7 expand Samsung’s smart monitor lineup with 32-inch 4K UHD screens powered by advanced VA panel technology for sharp detail and rich contrast. Both models feature AI-powered tools like Click to Search and Tizen OS Home for intuitive content discovery and personalized recommendations. 

 

All three models integrate seamlessly with SmartThings, support Multi Control between Samsung devices, and offer Multi View for multitasking. With Microsoft 365 access, users can create and edit documents directly from the monitor without a PC, making them versatile solutions for modern work and entertainment setups.

Prices and Offers

As a part of launch starting from July 7 and July 20, 2025, consumers can avail benefits with instant cart discount up to INR 3000 across all channels.



Samsung Newsroom India: https://news.samsung.com/in/samsung-unveils-m9-ai-powered-4k-qd-oled-smart-monitor-that-transforms-work-streaming-and-gaming


Vizhinjam Port - India's Gateway to Maritime Supremacy

Vizhinjam Port - India's Gateway to Maritime Supremacy

In May 2025, India marked a monumental chapter in its maritime journey with the dedication of the Vizhinjam International Seaport in Kerala to the Nation. Designed to transform India's position in global trade, the port has already started rewriting the narrative of South Asia’s shipping economy. Since the commencement of trial operations in July 2024, Vizhinjam has welcomed more than 380 vessels, including Container Mother Ships of global scale. The Port has handled over 8 lakh TEUs (twenty-foot equivalent units), setting a powerful precedent before its formal dedication of the Port to the Nation by Hon’ble Prime Minister Shri. Narendra Modi. Notably, the World’s largest Container Vessel, MSC Irina, with a capacity of 24,346 TEUs, recently docked here symbolizing the port’s readiness for ultra-large container vessels (ULCVs).



Strategic Strengths

The significance of Vizhinjam lies in its geographic and natural advantages. Located just 10 nautical miles from the East-West and Far East – Middle East Asia International Shipping Routes, the port enjoys a natural depth of up to 20 meters making it the deepest Port in India. This allows it to handle ULCVs without continual dredging, ensuring lower maintenance costs and minimal environmental disruption. Vizhinjam is also the first automated port in India, equipped with state-of-the-art automated ship-to-shore cranes, automated yard cranes, and an AI-powered Vessel Traffic Management System (VTMS) indigenously developed in collaboration with IIT Madras.

India's Maritime Future

India currently transships about 5 – 6 million TEUs in an year, of which about 75% are transshipped through the foreign ports like Colombo, Dubai, and Singapore. Vizhinjam is the solution for the Country’s need for a domestic alternative for transshipment. Its first phase is expected to handle up to 1.5 million TEUs annually, with capacity projected to rise to 4.5 million TEUs after subsequent expansions. This reduces dependency on foreign ports, boosts revenue retention, and secures strategic autonomy.

Moreover, the port is a critical component of the PM Gati Shakti initiative and the India-Middle East-Europe Corridor (IMEC), aimed at enhancing logistics and global trade connectivity. Vizhinjam's development supports thousands of direct and indirect jobs and fosters local industries, tourism, and services in Kerala.



Challenging Global Titans

Vizhinjam is India’s answer to regional transshipment hubs like Colombo, Singapore, Dubai etc. With a comparable draft and automation infrastructure, it can rival these ports in efficiency and ship-handling capability. The proximity to major sea routes reduces sailing time, and handling charges are significantly lower-saving an estimated $200–300 per container.

Already, major global liners like MSC have integrated Vizhinjam into their Jade and Dragon service routes, traditionally dominated by foreign ports. This underscores its growing appeal in international shipping circles.

Sustainability and Innovation

The Vizhinjam International Seaport integrates green practices such as automated logistics, minimal carbon emissions, and efficient waste management. Its sustainable infrastructure offers a model for future port development.

Ten Key Highlights

First-of-its-kind in India: Deepwater, Automated Container Transshipment Port with a natural depth of up to 20m.

Rapid cargo capacity: Annual Capacity of 1.5 million TEUs/year initially, scalable to over 4.5 million TEUs.

Shortest detour: Only 10 nautical miles off international East-West and Far East – Middle East Asia International Shipping routes.

Cutting-edge tech: Equipped with 8 nos. of Semi-automated ship-to-shore Cranes, 24 nos. of fully automated Yard Cranes and VTMS indigenously developed in collaboration with IIT Madras.

Job creation: Over 600 direct jobs and over 5,000 indirect jobs.

Integrated connectivity: Linked to NH-66 and planned 10.76 Km long railway line consisting of 9 km long underground tunnel.

Green port: Minimal dredging, lower emissions, and intelligent logistics systems.

Global recognition: Handled MSC Irina, the world’s largest container ship.

Terminal Automation managed by NAVIS N4, ABB and CAMCO Automation Systems

Capacity Augmentation: Expansion of the Container Berth by an additional 1,200 m, Plans for 1,220-meter multi-purpose Berth capable of handling Coastal Vessels as well as Cruise Vessels and 250 m liquid cargo berth.

Historical Legacy Meets Modern Power

Vizhinjam has historical roots tracing back to the 2nd Century BCE under the Ay dynasty, once a bustling port for the spice trade. Today, it returns to prominence as India’s maritime gateway. The project is a collaboration between the Adani Group and the Kerala Government under a Public-Private Partnership (PPP) on a Build-Own-Operate-Transfer (BOOT) model.

Engineering Marvel

A breakwater stretching 2,960 meters—India’s deepest—protects the port from high seas, enabling uninterrupted operation. An 800 - meter long Container Berth supports simultaneous berthing of mega-vessels. Future expansion includes the extension of the container berth by 1,200 m, extension of Breakwater by 920 m, 1220 m multipurpose Berth, bunkering facilities, enhanced warehousing, and inland connectivity upgrades.

Building a Maritime Powerhouse

Vizhinjam is not merely a port—it is the cornerstone of India's ambition to emerge as a dominant maritime nation. Its ability to accommodate ULCVs, reduce foreign dependence, secure strategic routes, and champion green infrastructure makes it an exemplar of India’s infrastructural renaissance.

In the next decade, as India aspires to become a $10 trillion economy, ports like Vizhinjam will anchor that growth. It will empower trade, support diplomacy through connectivity, and turn Kerala into a logistics and tourism hotspot.

In every sense, Vizhinjam isn’t just a port—it’s a symbol of India's maritime awakening and strategic foresight.

(The journalist Rajesh kanna was in Thiruvanthapuram at the company’s invitation)


விழிஞ்சம் துறைமுகம் - கடல்சார் மேலாண்மைக்கான இந்தியாவின் நுழைவாயில்

விழிஞ்சம் துறைமுகம் - கடல்சார் மேலாண்மைக்கான இந்தியாவின் நுழைவாயில்

2025 ஆம் ஆண்டு மே மாதம், கேரளாவில் உள்ள விழிஞ்சம் சர்வதேச துறைமுகத்தை நாட்டிற்கு அர்ப்பணித்ததன் மூலம் இந்தியா தனது கடல் பயணத்தில் ஒரு மகத்தான அத்தியாயத்தை குறித்துள்ளது. உலக வர்த்தகத்தில் இந்தியாவின் நிலையை மாற்றும் வகையில் வடிவமைக்கப்பட்ட இந்த துறைமுகம், தெற்காசியாவின் கப்பல் பொருளாதாரத்தின் கதையை மீண்டும் எழுதத் தொடங்கியுள்ளது. 2024 ஆம் ஆண்டு ஜூலை மாதம் சோதனை நடவடிக்கைகள் தொடங்கியதில் இருந்து, விழிஞ்சம் துறைமுகத்துக்கு 380-க்கும் மேற்பட்ட கப்பல்கள் வந்துள்ளன. இதில் உலகளாவிய அளவிலான மிகப்பெரிய கொள்கலன் கப்பல்களும் அடங்கும். இந்த துறைமுகத்தில் 8 லட்சத்திற்கும் மேற்பட்டTEUs (இருபது அடிக்கு சமமான யூனிட்டுகள்) கையாளப்பட்டு உள்ளன. இது மாண்புமிகு பிரதமர் திரு. நரேந்திர மோடியால் துறைமுகத்தை முறையாக நாட்டிற்கு அர்ப்பணிப்பதற்கு முன்பு ஒரு சக்திவாய்ந்த முன்னுதாரணத்தை அமைத்தது. குறிப்பாக, 24,346 TEUs, திறன் கொண்ட உலகின் மிகப்பெரிய கொள்கலன் கப்பலான எம்எஸ்சி இரினா, சமீபத்தில் இங்கு வந்தது. இது மிகப்பெரிய கொள்கலன் கப்பல்கள் (ULCVs) வருகைக்கு இந்த துறைமுகம் தயாராக இருப்பதைக் குறிக்கிறது..

மூலோபாய பலங்கள்

விழிஞ்சம் துறைமுகத்தின் முக்கியத்துவம் அதன் புவியியல் மற்றும் இயற்கையின் நன்மைகளில் உள்ளது. கிழக்கு-மேற்கு மற்றும் தூர கிழக்கு - மத்திய கிழக்கு ஆசிய சர்வதேச கப்பல் பாதைகளில் இருந்து வெறும் 10 கடல் மைல்கள் தொலைவில் அமைந்துள்ள இந்த துறைமுகம், 20 மீட்டர் வரை இயற்கையான ஆழத்தை கொண்டுள்ளது. இது இந்தியாவின் ஆழமான துறைமுகமாக அமைகிறது. இது தொடர்ச்சியான அகழ்வாராய்ச்சி இல்லாமல் ULCV-க்களை கையாள அனுமதிக்கிறது. குறைந்த பராமரிப்பு செலவுகள் மற்றும் குறைந்தபட்ச சுற்றுச்சூழல் இடையூறுகளை உறுதி செய்கிறது. விழிஞ்சம் இந்தியாவின் முதல் தானியங்கி துறைமுகமாகும். இது ஐஐடி மெட்ராசுடன் இணைந்து உள்நாட்டிலேயே உருவாக்கப்பட்ட அதிநவீன தானியங்கி கப்பல்- ஷோர் கிரேன்கள், தானியங்கி யார்டு கிரேன்கள் மற்றும் செயற்கை நுண்ணறிவு மூலம் இயங்கும் கப்பல் போக்குவரத்து மேலாண்மை அமைப்பு (VTMS) ஆகியவற்றை கொண்டுள்ளது.

இந்தியாவின் கடல்சார் எதிர்காலம்

இந்தியா தற்போது ஒரு வருடத்தில் சுமார் 5 - 6 மில்லியன் TEU-க்களை டிரான்ஸ்ஷிப் (ஒரு கப்பலில் இருந்து மற்றொரு கப்பலுக்கு மாற்றுதல்) செய்கிறது. இதில் சுமார் 75% கொழும்பு, துபாய் மற்றும் சிங்கப்பூர் போன்ற வெளிநாட்டு துறைமுகங்கள் வழியாக டிரான்ஸ்ஷிப் செய்யப்படுகிறது. இந்தியாவின் உள்நாட்டு டிரான்ஸ்ஷிப்மென்ட் தேவைக்கு விழிஞ்சம் ஒரு தீர்வாகும். இதன் முதல் கட்டம் ஆண்டுதோறும் 1.5 மில்லியன்  TEU-க்களை கையாளும் என எதிர்பார்க்கப்படுகிறது. மேலும் அடுத்தடுத்த விரிவாக்கங்களுக்கு பிறகு இதன் திறன் 4.5 மில்லியன் TEU-க்களாக உயரும் என்று எதிர்பார்க்கப்படுகிறது. இது வெளிநாட்டு துறைமுகங்களை சார்ந்திருப்பதை குறைக்கிறது, வருவாய் தக்கவைப்பை அதிகரிக்கிறது. மேலும் மூலோபாய சுயாட்சியை பாதுகாக்கிறது..

மேலும், இந்த துறைமுகம் பிரதமர் கதி சக்தி முன்முயற்சி மற்றும் இந்தியா-மத்திய கிழக்கு-ஐரோப்பா வழித்தடத்தின் (IMEC) ஒரு முக்கிய அங்கமாகும். இது தளவாடங்கள் மற்றும் உலகளாவிய வர்த்தக இணைப்பை மேம்படுத்துவதை நோக்கமாக கொண்டுள்ளது. விழிஞ்சம் துறைமுகத்தின் வளர்ச்சி ஆயிரக்கணக்கான நேரடி மற்றும் மறைமுக வேலைகளை ஆதரிக்கிறது. மேலும் கேரளாவில் உள்ளூர் தொழில்கள், சுற்றுலா மற்றும் சேவைகளை வளர்க்கிறது..



உலகளாவிய டைட்டன்களுக்கு சவால் விடுகிறது

கொழும்பு, சிங்கப்பூர், துபாய் போன்ற பிராந்திய டிரான்ஷிப்மென்ட் மையங்களுக்கு விழிஞ்சம் துறைமுகம் இந்தியாவின் பதிலாகும். ஒப்பிடக்கூடிய டிராஃப்ட் மற்றும் ஆட்டோமேஷன் உள்கட்டமைப்புடன், செயல்திறன் மற்றும் கப்பல் கையாளும் திறனில் இது இந்த துறைமுகங்களுடன் போட்டியிட முடியும். முக்கிய கடல் வழித்தடங்களுக்கு அருகாமையில் இருப்பது பயண நேரத்தை குறைக்கிறது. மேலும் கையாளுதல் கட்டணங்கள் ஒரு கொள்கலனுக்கு 200–300 டாலரை கணிசமாக குறைக்கிறது.

ஏற்கனவே, எம்எஸ்சி போன்ற முக்கிய உலகளாவிய லைனர்கள், பாரம்பரியமாக வெளிநாட்டு துறைமுகங்களால் ஆதிக்கம் செலுத்தப்படும் தங்கள் ஜேட் மற்றும் டிராகன் சேவை வழித்தடங்களில் விழிஞ்சம் துறைமுகத்தை ஒருங்கிணைத்துள்ளன. இது சர்வதேச கப்பல் போக்குவரத்து வட்டாரங்களில் அதன் வளர்ந்து வரும் ஈர்ப்பை அடிக்கோடிட்டு காட்டுகிறது.

நிலைத்தன்மை மற்றும் புதுமை

விழிஞ்சம் சர்வதேச துறைமுகம் தானியங்கி தளவாடங்கள், குறைந்தபட்ச கார்பன் உமிழ்வு மற்றும் திறமையான கழிவு மேலாண்மை போன்ற பசுமை நடைமுறைகளை ஒருங்கிணைக்கிறது. அதன் நிலையான உள்கட்டமைப்பு எதிர்கால துறைமுக மேம்பாட்டிற்கு ஒரு மாதிரியை வழங்குகிறது.

பத்து முக்கிய சிறப்பம்சங்கள்

இந்தியாவில் முதல் வகை: 20 மீட்டர் வரை இயற்கையான ஆழம் கொண்ட ஆழ்கடல், தானியங்கி கொள்கலன் டிரான்ஷிப்மென்ட் துறைமுகம்..

விரைவான சரக்கு கையாளும் திறன்: ஆரம்பத்தில் ஆண்டுக்கு 1.5 மில்லியன் TEU-க்கள் / 4.5 மில்லியன் TEU-க்களுக்கு மேல் அளவிடக்கூடியது..

மிகக் குறுகிய மாற்றுப்பாதை: சர்வதேச கிழக்கு-மேற்கு மற்றும் தூர கிழக்கு - மத்திய கிழக்கு ஆசியா சர்வதேச கப்பல் பாதைகளில் இருந்து 10 கடல் மைல்கள் மட்டுமே.

அதிநவீன தொழில்நுட்பம்: ஐஐடி மெட்ராசுடன் இணைந்து உள்நாட்டிலேயே உருவாக்கப்பட்ட 8 எண்ணிக்கை கொண்ட செமி தானியங்கி கப்பல்-ஷோர் கிரேன்கள், 24 எண்ணிக்கை கொண்ட முழு தானியங்கி யார்டு கிரேன்கள் மற்றும் VTMS ஆகியவற்றை கொண்டுள்ளது..

வேலை உருவாக்கம்: 600க்கும் மேற்பட்ட நேரடி வேலைகள் மற்றும் 5,000க்கும் மேற்பட்ட மறைமுக வேலைகள்.

ஒருங்கிணைந்த இணைப்பு: என்எச்-66 உடன் இணைக்கப்பட்டு 9 கி.மீ. நீளமுள்ள நிலத்தடி சுரங்கப்பாதையை கொண்ட 10.76 கி.மீ. நீளம் கொண்ட ரயில் பாதை திட்டமிடப்பட்டுள்ளது..

பசுமை துறைமுகம்: குறைந்தபட்ச அகழ்வாராய்ச்சி, குறைந்த உமிழ்வு மற்றும் அறிவார்ந்த தளவாட அமைப்புகள்.

உலகளாவிய அங்கீகாரம்: உலகின் மிகப்பெரிய கொள்கலன் கப்பலான எம்எஸ்சி இரினா கையாளப்படுகிறது.

நேவிஸ் என்4, ABB மற்றும் CAMCO ஆட்டோமேஷன் சிஸ்டம்ஸ் ஆகியவற்றால் நிர்வகிக்கப்படும் முனைய ஆட்டோமேஷன்.

கொள்ளளவு அதிகரிப்பு: கொள்கலன் கப்பல் தளத்தை கூடுதலாக 1,200 மீட்டர் விரிவுபடுத்துதல், கடலோர கப்பல்கள் மற்றும் பயண கப்பல்களை கையாளக்கூடிய 1,220 மீட்டர் பல்நோக்கு கப்பல் தளம் மற்றும் 250 மீட்டர் திரவ சரக்கு கப்பல் தளம் ஆகியவற்றை திட்டமிடுதல்.

நவீன சக்தியை சந்திக்கும் வரலாற்று மரபு

விழிஞ்சம் வரலாற்று வேர்களை கி.மு. 2 ஆம் நூற்றாண்டு வரை ஆய் வம்சத்தின் கீழ் கொண்டுள்ளது, இது ஒரு காலத்தில் மசாலா வர்த்தகத்திற்கான பரபரப்பான துறைமுகமாக இருந்தது. இன்று, இது இந்தியாவின் கடல்சார் நுழைவாயிலாக மீண்டும் முக்கியத்துவம் பெறுகிறது. இந்தத் திட்டம் அதானி குழுமத்திற்கும் கேரள அரசாங்கத்திற்கும் இடையேயான கூட்டு முயற்சியாகும். இது ஒரு பொது-தனியார் கூட்டாண்மை (PPP) கீழ் ஒரு கட்டுமானம்- சொந்தம்-செயல்படுத்ததுதல்-பரிமாற்றம் (BOOT) மாதிரியில் மேற்கொள்ளப்படுகிறது.

பொறியியல் அற்புதம் 

இந்தியாவின் ஆழமான 2,960 மீட்டர் நீளமுள்ள ஒரு அலைதாங்கியானது இந்த துறைமுகத்தை ஆழ்கடல்களில் இருந்து பாதுகாக்கிறது. மேலும் தடையற்ற வகையில் செயல்படுத்துகிறது. 800 மீட்டர் நீளமுள்ள ஒரு கொள்கலன் கப்பல் தளம் ஒரே நேரத்தில் மிகப்பெரிய கப்பல்களை நிறுத்த உதவுகிறது. எதிர்கால விரிவாக்கத்தில் கொள்கலன் கப்பல் தளத்தை 1,200 மீட்டர் நீட்டித்தல், அலைதாங்கியை 920 மீட்டர் நீட்டித்தல், 1220 மீட்டர் பல்நோக்கு கப்பல் தளம், பதுங்கு குழி வசதிகள், மேம்படுத்தப்பட்ட கிடங்கு மற்றும் உள்நாட்டு இணைப்பு மேம்பாடுகள் ஆகியவை அடங்கும்.

கடல்சார் அதிகார மையத்தை உருவாக்குதல்

விழிஞ்சம் வெறும் துறைமுகம் மட்டுமல்ல - ஆதிக்கம் செலுத்தும் கடல்சார் நாடாக உருவெடுக்க வேண்டும் என்ற இந்தியாவின் லட்சியத்தின் மூலக்கல்லாகும். ULCV-க்களுக்கு இடமளிக்கும் திறன், வெளிநாட்டு சார்புநிலையை குறைத்தல், மூலோபாய வழிகளை பாதுகாத்தல் மற்றும் பசுமை உள்கட்டமைப்பை மேம்படுத்துதல் ஆகியவை இந்தியாவின் உள்கட்டமைப்பு மறுமலர்ச்சிக்கு ஒரு எடுத்துக்காட்டாக அமைகின்றன.

அடுத்த தசாப்தத்தில், இந்தியா 10 டிரில்லியன் டாலர் பொருளாதாரமாக மாற விரும்புவதால், விழிஞ்சம் போன்ற துறைமுகங்கள் அந்த வளர்ச்சிக்கு அடித்தளமிடும். இது வர்த்தகத்தை மேம்படுத்தும், இணைப்பு மூலம் ராஜதந்திரத்தை ஆதரிக்கும், மேலும் கேரளாவை ஒரு தளவாடங்கள் மற்றும் சுற்றுலா மையமாக மாற்றும்.

ஒவ்வொரு அர்த்தத்திலும், விழிஞ்சம் ஒரு துறைமுகம் மட்டுமல்ல - இது இந்தியாவின் கடல்சார் விழிப்புணர்வு மற்றும் மூலோபாய தொலைநோக்கு பார்வையின் சின்னமாகும்.


பத்திரிகையாளர் ராஜேஸ் கண்ணா

நிறுவனத்தின் அழைப்பின் பேரில் திருவனந்தபுரத்தில் இருந்து)


Thursday, July 10, 2025

Tata Motors Group global wholesales at 2,99,664 in Q1 FY26

Tata Motors Group global wholesales at 2,99,664 in Q1 FY26

Chennai, July 8, 2025: The Tata Motors Group global wholesales in Q1 FY26, including Jaguar Land Rover** were at 2,99,664 nos., lower by 9%, as compared to Q1 FY25.


Global wholesales of all Tata Motors’ commercial vehicles and Tata Daewoo range in Q1 FY26 were at 87,569 nos., lower by 6%, over Q1 FY25.  


Global wholesales of Tata Motors passenger vehicles* in Q1 FY26 were at 1,24,809 nos., lower by 10% as compared to Q1 FY25.  


Global wholesales for Jaguar Land Rover** were 87,286 vehicles, lower by 11% as compared to Q1 FY25. Jaguar wholesales for the quarter were 2,339 vehicles, while Land Rover wholesales for the quarter were 84,947 vehicles. 


*Tata Motors passenger vehicles includes sales of electric vehicles 

**JLR number does not include CJLR volumes (CJLR – It is a JV between JLR and Chery Automobiles) 


Wednesday, July 9, 2025

அப்போலோ மருத்துவமனை 'எனது உணவு, எனது ஆரோக்கியம்' என்ற பொருளில் 'மை ஃபுட் மை ஹெல்த்' என்ற நூலை வெளியிட்டுள்ளது - வாழ்க்கை முறை மாற்றங்களால் ஏற்படும் நோய்களை, ஆதாரங்களின் அடிப்படையில் ஊட்டச்சத்து மூலம் எதிர்த்துப் போராடும் நோக்கில் இந்நூல் வெளியிடப்பட்டுள்ளது!

அப்போலோ மருத்துவமனை 'எனது உணவு, எனது ஆரோக்கியம்' என்ற பொருளில் 'மை ஃபுட் மை ஹெல்த்' என்ற நூலை வெளியிட்டுள்ளது - வாழ்க்கை முறை மாற்றங்களால் ஏற்படும் நோய்களை, ஆதாரங்களின் அடிப்படையில் ஊட்டச்சத்து மூலம் எதிர்த்துப் போராடும் நோக்கில் இந்நூல் வெளியிடப்பட்டுள்ளது!


புகைப்பட தலைப்பு:

இடமிருந்து வலம்: டாக்டர் அனுபம் சிபல், குழு மருத்துவ இயக்குநர், அப்பல்லோ மருத்துவமனைகள்; டாக்டர் சுனீதா ரெட்டி, நிர்வாக இயக்குநர், அப்பல்லோ மருத்துவமனைகள்; டாக்டர் பிரதாப் சி. ரெட்டி, தலைவர், அப்பல்லோ மருத்துவமனைகள்; திருமதி. சுசித்ரா ரெட்டி; டாக்டர் பிரீதா ரெட்டி, துணைத் தலைவர், அப்பல்லோ மருத்துவமனைகள்; டாக்டர் அனிதா ஜடானா, ஆலோசகர், உணவியல், My Food My Health இன் உருவாக்குநர்.

இந்தப் புத்தகம் நம்முடைய வாழ்க்கையின் ஒவ்வொரு நிலையிலும் தேவையான, நம்பகமான ஊட்டச்சத்து தொடர்பான தெளிவான தகவல்களை வழங்குகிறது


சென்னை, 09 ஜூலை 2025: இந்தியாவின் முன்னணி ஒருங்கிணைந்த சுகாதார சேவைகள் நிறுவனமான அப்போலோ மருத்துவமனை [Apollo Hospitals], மருத்துவ ஊட்டச்சத்து சிகிச்சைக்கான [Medical Nutrition Therapy (MNT)] அதிகாரப்பூர்வமான, விரிவான வழிகாட்டி நூலான "எனது உணவு, எனது ஆரோக்கியம்" என்று பொருள்படும்  "மை ஃபுட் மை ஹெல்த்" (My Food, My Health) என்ற நூலை வெளியிடுவதில் மகிழ்ச்சி அடைகிறது. அப்போலோ மருத்துவமனை குழுமத்தைச் சேர்ந்த புகழ்பெற்ற உணவியல் நிபுணர்களால் எழுதப்பட்டு, இந்திரபிரஸ்தா அப்போலோ மருத்துவமனையின் உணவியல் ஆலோசகர் திருமதி அனிதா ஜதானாவால் [Ms. Anita Jatana, Consultant Dietetics at Indraprastha Apollo Hospitals] தொகுக்கப்பட்டு இந்தப் புத்தகம், வெளியிடப்படுகிறது. இந்தப் புத்தக்கத்தில் குழந்தைப் பருவம் முதல் முதுமை வரையில் அனைவருக்கும் தேவையான ஊட்டச்சத்து பற்றிய விரிவான தகவல்கள்  இடம்பெற்றுள்ளன., ’மை ஃபுட் மை ஹெல்த்’, அறிவியல் பூர்வமாக சரிபார்க்கப்பட்ட ஊட்டச்சத்து வழிகாட்டுதல்களுடன் ஒவ்வொரு தனிநபரையும் தயார்படுத்தும் நோக்கில் வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது.


நீரிழிவு, உடல் பருமன், இதய நோய்கள், புற்றுநோய் போன்ற வாழ்க்கை முறை தொடர்பான நோய்கள் அதிகரித்து வரும் இந்தக் காலத்தில், உணவைப் பற்றி பல தவறான தகவல்களும் பரவலாக உள்ளன. இந்தச் சூழலில், " "மை ஃபுட் மை ஹெல்த்" (My Food, My Health), தனிப்பட்ட சுகாதார மேலாண்மைக்கு தெளிவையும் நம்பிக்கையையும் கொண்டுவருவதற்கான நம்பகமான கருவியாகச் செயல்படுகிறது.


இந்தப் புத்தகத்தை தலைமை விருந்தினர் திருமதி சுசரிதா ரெட்டி [Chief Guest, Mrs. Sucharitha Reddy] வெளியிட்டார். முதல் பிரதியை அப்போலோ மருத்துவமனையின் நிறுவனரும் தலைவருமான டாக்டர் பிரதாப் சி. ரெட்டி [Dr. Prathap C. Reddy, Founder & Chairman of Apollo Hospitals] பெற்றுக் கொண்டார்.


அப்போலோ மருத்துவமனையின் நிறுவனரும் தலைவருமான டாக்டர் பிரதாப் சி. ரெட்டி [Dr. Prathap C. Reddy, Founder & Chairman of Apollo Hospitals] பேசுகையில், “‘"மை ஃபுட் மை ஹெல்த்" (My Food, My Health) என்ற இந்தப் புத்தகத்தை அறிமுகப்படுத்துவதன் மூலம், நோய்த் தடுப்பு சுகாதார சேவையை அனைவருக்கும் எளிதில் கிடைக்கூடியதாகவும், நடைமுறைக்கு ஏற்றதாகவும் மாற்றுவதற்கான எங்கள் இலக்கை நோக்கிய மற்றொரு முக்கியமான படியை நாங்கள் எடுத்து வைத்துள்ளோம். தொற்று அல்லாத நோய்கள் அனைத்து வயதினரின் வாழ்க்கையையும் பெரிதும் பாதித்து வருகின்றன. எனவே நமது மக்கள் உணவு குறித்தும் ஆரோக்கியம் குறித்தும் தகவல் அறிந்து செயல்படுவது தொடர்பான அறிவைக் கற்பிக்க வேண்டும். இப்போது இன்று நாம் உணவில் எதை எடுத்து கொள்ளலாம், எதை தவிர்க்கலாம் என்று நாம் மேற்கொள்ளும் தேர்வுகள்தான் நம்முடைய எதிர்காலத்தை வடிவமைக்கின்றன. பல வருட அனுபவத்தை அடிப்படையாகக் கொண்டு வடிவமைக்கப்பட்ட இந்த தனித்துவமான புத்தகத்தின் மூலம், நாங்கள் ஒரு வலுவான, சிறந்த, மகிழ்ச்சியான தேசத்தை வடிவமைக்க முயற்சி செய்கிறோம்.” என்றார்.


இந்திரபிரஸ்தா அப்போலோ மருத்துவமனையின் உணவுமுறை ஆலோசகர் திருமதி அனிதா ஜதானா [Ms. Anita Jatana, Consultant Dietetics, Indraprastha Apollo Hospitals] பேசுகையில், "ஊட்டச்சத்து பற்றிய தவறான தகவல்கள் பரவலாக இருக்கும் இந்தக் காலத்தில், 'எனது உணவு, எனது ஆரோக்கியம்' என்ற பொருள்படும் மை ஃபுட் மை ஹெல்த்" (My Food, My Health) என்ற இந்தப் புத்தகம், நாம் உணவை எவ்வாறு தேர்வு செய்ய வேண்டும் என்பதில் தெளிவை ஏற்படுத்த முயல்கிறது. இந்த புத்தகம் பல வருட மருத்துவ அனுபவத்தாலும் அப்போலோ உணவியல் நிபுணர்களின் ஒத்துழைப்பின் விளைவாகவும் வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது. நோயாளிகள், நோயாளிகளைப் பராமரிப்பவர்கள், உடல்நலத்தில் அக்கறை கொண்ட வாசகர்கள் என ஒவ்வொரு நபரும் வாழ்நாள் முழுவதும், நல்வாழ்வுக்கான தகவலறிந்த, நிலையான உணவுத் தேர்வுகளைச் செய்ய உதவும் வகையில் இது வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது" என்று கூறினார்.


அப்போலோ குழுமத்தைச் சேர்ந்த உணவியல், ஊட்டச்சத்து நிபுணர்களின் புகழ்பெற்ற குழுவில் இடம்பெற்றுள்ள டாப்னி டி.கே, பிரியங்கா ரோஹத்கி, ஹரிதா ஷியாம், திருமதி லேகா ஸ்ரீதரன்,  பபிதா ஜி. ஹசாரிகா, சம்பா மஜும்தார், வர்ஷா கோரே, எஸ். சந்தியா சிங், சுனிதா சாஹூ [Ms. Daphnee DK, Ms. Priyanka Rohatgi, Ms. Haritha Shyam, Ms. Lekha Sreedharan, Ms. Babita G. Hazarika, Ms. Champa Mazumdar, Ms. Varsha Gorey, Ms. Sandhya Singh S., and Ms. Sunita Sahoo] ஆகியோர் இந்தப் புத்தகம் வெளிவரச் சிறப்பாகப் பங்களித்துள்ளனர்.


வாசகர்களுக்கு ஏற்ற வடிவத்தில் கிடைக்கும், இந்தப் புத்தகம் சிகிச்சைகளின்போது உணவுமுறை உத்திகளை எடுத்துக் கூறுகிறது. உணவு, நல்வாழ்வு ஆகியவை பற்றிய சிறந்த புரிதலை ஏற்படுத்துவதுடன், இவை தொடர்பாக பொதுவாக வலம் வரும் பரவலான கட்டுக்கதைகளை எடுத்துக் காட்டி அவற்றை உடைக்கிறது. பொது மக்கள், சுகாதார சேவை நிறுவனங்கள் ஆகிய இருவரையும் இலக்காகக் கொண்ட இந்த வழிகாட்டி நூல், மருத்துவ நுண்ணறிவுகளையும் அன்றாடம் கடைபிடிக்கக்கூடிய ஆலோசனைகளையும் ஒருங்கிணைத்து வழங்குகிறது. இந்தப் புத்தகத்தில் எளிமையான உணவு வழிகாட்டுதல்கள், நோய் எதிர்ப்பு சக்தியை அதிகரிக்கும் உணவு வகைகள், மன அழுத்தத்தை குறைப்பதற்கான குறிப்புகள், நோய்களில் இருந்து எளிதில் குணம் அடையும் வழிகள் போன்றவை இடம்பெற்றுள்ளன. அனைவரும் எளிதில் தயாரிக்கக்கூடிய உணவுகள் குறித்த சமையல் குறிப்புகள், ஊட்டச்சத்து தொடர்பான தகவல்கள், சரிவிகித உணவு முறைகள் போன்றவை கண்கவரும் புகைப்படங்களுடன் இணைத்து வழங்கப்பட்டுள்ளன.


"மை ஃபுட் மை ஹெல்த்" (My Food, My Health) என்ற இந்த வெளியீடு, நோய்த் தடுப்பு சுகாதாரத்திலும் நோயாளிகளுக்கு உரிய தகவல்களை தெளிவாக வழங்குவதிலும் அப்போலோ மருத்துவமனையின் தொடர்ச்சியான உறுதிப்பாட்டில் ஒரு குறிப்பிடத்தக்க சான்றாக அமைந்துள்ளது. இப்புத்தகம் நீண்டகால நல்வாழ்வில் ஊட்டச்சத்தின் முக்கிய பங்கை எடுத்துரைப்பதால், அனைவரும் கட்டாயம் படித்து தெரிந்து கொள்ள வேண்டிய புத்தகங்களில் ஒன்றாக இது இருக்கிறது.


அப்போலோ மருத்துவமனை பற்றி:

1983 -ல் டாக்டர் பிரதாப் சி ரெட்டி சென்னையில் முதல் அப்போலோ மருத்துவமனையைத் தொடங்கியதன் மூலம், இந்திய மருத்துவ உலகில் அப்போலோ ஒரு மிகப் பெரிய மருத்துவப் புரட்சியை ஏற்படுத்தியது. இன்று இந்தியாவின்   மிகவும் நம்பகமான ஒருங்கிணைந்த மருத்துவ நல குழுமமாக திகழும் அப்போலோ மருத்துவமனைகள், 10,400-க்கும் அதிகமான படுக்கை வசதிகளுடன், 74 மருத்துவமனைகள், 6,600-க்கும் அதிகமான மருந்தகங்கள், 264-க்கும் அதிகமான கிளினிக்குகள் மற்றும் 2,182-க்கும் அதிகமான டயக்னோஸ்டிக் மையங்கள், 800-க்கும் அதிகமான டெலி மெடிசின் மையங்கள், என இந்தியாவின் மிகப் பெரிய ஒருங்கிணைந்த மருத்துவ சேவை வழங்கும் நிறுவனமாக அப்போலோ முன்னணியில் உள்ளது. 3,00,000-க்கும் அதிகமான அஞ்சியோப்ளாஸ்ட்களும், 2,00,000—க்கும் அதிகமான இதய அறுவைச் சிகிச்சைகளையும் செய்திருப்பதன் மூலம் உலகின் முன்னணி இதய நோய் சிகிச்சை மையமாக முக்கியத்துவம் பெற்றிருப்பதோடு, புற்று நோய் சிகிச்சையில் உலகின் மிகப்பெரிய தனியார் மருத்துவமனையாகவும் திகழ்கிறது. நவீன கால தொழில்நுட்பங்கள், மருத்துவ கருவிகள், சிகிச்சை நடைமுறைகளின் மூலம் உலகத்திலேயே சிறந்த ஆரோக்கிய சேவையை நோயாளிகள் பெறும்வண்ணம் அப்போலோ ஆராய்ச்சிகளில் தொடர்ந்து பெரும் முதலீடு செய்து வருகிறது. அப்போலோ மருத்துவமனைகள் குழுமத்தின் 1,20,000 உறுப்பினர்கள் நோயாளிகளுக்கு சிறந்த சிகிச்சைகளைத் தந்து வருகின்றனர். 

Apollo Hospitals Launches ‘My Food, My Health’ to Combat Rising Lifestyle Diseases Through Evidence-Based Nutrition

Apollo Hospitals Launches ‘My Food, My Health’ to Combat Rising Lifestyle Diseases Through Evidence-Based Nutrition


Photo Caption :* Photo Caption : L to R Dr Anupam Sibal, Group Medical Director, Apollo Hospitals, Dr Suneeta Reddy, MD, Apollo Hospitals, Dr. Prathap C Reddy, Chairman, Apollo Hospitals, Mrs. Suchitra Reddy, Dr Preetha Reddy, Vice Chairperson, Apollo Hospitals, Dr Anita Jatana, Consultant, Dietetics Curator, My Food My Health


The Book Promotes Credible Nutrition Knowledge for Every Stage of Life

Chennai, 09 July 2025: Apollo Hospitals, India’s leading integrated healthcare provider is pleased to announce the release of “My Food, My Health,” an authoritative and comprehensive guide to Medical Nutrition Therapy (MNT). Authored by distinguished dietitians from the Apollo Hospitals Group and curated by Ms. Anita Jatana, Consultant Dietetics at Indraprastha Apollo Hospitals, the book is designed to equip individuals with scientifically validated nutritional guidance, applicable from childhood through advanced age.

In a time when lifestyle-related illnesses such as diabetes, obesity, cardiovascular diseases, and cancer are on the rise, and misinformation around diet is rampant, “My Food, My Health” serves as a reliable tool to bring clarity and confidence to personal health management.

The book was unveiled by the Chief Guest, Mrs. Sucharitha Reddy, and the first copy was presented to Dr. Prathap C. Reddy, Founder & Chairman of Apollo Hospitals.

Dr. Prathap C. Reddy, Founder & Chairman of Apollo Hospitals, said, “With the launch of ‘My Food, My Health,’ we take another important step toward our goal of making preventive healthcare accessible and practical for everyone. As non-communicable diseases increasingly impact lives across all age groups, we need to educate our communities with the knowledge to make wise choices about their food and health. The choices we make about the food we eat today shape our future. Through this unique compendium of years of experience, we are investing in a stronger, better and happier nation.”

Ms. Anita Jatana, Consultant Dietetics, Indraprastha Apollo Hospitals, said, “In an age where misinformation about nutrition is widespread, ‘My Food, My Health’ seeks to bring clarity and compassion back into how we view food. This book is the result of years of clinical experience and collaboration across Apollo’s network of expert dietitians. It’s designed to help every individual, whether patient, caregiver, or health-conscious reader, make informed, sustainable choices that support lifelong wellness.”

A distinguished group of dietitians and nutritionists across the Apollo Group— Ms. Daphnee DK, Ms. Priyanka Rohatgi, Ms. Haritha Shyam, Ms. Lekha Sreedharan, Ms. Babita G. Hazarika, Ms. Champa Mazumdar, Ms. Varsha Gorey, Ms. Sandhya Singh S., and Ms. Sunita Sahoo—have contributed to this book.

With a reader-friendly format, the book outlines therapeutic dietary strategies and debunks popular myths that cloud public understanding about food and wellness. Aimed at both the general public and healthcare providers, the guide combines clinical insight with actionable advice. The book features simplified dietary guidelines, immune-boosting and stress-management tips, and recovery plans, all paired with easy-to-prepare recipes, nutritional breakdowns, and vibrant photographs.

The launch of ‘My Food, My Health’ marks a significant step in Apollo Hospitals’ ongoing commitment to preventive healthcare and patient education, reinforcing the central role of nutrition in long-term wellness.

About Apollo Hospitals: 

Apollo revolutionised healthcare when Dr. Prathap Reddy opened the first hospital in Chennai in 1983. Today, Apollo is the world’s largest integrated healthcare platform with over 10,400 beds across 74 hospitals, 6,600+ pharmacies, 264 clinics, 2,182 diagnostic centres, and 800+ telemedicine centres. It is one of the world’s leading cardiac centers, having performed over 3,00,000 angioplasties and 2,00,000 surgeries. Apollo continues to invest in research and innovation to bring the most cutting-edge technologies, equipment, and treatment protocols to ensure patients have access to the best care in the world. Apollo’s 1,20,000 family members are dedicated to delivering exceptional care and leaving the world better than we found it.

Tuesday, July 8, 2025

Celebrating 70 Years with Customers: Yamaha Offers INR 10,000 Price Benefit on RayZR 125 Fi Hybrid

Celebrating 70 Years with Customers: Yamaha Offers INR 10,000 Price Benefit on RayZR 125 Fi Hybrid

Yamaha RayZR 125 Fi Hybrid Range also gets industry leading 10-year ‘Total Warranty’ at no additional cost




Yamaha Motor Co., Ltd. (YMC) today celebrates its 70th Foundation Day — a significant milestone in its journey of delivering innovation, performance, and riding excitement to customers around the world. Since 1955, Yamaha has stayed true to its challenger spirit, bringing together engineering excellence and a passion for mobility that inspires millions.


To commemorate this special occasion, India Yamaha Motor is offering a price benefit of ₹7,000 (on the ex-showroom price) on its popular RayZR 125 Fi Hybrid and RayZR 125 Fi Hybrid Street Rally. This limited-time celebratory offer is our way of thanking customers for their continued trust and support over the decades. With this benefit, customers can now save up to ₹10,000 on the final on-road price. The offer also includes Yamaha’s industry-leading 10-Year ‘Total Warranty’, making the RayZR an even more compelling choice in the 125cc segment.


This 10-Year ‘Total Warranty’ includes a 2-Year Standard Warranty and an 8-Year Extended Warranty covering critical engine and electrical components, including the Fuel Injection (Fi) system, for up to 1,00,000 km. Fully transferable to subsequent owners, this industry-leading coverage reflects Yamaha’s confidence in its product durability and enhances long-term ownership value.


The RayZR 125 Fi Hybrid is designed to meet the needs of today’s urban riders who seek both performance and practicality. Its 125cc Fi Blue Core engine with Hybrid Power Assist offers enhanced acceleration and fuel efficiency—ideal for quick city commutes. The Smart Motor Generator (SMG) ensures smoother, quieter starts, making daily rides more convenient. With E20 fuel compatibility, it’s future-ready, and the 21-litre under-seat storage makes it practical for everyday use. Riders also benefit from features like front Telescopic Suspension for better ride comfort, Side Stand Engine Cut-off Switch for added safety, Automatic Stop-and-Start System for improved mileage in traffic, and a fully digital instrument cluster with Y-Connect Bluetooth connectivity that keeps them informed and connected on the go.

Yamaha remains focused on creating deeper value for riders through exciting products and customer-centric initiatives. With the same spirit that fueled its founding in 1955, Yamaha will continue to take on new challenges—powered by the trust of its customers and its illustrious legacy of 70 years. 






Monday, July 7, 2025

Apollo Proton Cancer Centre launches A Dedicated Advanced Liver Cancers Clinic

Apollo Proton Cancer Centre launches A Dedicated Advanced Liver Cancers Clinic


Photo Captions: 

Photo 1 : From Left to Right: Dr Sujith Kumar Mullapally, Consultant – Medical Oncology, APCC , Mr. Radhakrishnan Thiagarajan, IPS (ADGP - Retd.), Mr. Karan Puri, Chief Executive Officer, ACC & APCC

Chennai, July 7, 2025: In a meaningful step towards transforming liver cancer care in India, Apollo Proton Cancer Centre (APCC), Chennai, announced the launch of the Apollo’s Advanced Liver Cancers Clinic the first-ever all-under-one-roof integrated clinic dedicated to primary liver cancers and liver metastases. The clinic was inaugurated by Mr. Radhakrishnan Thiagarajan, IPS (ADGP - Retd.) in the presence of Mr. Karan Puri, Chief Executive Officer, ACC & APCC and Dr. Sujith Kumar Mullapally, Consultant – Medical Oncology, APCC.


Over the past decade liver cancer burden has increased significantly in India, accounting for nearly 6% of the world's liver cancer cases. This is because of the steady raise in hepatitis infections, alcoholic liver disease, obesity, and delayed detection. Tamil Nadu is witnessing an unrelenting increment in hepatocellular carcinoma (HCC) and metastases to the liver, especially in patients with underlying liver diseases. HCC is the most common form of liver cancer, usually developing from long-term damage to the liver, such as scarring (cirrhosis) caused by chronic hepatitis B or C, heavy alcohol use or fatty liver disease. The absence of specialized, liver-specific multidisciplinary programs has resulted in treatment gaps and often late interventions.


Apollo’s Advanced Liver Cancers Clinic addresses this gap by offering an evidence-based, coordinated care model that brings together specialists from medical oncology, surgical gastroenterology, hepatobiliary surgery, radiation oncology, interventional radiology, medical genetics, pathology, anesthesia, pain, and palliative care. The clinic will also contribute to Apollo’s treatment protocols, prospective data collection, research, and innovation.


The clinic was inaugurated by Mr. Radhakrishnan Thiagarajan, IPS (ADGP - Retd.), Director, LCP and LTP Group of Companies, who also launched his personal memoir "A Victory Over the Insidious Killer"—a deeply moving narrative of his cancer journey.


Chief Guest, Mr. Radhakrishnan Thiagarajan, IPS (ADGP - Retd.) remarked, “Having personally navigated the challenges of cancer, I deeply value the importance of early, structured and empathetic care. The Advanced Liver Cancers Clinic is not just a medical milestone, it’s a symbol of hope for countless patients and families facing this battle.”

Young Minds, Big Dreams: How Bengaluru’s Students Are Reimagining India’s Future with Samsung Solve for Tomorrow

Young Minds, Big Dreams: How Bengaluru’s Students Are Reimagining India’s Future with Samsung Solve for Tomorrow

This year, the programme will offer INR 1 crore to the top four winning teams 

and the last date for submission of applications is June 30, 2025

Students in Bengaluru are motivated to solve issues around environment and sustainability 


CHENNAI – Samsung Solve for Tomorrow, a national innovation challenge for 14–22-year-olds, is transforming campuses in Bengaluru into launch pads of the future. 


Launched on April 29, the latest season of the innovation contest is spreading across India through a series of design thinking workshops and Open Houses—reaching not just major metros but also the vibrant heartlands of the Northeast. The programme encourages youth to identify real-world issues in their communities and develop meaningful tech-based solutions.


This year, the programme will offer INR 1 crore to the top four winning teams, along with opportunities for hands-on prototyping, expert mentorship from Samsung leaders and IIT Delhi faculty, and valuable investor connects—giving young minds the support they need to bring their ideas to life.


In Bengaluru, more than 3,000 students from five leading schools and colleges came together this month to dream big, think bold and build solutions for India’s future. As part of the programme’s roadshows and open houses, classrooms were transformed into buzzing hubs of ideas and inspiration.


From medical colleges to high schools, the message was clear: young Indians are ready to step up and solve real-world problems—armed with empathy, technology and a passion to bring meaningful change.


At Dr Chandramma Dayananda Sagar Institute of Medical Education and Research, students gathered to explore how health and innovation intersect. For Ritwika, the experience was transformative.


“The workshop helped me understand how to really think—not just of ideas, but of how to plan and build them. I’ve always been bothered by how we manage waste around us. Now, with Samsung Solve for Tomorrow, I want to work on better waste segregation systems. It made me realise that we’re not just students—we can be problem solvers.”


Similar energy echoed through Kempegowda Institute of Medical Sciences, where Rudra left the workshop thinking not just as a medical student, but as a changemaker.


“I finally understood what design thinking really means,” he said. “It’s not just a process—it’s a mindset. I want to work on ideas around energy conservation that help society at large. This programme gave me the clarity I needed to start.”


The spark wasn’t limited to colleges alone. In schools like National Centre for Excellence, Sandeepani School, and AECS School, younger students were just as fired up to bring change.


Deeksha, a student passionate about the environment, found her path through technology.


“I used to think solving environmental problems needed years of research. But this workshop taught me to first define the problem clearly—and then start thinking of practical solutions. With Samsung Solve for Tomorrow, I want to build tech-based solutions for sustainability. There’s so much scope here—and I believe I can make a difference.”


The programme is not just about problem-solving—it is also about planting the seeds of entrepreneurship. For Anish, the workshop became the launchpad for a bigger dream.


“Before this, I didn’t know where to begin. But Samsung Solve for Tomorrow gave me the foundation to think like a founder. I want to work on issues around wildlife conservation and eventually start up in this space.”


Across each workshop, one thing was consistent—the commitment Samsung has made to empower India’s youth, encouraging them to look at their communities, identify pressing problems, and innovate with purpose.


As the Samsung Solve for Tomorrow roadshows wrap up in Bengaluru, they leave behind not just filled notebooks but lit-up minds—ready to reimagine India, one solution at a time.


Samsung Newsroom India: Young Minds, Big Dreams: How Bengaluru’s Students Are Reimagining India’s Future with Samsung Solve for Tomorrow