Thursday, April 25, 2024

அறிமுகப்படுத்துகிறோம் புதிய வான்டேஜ்: அசல் ஓட்டுனர்களுக்காக உருவாக்கப்பட்டது

 



அறிமுகப்படுத்துகிறோம் புதிய வான்டேஜ்: அசல் ஓட்டுனர்களுக்காக உருவாக்கப்பட்டது



சக்திவாய்ந்த புதிய வான்டேஜ் உறுதியான முன்பக்க-எஞ்சின், ரியர்வீல் டிரைவ் ஸ்போர்ட்ஸ் காராக அதன் நிலையை உறுதிப்படுத்துகிறது

4.0 V8 ட்வின் டர்போ எஞ்சினிலிருந்து 665PS/800Nm இன் கிளாஸ்-லீடிங் வெளியீடுகள், சரியான 50:50 எடை விநியோகத்துடன்

அதிகபட்ச த்ரில்ஸ் மற்றும் டிரைவர் ஈடுபாட்டை வழங்குவதற்காக சேஸ் மற்றும் பவர்டிரெய்ன் டியூன் செய்யப்பட்டன

தொழில்துறையில் முன்னணியில் இருக்கும் ஆக்டிவ் வெஹிக்கிள் டைனமிக்ஸ், பில்ஸ்டீன் டிடிஎக்ஸ் அடாப்டிவ் டேம்பர்கள், எலக்ட்ரானிக் ரியர் டிஃபெரன்ஷியல் (இ-டிஃப்) மற்றும் ஏஎம்எல்-குறிப்பிட்ட 21” மிச்செலின் பைலட் எஸ் 5 டயர்கள் ஆகியவை தொழில்நுட்ப சிறப்பம்சங்கள்.

முற்றிலும் புதிய இன்டீரியர் ஆர்க்கிடெக்சர் மற்றும் பீஸ்போக், நவீன இன்ஃபோடெயின்மென்ட் சிஸ்டம் தரம், ஸ்டைல் மற்றும் அதிநவீனத்திற்கான புதியத்தரங்களை அமைக்கிறது.

உச்ச வேகம் 202Mph, 3.4 விநாடிகளில் 0-06mph

ஆஸ்டன் மார்ட்டின் வான்டேஜ் ரோடு கார் புதிய வான்டேஜ் GT3 சேலஞ்சருடன் இணைந்து வெளியிடப்பட்டது

சென்னை: அஸ்டன் மார்ட்டின் புதிய வான்டேஜை ரூ. 3.99 கோடியில் (எக்ஸ்-ஷோரூம், தனிப்பயனாக்குதல்களைத் தவிர்த்து) அறிவிப்பதில் பெருமை கொள்கிறது. புகழ்பெற்ற பெயர்ப்பலகையின் 74 ஆண்டுகால வரலாற்றில் மிகச்சிறந்த ஆஸ்டன் மார்ட்டின் ஸ்போர்ட்ஸ் கார் மற்றும் மிகவும் ஓட்டுநர்-கவனம் மற்றும் வேகமான வான்டேஜ், இது ஒரு உண்மையான, கலப்படமற்ற தூய செயல்திறனுடைய கொண்டாட்டமாகும், இது அதிகபட்ச நம்பிக்கையுடன் அதிகபட்ச சுவாரஸ்யங்களை வழங்க வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது.

ஒரு சமகால லென்ஸ் மூலம் மீண்டும் கவனம் செலுத்தப்பட்ட வடிவமைப்பு, தலைமுறை தலைமுறையாக ஆர்வலர்களை கவர்ந்த ஆனால் இன்றைய ஸ்போர்ட்ஸ் கார் சந்தையில் கண்டுபிடிக்க கடினமாக இருக்கும் குணங்களை வான்டேஜ் சாம்பியன்ஸ் செய்கிறது. வான்டேஜ், மூச்சடைக்கக்கூடிய சக்தி, ரேஸர்-கூர்மையான கையாளுதல் மற்றும் நேர்த்தியாக-டியூன் செய்யப்பட்ட முன்பக்க-இன்ஜின், ரியர் வீல் டிரைவ் சேஸின் சரியான சமநிலை ஆகியவற்றின் உரிமையற்ற பக்தர்களுக்கு ஒரு நிலைப்பாட்டை உருவாக்குகிறது.

அஸ்டன் மார்ட்டின் தலைமை நிர்வாக அதிகாரி அமெடியோ பெலிசா கூறியதாவது: "உயர் செயல்திறன் கொண்ட கார்களின் உலகில் ஒரு முக்கிய மாற்றத்தின் ஒரு காலகட்டத்தில் நாம் நுழையும் போது, ஒரு பழம்பெரும் மார்க் கட்டமைக்கப்பட்ட அந்த குணங்களுக்கு உண்மையாக இருப்பது அவசியம். வான்டேஜ் பெயரைக் கொண்ட எந்தக் காரும் வாழ்வதற்கு நிறைய இருக்கிறது, அதனால்தான் இந்தப் புதிய மாடல் அதன் தூய்மையான மற்றும் வெளிப்படையான வடிவத்தில் உயர் செயல்திறனுக்கான அசைக்க முடியாத அர்ப்பணிப்பைச் செய்கிறது. கிளாஸ்-லீடிங் பவர் மற்றும் வேகம் அதன் நற்சான்றிதழ்களை நிறுவுகிறது, ஆனால் வான்டேஜின் மிகச்சரியான சமநிலையான முன்-இன்ஜின் ரியர்-டிரைவ் சேஸ்ஸில் சமீபத்திய தொழில்நுட்பங்களை நிபுணத்துவம் படுத்துவதன் மூலம், அடிமையாக்கும் திறன் கொண்ட ஸ்போர்ட்ஸ் காரை நாங்கள் உருவாக்கியுள்ளோம். உறுதியான ஸ்டைலிங், புதுமையான இன்டீரியர் மற்றும் அதிநவீன இன்ஃபோடெயின்மென்ட் ஆகியவற்றுடன், வான்டேஜ் எல்லா வகையிலும் உலகத் தரம் வாய்ந்தது”.

பவர் மற்றும் செயல்திறன்

அதன் 4.0-லிட்டர் V8 ட்வின் டர்போ எஞ்சினிலிருந்து அபாரமான 665PS/800Nm வெளியீட்டைக் கொண்டு, புதிய வான்டேஜ் வெறும் 3.4 வினாடிகளில் 60mph வேகத்தில் 202mph வேகத்தை எட்டுகிறது. அதிகபட்ச சுவாரஸ்யத்திற்காக வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது, அதன் சேஸ் மற்றும் பவர்டிரெய்ன் ஆகியவை இணையற்ற ஓட்டுநர் ஈடுபாட்டை வழங்குவதற்காக நேர்த்தியாக டியூன் செய்யப்பட்டுள்ளன, இது சரியான 50:50 எடை விநியோகத்தால் நிரப்பப்படுகிறது.

தொழில்நுட்பம் மற்றும் புத்தாக்கம்

தொழில்துறையில் முன்னணியில் இருக்கும் ஆக்டிவ் வெஹிக்கிள் டைனமிக்ஸ், பில்ஸ்டீன் டிடிஎக்ஸ் அடாப்டிவ் டேம்பர்கள் மற்றும் எலக்ட்ரானிக் ரியர் டிஃபெரன்ஷியல் (ஈ-டிஃப்) உள்ளிட்ட தொழில்நுட்ப முன்னேற்றங்கள் ஏராளமாக உள்ளன. AML-குறிப்பிட்ட 21” மிஷெலின் பைலட் S 5 டயர்கள் உகந்த பிடியையும் செயல்திறனையும் உறுதி செய்கின்றன. உள்ளே, அதிநவீன இன்ஃபோடெயின்மென்ட் சிஸ்டம் மற்றும் பெஸ்போக் இன்டீரியர் தரம் மற்றும் அதிநவீனத்தின் புதிய தரநிலைகளை அமைக்கிறது.

பாரம்பரியம் மற்றும் மரபு

வாண்டேஜ் பெயர்ப்பலகை 1950 ஆம் ஆண்டிலிருந்து ஒரு செழுமையான வரலாற்றைக் கொண்டுள்ளது, இது மாசற்ற பாணி, ஈடு இணையற்ற செயல்திறன் மற்றும் மறுக்க முடியாத தன்மை ஆகியவற்றுக்கான ஆஸ்டன் மார்ட்டின் அர்ப்பணிப்பை உள்ளடக்கியது. இந்த மதிப்பிற்குரிய பரம்பரையின் சமீபத்திய மறு செய்கையாக, புதிய வான்டேஜ் ஓட்டுநர் தூய்மை மற்றும் செயல்திறனின் சுருக்கத்தைக் குறிக்கிறது.

செயல்திறனின் எதிர்காலம்

ஆஸ்டன் மார்ட்டினின் சிஇஓ, அமேடியயோ ஃபெலிசா, உயர் செயல்திறன் பொறியியலின் எல்லைகளைத் தள்ளும் பிராண்டின் உறுதிப்பாட்டை உறுதிப்படுத்துகிறார். புதிய வான்டேஜ் வர்க்க-முன்னணி ஆற்றல் மற்றும் வேகத்தை வழங்குவதோடு மட்டுமல்லாமல், உண்மையான அடிமைப்படுத்தும் ஓட்டும் அனுபவத்தை வழங்க அதிநவீன தொழில்நுட்பத்தையும் பயன்படுத்துகிறது.

மேம்படுத்தப்பட்ட கையாளுதல் மற்றும் டைனமிக்ஸ்கள்

வான்டேஜின்  மிகவும் வளர்ச்சியடைந்த பிணைக்கப்பட்ட அலுமினிய அமைப்பு, சரியான எடை விநியோகம் மற்றும் அதிநவீன சஸ்பென்ஷன் இணைந்து, இணையற்ற ஓட்டுநர் அனுபவத்திற்கான அடித்தளத்தை அமைக்கிறது. மேம்பட்ட அடாப்டிவ் டம்ப்பர்கள் மற்றும் துல்லியமான ஸ்டியரிங் அனைத்து நிலைகளிலும் விதிவிலக்கான கட்டுப்பாடு மற்றும் சுறுசுறுப்பை உறுதி செய்கிறது.

ஐகானிக் வடிவமைப்பு மற்றும் இருப்பு

புதிய வான்டேஜ், ஆஸ்டன் மார்ட்டின் புகழ்பெற்ற ஒன்-77 சூப்பர் காரால் ஈர்க்கப்பட்ட டிசைன் குறிப்புகளுடன், தசைநார் உடலமைப்பு மற்றும் தெளிவற்ற இருப்பைக் கொண்டுள்ளது. அதன் மறுசீரமைக்கப்பட்ட கிரில் முதல் அதன் பரந்த சக்கர வளைவுகள் வரை, ஒவ்வொரு விவரமும் சக்தி மற்றும் சமநிலையை வெளிப்படுத்துகிறது.

உச்சபட்ச ஆடம்பரம் மற்றும் தொழில்நுட்பம்

உள்ளே, வான்டேஜ் விளையாட்டு சூழல் மற்றும் உச்ச ஆடம்பர கலவையை வழங்குகிறது, பிரீமியம் பொருட்கள் மற்றும் அதிநவீன தொழில்நுட்பம் கொண்ட அனைத்து புதிய அதி-சொகுசு உட்புறம். நேர்த்தியான கைவினைத்திறன் முதல் அமிர்சிவ் போவர்ஸ் & வில்கின்ஸ் ஆடியோ சிஸ்டம் வரை, ஒவ்வொரு அம்சமும் ஓட்டுநர் அனுபவத்தை உயர்த்தும் வகையில் வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது.

ஆஸ்டன் மார்ட்டின் தலைமை தொழில்நுட்ப அதிகாரி ராபர்டோ ஃபெடெலி கூறுகையில், "2024 ஆம் ஆண்டில் உண்மையிலேயே சிறந்த ஸ்போர்ட்ஸ் காரை உருவாக்கும் கலையானது அதிநவீன தொழில்நுட்பத்தைப் பயன்படுத்துகிறது, இது ஓட்டுநர் அனுபவத்தை மேம்படுத்துகிறது மற்றும் தீவிரப்படுத்துகிறது, ஆனால் ஓட்டுநரை ஓட்டும் செயல்முறையிலிருந்து நீக்குவது எதுவுமில்லை. வெளிச்செல்லும் மாடலில் பவர் மற்றும் டார்க்கில் மிகப்பெரிய அதிகரிப்புக்கு வான்டேஜ் தலைப்புச் செய்திகளை உருவாக்கும், ஆனால் இது போன்ற அபரிமிதமான செயல்திறனை வெளிப்படுத்தும் தெளிவான வழி இது ஆர்வலர்களையும் தூய்மைவாதிகளையும் மயக்கும். தொழில்துறையில் முன்னணியில் இருக்கும் ஆக்டிவ் வெஹிக்கிள் டைனமிக்ஸின் உதவியோடு ஒரு முழுமையான சமநிலையான முன்பக்க-எஞ்சின் கொண்ட ரியர் வீல் டிரைவ் சேஸ்ஸுடன், இது முன்னேற்றம் மற்றும் சுரண்டலுடன் முழுமையான திறனை ஒருங்கிணைக்கிறது. மஸ்குலர் ஸ்டைலிங் பொருத்தப்பட்டு, சமீபத்திய இணைக்கப்பட்ட தொழில்நுட்பம் மற்றும் இன்ஃபோடெயின்மென்ட் நிரம்பிய அனைத்து-புதிய அதி-சொகுசு உட்புறத்தால் நிறைவு செய்யப்பட்டுள்ளது, இது காலத்தால் மதிக்கப்படும் புராணக்கதையின் சரியான சமகால விளக்கமாகும்.

இறுதியான டிரைவிங் அனுபவம்

ஆஸ்டன் மார்ட்டினின் அடுத்த தலைமுறை ஸ்போர்ட்ஸ் கார்களில் இரண்டாவது மாடலாக, புதிய வான்டேஜ் ஓட்டுநர் தூய்மை மற்றும் செயல்திறனுக்கான புதிய அளவுகோலை அமைக்கிறது. உண்மையான ஓட்டுனர்களுக்காக வடிவமைக்கப்பட்ட ஆஸ்டன் மார்ட்டின் வான்டேஜ் மூலம் சாலையின் சுவாரஸ்யத்தை முன் எப்போதும் இல்லாத வகையில் அனுபவிக்கவும்.

Top of Form

NEW VANTAGE TECHNICAL SPECIFICATION


Body

Two Door Body Style with 2+0 Seating

Extruded Bonded Aluminium Body Structure with Composite Panels


Engine

4.0-litre V8 Twin Turbo Water-to-air-charge cooling

Front mid-mounted engine, rear-wheel drive


Maximum power: 665PS / 656bhp / 489kw @ 6,000rpm Maximum torque: 800Nm / 590 lb-ft @ 2,750 – 6,000rpm Top speed: 202mph / 325km/h

0-60mph: 3.4s

0-62mph / 0-100km/h: 3.5s


Compression ratio: 8.6

Dual Variable Camshaft Timing

Fully CNC machined combustion chambers


Transmission

Rear-mounted eight-speed automatic transmission Torque converter

Electronic rear limited slip differential Carbon fibre prop shaft


Gear ratios

1st Gear Ratio:

4.714

2nd Gear Ratio:

3.143

3rd Gear Ratio:

2.106


4th Gear Ratio:

1.667

5th Gear Ratio:

1.285

6th Gear Ratio:

1


7th Gear Ratio:

0.839

8th Gear Ratio:

0.667

Final Drive:

3.083



Steering

Variable Electrical Power Assistance Steering ratio: 12.8.1

Turns lock to lock: 2.27


Suspension

Front - Independent Double Wishbone, Coil Springs & Anti-Roll Bar Rear - Multi-link Suspension, with Coil Springs & Anti-Roll Bar

Adaptive Damping System (ADS) with Skyhook Technology & Intelligent Adaptive Dampers


Drive Modes

Five selectable drive modes: Wet, Sport, Sports Plus, Track, and Individual (Tailoring Drivetrain, Steering, and Chassis calibrations)


Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)

Forward Collision Warning Autonomous Emergency Braking

Adaptive Cruise control with Stop & Go function Lane Departure Warning

Lane Keep Assist Auto High Beam Matrix Headlamps

Traffic Sign Recognition Blind Spot Monitoring Door Open Assist

Rear Cross Traffic Assist

Driver Drowsiness Detection (Coffee Cup)

360˚ 3D Surround Camera view


Wheels and Tyres

21" Wheels

Michelin Pilot Sport S 5 AML (Bespoke Summer Tyre for Vantage) Michelin Pilot Alpin 5 AML (Bespoke Winter Tyre for Aston Martin) Front: 275/35/ZR21

Rear: 325/30/ZR21


Brakes & Chassis Systems

Steel Brake System

Front: 400mm x 36mm 6-piston Caliper

Rear: 360mm x 36mm with a 4-piston Caliper


Carbon Ceramic Brake System

Front: 410mm x 38mm Carbon Ceramic Disc

Rear: 360mm x 38mm Carbon Ceramic Disc


Electric Park Brake

Dynamic Stability Control (DSC) Anti-lock braking system (ABS) Electronic Brake Distribution (EBD) Emergency Brake Assist (EBA) Traction Control (TC)

Hydraulic Brake Assist (HBA) Positive Torque Control (PTC) Dynamic Torque Vectoring (DTV)


Dimensions

Height: 1,275 mm

Width (including mirrors): 2,124 mm Width (mirrors folded): 2,045 mm Length: 4,495 mm

Wheelbase: 2,705 mm Ground Clearance: 94 mm Front Overhang: 925 mm Rear Overhang: 865 mm Approach Angle: 10.1 °

Approach Angle: (with lower body packs): 10 ° Departure Angle: 14.6 °

Boot Volume: 346 litres (load divider and parcel shelf removed) Boot Volume: 235 litres (load divider and parcel shelf in place) Fuel Tank: 78 litres

Weight: 1605kg *Lightweight dry Weight Distribution (Front: Rear): 50: 50 Turning Circle: 12 m


Fuel Economy & Emissions (EU WLTP)

Low speed

22.3 l/100km (12.7 mpg)


Medium speed

11.8 l/100km (23.9 mpg)


High speed

9.8 l/100km (28.8 mpg)


Extra high speed

10.4 l/100km (27.2 mpg)


Combined

12.1 l/100km (23.3 mpg)


CO2 combined

274 g/km




DESIGN


Standard Specification (Exterior)

Paint - Solid

Lower Body Package – Graphite

Upper Body Package – Body Colour 21” Five Spoke Wheel - Satin Silver Grille – Satin Chrome Vaned

Brake Calipers – Dark Grey Anodised Brake Discs – Steel Brake System Tail Lights - Red

Roof Panel - Body Coloured

Badging – Enamel Wings Badge with Green Infill Privacy Glass – Clear

Door Handles – Non-Presenting


Standard Specification (Interior)

Interior Trim – Create – Haircell Leather

Seating – Sports Plus Seat (Heated 8-way adjustable) Trim Split – Monotone

Stitch – Matched

Headlining – Black Micromesh Carpet – Black 600GSM

IP Trim inlay – Alcantara Upper and Lower Centre Trim Inlay – Gloss Black

Interior Jewellery – Satin Chrome

Steering Wheel - Sports - Colour Keyed Leather Seatbelt - Black

Audio – Aston Martin Audio


Optional Features (Exterior)

Paint

Metallic

Signature metallic

Racing Line

Q – Satin

Q – Special

Q – Heritage


Liveries

Pinstripe

Pinstripe and Lipstick

Pinstripe, Lipstick, and Rear infill


Lower Body Package

Gloss Black

Gloss 2x2 Twill Carbon Fibre


Upper Body Package

Gloss Black

Gloss 2x2 Twill Carbon Fibre


Glazing1

Privacy Glass


Brakes

Carbon Ceramic Braking System (CCB)


Brake Calipers – Painted:

Black2

Red

Silver

Yellow

Bronze

New Aston Martin Racing Green

Multi-Spoke

Roof Panel

Gloss Black Painted

Gloss 2x2 Twill Carbon Fibre


Tail Lights

Smoked


21” Wheels

Five Spoke Wheel – Satin Platinum

Five Spoke Wheel – Satin Black

Five Spoke Wheel – Satin Black Diamond Turned

Multi Spoke Wheel – Satin Platinum

Multi Spoke Wheel – Satin Black

Y Spoke Wheel – Satin Bronze

Y Spoke Wheel – Satin Black

Y Spoke Wheel – Satin Black Diamond Turned


Badging

Black Chrome Wings Badges


Optional Features (Interior)

Seating

Carbon Fibre Performance Seat


Interior Trim

Accelerate – Haircell Leather & Alcantara

Inspire – Semi-Aniline Leather


Trim Split

Montone - Sport

Duotone


Seat Technology

Seat Ventilation3

16way Seat Adjustment3


Headlining

Coloured Alcantara


Carpet

Coloured Carpet 720GSM Trim Inlay

Satin 2x2 Twill Carbon Fibre

Tinted Lime 2x2 Twill Carbon Fibre

Tinted F1 Green 2x2 Twill Carbon Fibre

Tinted Orange 2x2 Twill Carbon Fibre

Tinted Blue 2x2 Twill Carbon Fibre


Jewellery

Dark Satin Chrome


Steering Wheel

Heated and Colour Keyed Sports Wheel


Seatbelts

Core Palette


Audio

Bowers & Wilkins Audio

Personalization

Heavy pile floor mats

Garage Door Opener


Not available in all markets

Standard with Carbon Ceramic Brakes 3 Sport & Sport Plus Seats only

Wednesday, April 24, 2024

Bollywood Star Aayush Sharma Graces Kolkata with His Presence at Ruslaan's Launch

*Bollywood Star Aayush Sharma Graces Kolkata with His Presence at Ruslaan's Launch*



Kolkata, 23rd April, 2024: Aayush Sharma, known for his captivating performances, particularly in action-packed roles, expressed his heartfelt gratitude to his fans in Kolkata for their overwhelming love and support at the city tour event of his latest film, Ruslaan.


The highly anticipated film featuring Aayush Sharma alongside an ensemble cast including Sushrii Mishraa, Jagapathi Babu, and Vidya Malvade, has been generating buzz for its gripping storyline and adrenaline-pumping action sequences. From heart-stopping chase scenes to intense combat sequences, the film promises to deliver an exhilarating experience for audiences nationwide.





During his visit to the cultural hub of Kolkata, Aayush Sharma engaged with fans at one of city's famous mall. Immersing himself in the vibrant atmosphere of the city, he indulged in local delicacies and embraced the warmth and hospitality of Kolkata.



During his day out in Kolkata, Sharma was deeply moved by the city's rich culture of cinema. He found himself immersed in the vibrant ambiance of Kolkata, feeling a sense of kinship with its people who share a deep-rooted passion for storytelling. From its bustling streets to its iconic landmarks, Kolkata resonated with Aayush, making him feel right at home amidst its lively atmosphere. The city's affinity towards cinema, art, and culture left a lasting impression on him.





Produced by KK Radhamohan of Sri Sathya Sai Arts and directed by Karan L Butani, Ruslaan promises to be a spectacle that will captivate audiences with its thrilling action and heartfelt drama. As the film continues to garner attention and anticipation, Sharma remains grateful for the immense love and support from his fans in Kolkata and across the country.







Ruslaan is set to hit cinemas nationwide on April 26, 2024, promising audiences an unforgettable experience filled with action, emotion, and entertainment.

Mark your calendars: ZEE5 drops the trailer for their Bengali series, Paashbalish, promising a ride of emotions

Mark your calendars: ZEE5 drops the trailer for their Bengali series, Paashbalish, promising a ride of emotions!



The Bengali romantic thriller series Paashbalish, starring Ishaa Saha, Sourav Das, and Suhatro Mukherjee and helmed by Korok Murmu, will be available starting May 10th ~

 

National, 22nd April 2024: ZEE5, India’s largest home-grown video streaming platform, today unveiled the trailer for its upcoming Bengali romantic thriller, Paashbalish. Produced by Mahabahu Motion Pictures, this series stars Suhatro Mukherjee, Ishaa Saha and Sourav Das in lead roles. Scheduled for release on May 10, Paashbalish is an amazing blend of love, passion, and revenge. The story follows the journey of Babla and Mampi, childhood friends who were separated in Bangladesh. Fifteen years later, raising the question: Will fate reunite them or will their reunion alter their lives forever?


Trailer link :  https://youtu.be/He5_iSx_bQk


At the heart of a captivating tale lies Paashbalish, intricately weaving the destinies of Babla (Suhatro Mukherjee), Mampi (Ishaa Saha), Swadesh (Sourabh Das), and Adhiraj (Rishi Kaushik). As the story unfolds, viewers are drawn into a world where past and present collide, revealing a narrative filled with deep emotions and intriguing mysteries. The trailer teases with people cheering for Chandu to sing and unfolds in a way that showcases his determination, while also hinting at emotional reunions and darker motives. Paashbalish promises an enthralling journey where intertwined destinies collide in unexpected and dramatic ways, offering a glimpse into a story of love, betrayal, and redemption.


Director Korok Murmu said, "Paashbalish has been a labour of love, intricately weaving together the timeless essence of romance, suspense, and raw emotion to craft a story that remains untold in its depth and intrigue. Collaborating with such a talented cast like Ishaa, Sourav, and Suhatro has been an absolute delight, and I am eagerly anticipating the moment when viewers can immerse themselves in the enchanting world we've created. ZEE5's expansive reach, particularly in regional markets, offers us a remarkable platform to connect with audiences worldwide. I genuinely hope that this Bengali series strikes a chord with viewers from diverse backgrounds, resonating with hearts across borders. With its captivating storyline and riveting twists, Paashbalish promises an exhilarating journey that will keep viewers captivated until the very last moment."


Ishaa Saha, portraying Anchal’s character, reflected on her journey, stating, "Bringing Anchal’s character to life has been amazing. I resonate deeply with her multifaceted persona, characterized by daring, sensitivity, and an independent spirit. Anchal's unwavering support and love are with Mahadev, who has become her father figure. A journalism topper from Calcutta University, she has returned to her native town to work for her community. I am thrilled for viewers to witness Anchal’s inspiring journey unfold on ZEE5, where her story of courage and commitment to her beliefs will provoke thought and resonate deeply with the audience."


Suhatro Mukherjee, portraying the role of Chandu, remarked, "Portraying Chandu and Babla in this gripping tale has been a profound journey of exploring love, loyalty, and the complexities of human relationships. This character takes viewers on an emotional rollercoaster, weaving together themes of separation, reunion, and the unbreakable bonds that define us. I am honored to be a part of this narrative that transcends borders and delves deep into the intricacies of the human experience. Join me on this unforgettable adventure."


Sourav Das, embodying the character of Swadesh, shared his sentiments, stating, “Swadesh is a character close to my heart, and I am grateful for the opportunity to portray his journey of love. He is blinded by cause, revengeful, and multifaceted. As the leader of the Paharbongshi clan, he spearheads the revolution, believing that the end justifies the means. I enjoy playing such interesting and multilayered characters, hope viewers will also enjoy watching the show."


Don’t forget to tune-in to Paashbalish starting May 10th, only on ZEE5!


About ZEE5:

ZEE5 is India’s and Bharat’s largest homegrown video streaming platform and the multilingual storyteller for millions of entertainment seekers. ZEE5 stems from the stable of ZEE Entertainment Enterprises Limited (ZEEL), a Global Content Powerhouse. An undisputed video streaming platform of choice for consumers; it offers an expansive and diverse library of content comprising over 3,400+ films; 200+ TV shows, 170+ originals and 5 lakhs+ hours of on-demand content. The content offering spread across 12 languages (English, Hindi, Bengali, Malayalam, Tamil, Telugu, Kannada, Marathi, Oriya, Bhojpuri, Gujarati, and Punjabi) includes best of Originals, Indian and International Movies, TV Shows, Music, Kids shows, Edtech, Cineplays, News, Live TV, and Health & Lifestyle. A strong deep-tech stack, stemming from its partnerships with global tech disruptors, has enabled ZEE5 to offer a seamless and hyper-personalized content viewing experience in 12 navigational languages across multiple devices, ecosystems, and operating systems.

Honda Motorcycle and Scooter India conducts a successful Road Safety Awareness Campaign at Hosur



Honda Motorcycle and Scooter India conducts a successful Road Safety Awareness Campaign at Hosur


A campaign that left an enduring influence on over 2600 school students and staff members!!


Hosur, 20th April,2024: Road safety stands as the foremost priority of HMSI. To foster responsible behavior on the roads and contribute towards creating a more vigilant and safety-focused society, the company regularly organizes Road Safety Awareness Campaigns across diverse regions in the country. HMSI firmly believes that such campaigns encourage individuals to adopt safe driving practices, fostering a culture of caution and consideration on the roads.

Among various activities, one such campaign was recently organized in the city of Hosur which left a notable imprint on the participants. Continuing its focus on educating young minds, HMSI witnessed an active participation of over 2600 school students and staff members at the premises of Advaith International Academy, Hosur.

HMSI underscores the necessity of teaching road safety principles to children from an early age, and thus, promotes the inclusion of road safety educational curriculum at both school and college levels. Understanding that young minds are receptive to learning, the company aims to empower the next generation with the knowledge and skills necessary for navigating roads responsibly. The road safety awareness campaign consists of highly interactive and engaging activities such as Road Safety Games, Safe Road Theory Session, Slow Bicycle Riding, Road Signage and Riding posture training.

Since inception, HMSI has imparted Road Safety Education to nearly 5 Lacs individuals including children and adults in the state of Tamil Nadu, striving to promote Safe Riding an everyday habit for all.

Honda Motorcycle & Scooter India’s CSR commitment towards Road Safety:

In 2021, Honda globally made a vision statement for the year 2050 where it will strive for zero traffic collision fatalities involving Honda motorcycles and automobiles. In India HMSI is working in line with this vision and the Government of India direction of reducing fatalities to half by 2030. 

One critical aspect of achieving this goal is inculcating a positive mindset towards road safety in our children by the year 2030 and continuing to educate them thereafter. Road safety education at schools and Colleges is not only to create awareness but to inculcate a safety culture in young minds and turn them to be the safety ambassador. It empowers future generations to become responsible and significantly contribute to a safer society. 

HMSI wants to be a company that Society wants to exist and is strongly focusing on Road safety awareness to all sections of society with unique ideas catering to each segment from school kids to Corporates and society at large.

HMSI’s set of skilled safety instructors conducts daily programs at our 10 adopted traffic training parks (TTP) across India and 6 Safety Driving Education Centers (SDEC) to make road safety education accessible to every part of society, and the initiative has already reached over 5.7 million Indians. HMSI’s National Road Safety Awareness program made learning fun yet scientific through: 

SCIENTIFICALLY DEVISED LEARNING MODULE: Honda’s skilled instructors set the foundation with theory sessions on road signs & markings, driver’s duties on road, riding gear & posture explanation and safe riding etiquettes.

PRACTICAL LEARNING: A special training activity on Honda’s virtual riding simulator was executed for all to experience over 100 possible dangers on road before actual riding.

INTERACTIVE SESSION: Participants were given danger prediction training known as Kiken Yosoku Training (KYT) which helps in enhancing rider/driver’s sensitivity to danger and ensures safe driving behaviour on roads.

EXISTING DRIVERS HONING RIDING SKILLS: Students & school staff members who are already existing riders tested & honed their riding skills through slow riding activities and riding on narrow planks.

       

       


                                                                                                                                                                                                     

Tuesday, April 23, 2024

MakeMyTrip வெளிப்படுத்துகிறது

 எங்கே, எவ்வாறு, எப்போது மற்றும் யாருடன் இந்தியா பயணிக்கிறது என்கிறது என்பதை MakeMyTrip வெளிப்படுத்துகிறது


அடுத்தடுத்த விடுமுறைகளில் அதிகரிப்பு, குடும்பத்தை மையமாகக் கொண்ட பயணங்கள், ஆன்மீக அமைதி, விலைக் கொடுக்கத்தக்க ஆடம்பரம் மற்றும் தன்னிச்சை ஆகியவை பயணத்தை வடிவமைக்கும் முக்கியப் போக்குகளாகும்.

 

 Top of Form

சென்னை: பேக் பேக்கர்கள் முதல் பான்-விவண்ட்ஸ் வரை - மற்றும் இடையில் உள்ள அனைத்தும் - இந்திய பயணிகள் உள்நாட்டு சுற்றுலாவின் சாம்ராஜ்யத்தை மறுவடிவமைப்பது மட்டுமல்லாமல், உலகின் எந்த மூலையையம் அடைய முடியாதபடி விட்டுவிடாமல், சர்வதேச பயணத்தின் வரம்பில் பெருகிய முறையில் முக்கிய பங்கு வகிக்கின்றனனர்.  அதன் 100M+ வருடாந்திர செயலில் உள்ள பயனர்களின் பயணத் தேடல்களின் நுண்ணறிவுகளை எடுத்து, MakeMyTrip இந்திய பயணிகளின் சில சிறந்த நடத்தைகளை ஒன்றாக இணைத்துள்ளது, இது அதன் இந்திய பயண போக்குகள் அறிக்கையின் முதல் பதிப்பாகும். இந்தியா எங்கு, எப்போது, எப்படி பயணிக்கிறது, மில்லியன் கணக்கான பயணங்களின் சிறந்த போக்குகள் - தேசிய மற்றும் பிராந்திய வாரியான கண்ணோட்டத்தில் உள்ள நுண்ணறிவு ஆகியவை அடங்கும். 


MakeMyTrip நிறுவனத்தின் இணை நிறுவனரும், குழுமத்தின் தலைமை நிர்வாக அதிகாரியுமான ராஜேஷ் மாகோவ் கூறுகையில், "உள்நாட்டிலும், உலக அளவிலும் சுற்றுலாவின் எதிர்காலத்தை வடிவமைக்க இந்திய பயணிகளின் வளர்ந்து வரும் பயண நடத்தைகளைப் புரிந்துகொள்வது அவசியம். MakeMyTrip இன் இந்தியா பயணப் போக்குகள் அறிக்கை சமீபத்திய அத்தியாவசியப் போக்குகள் சிலவற்றை எடுத்துக்காட்டுகிறது. சுற்றுலாத் துறையில் இந்தியா ஒரு வலிமைமிக்க சக்தியாக உருவாகி வருவதால், இந்த நுண்ணறிவு பயண மற்றும் விருந்தோம்பல் இடத்தில் தேவை மற்றும் விநியோக இடைவெளிகளைக் குறைக்க உதவும். இதன் பொருள் கொள்கைகளை உருவாக்குதல், இலக்குகளை அடையாளம் காண்பது மற்றும் பயணிகளின் தனிப்பட்ட பயண விருப்பங்கள் மற்றும் விருப்பங்களுடன் எதிரொலிக்கும் அனுபவங்களை உருவாக்குதல். ஒவ்வொரு பயணிகளின் மாறுபட்ட நடத்தையை அங்கீகரிப்பதும் அவர்களுக்கு வழங்குவதும் பயண அனுபவங்களை மேம்படுத்துவதோடு மட்டுமல்லாமல், சுற்றுலாத் துறையின் வளர்ச்சிக்கும் மேம்பாட்டிற்கும் குறிப்பிடத்தக்க பங்களிப்பையும் அளிக்கும்.”


அறிக்கையின் சில முக்கிய ஒட்டுமொத்த நுண்ணறிவுகள் கீழே உள்ளன - 


இந்தியா எங்கே பயணிக்கிறது

2019 ஆம் ஆண்டை விட 2023 ஆம் ஆண்டில் ஆண்டுக்கு 3 பயணங்களுக்கு மேல் பயணம் செய்பவர்களின் எண்ணிக்கை 25% அதிகரித்துள்ளது.

அடுக்கு-2 மற்றும் அடுக்கு-3 நகரங்கள் ஆன்மீகப் பயணங்களைத் தழுவி வருகின்றன, கடந்த இரண்டு ஆண்டுகளில் மதத் தலங்களோடு அல்லது அதைச் சுற்றியுள்ள இடங்களுக்கான தேடல்கள் 97% வளர்ச்சியடைந்துள்ளன.  

2022 உடன் ஒப்பிடும்போது 2023 இல் அயோத்திக்கான தேடல்கள் 585%, உஜ்ஜயினி 359% மற்றும் பத்ரிநாத் 343% அதிகரித்துள்ளன.

வார இறுதி விடுமுறைகள் இந்தியப் பயணிகளின் விருப்பத்தைத் தொடர்கின்றன - 2022 உடன் ஒப்பிடும்போது 2023 இல் ஜிம் கார்பெட்டைத் தேடுவது 131% அதிகரித்துள்ளது; ஊட்டி மற்றும் மூணாறு இந்த சூழலில் மற்ற பிடித்தவை.

இந்தியாவில் இருந்து 30% அனைத்து சர்வதேச பயணத் தேடல்களும் துபாய், பாங்காக் மற்றும் சிங்கப்பூர் ஆகிய நாடுகளுக்கானவை, அதே சமயம் லண்டன், டொராண்டோ மற்றும் நியூயார்க் ஆகியவை நீண்ட தூர இடங்களுக்கு அதிகம் தேடப்படுகின்றன.  

வளர்ந்து வரும் சர்வதேச இடங்களுக்கான தேடல்கள் 2023 இல் பல மடங்கு அதிகரித்துள்ளன - ஹாங்காங், அல்மாட்டி, பாரோ, பாகு, டா நாங் மற்றும் டிபிலிசி ஆகியவை மிகவும் பிடித்தவை. 


எப்போது, யாருடன் எவ்வாறு இந்தியா பயணிக்கிறது

குடும்பம் Vs தனியாக - 2022 உடன் ஒப்பிடும்போது 2023 இல் குடும்பப் பயண முன்பதிவுகள் 64% அதிகரித்துள்ளன, அதைத் தொடர்ந்து அதே ஒப்பீட்டுக் காலத்தில் தனிப் பயணிகளின் முன்பதிவு 23% ஆக உயர்ந்துள்ளது. 

விமான முன்பதிவு விருப்பத்தேர்வுகள் - 

அனைத்து உள்நாட்டு விமானப் பயணிகளில் 50% பேர் சேருமிடம் அல்லது புறப்படும் இடத்தைப் பொருட்படுத்தாமல் காலை 9 மணி முதல் மாலை 6 மணி வரை விமானங்களைத் தேர்வு செய்கிறார்கள்.  

இந்தியாவில் பயண முன்பதிவுகளில் கணிசமான பகுதி தன்னிச்சையாக செய்யப்படுகிறது, 46% உள்நாட்டு விமானங்கள் பயணத் தேதிக்கு ஒரு வாரத்திற்குள் முன்பதிவு செய்யப்பட்டன. மாறாக, அனைத்து சர்வதேச முன்பதிவுகளில் பாதி குறைந்தது இரண்டு வாரங்களுக்கு முன்னதாகவே செய்யப்படுகின்றன. 

மூன்றில் ஒரு பங்கு சர்வதேச முன்பதிவுகள் மட்டுமே பயணத் தேதிக்கு ஒரு மாதத்திற்கு முன்பே செய்யப்படுகின்றன, இது இந்தியப் பயணிகளிடையே சர்வதேச பயணத் திட்டமிடலுக்கான நெகிழ்வான அணுகுமுறையைப் பரிந்துரைக்கிறது.

பெண்கள் ஜன்னல் இருக்கைகளை முன்பதிவு செய்ய விரும்புகிறார்கள், ஆண்கள் எய்ல் பக்க இருக்கைகளை தேர்வு செய்கிறார்கள்.

தக்காளி வெள்ளரி சீஸ் லெட்டூஸ் சாண்ட்விச் என்பது உள்நாட்டு விமானங்களில் அதிகம் ஆர்டர் செய்யப்படும் இன்ஃப்ளைட் உணவாகும்.


தங்குமிட முன்பதிவு விருப்பத்தேர்வுகள் - 

பிளாட்பாரத்தில் 56% உள்நாட்டு ஓய்வு ஹோட்டல் முன்பதிவுகள் பயண நாளுக்கு ஒரு வாரத்திற்கும் குறைவாகவே செய்யப்படுகின்றன.

சர்வதேச ஹோட்டல் முன்பதிவுகளில் 33% பயணத் தேதிக்கு குறைந்தது 30 நாட்களுக்கு முன்னதாகவே செய்யப்படுகின்றன.

தளத்தில் உள்ள மாற்று தங்குமிடங்கள் 2023 இல் முன்பதிவுகளில் 24% வளர்ச்சியைப் பதிவு செய்தன 

ஹாஸ்டல்கள் மற்றும் அபார்ட்மென்ட்டுகள்ஈ ஒரு இரவுக்கு INR 2,500-க்கும் குறைவானவர்களுக்கு முன்னுரிமை ஆனால் வில்லாக்களுக்கு இது அதிகமாகும். 

குடும்பப் பயணிகளில் 20% பேர் ஒரு இரவுக்கு ரூ 10,000க்கு மேல் கட்டணங்கள் உள்ள பிராப்பர்ட்டிகளைத் தேடினர்.


பணம் செலுத்துதல் விருப்பம் - UPI என்பது பயணத்தை முன்பதிவு செய்வதற்கான மிகவும் விருப்பமான கட்டண முறையாகும், இது அனைத்து பரிவர்த்தனை வகைகளிலும் 40% ஐ நெருங்குகிறது, அதைத் தொடர்ந்து கிரெடிட் கார்டுகளின் பயன்பாடு உள்ளது. சர்வதேச ஹோட்டல்கள் மற்றும் விமானங்களை முன்பதிவு செய்வது போன்ற அதிக மதிப்புள்ள பரிவர்த்தனைகளுக்கு அதிகம் பயன்படுத்தப்படும் கட்டண முறை கிரெடிட் கார்டு ஆகும். கிரெடிட் கார்டு செலுத்துதல்களுடன் தொடர்புடைய நன்மைகள் இதற்குக் காரணமாக இருக்கலாம்.


பயணப் பரிசு - ரூ 5000 மற்றும் 10000 மதிப்புள்ள திருமண பரிசு அட்டைகள் மிகவும் பரிசளிக்கப்பட்டவை. 2இல் 1 டிராவல் கிஃப்ட் கார்டுகள் வாங்கப்படுகின்றன அல்லது திருமணப் பரிசாக வழங்கப்படுகின்றன.

பிற்சேர்க்கை - நகரங்களுக்குக் குறிப்பான நுண்ணறிவுகள் 

டெல்லிக்கு குறிப்பான நுண்ணறிவுகளின் ஒரு பார்வை

ரிஷிகேஷ், அம்ரித்சர் ஆகியவை அதிகம் தேடப்பட்ட இடங்களில் சில 

பயணிகள் நள்ளிரவு 12 மணி முதல் காலை 6 மணி வரை விமானங்களை விரும்புகின்றனர்

தில்லியிலிருந்து பயணத் தேதிக்கு ஒரு வாரத்திற்குள் உள்நாட்டு விமானங்களை முன்பதிவு செய்வதில் பயணிகள் அதிகமாகக் குறியிடப்பட்டனர்

தில்லியிலிருந்து பயணிகள் சர்வதேச பயணத்தின் போது உணவை முன்பதிவு செய்வதற்கான அதிக நோக்கத்தை வெளிப்படுத்துகின்றனர்

வடக்கு மாநிலங்கள் ஹாஸ்டல்களுக்கு அதிக விருப்பம் கொண்டுள்ளன

அனைத்து உள்நாட்டுப் பயணிகளில் பாதிக்கு மேற்பட்டவர்கள் காலை உணவு மற்றும் பெரிய சாப்பாட்டுடன் கூடிய ஒரு அறையை விரும்புகிறார்கள்

மும்பைக்கு குறிப்பான நுண்ணறிவுகளின் ஒரு பார்வை

கோவா, பூனே ஆகியவை அதிகம் தேடப்பட்ட இடங்களில் சில 

பயணிகள் நள்ளிரவு 12 மணி முதல் காலை 6 மணி வரை விமானங்களை விரும்புகின்றனர்

பயணிகள் சர்வதேச பயணத்தின் போது உணவை முன்பதிவு செய்வதற்கான அதிக நோக்கத்தை வெளிப்படுத்துகின்றனர்

ஒட்டுமொத்த ஓட்டல் தேடல்களில் அதிக பங்கினை மகாராஷ்டிரா கொண்டுள்ளது - வில்லாக்களுக்கான அதிக விருப்பம் 

உள்நாட்டு ஓட்டல் முன்பதிவு செய்பவர்களில் பாதிக்கும் மேற்பட்டோர் காலை உணவுடன் கூடிய அறையை முன்பதிவு செய்கிறார்ள், சர்வதேச அளவில் முன்பதிவு செய்பவர்கள் அறையை மட்டுமே விரும்புகிறார்கள்

கொல்கத்தாவுக்கு குறிப்பான நுண்ணறிவுகளின் ஒரு பார்வை 

டிகா, மந்தர்மணி ஆகியவை அதிகம் தேடப்பட்ட இடங்களில் சில 

சர்வதேச மற்றும் உள்நாட்டு பயணங்களுக்கு 3 மாதங்களுக்கு முன்னதாகவே பயணிகள் விமானங்களை முன்பதிவு செய்ய அதிக வாய்ப்பு உள்ளது

உள்நாட்டு பயணங்களுக்கு உணவுகளை விமானத்தில் முன்பதிவு செய்வதில் பயணிகள் அதிக விருப்பம் கொண்டுள்ளனர்

கிழக்கு மாநிலங்கள் ஓட்டல்களுக்கு அதிக விருப்பம் கொண்டுள்ளன

உள்நாட்டு ஓட்டல் முன்பதிவுகளுக்குப் பயணிகளில் ஏறத்தாழ பாதி பேர் அறையை மட்டுமே விரும்புகிறார்கள்

சர்வதேச ஹோட்டல்களை முன்பதிவு செய்பவர்களில் 60% பேர் காலை உணவுடன் கூடிய அறையை விரும்புகிறார்கள்

பெங்களூருக்கு குறிப்பான நுண்ணறிவுகளின் ஒரு பார்வை

மைசூரூ, கூர்க், மங்களூரூ ஆகியவை அதிகம் தேடப்பட்ட இடங்களில் சில 

பயணிகள் நள்ளிரவு 12 மணி முதல் காலை 6 மணி வரை விமானங்களை விரும்புகின்றனர்

பயணிகள் மிகவும் சுறுசுறுப்பாக வெளிநாட்டு விமானங்களுக்கான இருக்கைகளை முன்கூட்டியே தேர்வு செய்கிறார்கள்

உள்நாட்டு உணவுகளை விமானத்தில் முன்பதிவு செய்வதில் பயணிகள் அதிக விருப்பம் கொண்டுள்ளனர்

உள்நாட்டில் பயணம் செய்யும் போது பெங்களூரில் வில்லாக்களுக்கு அதிக விருப்பம் உள்ளது

ஹைதராபாத்துக்கு குறிப்பான நுண்ணறிவுகளின் ஒரு பார்வை 

விசாகப்பட்டினம், திருப்பதி ஆகியவை அதிகம் தேடப்பட்ட இடங்கள் 

பயணிகள் காலை 6 மணி முதல் மாலை 3 மணி வரை விமானங்களை விரும்புகின்றனர்

ஒரு வாரத்திற்குள் உள்நாட்டு விமானங்களையும், பயணத் தேதிக்கு 30 நாட்களுக்கு முன்னதாக சர்வதேச விமானங்களையும் முன்பதிவு செய்வதில் பயணிகள் அதிகமாகக் குறியிடப்பட்டுள்ளனர். 

பயணிகள் மிகவும் சுறுசுறுப்பாக உள்நாட்டு விமானங்களுக்கான இருக்கைகளை முன்கூட்டியே தேர்வு செய்கிறார்கள்

தென் மாநிலங்கள் மாற்று இடங்களுக்கு அதிக விருப்பம் கொண்டுள்ளன

உள்நாட்டுப் பயணிகளில் ஏறத்தாழ பாதி பேர் அறையை மட்டுமே விரும்புகிறார்கள் 


About MakeMyTrip 

MakeMyTrip Limited is India's leading online travel company. We own and operate well recognized online brands, including MakeMyTrip, Goibibo and redBus. Through our primary websites, www.makemytrip.com, www.goibibo.com, www.redbus.in, and mobile platforms, travellers can research, plan and book a wide range of travel services and products in India as well as overseas. Our services and products include air ticketing, hotel and alternative accommodations bookings, holiday planning and packaging, rail ticketing, bus ticketing, car hire and ancillary travel requirements such as facilitating access to third-party travel insurance and visa processing. 

We provide our customers with access to all major domestic full-service and low-cost airlines operating in India and all major airlines operating to and from India, a comprehensive set of domestic accommodation properties in India and a wide selection of properties outside India, Indian Railways, and all major Indian bus operators. 

 

Friday, April 19, 2024

JNK India Limited’s Initial Public Offering to open on Tuesday, April 23rd, 2024, price band set at ₹395 /- to ₹415/- per Equity Share

 JNK India Limited’s Initial Public Offering to open on Tuesday, April 23rd, 2024, price band set at ₹395 /- to ₹415/- per Equity Share


Price Band of ₹395 /- to – ₹415/- per equity share bearing face value of ₹2/- each (“Equity Shares”)

Bid/Offer Opening Date – Tuesday, April 23rd, 2024 and Bid/Offer Closing Date – Thursday, April 25th, 2024.

Minimum Bid Lot is 36 Equity Shares and in multiples of 36 Equity Shares thereafter. 

The Floor Price is 197.50 times the face value of the Equity Share and the Cap Price is 207.50 times the face value of the Equity Share


Chennai, April 18, 2024: JNK India Limited is in the business of manufacturing the process-fired heaters, reformers, and cracking furnaces (together, the “Heating Equipment”) that are required in process industries such as for oil and gas refineries, petrochemical and fertilizer industries. , has fixed the price band of ₹395/- to ₹415/- per Equity Share of face value ₹2/- each for its initial public offer. 


The Initial Public Offering (“IPO” or “Offer”) of the Company will open on Tuesday, April 23rd, 2024, for subscription and close on Thursday, April 25th, 2024. 


Investors can bid for a minimum of 36 Equity Shares and in multiples of 36 Equity Shares thereafter. 


The issue consists of a fresh issue of ₹ 3,000.00 million and offer for sale (OFS) of up to 8,421,052 Equity Shares  from promoter selling shareholders and individual selling shareholder.

The Company have capabilities in thermal designing, engineering, manufacturing, supplying, installing, and commissioning heating equipment and caters to both domestic and overseas markets. (Source: F&S Report). Over the years the Company has diversified into flares and incinerator systems and have been developing capabilities in the renewable sector with green hydrogen. The Heating Equipment are required in process industries such as oil and gas refineries, petrochemicals, fertilizers, hydrogen and methanol plants etc.

As of December 31, 2023, it has served 21 customers within India 8 customers overseas. In India, it has completed projects in, amongst others, Andhra Pradesh, Assam, Bihar, Karnataka, Kerala, Maharashtra, Tamil Nadu, West Bengal and globally have completed projects in Nigeria and Mexico. Further, it has ongoing projects in Gujarat, Odisha, Haryana, Rajasthan in India and globally in Oman, Algeria, and Lithuania. Further, it has successfully completed projects in far-reaching locations which included projects in India at at Numaligarh, Assam; Kochi, Kerala; Barauni, Bihar; and overseas at Lagos, Nigeria.

Some of thedomestic customers include Indian Oil Corporation Limited, Tata Projects Limited, Rashtriya Chemicals & Fertilizers Limited, and Numaligarh Refinery Limited. Further the Company  has catered to overseas customers such as a leading engineering, procurement and construction (“EPC”) company in Europe, a leading oil & gas exploration & production company in Oman and a middle east arm of European EPC company in oil and gas. Since its inception, the Company have been working closely with JNK Global Co. Ltd (formerly known as JNK Heaters Co. Ltd) , a KOSDAQ-listed company. JNK Global Co. Ltd (formerly known as JNK Heaters Co. Ltd) is oneof the corporate promoters of the Company, holding a 25.79%  as of the date of the  the Red Herring Prospectus. 

The Company operates an in-house fabrication facility at the Mundra Special Economic Zone in Gujarat, spreads over approximately 20,243 square meters with an installed capacity of 5,000 metric tonnes of fabrication and modularization per annum. 

As on December 31, 2023, it had an order book of ₹ 8,450.27 million

The Offer  is being made through the Book Building Process, wherein not more than 50% of the Offer  shall be available for allocation to Qualified Institutional Buyers, not less than 15% of the Offer shall be available for allocation to Non-Institutional Investors and not less than 35% of the Offer shall be available for allocation to Retail Individual Investors.

Disclaimer: JNK INDIA LIMITED is proposing, subject to receipt of requisite approvals, market conditions and other considerations, to make an initial public offer of its Equity Shares and has filed a red herring prospectus dated April 15, 2024 with the RoC. The RHP is made available on the website of the SEBI at www.sebi.gov.in as well as on the website of the BRLMs i.e., IIFL Securities Limited at www.iiflcap.com and ICICI Securities Limited at www.icicisecurities.com, the website of the NSE at www.nseindia.com and the website of the BSE at www.bseindia.com and the website of the Company at www.jnkindia.com. Any potential investor should note that investment in equity shares involves a high degree of risk and for details relating to such risks, please see the section titled “Risk Factors” beginning on page 31 of the RHP. Potential investors should not rely on the DRHP for making any investment decision but can only rely on the information included in the Red Herring Prospectus.

The Equity Shares have not been and will not be registered under the United States Securities Act of 1933, as amended (“U.S. Securities Act”) or any state securities laws in the United States, and unless so registered, and may not be offered or sold within the United States, except pursuant to an exemption from, or in a transaction not subject to, the registration requirements of the U.S. Securities Act and applicable U. S. state securities laws. Accordingly, the Equity Shares are being offered and sold outside the United States in offshore transactions in reliance on Regulation S and the applicable laws of each jurisdictions where such offers and sales are made.

LISTING: The Equity Shares offered through the RHP are proposed to be listed on the Stock Exchanges. Our Company has received in-principle approvals from BSE and NSE for listing of the Equity Shares pursuant to their letters dated November 29, 2023 and November 30, 2023, respectively. For the purposes of the Offer, NSE shall be the Designated Stock Exchange. A signed copy of the RHP has been filed with the RoC and the signed copy of the Prospectus shall be filed with the RoC in accordance with Section 26(4) of the Companies Act, 2013. For details of the material contracts and documents available for inspection from the date of the RHP up to the Bid/Offer Closing Date, see “Material Contracts and Documents for Inspection” on page 445 of the RHP.

DISCLAIMER CLAUSE OF SECURITIES AND EXCHANGE BOARD OF INDIA (“SEBI”): SEBI only gives its observations on the offer documents and this does not constitute approval of either the Offer or the specified securities stated in the Offer Document. The investors are advised to refer to page 359 of the RHP for the full text of the disclaimer clause of SEBI.

DISCLAIMER CLAUSE OF BSE: It is to be distinctly understood that the permission given by BSE Limited should not in any way be deemed or construed that the RHP has been cleared or approved by BSE Limited nor does it certify the correctness or completeness of any of the contents of the RHP. The investors are advised to refer to the page 361-362 of the RHP for the full text of the disclaimer clause of BSE.

DISCLAIMER CLAUSE OF NSE (the Designated Stock Exchange): It is to be distinctly understood that the permission given by NSE should not in any way be deemed or construed that the Offer Document has been cleared or approved by NSE nor does it certify the correctness or completeness of any of the contents of the Offer Document. The investors are advised to refer to page 362 of the RHP for the full text of the disclaimer clause of NSE.

Grand Store Launch of Limelight Lab Grown Diamonds in Kolkata with Adah Sharma

 *Grand Store Launch of Limelight Lab Grown Diamonds in Kolkata with Adah Sharma*

 


Kolkata, 17th April, 2024: Limelight Diamonds, India’s largest CVD diamond jewellery brand is delighted to announce its second store in Kolkata in a span of just 15 months. The new store opens in the heart of the buzzing area of Kankurgachi, Kolkata. In support of sustainable luxury, the launch of Limelight’s newest store was graced by popular Bollywood Actress of ‘The Kerala Story’ fame Adah Sharma.



This expansive 500 sq. ft. store, nestled in Kankurgachi, represents another significant milestone in Limelight's journey to expand its footprint across India. In the last two years, the brand has seen a rapid growth and has the widest reach in the country for LGD jewellery with 10+ Stores, 40+ shop-in-shops spread across 25+ cities including Mumbai, Kolkata, Delhi, Jaipur, Varanasi, Hyderabad, Bangalore, Chennai etc.The Brand has rapidly established itself as the ultimate destination for solitaire jewellery. It boasts an exquisite collection of solitaire necklaces, bracelets, and earrings which reflects a perfect blend of a new age technology and traditional fine jewellery.


 The store’s retail design is carefully fashioned to complement the brand ethos, which exudes elegance, modernity, sustainability, and luxury. Inside, the brand illustrates a clean and minimalistic decor that radiates the beauty of their lab-grown diamond jewellery. Consumers are in for a treat with the marvel of a hologram display and an awe-inspiring 3D experience, making their visit memorable. In addition to that, the brand’s customer services include design customization, Lifetime Buyback, and 100% exchange guarantee that will instill further trust and confidence in the consumers visiting the store.











Expressing her excitement, Pooja Sheth Madhavan, Founder & MD of Limelight Diamonds says, "Having received such a fantastic customer response at our first store in Forum Mall, opening a second store to widen our reach in the city was an obvious choice. The cherry on the top was to have our Kolkata partners (Jash Jewellers) open this second store, only fostering our relationship and further validating the trust they have in the Brand. We believe that the Kankurgachi store will further strengthen our presence in the city and we look forward to making this one an equal success and widening our reach in the Eastern belt with our partners.”


Regional partner of Limelight, Mr. Pankaj Jalan of Jash Jewellers, said, “This is our second partnership with Limelight Diamonds in Kolkata and we couldn’t be any less thrilled about it. After the success of our first store, we look forward to providing our customers with the best services, now at Kankurgachi as well. We are planning to open 10 new stores in Eastern India within the next year.” 


Glancing through the Brand’s collection, Adah Sharma said, “I am simply in awe of the store and the concept of lab grown diamonds. They are made in India and I think every Indian woman will take pride in wearing these diamonds- truly a bigger and bolder upgrade. I congratulate team Limelight for bringing this concept to Kolkata and wish them the very best.”


The strength of the brand is not only validated in the store presence across the country but also reflects in the consumer pick up and response in sales. In FY24, Limelight recorded gross sales of over INR 80 Crores nationally, more than a 230% jump compared to last year. Of this, the branded sales have tripled year on year resulting in a boost in the Company’s confidence to directly engage with customers and expand its retail presence. With the growing market presence, the Brand continues to strengthen their customer base, offering them an exquisite range of never seen before solitaire diamond jewellery.


Visit the new Limelight Diamonds store and experience the magic of diamonds like never before.

5 Reasons Why You Can't Miss Joe, Arriving April 20th on Tata Play Tamil Cinema

5 Reasons Why You Can't Miss Joe, Arriving April 20th on Tata Play Tamil Cinema


~ Unveiling a gem on Tata Play Tamil Cinema, Joe, offers a captivating blend of timeless storytelling, powerful performances, and a rich cultural experience.~


Craving a cinematic adventure that transcends language and time? Joe, a captivating Tamil film making its grand debut on Tata Play Tamil Cinema on April 20th, 2024 at 9 pm, is your answer! This isn't just a movie; it's a portal to a vibrant world brimming with riveting storytelling, powerful performances, and a rich cultural tapestry.  More than that, Joe is a box office and critical darling, having successfully completed a 50-day run in theatre with positive reviews.  From heart-wrenching emotions to unforgettable characters, here are 5 compelling reasons why you must not miss the movie:


A Timeless Treasure

A timeless and compelling story lies at the heart of Joe. The plot, filled with love, sacrifice, and redemption, takes viewers on a captivating journey. Well-developed characters grapple with relatable challenges, drawing you into their world and making you yearn for their success. The narrative is expertly crafted to keep you engaged, offering moments of laughter, tears, and everything in between. Long after the credits roll, the story's themes will stay with you, prompting reflection and sparking conversation. 


Powerhouse Performances

Stellar performances are a hallmark of Joe. The film boasts a talented cast, from veteran actors to rising stars, who breathe life into each character with remarkable depth and relatability. Prepare to be enthralled by their unforgettable portrayals, featuring Rio Raj in the lead role alongside Malavika Manoj and Bhavya Trikha, who leave a lasting impression with their on-screen chemistry.


A Celebration of Tamil Culture

A portal to the vibrant tapestry of Tamil culture. The story unfolds against the backdrop of Tamil Nadu, seamlessly integrating traditions, family values, and social nuances into the narrative. Witness the beauty of age-old customs, the significance of rituals, and the warmth of everyday life that paint a captivating portrait of Tamil heritage.


Soulful Music

The film's music, composed by Siddhu Kumar, is more than just background noise; it's a vital storytelling element. The soundtrack perfectly complements the emotional journey of the characters, swelling with triumphant notes during moments of joy and weaving melancholic melodies during scenes of despair. Each note is meticulously chosen to enhance the narrative and evoke a deeper resonance with the audience. This powerful score by Siddhu Kumar elevates every scene, staying with us even after the credits roll.


Masterful Direction

Under the helm of visionary director Hariharan Ram S., Joe transcends a simple movie experience. The director's masterful storytelling unfolds with seamless transitions and breathtaking cinematography. Every scene is meticulously crafted, showcasing a keen eye for detail and a deep understanding of how to translate emotions visually.


~Don't miss your chance to experience the magic of Joe only on Tata Play Tamil Cinema on 20th April 2024 at 9 pm, service 1502!~


Wednesday, April 17, 2024

Dr. Ishari K Ganesh – Chairman VELS Group of Institutions including VELS FOOTBALL CLUB announces free coaching for the underprivileged students

Dr. Ishari K Ganesh – Chairman VELS Group of Institutions including VELS FOOTBALL CLUB announces free coaching for the underprivileged students - Gaizka Toquero – Athletic Bilbao ex striker will be the International ambassador of VELS FC -  National Collaborations for Vels FC with PUMA.



[Chennai], [16-04-24] : Dr. Ishari K. Ganesh is indeed a multifaceted individual, contributing significantly to various fields such as education, sports, and entertainment. His roles as a social activist, educationist, film producer, entrepreneur, and sports enthusiast showcase his diverse interests and commitment to making a positive impact on society.

His involvement in sports, particularly as the President of the Tamil Nadu Olympic Association and the Taekwondo Federation of India, highlights his dedication to promoting sportsmanship and physical fitness. By holding such prestigious positions, Dr. Ishari K. Ganesh is actively involved in nurturing sporting talent and encouraging participation in various athletic endeavors. Every year he offers free education to more than 100 athletes with promising sports potential.

Vels Football Club, the brainchild of Dr.Ishari K Ganesh was started to nurture the Football sport in Tamilnadu. The club is the brainchild of Dr. Ishari K Ganesh, a visionary committed to making significant contributions to the sports sector. To ensure equal opportunities for underprivileged students across Tamil Nadu, we propose implementing a comprehensive program offering free football coaching for the identified individual from every district of Tamilnadu. This initiative aims to not only promote physical fitness and sportsmanship but also to provide a platform for talent development and social inclusion.

The program will be structured to cater to students from economically weaker backgrounds, providing them with access to international quality coaching, facilities, and equipment. To identify potential candidates, outreach efforts will be conducted in collaboration with local schools, community organizations, and government agencies. Priority will be given to students facing financial constraints or other barriers to participation. 

About Vels FC

As part of ongoing efforts to formulate a first division I-League team to compete in the 2024-25 season, today the Vels Football Club is proud to announce its international and national collaborations that are set to drive the team's success in the upcoming season.

The club is excited to reveal its international ambassador - a Spanish football star Gaizka Toquero (Athletic Bilbao ex- striker) and a national collaboration with leading sportswear brand PUMA.




FROM SPAIN TO TAMILNADU:

Vels FC International football school of excellence is an International residential football academy of Vels Football Club wherein football players from all over India can get an access to Spanish methodology of football, train under Spanish coaches, opportunity to U- 13,15,17,19 youth league and Senior Men’s I-League while enjoying a world class residence and school education.

The President expressed his enthusiasm for the partnership: "Gaizka Toquero's arrival marks a new chapter in the club's journey towards excellence. His expertise will play a crucial role in nurturing our players, shaping the residential academy and enhancing our team's performance.

PUMA * VELS FC

PUMA, a leading sportswear brand, has partnered with Vels FC to sponsor the home and away jerseys for the first team. Vels FC is extremely elated by this collaboration and extends its gratitude to Rajesh for spearheading this partnership.

Dr. Ishari K Ganesh is confident that these collaborations will propel the team forward and contribute to the growth and development of the sport in India.

Vels Football Club invites fans and the football community to stay tuned for more updates and events as the club continues its journey towards success.

Tuesday, April 16, 2024

From playing animal sounds to Indian folktales, households with young kids spend 2X more time on Alexa


From playing animal sounds to Indian folktales, households with young kids spend 2X more time on Alexa



Kid-friendly features of Alexa include interactive games, quizzes, nursery rhymes, animal sounds, and its ability to answer questions about spellings, general knowledge, history and science

Smart home and productivity features on Alexa can help parents make daily tasks simpler


Chennai, India, 15 April 2024: From listening to Indian folktales to playing animal sounds, Indian households with young kids who use Alexa at home are two times more engaged than other users. Parents of young kids take Alexa's help in managing their day-to-day parenting tasks and keeping their kids engaged by asking Alexa for rhymes, stories, games, GK-related questions, and more. Users enjoy the ease and convenience of giving simple voice commands to Alexa in Hindi, English, and Hinglish - making the AI a great aid for parents and companion for kids.


Alexa’s ability to produce animal sounds through the Wild Planet skill recently helped save a 13-year old girl and her 15-month old niece from monkey attack in Basti, Uttar Pradesh. By asking “Alexa, kutte ki awaz nikalo”, the girl was able to scare away the monkeys. 


“Parents often tell us how Alexa has become a companion in their parenting journeys. The option to access a number of useful kid-friendly experiences with simple voice commands makes Alexa a great addition for a family with young kids,” says Dilip R.S., Director and Country Manager for Alexa, Amazon India. “While it is a great learning and entertainment tool for kids, Alexa can help parents manage their day-to-day tasks better. Whether it is controlling smart home appliances with voice while juggling numerous tasks or asking for a bedtime story as part of their child’s daily routine, Alexa’s right there to help them.” 

 

Today, families across India are asking Alexa for information, games, quizzes, music, managing day-to-day tasks, stories, and much more. In fact, weekends are family time with Alexa - last year there was a 15% increase in requests to Alexa over the weekends in requests for music with many of them being for kids’ music. The top five, most popular songs for kids on Alexa are: Baby Shark, Lakdi Ki Kathi, Johnny Johnny Yes Papa, Wheels on the Bus, and Twinkle Twinkle Little Star. Indian folktales, like Akbar Birbal, Tenali Raman, and Panchatantra stories, see high interest from customers, especially in Hindi. In 2023, customers asked for these stories on an average of 34 times every hour. 

 

With numerous voice-first engaging experiences for kids, parents can introduce their children to Alexa smart speakers like Echo Dot or Echo Pop that are safe because of on-device privacy settings and control over personal data usage via the Alexa privacy hub.

 

For young parents looking to introduce Alexa to their children, here are some things to try: 

Improve kids listening skills and their attention span 

Kids can listen to bedtime stories in both English and Hindi. Parents can just say, "Alexa, tell me a bedtime story", “Alexa, open Amazon Storytime”, or “Alexa, बच्चों की कहानी सुनाओ”. 

Engage and entertain them with kids’ music, animal sounds, and nursery rhymes 

Parents can ask Alexa in English, Hindi, and Hinglish to play popular nursery rhymes including Baby Shark, Lakdi ki Kathi, Nani Teri Morni, and Twinkle Twinkle Little Star. From kids’ music to mainstream hits, parents can put up songs for their kids to dance, sing, and have fun at home.  Introduce them to animal sounds with Wild Planet by just asking, “Alexa, make lion sound” or “Alexa, शेर की आवाज सुनाओ”.

Encourage curiosity about the world by asking for information 

Parents can nurture their children's inquisitiveness by asking Alexa questions about history, science, general knowledge, geography, sports and more. Asking for information is as easy as saying, “Alexa, what is the capital of Spain?”, “Alexa, how far is the sun?” or “Alexa, how do I spell technology?”. 

Make learning fun with conversational games and quizzes 

Just say, “Alexa, open games for children” and choose from a range of games for kids including Animal Game, Chhota Bheem Adventures, Number Guessing Game, True or False, and more. By asking, “Alexa, open 1-2-3 Math” or “Alexa, teach me English”, parents can help kids apply mathematical concepts and hone their vocabulary and grammar.